Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti aamulla, että nyt lähdetään Linnanmäelle

Vierailija
03.08.2011 |

Katsoin miestä täysin hämmentyneenä ja muistutin, että minulla viimeinen lomaviikko ja aika kampaajalle 11.00, en pääse mukaan. Esikoinen (15v) kysyi, onko pakko, illalla jalkapalloharkat ja eilinen meni myöhään kavereitten kanssa. Keskimmäinen (13v) sanoi, että ei lähde, ei vaan lähde ja sillä selvä. Kuopus 9 v oli ainoa, jota asia kiinnosti.

Ja mitä tekee mies: syyttää minua siitä, että käännän lapset häntä vastaan. Minä kysyin, mahtaako mies edes muistaa, minkä ikäisiä lapsensa ovat ja kuka on kolme vuotta luvannut lapset Linnanmäelle viedä ja kuka lopulta on sen lupauksen toteuttanut. Ja kävisikö edes pienessä mielessä, että esittäisi asiansa lähtemisestä vähän aikaisemmin kuin 15 min ennen lähtöä, voisi yleisömenestys olla toinen.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali autojen kulutus 5-10litraa/100km

Eli 10 -20 litraa /matka = 17 - 34euroa

Pysäköinti noin 1e/tunti = max 7 euroa (klo14.30-21.30)

Laskin kalleimman polttoaineen hinnalla eli 98E ja sillekin hintaa 1,7/litra.

Siis yläkanttiin laskettuna maksaisi

24 - 41euroa. HUOM! YLÄKANTTIIN LASKETTUNA.

Onhan siinä jo eroa 100 euroon!!!!

Vierailija
42/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin extempore ihminen, joskus muilla on vaikea pysyä matkassa.

Sinun näkemyksesi on, että muut eivät pysy matkassa käänteissäsi. Muiden näkemys on, että he suunnittelevat elämäänsä pitemmällä tähtäimellä, harrastavat pitkäjänteisesti, suunnittelevat yhteisiä menoja yhdessä toisensa huomioon ottaen jne. ja sinä tempoileva ex tempore -ihminen et pysy matkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lakatkaa känisemästä, uaah!

Ap kertoi aikoja sitten, että isä ja kuopus lähtivät kahdestaan.

Ehkä vain typerykset jaksavat tällaista pskaa lukea..

Jos on näissä ketjuissa ylipäätään, kyllä se on ihan fiksua lukea koko ketju eikä huudella ensimmäisen viestin perusteella sen jälkeen, kun keskustelu on edennyt jo useiden kymmenien viestien mittaiseksi.

Vierailija
44/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kampaajalle meno, ei välttämättä olisi haitannut. Noin isot pärjää keskenäänkin osan aikaa ja isähän olisi ollut heidän kanssaan koko ajan.

Olisit antanut miehen ja lapsien keskustella asiasta.

Vierailija
45/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kyllä hoituu parissa tunnissa ja ehtii sen jälkeen lintsille jos haluaa.

ja meiltä on matkaa Helsinkiin 100 km eli jos koko perhe olisi matkassa, oltaisiin perillä noin 14.30 riippuen siitä, mihin auton saisi parkkiin. Esikoisen harkat alkavat 17.00 eli kotiinpäin pitäisi lähteä viimeistään 15.30. Minusta ei ihan järkevää.

Ap:lla ei ilmeisesti ole omaa autoa? Itse olisin sen sata km porhaltanut perässä. Jos olisitte lähteneet kampaajan jälkeen ja vanhin olisi jäänyt treeneistä pois, olisitte ehtineet ihan hyvin touhuta iltaan asti lintisllä. Olisi edes 4/5 viettänyt perheen kesken aikaa. Paikotusongelma??? Toi menee nyt jo typeräksi selittelyksi ja turhan syyn hakemiseksi. Mutta meillä yritän mä joustaa, organisoida, järjestellä ja saada asioita hoituun. Oon varsinainen päkäpää, enkä mikään kynnysmatto ja koen olevani (valitettavasti) se joka määrää miten meillä mennään, mutta totta hemmetissä joustan ja yritän välttää t u r h a a riitaa, mökötystä ja pahaamieltä. Yleensä kun hetken mietin niin koitan saada asiat järjestyyn. Meidän perhe olisi hajonnut jo 15 vuotta sitten jos olisin noin joustamaton. Jäi vähän sellanen fiilis että ap on itse joustamaton. Onnea vaan. P.S. Kiitos hienosta kirjotuksesta nro22(?). Sain itekin taas ajateltavaa.

Missä siellä Lintsillä on ihan vieressä parkkipaikka, johon saa auto vielä klo 12.00 jälkeen? Ajateltiin huomenna lähteä, mutta ei olla muutamaan vuoteen saatu autoa lähellekään vaan sinne aika kaukana olevalle hiekkakentälle, mistä pitää kävellä. Onko sinne tehty lisää parkkipaikkoja viereen, kun se ei enää ole ongelma.

Vierailija
46/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista Linnamäellä lasten kanssa?? Varsinkin kun lapset ovat noinkin isoja.

Vierailija
47/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kampaajalle meno, ei välttämättä olisi haitannut. Noin isot pärjää keskenäänkin osan aikaa ja isähän olisi ollut heidän kanssaan koko ajan. Olisit antanut miehen ja lapsien keskustella asiasta.

Lasteni spontaanit ilmoitukset olivat, että ei käy. En mitenkään puuttunut tekemisiinsä, en vaatinut, en ollut hetkeä myöhemmin edes samassa huoneessa vaan ripustamassa pyykkiä. Miehellä oli kaikki maailman mahdollisuudet keskustella, mutta hän ei sitä tehnyt vaan tuli perässäni kodinhoitohuoneeseen valittamaan, miten pilaan kaiken.

Olen viestiketjun perusteella ymmärtänyt, että palstalaisten perheissä on ihan tavallista, että joku aamulla keksii jotain ja muu perhe sitten peruuttaa jo sovitut tekemiset, olivatpa ne sitten neuvolakäyntejä, kaverisynttäreitä tai sisarusten häitä. Minä olen nähtävästi erilainen tarvitessani ainakin vuorokauden aikaa sovittujen tapaamisten peruuttamiseen ja asioiden uudelleenorganisointiin.

ap

Vierailija
48/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista Linnamäellä lasten kanssa?? Varsinkin kun lapset ovat noinkin isoja.

ja hänen mielestään Lintsille mennään perheenä, on kuulemma aina menty. Minä olen kolme vuotta pärjännyt siellä vallan mainiosti ilman miestäkin, kun hänelle ei ole sopinut yhteinen reissu milloin autokisojen ja milloin kaverin mökkitalkoiden takia. Ai niin, miestenhän ei tarvitse perua menojaan perheen takia tai muistella, mitä luki jääkaapin ovessa olevassa kalenterissa, eihän? ap

Vierailija
49/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap vastaisit, miksi kutsuit miestäsi narsistiksi?

t. se asian aiemmin maininnut

Vierailija
50/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa oikea vastaus sinulle on siis "mies oli väärässä, sinä oikeassa, voivoi sinua kun joudut moisen kanssa elämään".

omasta itsestäsi on kiinni, miten asiaan suhtaudut: jätätkö miehen, pidätkö mykkäkoulua pari viikkoa, yritätkö kouluttaa miestä olemaan pitkäkatseisempi tulevaisuudessa vai muutatko jopa omaa reagointiasi. Viimeisin tuntuu minusta olevan helpoin, kun se koskee vain sinua.

Vierailija
51/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap vastaisit, miksi kutsuit miestäsi narsistiksi? t. se asian aiemmin maininnut

vaan että mies on itsekäs, eikä mieti asioita muiden näkökulmasta.

En ole ap ja ymmärrän ärsytyksesi - minustakin on tylsää, että lääketieteellisestä termistä on tehty nykyään kepeä haukkumissana.

Mutta äläpä sinäkään takerru yhteen sanaan tai seikkaan. Kokonaiskuva on se, mitä sinunKIN pitäisi kommentoida.

Vierailija
52/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa oikea vastaus sinulle on siis "mies oli väärässä, sinä oikeassa, voivoi sinua kun joudut moisen kanssa elämään". omasta itsestäsi on kiinni, miten asiaan suhtaudut: jätätkö miehen, pidätkö mykkäkoulua pari viikkoa, yritätkö kouluttaa miestä olemaan pitkäkatseisempi tulevaisuudessa vai muutatko jopa omaa reagointiasi. Viimeisin tuntuu minusta olevan helpoin, kun se koskee vain sinua.

sua näyttää kovin kiukuttavan se, että et saa ap:n haukkumiselle muilta tukea ja saa ap:tä vaikuttamaan tarinan "konnalta".

Koeta kestää se, että ehkä oletkin väärässä.

Tänne av:lle kirjoitetaan koko ajan aloituksia, joiden motiivi ei ole saada OHJEITA, vaan myötätuntoa ja vertaistukea. Ikävää, että monella naisella empatiataidot ja luetun ymmärryksen taidot eivät riitä noiden kahden erottamiseen.

Vierailija
53/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvarmaa AV:n tasoa, heh heh

Minä ainakin olen KOKO KETJUN LUETTUANIKIN edelleen täysin Ap:n puolella. Jos mies toimii noin spontaanisti niin pitäisi ymmärtää että toisilla saattaa olla jo muita suunnitelmia. Samoin jos menot on nähtävissä jääkaapin ovessa niin mies ei voi syyttää muita, että ovat pimittäneet tietoa.

Itse elän spontaanin ihmisen kanssa, joka vieläpä pitää spontaaniuttaan kunnia-asiana. Ikinä ei mikään asia ole järjestyksessä ja etukäteen hoidettuna, kaikessa elämän suunnittelemisessa mennään viimetipan kautta ja ensin moneen kertaan asioita unohdellen, mitään kun ei voi kirjoittaa ylös. Se on vierestä katsojalle ihan todella vaikeaa katsottavaa.

Vierailija
54/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta itsestäsi on kiinni, miten asiaan suhtaudut: jätätkö miehen, pidätkö mykkäkoulua pari viikkoa, yritätkö kouluttaa miestä olemaan pitkäkatseisempi tulevaisuudessa vai muutatko jopa omaa reagointiasi. Viimeisin tuntuu minusta olevan helpoin, kun se koskee vain sinua.

Kerropa mullekin.

Jos ap on ihan vaan nätisti ilmoittanut, että hänellä on sovittu meno, eikä sen vuoksi pääse Lintsille.

Pitäisikö siis ap:n tästä lähin toimia näin:

- ei sovi mitään etukäteen. Kutsuista on varmista kieltäytyä, hiukset syytä leikata itse.

- lapsien sovitut treenit on syytä lopettaa. Monessa urheiluseurassa ei katsota hyvällä ei-perusteltuja poissaoloja, joten voi olla, että siinä loppuvat lapsen jalkapalloilut.

- lapsille on syytä opettaa, että perhe muuttaa heti suunnitelmansa, kun isä niin päättää.

- isän hyvä mieli on ainoa tärkeä asia maailmassa. Jos isä haluaa jotakin, muiden mielihaluilla ei ole mitään merkitystä. Äidillä nyt varsinkaan ei ole mitään oikeutta olla eri mieltä tai haluta eri asioita.

Että näin. TOSI hyvä ehdotus, lisää näitä...

Vierailija
55/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap vastaisit, miksi kutsuit miestäsi narsistiksi?

t. se asian aiemmin maininnut

Hän nyt vaan kirjoitti huolimattomasti, onko kaikilla täällä koko ajan Kielikellon uusin numero vieressä selailtavana vai olisko kuitenkin että kieli on enemmän puhekielen tyylistä.

Ap varmaan tarkoitti mielellään olevan 'narsistinen ajatustapa' eli yksikertaisesti liian itsekäs, muita huomioimaton toiminta joka ei jousta vaikka muut panisivat hanttiin (hei, mun pomo on muuten juuri tällainen!). Ei se vielä tee ihmisestä narsistia eikä ap:kään varmaan sitä edes tarkoittanut.

Vierailija
56/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen.

Vierailija
57/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa perheissä on sellainen kumma asetelma, että toinen vanhemmista todella kääntää lapsia sitä toista vanhempaa vastaan. Ja se ei välttämättä tapahdu suoraan vain hienovaraisesti.

Sellaista pientä kiusaa, tyyliin mies sanoo perjantaina vaimolle "ensi viikolla voitaisiin mennä sinne Linnanmäelle joku päivä, ei maanantaina kuitenkaan" ja vaimo joka TIETÄÄ että kampaajan tai lasten menojen vuoksi ainoa sopiva päivä on tiistai tai perjantai EI SITÄ SANO vaan tahallaan pimittää tietoa.

Sama juttu voi toistua muussakin: lapsi pyytänyt että isä hakee treeneistä ja isä soittaa äidille vaikka "mitä kaupasta" ja äiti ei TAHALLAAN muistuta että hae Matti ensin treeneistä, koska saa sitten luotua miehelle "huono isä fiilistä" ja pojalle samaa "iskä on ihan paska" fiilistä ja ah miten se äidin kruunu sitten kimaltaa --> saa olla se "kiva vanhempi".

