Onko ok viedä viskipullo tuoreelle isälle?
Kaverini on tullut isäksi, ja pitää viskistä. (Ei ole alkoholi-ongelmainen.)
Ongelma on se, että hän on muuttanut lapsen äidin kanssa yhteen vasta ihan vasta, enkä tunne lapsen äitiä. Koska tilanne on tosi kriittinen muutenkin ja kaikilla tunteet pinnassa, mietin että voikohan lapsen äiti pahastua tuosta. En halua mitään perheriitoja aiheuttaa, vaan onnitella isäksi tullutta lahjalla, josta hän ilahtuu. Lapselle on tietenkin myös oma lahja.
Koska minä tai mieheni emme käytä alkoholia, en tiedä mikä on nykyään "etiketti" alkoholin antamisesta lahjaksi. Oisko viisaampaa keksiä joku toinen lahja?
Kommentit (44)
ihmetyttää kyllä tämä alkoholin hysteerinen demonisointi. Ovatko täällä kaikki tosiaan sellaisia, että eivät pysty pitämään minkäänlaista kontrollia viinan kanssa vaan heti lähtee lapasesta jos sitä näkee?
Minä ainakin loukkaannuin kun mieheni kaveri onnitteli häntä ja sanoi tarjoavansa baari illan. Tosi ajattelematonta, loukkaannuin kyllä ja sanoin mihelleni että jos tämä kaveri haluaa jollain tavalla osoittaa mielenkiintoa, tulee hän käymään ja katsomaan vauvaamme, eikä vie tuoretta isää pois vauvan luota kun vasta ollaan itsekkin tutustumis vaiheessa. No kaveri tuli kyllä sitte käymään ja oikein kivasti oli vauvan ja isän kanssa :) tässä tietysti asia hieman erinlainen varsinkin jos isä ei aijo pulloa edes heti avata, mutta silti alkoholi ei mielestäni kuulu lahjaksi tuoreille vanhemmille. Milestäni pelkkä lahja vauvalle riittä. Me ainakin koimme vauvalle ostetut lahjat paljon kivempina kuin että olisimme itse saaneet jotain!
kuin viskipullo, joka kestää aika kauan...
Mä toivon ainakin, että kun vauva syntyy, ihmiset ei tois kauheasti vauvakrääsää, koska meillä sitä jo on (ei siis olla ostettu oikeastaan mitään, vaan kaikki on saatu). Olis parempi, että ihmiset tois vaikka kahvileipää tai sitten sitä viskiä.
mutta mielestäni kun onnitellaan vauvasta ei lahjaksi kuulu alkoholi ym.
Minä ainakin loukkaannuin kun mieheni kaveri onnitteli häntä ja sanoi tarjoavansa baari illan. Tosi ajattelematonta, loukkaannuin kyllä ja sanoin mihelleni että jos tämä kaveri haluaa jollain tavalla osoittaa mielenkiintoa, tulee hän käymään ja katsomaan vauvaamme, eikä vie tuoretta isää pois vauvan luota kun vasta ollaan itsekkin tutustumis vaiheessa. No kaveri tuli kyllä sitte käymään ja oikein kivasti oli vauvan ja isän kanssa :) tässä tietysti asia hieman erinlainen varsinkin jos isä ei aijo pulloa edes heti avata, mutta silti alkoholi ei mielestäni kuulu lahjaksi tuoreille vanhemmille. Milestäni pelkkä lahja vauvalle riittä. Me ainakin koimme vauvalle ostetut lahjat paljon kivempina kuin että olisimme itse saaneet jotain!
kuin viskipullo, joka kestää aika kauan...
Mä toivon ainakin, että kun vauva syntyy, ihmiset ei tois kauheasti vauvakrääsää, koska meillä sitä jo on (ei siis olla ostettu oikeastaan mitään, vaan kaikki on saatu). Olis parempi, että ihmiset tois vaikka kahvileipää tai sitten sitä viskiä.
vähän aiheen vierestähän se meni :) mutta mielestäni kun onnitellaan vauvasta ei lahjaksi kuulu alkoholi ym.
