Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok viedä viskipullo tuoreelle isälle?

Vierailija
30.07.2011 |

Kaverini on tullut isäksi, ja pitää viskistä. (Ei ole alkoholi-ongelmainen.)

Ongelma on se, että hän on muuttanut lapsen äidin kanssa yhteen vasta ihan vasta, enkä tunne lapsen äitiä. Koska tilanne on tosi kriittinen muutenkin ja kaikilla tunteet pinnassa, mietin että voikohan lapsen äiti pahastua tuosta. En halua mitään perheriitoja aiheuttaa, vaan onnitella isäksi tullutta lahjalla, josta hän ilahtuu. Lapselle on tietenkin myös oma lahja.

Koska minä tai mieheni emme käytä alkoholia, en tiedä mikä on nykyään "etiketti" alkoholin antamisesta lahjaksi. Oisko viisaampaa keksiä joku toinen lahja?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta todella omituinen lahja isyydestä.

Vierailija
2/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo kaverini siis harrastaa viskejä, ja on pyytänyt aina lahjaksi (jos on kysytty) jotain hyvää, laadukasta viskiä.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai viskiä varpajaislahjaksi, jos tietää, ettei ongelmia ole. Mun mies ainakin sai kavereiltaan, mutta lisäksi tuli jotain vauvallekin.

Vierailija
4/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo kaverini siis harrastaa viskejä, ja on pyytänyt aina lahjaksi (jos on kysytty) jotain hyvää, laadukasta viskiä.

ap.

Antakaa se viskileka sitten myöhemmin salassa. Hienoa, että teillä on aivot ja olette huomaavaisia, kun pohditte tällaisia.

Vierailija
5/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alkoholi on aina huono vaihtoehto lahjaksi, ihan sama onko ongelmaa eli ei. Vähän mielikuvitukseton ja helppo.

Mutta jos harrastaa viskejä ja on pyytänyt aiemminkin lahjaksi viskiä, niin ehkä sitten...En tiedä, en ehkä sittenkään ostaisi alkoholia lahjaksi.

Vierailija
6/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa tilanteessa antaisin tuoreelle isälle jonkun muun ilahduttavan lahjan. Antakaa viskipullo vaikka jouluna sitten.

Vierailija
7/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ottaen huomioon, että jos kaveri ei ole mitenkään alkoholiongelmainen ja oletat, että osaa jättää pullon korkkaamattomana kaappiin odottamaan, en näkisi ongelmaa. Jos vaimo on hankkinut viskiharrastajan kanssa lapsen, niin jotenkin luulisi, ettei viskipullosta loukkaantuisi. Tosin mistäpä sitä koskaan ihmisistä tietää.

Meillä miehelle tuli lahjaksi pullo varpajaisiin ja oli korkkaamatta ekat pari vuotta kokonaan. Minusta oli ihan hyvä lahja.

Vierailija
8/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostat sitä, että hän osallistuu kodinhoitoon lapsensa hoivaamisen lisäksi.

Viski taas kertoo sen, ettet arvosta lapsen äitiä ollenkaan. kannustat miestä oleskelemaan juoppoystäviensä kanssa juomassa tätä "harrastusjuomaa".

Vierailija
9/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*REPS KOP*

Vierailija
10/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa se viskileka sitten myöhemmin salassa. Hienoa, että teillä on aivot ja olette huomaavaisia, kun pohditte tällaisia.

Miksi ihmeessä lahja pitäisi antaa salassa? Jos tuntuu, että lahja on sellainen, jota ei voi antaa vaimon nähden, niin parempi antaa jotain muuta.

Mutta minun mielestäni siis voi antaa, mutta joko antaa "oikeasti" viskipullon tai ei ollenkaan, mutta ei mitään salajuttuja. Vähänkö tuntuisi naurettavalta saada tai antaa jotain piilopulloa varsinkin, jos kyseessä on joku viskiharrastaja:D

t. ei muista numeroaan

Vierailija
11/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viskipullon sitten kun tulee isäksi. Ei olla mitenkään varakkaita, mutta miehelle on suuri nautinto siemailla Laphroaigia.

Mä tunnen montakin viskinharrastajaa, mikähän siinä mahtaa repsauttaa ja kopsauttaa?

Vierailija
12/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän itseänikin viskinharrastajana, totuus vain on se, että pullot lojuvat kaapissa ja niistä tulee maisteltua ehkä kerran tai kaksi kuussa. Sinne kokoelmiin se päätyy ja sitten maistellaan kun tulee sopiva hetki.

Jos et itse juo alkoholia ollenkaan niin se on toki vähän hassua. Tuollaisesta lahjasta kun on tapana maistaa yhdet (ja alkoholin demonisointia jatteleville tiedoksi että tosiaankin vain yhdet) saman tien.

Jos asia mietityttää niin miten olisi vaikka komeat paksupohjaiset viskilasit 2 tai 4kpl?

