Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti aamulla, että nyt lähdetään Linnanmäelle

Vierailija
03.08.2011 |

Katsoin miestä täysin hämmentyneenä ja muistutin, että minulla viimeinen lomaviikko ja aika kampaajalle 11.00, en pääse mukaan. Esikoinen (15v) kysyi, onko pakko, illalla jalkapalloharkat ja eilinen meni myöhään kavereitten kanssa. Keskimmäinen (13v) sanoi, että ei lähde, ei vaan lähde ja sillä selvä. Kuopus 9 v oli ainoa, jota asia kiinnosti.

Ja mitä tekee mies: syyttää minua siitä, että käännän lapset häntä vastaan. Minä kysyin, mahtaako mies edes muistaa, minkä ikäisiä lapsensa ovat ja kuka on kolme vuotta luvannut lapset Linnanmäelle viedä ja kuka lopulta on sen lupauksen toteuttanut. Ja kävisikö edes pienessä mielessä, että esittäisi asiansa lähtemisestä vähän aikaisemmin kuin 15 min ennen lähtöä, voisi yleisömenestys olla toinen.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kyllä hoituu parissa tunnissa ja ehtii sen jälkeen lintsille jos haluaa.

ja meiltä on matkaa Helsinkiin 100 km eli jos koko perhe olisi matkassa, oltaisiin perillä noin 14.30 riippuen siitä, mihin auton saisi parkkiin. Esikoisen harkat alkavat 17.00 eli kotiinpäin pitäisi lähteä viimeistään 15.30. Minusta ei ihan järkevää.

Vierailija
22/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei tainnut kertoa asuvansa Lintsin nurkalla, jospa on vaikka Tampereelta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap sanonut, että olisi pimittänyt tietoa, vaan että mies ei edes kysynyt muiden menoja eikä katsonut lapsen treeniaikatauluja jääkaapin ovesta.

Vai olisiko ap:n pitänyt lukea miehen ajatukset Lintsistä ja kertoa kampaajastaan ja muista menoista, jotta se ei olisi ollut tietojen pimittämistä?

Vierailija
24/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa ja joka kerta menee neljä tuntia. Edelliselle kirjoittalle sen verran, että voi olla kyseessä mies, joka itse pienenä jäi huvituksista paitsi ja nyt haluaa lastensa kautta elää niitä. Isäni on tällainen enkä näe siinä mitään pahaa, kunhan ei toisia syyllistä jos eivät mukaan halua.

Sitten oma mieheni. Hän sanoo, että 2,5 vk päästä hän vahaa auton. Samalla itse paimennan lapsia ja teen ruokaa ja totean, että, joo, sopiii... Ja sitten tulee se lauantai. Herätään, ulkona on mahtava sää ja kaikki ovat virkeänä. Huudahdan jotain :"Hei, käytäiskö tänään siellä paikassa äks josta ollaan puhuttu pitempään?". Mies loukkaantuu, etten muistanut kuinka hänen piti vahata autoa pari tuntia juuri sinä päivänä. Josta hän mainitsi pari viikkoa sitten. Jonka voisi tehdä minä muuna tahansa päivänä. Jota hän ei kirjoittanut edes ylös jos se oli niin tärkeää. Minun kanssani hän ei aikaa muista viettää, mutta auton kanssa kyllä.

Ihme lynkkausta AP:ta vastaan. Äiti pilaa kaiken kivan. Ja meillä minä sentään olen se spontaani "kiva" vanhempi ja mies mutrusuu. Toisiamme koulimme jatkuvasti.

Vierailija
25/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset analyysit vetäisit noin hataralta pohjalta. XD

naisille lienee paremmat organisointitaidot tmv. mutta yleensä äiti tietää missä mennään ja isä kysyy häneltä. Ongelmia syntyy siinä vaiheessa jos äiti alkaa pimittämään tietoa mieheltään. Sama koskee montaa muutakin elämänalaa: minä en tiedä missä mikäkin työkalu on, en käytä niitä kun harvoin. Tiedän kyllä mahdolliset paikat mistä vaikka jakoavain tai puuliima löytyy, mutta on HELPOMPAA kysyä mieheltä kun alkaa käymään itse läpi niitä muutamaa mahdollista paikkaa. Samaan tapaan minä teen ruuan useimiten, ja silloin kun mies kysyy niin neuvon missä on juustoraastin tai kumina tai leivinjauhe. Ongelmia suhteeseen syntyy kun aletaan kiusaamaan toista, eli kirjaimellisesti terrorisoidaan toisen elämää. Piruuttani en kertoisi missä leivinjauhe on että miehen leipoma kakku menee pilalle, mies ei piruuttaan kertoisi minulle missä on auton lasinpesuneste ja saisin ajaa vaikka kolarin likaisen lasin vuoksi, oi kuinka rakkaus kukoistaisi! Ap:lla ja miehellään on selvästi ongelmia, heillä on kaksi vaihtoehtoa: jatkaa toisen ja oman elämän pilaamista tai TEHDÄ ASIALLE JOTAIN. lapsetkin moisesta kärsivät, varmaan joutuvat koko ajan pohtimaan mitä uskaltaa tehdä/miten olla ettei äiti/isä suutu tai miten saa toisen hyvälle mielelle jne. Huomaako ap tuossa lasten käytöksessä tätä: vanhin sanoo: "en pääse lähtemään kun ne treenit" =tekosyy olla puolueeton. Keskimmäinen asettuu äidin puolelle ja jää kotiin "ilman syytä", ja nuorin lähtee isän mukaan mielellään. Lapset koittavat saada perhesovun säilytettyä ja KAIKILLE hyvä mielen =yksi pulueeton, yksi äidin puolella, yksi isän puolella. Ehkä se keskimmäinen ei osannut syytä sanoa, koska ei ollut syytä jäädä kotiin, olisi halunnut lähteä mutta perhesovun vuoksi hänen oli tällä kertaa pakko uhrautua. AP tuskin olisi ollut mikään "iloinen ihminen" kun mies +kaikki kolme lasta olsivat tulleet kivalta reissulta jonka ap kampaajan vuoksi missasi. Ja ollaan huonossa jamassa kun lasten elämä on tuollaista että pitää varoa ettei äiti/isä suutu.

Vierailija
26/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisille lienee paremmat organisointitaidot tmv. mutta yleensä äiti tietää missä mennään ja isä kysyy häneltä. Ongelmia syntyy siinä vaiheessa jos äiti alkaa pimittämään tietoa mieheltään. Sama koskee montaa muutakin elämänalaa: minä en tiedä missä mikäkin työkalu on, en käytä niitä kun harvoin. Tiedän kyllä mahdolliset paikat mistä vaikka jakoavain tai puuliima löytyy, mutta on HELPOMPAA kysyä mieheltä kun alkaa käymään itse läpi niitä muutamaa mahdollista paikkaa. Samaan tapaan minä teen ruuan useimiten, ja silloin kun mies kysyy niin neuvon missä on juustoraastin tai kumina tai leivinjauhe. Ongelmia suhteeseen syntyy kun aletaan kiusaamaan toista, eli kirjaimellisesti terrorisoidaan toisen elämää. Piruuttani en kertoisi missä leivinjauhe on että miehen leipoma kakku menee pilalle, mies ei piruuttaan kertoisi minulle missä on auton lasinpesuneste ja saisin ajaa vaikka kolarin likaisen lasin vuoksi, oi kuinka rakkaus kukoistaisi! Ap:lla ja miehellään on selvästi ongelmia, heillä on kaksi vaihtoehtoa: jatkaa toisen ja oman elämän pilaamista tai TEHDÄ ASIALLE JOTAIN. lapsetkin moisesta kärsivät, varmaan joutuvat koko ajan pohtimaan mitä uskaltaa tehdä/miten olla ettei äiti/isä suutu tai miten saa toisen hyvälle mielelle jne. Huomaako ap tuossa lasten käytöksessä tätä: vanhin sanoo: "en pääse lähtemään kun ne treenit" =tekosyy olla puolueeton. Keskimmäinen asettuu äidin puolelle ja jää kotiin "ilman syytä", ja nuorin lähtee isän mukaan mielellään. Lapset koittavat saada perhesovun säilytettyä ja KAIKILLE hyvä mielen =yksi pulueeton, yksi äidin puolella, yksi isän puolella. Ehkä se keskimmäinen ei osannut syytä sanoa, koska ei ollut syytä jäädä kotiin, olisi halunnut lähteä mutta perhesovun vuoksi hänen oli tällä kertaa pakko uhrautua. AP tuskin olisi ollut mikään "iloinen ihminen" kun mies +kaikki kolme lasta olsivat tulleet kivalta reissulta jonka ap kampaajan vuoksi missasi. Ja ollaan huonossa jamassa kun lasten elämä on tuollaista että pitää varoa ettei äiti/isä suutu.

niin sen 13v:n syynä ovat hyvin runsaat kuukautiset. Minusta hyvinpätevä syy olla lähtemättä mukaan, mutta sinusta näköjään pelkkä tekosyy.

Ja jos olen ihan rehellinen, minusta olisi ollut ihanaa, jos kaikki kolme lasta ja mies olisivat kerrankin olleet yhdessä jossain! Mies kun yleensä "reissaa" vain esikoisen kanssa. Ai niin, sekin on tietty minun vikani :-).

Enkä minä olisi missannut mitään, jos mies olisi kertonut jo eilen, että ovat tänään lähdössä. Olisin jo silloin voinut sanoa, että harkitaanpa jotain toista päivää, huominen ei ole oikein sopiva. Mutta koska mies ei kertonut, olen minä tehnyt väärin.

Mielenkiintoinen tapa ajatella syyllistää nainen puolisonsa narsismista.

Vierailija
27/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen 13v:n syynä ovat hyvin runsaat kuukautiset. Minusta hyvinpätevä syy olla lähtemättä mukaan, mutta sinusta näköjään pelkkä tekosyy.

Ja jos olen ihan rehellinen, minusta olisi ollut ihanaa, jos kaikki kolme lasta ja mies olisivat kerrankin olleet yhdessä jossain! Mies kun yleensä "reissaa" vain esikoisen kanssa. Ai niin, sekin on tietty minun vikani :-).

Enkä minä olisi missannut mitään, jos mies olisi kertonut jo eilen, että ovat tänään lähdössä. Olisin jo silloin voinut sanoa, että harkitaanpa jotain toista päivää, huominen ei ole oikein sopiva. Mutta koska mies ei kertonut, olen minä tehnyt väärin.

Mielenkiintoinen tapa ajatella syyllistää nainen puolisonsa narsismista.

Että AP:n mies on narsisti. Onko ihan diagnoosi vai keittiössäkö se keitettiin? Nyt meni multa usko ap:n tarinaan.

t. ensin ap: puolella ollut

Vierailija
28/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ymmärrän ap:ta, mutta myös miestä. Olen itsekin extempore ihminen, joskus muilla on vaikea pysyä matkassa. Mutta eikö mikään muu päivä tällä viikolla olisi onnistunut? Vai ehdotitko edes päivän siirtämistä?

Vierailija
29/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan huonossa jamassa kun lasten elämä on tuollaista että pitää varoa ettei äiti/isä suutu.

Se on muuten hirveää, kun ei lapsena tiedä, mitä uskaltaisi sanoa tai mitä mieltä olla, ettei jompikumpi vanhempi suuttuisi. Se on kuitenkin aika ikävää katsella ja elää sitä oman äidin ja isän välistä mykkäkoulua, oli se kuinka sivistynyttä hyvänsä.

Tähänkin tilanteeseen olisi voinut ehkä reagoida tyyliin "Hei, hieno idea, mennään vaan, onkin unohtunut koko reissu! ... ai niin mutta voi mäntti, mullahan on se kampaaja ja X:llä ne treenit...voiskohan tätä reissua tehdä joku muu päivä?" Vaikka olisi sitten jäänyt koko reissu tekemättä, mutta olisi kuitenkin ainakin lapsille jäänyt sellainen "viesti" mieleen, että äiti ja isi on "samalla puolella".

Vierailija
30/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meiltä on matkaa Helsinkiin 100 km eli jos koko perhe olisi matkassa, oltaisiin perillä noin 14.30 riippuen siitä, mihin auton saisi parkkiin. Esikoisen harkat alkavat 17.00 eli kotiinpäin pitäisi lähteä viimeistään 15.30. Minusta ei ihan järkevää.

Ap:lla ei ilmeisesti ole omaa autoa? Itse olisin sen sata km porhaltanut perässä.

Jos olisitte lähteneet kampaajan jälkeen ja vanhin olisi jäänyt treeneistä pois, olisitte ehtineet ihan hyvin touhuta iltaan asti lintisllä. Olisi edes 4/5 viettänyt perheen kesken aikaa.

