Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioi kuinka usein lapsesi hampaat jäävät pesemättä

Vierailija
31.07.2011 |

"siunauksellasi". Kerran viikossa, kerran kuussa, no ehkä joskus, ei koskaan? Ja lapsen iänkin saa mainita.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 8v. ja 5v. Pestään vaikka nukkuvalta lapselta, jos vaikka autoon nukahtaa illalla.

Vierailija
2/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa tullut, että olisi jäänyt hammaspesu väliin. Aamuisin pesu jää väliin ehkä noin kerran viikossa ja lomilla siitä lipsutaan enemmänkin.

Sama siis kaikilla kolmella lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin pestään aina, käsi sydämellä. Kertaakaan ei ole unohtunut. Mutta aamuisin en lapsen hampaita pese, se on myönnettävä. Tiedän että pitäisi, mutta jotenkin vaan se on jäänyt.

Vierailija
4/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja reikiä neljällä lapsella yhteensä yksi. ;)

Vierailija
5/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ne pitäis pestä kaksi kertaa päivässä. Ei kehtaa edes sanoa.

Vierailija
6/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias ei aktiivisesti vastusta hampaiden pesua, mutta ei vain saa aikaiseksi. Minun pitäisi konkreettisesti katsoa, että hän menee kylpyhuoneeseen NYT , enkä vain jaksa valvoa häntä sillä lailla. Niinpä hampaat jäävät pesemättä ainakin kaksi kertaa viikossa iltaisin, ja melkein joka aamu.

Vierailija
7/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos illalla on jäänyt pesemättä niin sitten pestään aamulla, ja tämä on se joka välillä unohtuu/ei ehditä tms.

Yli vuosi sitten oli varmaan 2 krt/vko kun ei pesty.

Kerran päivässä pestään siis, ikää 7v ja reikiä nolla.

Esikoinen 12v pesee itse, luulen että pari kertaa viikossa ei pese iltaisin.

Mutta pesee aina aamulla (vaikka olisi illalla pessytkin).

Vierailija
8/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään aamuin illoin, lapset 2,5v ja 7kk. Ehkä keskimäärin kaksi kertaa viikossa unohtuu jomman kumman lapsen hampaiden pesu aamu/iltatohinan keskellä. Yleensä niin, että minä luulen miehen hoitaneen hampaidenpesun ja toisinpäin.

Vierailija
9/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kuopuksen hammaspesut on enää meidän vanhempien vastuulla.

iltaa tullut, että olisi jäänyt hammaspesu väliin. Aamuisin pesu jää väliin ehkä noin kerran viikossa ja lomilla siitä lipsutaan enemmänkin.

Sama siis kaikilla kolmella lapsella.

Vierailija
10/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tullaan esim reissusta myöhään illalla kotiin ja hampaiden pesu unohtuu. En koe minkäänlaisia olotiloja tämän vuoksi.

Lasten iät: 5,4,2 ja 0 reikää.

Vierailija
11/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisesti on jäänyt pesemättä, esim. jos joskus on tultu illalla epätavallisen myöhään jostain kotiin ja lapsi on nukahtanut autoon ja sieltä siirretty suoraan sänkyyn. Mutta tunnollisesti pestään, aamuin illoin. Lapsella ikää 2 v 7 kk.

Vierailija
12/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu aamuisin ei pestä.

Vierailija
13/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan pestä, aamulla välillä, ehkä kerran viikossa, tohinassa unohtuu. Lapset 3 ja 5,5-vuotiaita.

Vierailija
14/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä jos uhmiksen raivokohtaus osuu juuri tuohon kohtaan, niin käytetään harkintaa. Ei vastusta hampaiden pesua noin muuten, mutta yleensä, jos on väsynyt päivällä tavanomaista enemmän, niin mieluummin rauhoitetaan ja turvataan sitä yöunta, kuin ehdoin tahdoin mennään hampaita tuossa vaiheessa pesemään.

Vierailija
15/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies unohtaa joskus aamulla pestä tai luulee, että minä olen jo pessyt lapsilta hampaat, itse joskus illalla olen (harvoin) jättänyt väliin, jos jostain kummallisesta syystä mennyt myöhään. Lapset 5 ja 6, hampaat pestään kahdesti pv ja toisella yksi reiänalku, jota ei ole ollut tarvis paikata.

Vierailija
16/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä xylitol-nappia.

Iät 6 ja 9.

Vierailija
17/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä xylitol-nappia.

Iät 6 ja 9.

Vierailija
18/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa mutta ihmeellistä välinpitämättömyyttä joillakin. Ei ihme jos teinit ja nuoret "unohtelevat" sitten koko pesemisen. Meillä vasta 2-vuotias ja iltapesu ei ole jäänyt kertaakaan siitä lähtien kun se aloitettiin. Aamupesu on joskus jäänyt kun ollut joku erikoispäivä ja kaikessa tohinassa unohtunut tai toinen vanhempi on vain olettanut toisen jo pesseen, max. kerran kuussa, mutta ei koskaan tarkoituksellisesti. Tosin meillä on lapsuudenkodissa jo aina arvostettu säännöllistä hampaiden hoitamista ja ymmärretty sen merkitys ihmisen koko terveyteen.

Vierailija
19/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä muistetaan kyllä pestä aamuin illoin. En edes muista milloin olisi viimeksi jäänyt hampaat pesemättä, lapsi on 7v.

Vierailija
20/40 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus on nukahtanut esim. sohvalle niin mitä järkeä on pestä niitä hampaita. Pestään sit aamulla hampaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi