Kummanko kannalla olet, miehen vai mun?
Vääntöä kun mies kesälomalla, meillä lapset 1v ja 3v ja mies tekee kaiken lapsenhoitoon liittyvän mahdollisimman laiskasti..aika paljon siis jää minulle, esim jos lapset tappelevat keskenään niin minähän se ennätän asiaan puuttua kun mies ei pääse tuolilta ylös jne. Mutta se, että mies valvoo iltaisin katsoen leffoja jonnekin 12-01 asti, eikä aamulla jaksaisi millään nousta tästä syystä. Jos 1v on rinnassa kiinni niin sanon että anna sä isommalle aamupalaa, mies menee laittamaan lastenohjelmat päälle ja rojahtaa sohvalle nukkumaan, valtavan laiskasti tekee mitään. Sanoo mulle, että löysää pipoa, nyt on loma ja nyt pitää ottaa rennosti. Aamukuviot kestävät lähemmäs puolta päivää, kun normaalisti arkena olen lasten kanssa leikkipuistossa kymmeneen mennessä. Nyt isompi istuu katsomassa telkkaria tai säheltää jotain kotona. Tottakai mies olisi iloinen jos minä hoitaisin aamut ja veisin lapset ulos, mutta mielestäni ei ole oikein että minä joudun vielä yövalvomisten päälle tekemään kaiken, minäkin olen väsynyt mutta eri syistä!
Kommentit (27)
lapsesi kanssa ennen kuin miehesi ehtii rojahtaa siihen:) Käsket miehesi keittää aamukahvin sinullekin samalla kun laittaa toiselle lapsellenne aamupalan. Aamulla tulee ihan mukavia ohjelmia sinullekin;) -eipähän mies makaa sohvalla ja lapset tuijota telkkaria.
Jos miehesi tuskailee, kun 3v. levoton ni käske vetää kengät jalkaan ja mennä pihalle leikkimään.
Olet nyt päättänyt löysätä pipoa ja ottaa rennosti;D Saat itse samalla kerättyä voimia rankan vuoden jälkeen.
Olen siis samaa mieltä miehesi kanssa - Ota rennosti. Lomailu on kaikille tärkeää.
Jos noin ottaa pannuun, niin piilota dvd ja kato mitä keksii korvaavaksi tekemiseksi... Vois löysäillä ihan hyvin, hoidat kuitenkin 1-vuotiaan. Jos rytmiin vanhemman kanssa tulee jotain muutosta, niin mies hoitakoon siihen liittyvät "ongelmatilanteet", kun kerran rennommin haluaa ottaa.
Koska ap:n mies menee takaisin töihin? Tsemppiä ja unohda ukko ja ala nauttimaan kesästä lastesi kanssa.
valitettavasti se tarkoittaa sitä, että miehen loman päättyessä sinulla on edessäsi helvetti: koti sotkuinen, lapset sekaisin, äiti väsynyt jne.
Joten miksi et tekisi, kun on ehdotettu eli ole lomalla sinäkin. Jätä lapset isälle (se pienikin, valitettavasti) ja sano, että menet viikoksi muualle. Anna isän hoitaa se sinun arkesi, joka ei katoa lomallakaan mihinkään. Sehän on miehelle lomaa, saada olla lastensa kanssa.
Ja kun palaat lomaltasi, vaadi meistä siivoamaan sotkunsa, joihin sinä olet syytön.
Jutelkaa toiveistanne, tarpeistanne ja siitä miten kummankin toiveita voisi ottaa huomioon lapsiperhearjen keskellä.
Yllättävän moni nainen kuvittelee miesten osaavan lukea ajatuksia. Eivät he osaa. He eivät myöskään osaa tonkia viestiä rivien välistä, heille pitää asiat sanoa suoraan eikä piilottaa epämääräisiin vihjauksiin.
Koita pitää niistä kiinni. Voisit kysyä jo ennakkoon illalla että hoitasko mies joskus aamutoimet ja saisit nukkua. Sitten sinä voit viedä lapset ulos ja mies voi löhötä sen aikaa. Täytyyhän sitä hommia voida jakaa vanhempien kesken. Ota omaa aikaa nyt kun mies on kotona. Teet jotain mukavaa ilman lapsia ja miestä vaikka muutaman tunnin pari krt. Viikossa.
No mun mielestä kyllä voisit löysätä sitä pipoa.
Otat itekin loman kannalta ja unohdat ne arkirutiinit. Vietätte pitkiä leppoisia aamuja yhdessä ja päivisin vietätte koko perheen kesken aikaa leikkien ulkona tms..