Paikotusongelma??? Toi menee nyt jo typeräksi selittelyksi ja turhan syyn hakemiseksi.

Mutta meillä yritän mä joustaa, organisoida, järjestellä ja saada asioita hoituun.

Oon varsinainen päkäpää, enkä mikään kynnysmatto ja koen olevani (valitettavasti) se joka määrää miten meillä mennään, mutta totta hemmetissä joustan ja yritän välttää t u r h a a riitaa, mökötystä ja pahaamieltä.

Yleensä kun hetken mietin niin koitan saada asiat järjestyyn.

Meidän perhe olisi hajonnut jo 15 vuotta sitten jos olisin noin joustamaton.

Jäi vähän sellanen fiilis että ap on itse joustamaton. Onnea vaan.

P.S. Kiitos hienosta kirjotuksesta nro22(?). Sain itekin taas ajateltavaa.

Vierailija
31/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä eivät ymmärrä kuin ne, joilla samanlainen ukko: mallia ikuinen haihattelija ja "katsotaan nyt"-ihminen. Sellaisen kanssa eläminen alkaa muistuttaa dementikon avustamista, sillä ihan kaikesta pitäisi muistuttaa, tehdä lista nenän eteen + käskeä lukemaan, kehoittaa tekemään jotain mitä lupasi...ihan uskomattoman kuluttavaa. Ja sitten jos/kun nainen tuollaiseen kyllästyy ja sanoo asiat suoraan, mies loukkaantuu verisesti ja syyttää naista manipuloimisesta :).

Vierailija
32/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISTÄ me oltaisiin voitu tietää lapsen kuukautisista, kun et sitä kertonut alussa, vaan annoit ymmärtää, että 13v. jää muutan vaan kotiin?? Kirjoitustyylisi muuttui heti kun joku vähääkään arvosteli sinun käytöstäsi.

Kyllä kuukautistenkin aikaan pitää pystyä elämään vai onko lapsi pois koulusta kuukautisten aikaan päivän tai pari? Koulupäivät tuon ikäisillä on jo pitkiä.

Niin ja harkoista varmasti voi olla pois.

Etkö voinut edes ajatella siirtää kampaaja aikaasi?

Vierailija
33/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ilmeisesti ole omaa autoa? Itse olisin sen sata km porhaltanut perässä. Jos olisitte lähteneet kampaajan jälkeen ja vanhin olisi jäänyt treeneistä pois, olisitte ehtineet ihan hyvin touhuta iltaan asti lintisllä. Olisi edes 4/5 viettänyt perheen kesken aikaa. Paikotusongelma??? Toi menee nyt jo typeräksi selittelyksi ja turhan syyn hakemiseksi. Mutta meillä yritän mä joustaa, organisoida, järjestellä ja saada asioita hoituun. Oon varsinainen päkäpää, enkä mikään kynnysmatto ja koen olevani (valitettavasti) se joka määrää miten meillä mennään, mutta totta hemmetissä joustan ja yritän välttää t u r h a a riitaa, mökötystä ja pahaamieltä. Yleensä kun hetken mietin niin koitan saada asiat järjestyyn. Meidän perhe olisi hajonnut jo 15 vuotta sitten jos olisin noin joustamaton. Jäi vähän sellanen fiilis että ap on itse joustamaton. Onnea vaan. P.S. Kiitos hienosta kirjotuksesta nro22(?). Sain itekin taas ajateltavaa.

Miksi ap:n 15v lapsen pitäisi luopua jostain itselleen tärkeästä, jotta isänsä saisi olla spontaani? Johan ap tuossa kirjoitti, miten lapset olivat koko alukesän kyselleet, että joko mennään ja aina ISÄLLÄ oli joku tärkeämpi projekti.

Minusta ap:n perhe ei hypi äidin pillin mukaan vaan koko perhe joutuu elämään isän oikkujen vallassa. Eiköhän täyspäisempi mies olisi tajunnut viedä perheen aikaa sitten Linnanmäelle etukäteen sovittuna, kaikille sopivana aikana.

Enm tiedä ap:n rahavaroista, mutta ehdotus ajaa perässä omalla autolla 20o km + parkkimaksu on sellainen vajaan 100 euron potti. Taitaa olla enemmän kuin mitä ap maksoi kampaajasta. Sekö ap:n pitäisi maksaa, koska miehensä ei tajua keskustella vaimonsa kanssa?

Vierailija
34/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsillä tuskin on kivaa jonottaa vessassa tämän tästä ja jo se automatka (noin tunti) olisi edellyttänyt kahta yösidettä housuihin. Juu, lääkärissä on käyty eli ei siitä sen enempää. (Tosin en ymmärrä, miten tämä nyt on kynnyskysymys tilanteessa, jossa ongelmana ei ole lapsen runsaat kuukautiset vaan se, että isä ei halua sopia perheen kanssa yhteisestä tekemisestä vaan päättää yksin...).

Harkoista voi olla pois, mutta entä jos teini ei halua olla sieltä pois? Pitääkö hänen jättää harkat väliin, koska isä päätti, että hänelle sopii tänään Linnanmäkireissu?

Ja kyllä, voisin ajatella siirtäväni kampaaja-aikaani. Valitettavasti käyn kampaajalla, jolle pitää maksaa 50 e käyttämättömästä ajasta (olisi pitänyt perua jo eilen) ja jolle seuraavan ajan saisin vasta syykuun loppupuolelle. Kesälomalla minulla on mahdollisuus käydä kampaajalla arkena, työaikana se ei enää onnistu.

Ymmärtääkseni meidän perheessä ainoat oikein toimivat ovat mies, joka saa aamulla päähänsä lähteä Linnanmäelle ja kuopus, joka sinne mukaan lähti. Esikoinen, keskimmäinen ja minä olemme siis itsekkäitä paskoja, koska emme peru sovittuja menoja tai kärvistele huvipuistossa veronorot pöksynlahkeesta vuotaen.

Vierailija
35/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on vain 4 viikkoa kesälomaa, ja kaikki lomaviikot on saman arvoisia. Miksi kaikki touhut pitäisi ajoittaa loman 1-3 viikoille?

Vierailija
36/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISTÄ me oltaisiin voitu tietää lapsen kuukautisista, kun et sitä kertonut alussa, vaan annoit ymmärtää, että 13v. jää muutan vaan kotiin?? Kirjoitustyylisi muuttui heti kun joku vähääkään arvosteli sinun käytöstäsi. Kyllä kuukautistenkin aikaan pitää pystyä elämään vai onko lapsi pois koulusta kuukautisten aikaan päivän tai pari? Koulupäivät tuon ikäisillä on jo pitkiä. Niin ja harkoista varmasti voi olla pois. Etkö voinut edes ajatella siirtää kampaaja aikaasi?

vatsataudissa tms. Aika on varattu pari kuukautta etukäteen ja jos en pääse, seuraava vapaa mahdollisuus voi olla kuukauden päästä

Vierailija
37/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lakatkaa känisemästä, uaah!

Vierailija
38/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on herkästi suuttuva ihminen. Kokee todella helposti, että eri mieltä oleminen on hänen persoonansa kyseenalaistamista. Luulee, että osaan lukea hänen ajatuksensa ja vaistota, mitä hän kulloinkin haluaa ja ajattelee.

MIKSI IHMEESSÄ ME VAIMOT OLEMME VASTUUSSA miestemme fiiliksistä ja projekteista?

Miksi meidän pitää varoa äänensävyä ja haukkua itseämme mänteiksi, kun olemme tulleet varanneeksi kampaajan? Kun se mies ei ole viitsinyt yhtään kartottaa, mitä MUUT haluavat ja mitä muilla on sovittuna.

Eikös se nyt kumminkin mene niin, että se, joka suunnittelee muille jotakin tekemistä on ensisijaisesti vastuussa kysymisestä/kartottamisesta.

Toki se on niin, että tympeällä kommentoinnilla pilaa herkästi toisilta ilon ja halun tehdä mitään. Siinä pitää olla tarkka.

En kuitenkaan nyt ekana alkaisi ap:ta haukkua torppaajaksi ja ilonpilaajaksi ja väittämään, että HÄN on mobilisoinut lapset vetoamaan jalkapalloharkkoihin tms. Voisitte edes KYSYÄ ensin, mikä on ap:n oma kanta menemiseen, ennen kuin alatte noin vaan haukkua silmät suut täyteen.

Vierailija
39/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi aikoja sitten, että isä ja kuopus lähtivät kahdestaan.

Vierailija
40/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi aikoja sitten, että isä ja kuopus lähtivät kahdestaan.