Eli miehellä ei ole mitään velvollisuutta muistaa IHAN ITSE lasten hakua tai edes katsoa kalenterista mitä muut puuhaavat? Kuka sitä äitiä sitten muistuttaa joka käänteessä joka asiasta, vai pitäisköhän sen äidin ihan itse muistaa...?

Vierailija
58/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään. Ei ainakaan ollut viime lauantaina, kun kahden paikkeilla yritimme etsiä parkkipaikkaa. Lähiseudun kadunvarsipaikatkin olivat täynnä.

Ihan ohi aiheen, mutta kun puheeksi tuli

Missä siellä Lintsillä on ihan vieressä parkkipaikka, johon saa auto vielä klo 12.00 jälkeen? Ajateltiin huomenna lähteä, mutta ei olla muutamaan vuoteen saatu autoa lähellekään vaan sinne aika kaukana olevalle hiekkakentälle, mistä pitää kävellä. Onko sinne tehty lisää parkkipaikkoja viereen, kun se ei enää ole ongelma.

Vierailija
59/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap:n olisi pitänyt peruuttaa kampaaja? Eikös se nyt yleensä mene niin että ensin sovitut menot hoidetaan ja jos joku tulee siihen päälle niin vain tärkeän menon vuoksi voidaan muita menoja perua. Lintsille meno voidaan tehdä jonain muuna päivänä mutta kampaajalle oli varattu aika tänään, yksinkertaista.

Ja minusta sekin on ihan ymmärrettävää että 15-vuotias ei enää halua lähteä perheen kanssa Lintsille. En minäkään tuossa iässä enää halunnut. Eli ei varmasti halunnut jättää harkkoja väliin.

Ei tietenkään ole hyvä ettei pysty mihinkään spontaaniin mutta ei spontaanin ihmisenkään tarvitse suuttua jos ihmiset eivät taivu hänen päähänpistoihinsa.

Vierailija
60/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä "kyllä mies saa mennä ja tehdä" -vastauksia. Tässä on omaa ongelmallista liittoa tarvottu jo se 15 vuotta, kerran erottu ja yhteen palattu. Opin sen jo, että ei se mies tuosta muutu enkä minäkään. Omia reagointitapoja ja käytöstä on kumpikin joutunut viilaamaan. Ja meillä olen se, joka menee eli olisin hyvinkin voinut puolustella miestä. AP on tässä tapauksessa oikeassa, itse mietin suurempaa kokonaisuutta.

Kirjoitat muuten fiksusti, mutta en ymmärrä miksi et tajua mitä yritän sanoa. Ehkä minäkään en sitten ilmaise itseäni tarpeeksi selvästi. Ymmärrän, että ap:n mies on vastuuton toimissaan. Minulla myös on turhasta kiukutteleva mies. Olen vain oppinut sen, että turhaan sitä lohduttelee, kun kääntää aina kaikki negatiiviseksi. Ja kun sanon aina ja kaikki, niin tarkoitan sitä myös. Mutta minä en sitä miestä muuttaa voi eikä ap:kaan omaa miestään. Joko elää miehensä kanssa tai sitten ei. Vertaistukea tarjotaan tiettyyn pisteeseen asti, mutta sitten riittää jo. Äärimmäisenä esimerkkinä mainittakoon nainen, joka itkee miehensä uskottomuutta. Ensin kauhistelet, lohdutat ja olet tukena. Mutta etkö itsekin sanoisi jo miehensä 5. rakastajatteren jälkeen, että ei se tuosta muuksi muutu. Joko elät asian kanssa tai et.

Ja muuten, av-palstalla ei todellakaan voi luottaa siihen, että älykkäät ihmiset ovat miettineet eri vaihtoehtoja ja toisekseen kyllä täällä monessakin asiassa neuvotaan "tosta vaan". Itsestäni on ainakin kuunnella hullujakin neuvoja, koska mikään ei mene eteenpäin jos samalla kaavalla aina mennään.

Ja miksi ihmeessä minulle on niin tärkeää, että joku ymmärtää, että minut ymmärretään. Tässäpä pohtimista, kun tosielämässäkin tähän törmään. Kiitos kuitenkin hyvistä ajatuksista, sinä tuntematon netti-ihminen :D