Tosin voi onnitella myös ilman tuliaisiakin, en niin kauheasti niitä kaipaa.
en sitten osta viskipulloa. Pitänee keksiä joku toinen lahja.
ap.
niin miehelle pitäisi viedä hame, se saisi varauksettoman kannatuksen...
ihmetyttää kyllä tämä alkoholin hysteerinen demonisointi. Ovatko täällä kaikki tosiaan sellaisia, että eivät pysty pitämään minkäänlaista kontrollia viinan kanssa vaan heti lähtee lapasesta jos sitä näkee?
Ja sähän varmaan aiheutat niiden tulevan avioeronkin, jos kunnon viskilekan viet.
Ja sikaarit! Yäks. Isihän tupruttelee niitä lapsensa kehdon ääressä, äidin vieressä ja passiivinen tupakkalapsi on kohta lastensuojelun asiakas.
Vitsi mitä moralisteja täällä sikiää. Onko teillä tosiaan noin mustavalkoinen suhde alkoholiin? Eikös ap sanonut, ettei ongelmaa?
ystäväsi ei ole vaimonsa talutusnuorassa.
Vie vaan viskiä, lahja jota ystäväsi harrastuksenkin puolesta arvostaa. Jotain harvinaista, jota ei muuten ostaisi.
tai mariskoolista niin silloinhan homma ainakin karkaa käsistä! Mitä ihmettä te oikein ajttelette kuin noin neuvotte????
nimittäin vaikka sikarin saaja ei polttaisikaan niin se puinen laatikko ja sikarit kultaisine vyötteineen on koriste-esineenä hieno. Sikari on myös eräänalinen miehinen fallossymboli ja sen vuoksi tilanteeseen sopiva. Kun kerran lapsi on saatu aikaan niin onhan se elävä todiste hedelmällisestä ja erinomaisesta mieskunnosta.
Eikös äidin kaverit tuo sille omat lahjat? Kyllä isä on oman lahjansa ansainnut, vieläkö pitäisi olla mariskooli äidille, isoveljille ja siskoille lelut vielä???
minusta tuikkukynttilät,niitä voisi äitikin polttaa. Paljon tunnelmallisempia ja perheelle rauhaa tuovia kuin joku alkoholijuoma. Niitä voisi olla yhtämonta kuin perheessä jäseniä, symbolinen ja kaunis asia.
hyvää viiniä. Siis yhteiseksi. Pitävät viineistä.
itse asiassa, lahjaa tärkeämpää on se, kuka ojentaa lahjan.
Kirjoitit tuossa, että et tunne kyseisen herran vaimoa ja että ovat muuttaneet hiljattain yhteen. Ei siis ole tietoa, miten mustasukkainen tai omistushaluinen nainen on kyseessä. Tietyn laista varman päälle pelaamista voisi olla se, että miehesi ojentaa tuon lahjan kyseiselle miehelle. Muutenhan tämä tuttavasi vaimo voi luulla, että sinulla ja hänellä on jotain sutinaa.
että kun et tosiaankaan tunne äitiä niin lahjan laatua tärkeämpi lienee sen "arvokkuus". Jos kyseinennainen on vähän epävarma itsestään niin pitää välttää tlanne, jossa veisin lapsen isälle "hienomman" lahjan kuin mitä lapsen äiti hankkisi eli että et vahingossa luo sellaista vaikutelmaa, että olisit tämän edellä - etenkin kun kyse on ensivaikutelmasta, jonka luot.
Jotka veisivät vaikka Star Wars kortteja tälle lahjaksi jos isä niiden fani, eikä lahjaa pidä kastroida äidin takia miksikään dibitassuiksi, jotka sopii koko perheelle?
Jotka veisivät vaikka Star Wars kortteja tälle lahjaksi jos isä niiden fani, eikä lahjaa pidä kastroida äidin takia miksikään dibitassuiksi, jotka sopii koko perheelle?
jotkut on vain niin hulluja
Mie ilahduin siitä, kun miehelle annettiin -mun ollessa vielä synnärillä-
leffaliput ja lupaus tulla lapsenvahdiksi.
Olikin aika ihanaa päästä "treffeille" jonkin aikaa synnytyksen jälkeen
viskipullon ja liuskan pameja, ei pääse isyys rasittamaan!