Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus on myös asenteesta kiinni.

Vierailija
26.09.2011 |

Se nyt vaan on fakta, että jos elämään suhtautuu tietyllä tavalla, ei masennu.

Aivojen välittäjäaineisiin voi itse vaikuttaa.

Älä siis jää tuleen makaamaan äläkä tuhlaa energiaasi valittamiseen ja katkeroitumiseen. Life is what you make of it.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittamaan. Kun sitten elimistö pakotti masennuksen kautta valittamaan, aloin voida paljon paremmin.

Vierailija
2/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei synny yksistään ympäristötekijöistä. Joku voi kokea vaikka mitä vastoinkäymisiä masentumatta, siinä missä toinen masentuu ilman erityisiä syitä. Välittäjäaineiden toimintaan voi vaikuttaa yhtä paljon kuin syövän syntyyn. Tiettyjä riskitekijöitä voi välttää, mutta mitään se ei takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeseemme on sattunut vakavaa sairautta ja muuta raskasta murhetta paljon.

Seksuaalista kaltoinkohtelua jo lapsesta saakka, väkivaltaa ja ikuista pelkoa. mutta kiitos vinkistä! En vain ole tajunnut ryhdistäytyä! Kaikki kamaluus palasi tajuntaani vasta tultuani äidiksi ja sitten olinkin psykiatrisessa sairaalassa.

Olen syvästi masentunut ja en pääse parantumaan lainkaan. Mies on todella sairas ja joudun jaksamaan perheen vuoksi vähäisillä voimilla.

Sairaalassa tapasin monta järkyttävää ihmiskohtaloa. On niin helppo tuomita, kun ei tiedä kenenkään taustoista mitään.

Vierailija
4/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sullekin tämä elämä opettaa vielä sen karun tosiasian, että joskus, vaikka itse tekisit kaiken mahdollisen, niin asiat ei mene niin kuin haluat. Kaikkeen et itse voi aina vaikuttaa, kuten esim. estää masennuksen tuloa erityisesti tsemppaamalla.

Vierailija
5/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä ap sama kuin tuon "meillä on niin aina niin helppoa"-ketjun ap?

Vierailija
6/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa!

Vierailija
7/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo justiinsa...

Vierailija
8/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän luulen, että ap on itse masentunut, ja laati tämän provon kyllästyneenä juuri näihin "hyvää tarkoittaviin neuvoihin", ota itseäsi niskasta kiinni , lähde lenkille, jne.

Vierailija
9/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin nuoruuteeni ja aikuisuuteeni on kuulunut väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä, riippuvuuksia, omia ja miehen mielenterveysongelmia jne. Kärsin myös ajoittain vakavasta masennuksesta ja kovasta ahdistuksesta. Silti:

Olen näiden välillä tuskaisten vuosien aikana tajunnut, että elämän onni ja ilo on mun oman pääni sisällä, että tunteeni ovat omiani ja vain minä voin niitä muuttaa. Itsesäälissä rypeminen ja ahdistuksen kerääminen ei auta eteenpäin, vaan se, että pyrkii tekemään asioita, jotka tekevät minut onneliseksi ja iloiseksi.

Voisin kai saarnata tästä loputtomiin, mutta muut masentuneet varmasti tietävät, että jossain vaiheessa aina jokin pieni yksikertainen asia saattaa tehdä todella hyvän olon. Näitä asioita olen itse pyrkinyt vahvistamaan elämässäni, ja myös lakannut odottamasta, että oloni muuttuisi miksikään kenenkään muun kuin itseni takia.

Vierailija
10/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varma, että tämä auttaisi siihen oikeaan masennukseen.

Tiedän kyllä sellaisia valittajatyyppejä, jotka kertovat olevansa masentuneita. Se vaikuttaa kuitenkin vain keinolta hyväksikäyttää ystäviä ja olla v--ttumainen. Kun olen tavannut myös oikeasti masentuneita, ymmärrän, että jollain se "masennus" korjaantuisi vain omaa asennetta korjaamalla. Jos sen sijaan on kyse ihan oikeasta masennuksesta, ei sitä omalla reipastelulla korjata.

Vierailija
11/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samalla kuin voit itse vaikuttaa myös insuliinin tuotantoosi tai thyroxinin tuotantoosi. Jos siis ap sairastut diabetekseen älä valita vaan muuta asennettasi. Sillä se paranee.

Vierailija
12/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kenties turruttaa itsensä jollain lääkkeillä? (kun eihän siihen voi itse vaikuttaa...)

Olen niin eri mieltä! Kyllähän se paha olo on siellä oman pään sisällä, jolloin ihminen itse on se joka sitä tilannetta voi muuttaa. Mikä tässä on niin vaikea käsittää? Ensimmäinen askel paranemiseen on omien tunteittensa omistaminen!

Vierailija
13/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoissa ei tarpeeksi serotoniinia. Ja se ei sinne noin vaan ajattelemalla tule. Ei se enempää kuin insuliinin tuotanto haimaasi. Tottahan toki masennuksessa myös terapia on paikallaan ja varmasti avuksi.

Vierailija
14/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuslääkettä yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön eikä se lääke ole minua turruttanut. Sairaus kyllä turruttaa ellei sitä hoida.

Vierailija
15/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olekaan oman onneni seppä vaikka kuinka yritän.

En mahda mitään sairauksilleni, jotka rajoittavat pääsyäni työhön. Joten koska en voi itseäni parantaa en myöskään saa helposti töitä koska nykyisin on vallalla kovat asenteet eikä puolikuntoista oteta edes vähäisiin töihin.

Joten ap:n kaltaiset "pikkukataiset" voisivat vaan pitää suunsa kiinni.

Vierailija
16/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitään raivonpuuskilleni pahtanut. Nyt pienellä annoksella pysyvät kurissa ja muutenkin elämä on paljon mukavampaa :) Mulla siis masennus ilmeni lyhyenä erittäin pinnanna. Enkä tosiaankaan halua yrittää "parantua" tahdon voimalla satuttaen muita.

Vierailija
17/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakavia itsetuhoisia ajatuksia jne? että on ihan vaan omasta asenteesta kiinni..

Vierailija
18/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahda mitään sairauksilleni, jotka rajoittavat pääsyäni työhön. Joten koska en voi itseäni parantaa en myöskään saa helposti töitä koska nykyisin on vallalla kovat asenteet eikä puolikuntoista oteta edes vähäisiin töihin.

asenteeseesi voit vaikuttaa ja se taas vaikuttaa mielialaan! Harva saa haluamansa ja kaikkia elämä heittelee, mutta toiset jää tuleen makaamaan ja toiset rakentaa uutta.

Vierailija
19/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenteeseesi voit vaikuttaa ja se taas vaikuttaa mielialaan! Harva saa haluamansa ja kaikkia elämä heittelee, mutta toiset jää tuleen makaamaan ja toiset rakentaa uutta.

jos se kerran on niin helppoa. Mä haluan nähdä miten se tapahtuu.

Vierailija
20/23 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran on niin helppoa. Mä haluan nähdä miten se tapahtuu.

Ekaksi nyt hyväksyt tilanteesi. Se on mitä on. Paska juttu, mutta elämä jatkuu! Tiedän tämän kokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan