Kertokaa vinkkejä ruuasta painonpudotukseen.
Moikka.
Voisitteko kertoa selkokielisesti yksittäisiä ruokia (vihannekset, marjat, lihat yms.) niiden omilla nimillä, jotka ovat hyviä painonpudottajan nauttia.
Nyt en siis tarkoita painon säilyttämistä samana vaan selkeitä neuvoja miten painni putoaa viikoittain muutaman kilon.
Tiedän, että liikunta lisää tehoa painonpudotukseen, mutta onko Teillä vinkkejä ruuista joita nauttimalla paino putoaa vaikka ei liikkuisi.
Sitten vielä sellainen kysymys, että kun jotkut sanoo, että hedelmät lihottaa. Kuinka se voi olla mahdollista? Eikö kaikki hedelmät olekaan terveellisiä?
Toivoisin selkeää listaa tuotteista niiden nimellä.
Kun rasvattomassa jogurtissa on hiilareita niin onko sekin kielletty? Onko jogurteissa sellaisia vaihtoehtoja joita saa syödä vaikka muutaman pikkupurkillisen ja ei ole pelkoa lihomiseen?
Kommentit (36)
tarkasti on kaikki lueteltu mitä saa syödä
siinä jätetään kaikki sokeri ja rasvakin viedään minimiin. Painoa lähtee, lähinnä
rasvaa ja nestettä. Ruoka määrät tuntuu aluksi pieniltä jotkut kuten rahka valtavalle. Mutta hyvin tippuu paino eikä nälkä ole vaivannut,kun syödään 2-4h välein.
merkittävästi vähemmän kuin kulutat, niin paino putoaa. Hedelmissä on paljon hedelmäsokeria. Mutta kai joku makea persikkakin on silti parempi kuin sulkaapatukka. Miksi jogurtteja pitäisi syödä muutama pikkupurkillinen? Eikö yksi riittäisi per päivä? Jos määrät on noita, niin ei taatusti laihdu, vaikka olis kuinka kaloritonta jogurttia.
merkittävästi vähemmän kuin kulutat, niin paino putoaa. Hedelmissä on paljon hedelmäsokeria. Mutta kai joku makea persikkakin on silti parempi kuin sulkaapatukka. Miksi jogurtteja pitäisi syödä muutama pikkupurkillinen? Eikö yksi riittäisi per päivä? Jos määrät on noita, niin ei taatusti laihdu, vaikka olis kuinka kaloritonta jogurttia.
tuotteiden nimiä?
Nyt olen laihtunut toukokuun lopusta yli 10 kg. Käytän Painonvartijoiden pistelaskua pääsääntöisesti. Laihdun keskimäärin 700g viikossa, alussa lähti reilummin.
Kilokalorit pysynevät tuossa 1000-1200 kcal päivä.
Ei muuta kuin laskemaan kaloreita, ja pidät huolen, että kalorit koostuvat terveellisestä aamupalasta, kevyestä lounaasta ja päivällisestä. Herkkuja syödään ehkä kerran viikossa tai kahdessa, ja vähintään 3krt viikossa liikuntaa.
Nyt olen laihtunut toukokuun lopusta yli 10 kg. Käytän Painonvartijoiden pistelaskua pääsääntöisesti. Laihdun keskimäärin 700g viikossa, alussa lähti reilummin.
Kilokalorit pysynevät tuossa 1000-1200 kcal päivä.
Ei muuta kuin laskemaan kaloreita, ja pidät huolen, että kalorit koostuvat terveellisestä aamupalasta, kevyestä lounaasta ja päivällisestä. Herkkuja syödään ehkä kerran viikossa tai kahdessa, ja vähintään 3krt viikossa liikuntaa.
tuotteiden nimiä tässä kirjoituksessa.
Rasvaton rahka ( sopivasti )
marjoja ( ilman sokeria )
Marjakeittoja ilman sokeria.
kasviksia se ½kg päivässä. siis ei perunaa tais ellasta.
Riisi, pottu, makaroni. kertapäivään. (Sopivasti)
Riisi mm. vain 40g ( raakapaino)
ei hedelmiä niissä on sokeria...mitään. Mitä tahansa jos sylt liikaa et laihdu tai jopa lihot. kastikkeet pannaan jne.. käytä ciliä mausteeena ja muita tulisa mausteita ne pottavat rasvaa..
nimistä, joita kukaan voisi sinulle tänne kirjoittaa. Olen pahoillani.
Ensinnäkin. SYö säännöllisesti. Esim. aamupala aina klo 7-9 välillä, lounas klo 11-13 välillä, pieni välipala/kahvi tms 14-15 välillä, päivällinen 16-18 välillä ja pieni iltapala n.klo 20. Välissä et napostele mitään, et hedelmiäkään, juot vaan vettä ja pyrit siihen, että juot vaikka litran pelkästään vettä päivässä, ei siis ruokailujen yhteydessä, vaan lisänä.
Mitä sitten kannattaa syödä.. No jos normaaleja ruokia, niin vaihtele aamupalalajeja, joskus puuroaamiainen, joskus leipäaamiainen. Tee ruuat runsaskuitusista vaihtoehdoista. Esim. runsaskuitunen pasta, runsaskuitunen leipä, rasvaton maito yms. Käytä paljon salaatteja, kasviksia, marjoja, hedelmiä.
Joku voi olla mun kanssa asioista eri mieltä, mutta tämmösellä oon itse saanut pudotettua painoa. Ja miksen jakais vinkkejä niitä kysyttäessä..
Ei kai sellaista luetteloa voi antaa? Ruuan määrä ratkaisee.
Muutama nyrkkisääntö:
Syö 600-700 grammaa kasviksia joka päivä. Ihan sama mitä kasviksia. Porkkana, sipuli, kaali, salaatti, paprika jne. Tähän samaan nippuun sitten hedelmiä kohtuudella. Kaikki hedelmät käy. Banaanissa on enemmän energiaa kuin appelsiinissa, mutta banaanissa on muita hyviä puolia, joten sitäkin voi syödä. Muista että ei näitkään kilotolkulla päivässä. Eikä kuorruteta kermalla ja sokerilla. Hedelmiä siis makeanhimoon.
Syö normaalis perusruokaa. Ihan kanaa, nautaa, possua, kalaa. Lisukkeeksi vähän perunaa, riisiä, pastaa. Huom. annoskoot ratkaisevat. Laita lautaselle ensin kasviksia vähintään puoli lautasellista, sitten liha ja peruna/pasta/riisi niin etteivät ne kosketa toisiaan.
Maitotuotteet vähärasvaisina. Rasvaa sitten pähkinöistä ja manteleista. Muista kohtuus. Salaattiin öljypohjainen kastike.
Leivän määrän kohtuullistaminen. 1-2 palaa leipää on ihan hyvä, valitse leipä mahdollisiman kuituisena. 7% tai enemmän, mielummin 10% kuitua, niin jo on hyvä.
Huonot hiilarit pois. Unohda karkki ja leivonnaiset. Niitä vain tooooodella harvoin. Ei viikottaisia mässypäiviä, mutta kenenkään lahdutus ei kaadu yhteen viikottaiseen suklaapatukkaan.
Liiku. Liiku vähintään puolituntia kerrallaan 3-4 kertaa päivässä.
Käytä netin kalorilaskureita apuna. Esim. kalorilaskuri.fi tai kiloklubi.fi.
Paino ei tipu kiloja viikossa. Puoli kiloa/viikko on ihan ok ja hyvä nopeus. Joskus tulee takapakkia, mutta älä anna sen häiritä.
Rasvaa pitää laihduttajan syödä. Se pitää nälkää pois. Leivän päälle margariinia ja salaattiin kastike.
Liiku vähintään puolituntia kerrallaan 3-4 kertaa päivässä.
Korjaan: viikossa!
piilosokereita ym. Ja leivänpäälle levitettvää rasvaa tulee rasvanpolton kannalta usein liikaa.
20g oliviöljyä tai vastaavaa hyvää öljyä on riittävä rasvalisä.
niillä paino putoaa 1-3 kiloa viikossa. periaatteessa mitä vaan saat syödä, kunhan kalorit pysyy vähempänä, mitä kulutat. mä aloitin ekat 2 viikkoa Easy Dietillä (paino putos 5,6kg)siinä kalorit on suurinpiirtein 500/ päivä. sen jälkeen oon jatkanut n. 1000kcal:n päivittäisellä saannilla.
niin ainoat mitä voit syödä on vesi ja ilma....