Vierailija
13/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos harrastaa sikareita niin paksut sikarit sitten. Tuore isähän tarjoaa sikareita polttaa tämä itse tai ei. Ja sikari otetaan vastaan ja jotkut sen polttavat, toiset säästävät muistona. Tuoksuuhan polttamaton sikari hyvälle ja näyttää komealta.

Vierailija
14/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos harrastaa sikareita niin paksut sikarit sitten. Tuore isähän tarjoaa sikareita polttaa tämä itse tai ei. Ja sikari otetaan vastaan ja jotkut sen polttavat, toiset säästävät muistona. Tuoksuuhan polttamaton sikari hyvälle ja näyttää komealta.

Vierailija
15/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää viedä sikareita tuoreelle isälle ja altistaa vastasyntynyt passiiviselle tupakoinnille! Ehkä ennen oli ok, nykyään ei.

Vierailija
16/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on tullut isäksi, ja pitää viskistä. (Ei ole alkoholi-ongelmainen.)

... En halua mitään perheriitoja aiheuttaa, vaan onnitella isäksi tullutta lahjalla, josta hän ilahtuu. Lapselle on tietenkin myös oma lahja.

Laitatte siis lahjan isälle, ja "Lapselle tietenkin myös oma lahja". Entä äidille, olisiko pullo hyvää viiniä, joka paranee vanhetessaan jos avaa sen vasta vuoden päästä?

Omalta kohdaltani sanoisin, että ei missään tapauksessa alkoholijuomia, jos jollakin perheenjäsenellä on siitä entisessä elämässä ikäviä kokemuksia.

Jos olisi varmaan tietoa, että se sopii äidille, niin sitten joku pieni erikoiskeräilypullo.

Vierailija
17/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin loukkaannuin kun mieheni kaveri onnitteli häntä ja sanoi tarjoavansa baari illan. Tosi ajattelematonta, loukkaannuin kyllä ja sanoin mihelleni että jos tämä kaveri haluaa jollain tavalla osoittaa mielenkiintoa, tulee hän käymään ja katsomaan vauvaamme, eikä vie tuoretta isää pois vauvan luota kun vasta ollaan itsekkin tutustumis vaiheessa. No kaveri tuli kyllä sitte käymään ja oikein kivasti oli vauvan ja isän kanssa :) tässä tietysti asia hieman erinlainen varsinkin jos isä ei aijo pulloa edes heti avata, mutta silti alkoholi ei mielestäni kuulu lahjaksi tuoreille vanhemmille. Milestäni pelkkä lahja vauvalle riittä. Me ainakin koimme vauvalle ostetut lahjat paljon kivempina kuin että olisimme itse saaneet jotain!

Vierailija
18/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tuollaisessa tilanteessa veisin jotain varmasti perinteistä ja KOKO PERHEELLE ajateltua viemistä, esimerkiksi jonkun kivan vauvanvaatteen (Marimekko on aina varma valinta... vaikkei siitä merkkinä kauheasti pitäisi se on "arvostettu") ja vähän hienompia leivonnaisia. Vauvaperheeseen vieraillessa on hyvä tapa tuoda mukanaan tarjottavaa itselle, ettei tuoreen äidin tarvitse laittaa.

Ehdottomasti varsinkin tulenarassa tilanteessa tekisin näin, enkä korostaisi sitä, että "tässä tulevat isän ystävät.... isä oli vasta äsken poikamies poikamiehen kavereineen".

Vierailija
19/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin loukkaannuin kun mieheni kaveri onnitteli häntä ja sanoi tarjoavansa baari illan. Tosi ajattelematonta, loukkaannuin kyllä ja sanoin mihelleni että jos tämä kaveri haluaa jollain tavalla osoittaa mielenkiintoa, tulee hän käymään ja katsomaan vauvaamme, eikä vie tuoretta isää pois vauvan luota kun vasta ollaan itsekkin tutustumis vaiheessa. No kaveri tuli kyllä sitte käymään ja oikein kivasti oli vauvan ja isän kanssa :) tässä tietysti asia hieman erinlainen varsinkin jos isä ei aijo pulloa edes heti avata, mutta silti alkoholi ei mielestäni kuulu lahjaksi tuoreille vanhemmille. Milestäni pelkkä lahja vauvalle riittä. Me ainakin koimme vauvalle ostetut lahjat paljon kivempina kuin että olisimme itse saaneet jotain!

kuin viskipullo, joka kestää aika kauan...

Mä toivon ainakin, että kun vauva syntyy, ihmiset ei tois kauheasti vauvakrääsää, koska meillä sitä jo on (ei siis olla ostettu oikeastaan mitään, vaan kaikki on saatu). Olis parempi, että ihmiset tois vaikka kahvileipää tai sitten sitä viskiä.

Vierailija
20/44 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia...

Tero

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan