Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioi kuinka usein lapsesi hampaat jäävät pesemättä

Vierailija
31.07.2011 |

"siunauksellasi". Kerran viikossa, kerran kuussa, no ehkä joskus, ei koskaan? Ja lapsen iänkin saa mainita.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pestään aamuin illoin.

Vierailija
22/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nukkumaanmeno menee tosi myöhäiseen mutta aamuhammaspesusta lipsutaan varmaan 2-3krt/vko.

lapset 8 ja 11v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesemättä joko aamulla tai illalla. Yleensä siis pestään aamuin illoin.

Ehkä arjen tullen jää nuokin "unohdukset" pois tai ainakin sitten, kun olen itse taas pelissä mukana, enkä vuodelevossa supistelujen takia. Lapset 8 ja 2.

Vierailija
24/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nukkumaanmeno menee tosi myöhäiseen mutta aamuhammaspesusta lipsutaan varmaan 2-3krt/vko.

lapset 8 ja 11v.

Jos ollaan jo myöhässä niin ei siinä pari minuuttia enää missään tunnu.

En ymmärrä tuota perustelua.

Vierailija
25/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu aamuisin ei pestä.

Vierailija
26/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tiedä, milloin teini-ikäisemme pesevät hampaitaan, en ole kysynyt. Aikuisten lastenikaan hammaspesua en käy vahtimassa. Alakouluikäisten hampaat jää pesemättä aina välillä, kun en jaksa enää illalla puuttua asiaan, joka viikko vähintään kerran. Joku ihmetteli välinpitämättömyyttä. Ei se sitä ole, vaan väsymystä, kun on 365 iltaa vuodessa lasten kanssa, eikä koskaan saa yhtään hengähtää, niin kun ei ole mikään superihminen, sitä vain väsyy.

Vierailija
27/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitetaan aamuharjauksetkin)

11kk: pari kertaa viikossa (hampaita neljä)

Vierailija
28/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi aikanaan ei välittäny ollenkaan hamapiden pesusta. Kyllä se kai omiaan pesi, mut ei kattonu perään, että me lapset oltais ikinä pesty.

On kyllä ollu pirun vaikeeta opetella pesemään näin aikuisiällä, enkä edelleenkään pese ku muutaman kerran viikossa..! :/ Hammaslääkärikulut on ollu pilvissä, kun mulla on ollu oikeesti vaikeeta pestä hampaita EDES kerran viikossa. Oon edelleen vihainen, kun mua ei opetettu noin simppeliin - mutta tärkeään - hommaan.

Mun tuleva(t) lapseni kyllä tasan tarkkaan pesee hampaat joka päivä!

Vierailija
29/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jää kyllä (jos ollaan vaikka jossain kyläreissulla ja nukahtaa jo autossa yöunille..)

Aamuisin ei aina muisteta, ehkä puolet aamuista pestään, puolet ei. Ikää 3,5v. Näin rehellisesti. Xylitol-pastiallin saa ruuan jälkeen jos muistetaan.

Vierailija
30/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut sairaana ja nukahtanut aikaisin, niin ei ole viitsinyt sairasta herättää sen takia. Aamulla ollaan varmaan pesty aina, patistan lasta joka aamu pesemään. Iltaisin pesen vielä itse 8 v hampaat.

Vierailija
31/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v ja 2 v. Kerran vuodessa ehkä, jos sitäkään. Ja tämäkin niin jos tulossa reissusta illalla ja lapsi nukahtaa autoon, josta siirretään suoraan sänkyyn.

Vierailija
32/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla tai illalla. Lapset 7v ja 5v

Vierailija
33/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin pestään ja ehkä 1-2 kertaa kuussa jää väliin, yleensä aamulla

Vierailija
34/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kertoja vuodessa 6-vuotiaan iltahammaspesu korvataan fluoritabletilla. Aamuisin 6-vuotiaan hampaita ei pestä.

12-vuotias pesee hampaat joka ilta ja aamuisin viidesti viikossa, viikonloppuisin se ei yleensä pese mutta kouluun lähtiessä pesee.

6-vuotiaalla ei reikiä, 12-vuotiaan suusta löytyi vuosi sitten lähes ontto hammas, ollut varmaan monta vuotta reikäinen, hammastarkastuksissa ei huomattu mitään ongelmaa mutta sitten hammas tuli kipeeksi ja röntgenkuva paljasti totuuden.

Vierailija
35/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla on ainoastaan silloin jäänyt väliin jos lapsi on nukahtanut autoon ja kannetaan sänkyyn. Isovanhempien luota illalla lähtiessä pestään hampaat lähtiessä, sillä todennäköisesti ainakin yksi lapsista ehtii nukahtaa.

Aamulla on jäänyt joskus kiireessä väliin, joskus ollaan pesty sitten lounaan jälkeen.

Nuorimmalla, 11k, jolla kaksi hammasta, jää iltapesu tosi usein väliin. Aamulla pestään silloin tällöin.

Lapset 5v, 3v ja 11k.

Vierailija
36/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin pestään aina, käsi sydämellä. Kertaakaan ei ole unohtunut. Mutta aamuisin en lapsen hampaita pese, se on myönnettävä. Tiedän että pitäisi, mutta jotenkin vaan se on jäänyt.

Koskaan milloinkaan ei neljä lastamme lähde nukkumaan ilman hampaitten pesua, se kuuluu iltatoimiin ja nukkumaanmenoon.

Mutta yllätys vaan, aamuisin meillä ei ole lapset pesseet hampaitaan kun muutaman hullun kerran. Ei vaan tunnu olevan aikaa muistutella vaikka sitä aikaa muistutteluun löytyy iltaisin. Pitäisi varmaan nohevoitua myös aamuharjaukseeen, pesenhän hampaani aamuisin itsekin.

Vierailija
37/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei mitenkään säännöllisesti; poikkeustapauksissa = esim. tultu myöhään reissusta tms (=ollaan liian väsyneitä + nukkumaan pääseminen tärkeämpää) jätetään pesemättä + aamulla sitten pestään taas.

Ei hammasterveys siihen kaadu. Elämässä tulee poikkeuksia.

Vierailija
38/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut sairaana ja nukahtanut aikaisin, niin ei ole viitsinyt sairasta herättää sen takia. Aamulla ollaan varmaan pesty aina, patistan lasta joka aamu pesemään. Iltaisin pesen vielä itse 8 v hampaat.

kun on oltu kovassa kuumeessa tai vatsataudissa, niin eipä siinä ole hammaspesu ollut ekana mielessä pariin päivään...

Vierailija
39/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 8 ja 11v.

Jos ollaan jo myöhässä niin ei siinä pari minuuttia enää missään tunnu.

En ymmärrä tuota perustelua.

- mutta kuten ehkä voit kuvitella, on 3-veen kanssa vähän eri asia onko klo 22 vai 20 kun hampaita pestään :) .

Vierailija
40/40 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten hammasharjat on unohtuneet pakata mukaan ja on huomattu se liian myöhään. Aamuisin on pari kertaa jäänyt pesut hässäkän jalkoihin. Iät 7 ja 5. Ei reikiä, että ei kai mitään peruuttamatonta pahaa olla saatu aikaiseksi. Pääsääntöisesti siis pesemme aamuin illoin, illalla aikuiset pesee ja aamulla lapset pesevät itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän