Keravalaiset huom!
Osaako joku sanoa, millaisia ovat vuokra-asunnot Porvoonkadulla ja Puualhonpolulla? Siis onko rauhallisia taloja, jne.
Kommentit (39)
lapsuuteni Porvoonkadulla. Ehkä jo silloinkin ajattelin alueen monipuoliseksi asukkailtaan meinaan. Lapsena en ainakaan osannut olla harmissani mistään. Siellä oli mahtavasti tilaa leikkiä. Isot pihat. Metsää lähellä ( nyt on harvennettu). Mukavaa siellä oli asua.
Asuminen on kuitenkin tosi yksilökohtaista. Mikä häiritsee toista ei taas häiritse toista. Porvoonkadun ja Puualhonpolun taloihin siis mahtuu kaikenlaisia asujia. Minullakin asuu siellä edelleen sukua ja hyviä rauhallisia ihmisiä ovat.
Hyviä puolia jos haluaa etsiä on tietysti sijainti. Ja tuohon aikaan rakennetuissa taloissa on suuret huoneet. Leikkipaikkoja ja tilaa on edelleenkin.
Loppujen lopuksi mikä vaan vuokrakerrostalo (huonolla maineellaan) saattaa ollakin juuri jonkun "unelmakoti", ihanine naapureineen ja alueineen ja taas arvostettu omistus asuntoalue tms. saattaa olla maan päällinen helvetti! Ei kai sitä voi kokeilematta tietää. :)
Itsekin pohdin tuollaisia asioita ja asunkin tällä hetkellä Keravalla "kaameassa" vuokrakerrostalossa, mutta loppujen lopuksi mulla ole paljonkaan mitään suuria ongelmia täällä. Tärkeintä on se mitä minulla on täällä oman asuntoni sisällä. :) Eli rakas perhe ja kaunis koti.
oleva (pappilan vieressa) oleva talo on omistusasunto ja sen takana olevat valkoiset kerrostalot myos. Oikein rauhallista on ainakin siina eli jos saat niista yksityiselta vuokrattua asunnon.
Porvoonkadun ja aseman välissä olevat valkoiset kerrostalot vuokra-asuntoja?
Tämähän ei mihinkään liity, kunhan uteliaisuuttani kyselen :)
Kerava on kyllä kokonaisuudessaan ihan rauhallista ja mukavaa seutua, ei mitään valittamista täällä asumisessa.
keravalaisena (25 vuotta asuneena) sanoisin, että alue on Keravan jakomäkeä. No go.
Olen luullut, että Ahjo on Keravan Jakomäki.
T. Ap
On aika syrjässä keskustassa, ja valitettavsti vähän levotonta, ei niin lapsiperheen aluetta. Puualholnkatu on ihan keskustassa, kiva sijainti, riippuu tietysti asunnosta, ja taloyhtiöstä. T. Keravalainen
toinen on vuokra- ja toinen omistus. Ja Porvoonkadullahan vuokratalot on ihan alkupäässä, eli siinä Puualhonpolun kohdilla.
Siis asuisi/olisi asunut jossain noista.
koko lapsuuden, epäsiistit raput ja kirjavaa sakkia. menisin mielummin Sompioon, Kurkelaan tai Kalevankadun parillisille puolille. En kaukonpolullekaan.
ja olen jakanut aamulehtiä tuolle alueelle (koko kerava) aikas monta vuotta ja voin kertoa ne öiset levottomimmat paikat...
koko lapsuuden, epäsiistit raput ja kirjavaa sakkia. menisin mielummin Sompioon, Kurkelaan tai Kalevankadun parillisille puolille. En kaukonpolullekaan.
ja olen jakanut aamulehtiä tuolle alueelle (koko kerava) aikas monta vuotta ja voin kertoa ne öiset levottomimmat paikat...
Kurkelassa jotain, mutta ei kuitenkaan kolmioita isompia.
Mutta vuosia sitten ainakin Porvoonkadulla oli jonkin verran huumeluukkuja :/. En itse muuttaisi sinne. Toki vuosien saatossahan tilanne on voinut muuttua :).
alueella eroja, ne Ahjontien alkutalot rauhattomia, Sorsakorpi taas ok, metsärinne myös ok. Siellä tarvii auton, ei toi julkinen liikenne toimi.
Sorsakorpi tosiaan ihan ok alue. Ei sinne ihan välttämättä omaa autoa tarvii, Kerava on loistava pyöräilykunta!
Ei ollut poliisi ja ambulanssi siellä mikään vieras näky..
alueella eroja, ne Ahjontien alkutalot rauhattomia, Sorsakorpi taas ok, metsärinne myös ok. Siellä tarvii auton, ei toi julkinen liikenne toimi.
paitsi juuri nuo alueet...T. Saviolainen, joka etsii itselleen ja kolmelle lapselle edes neliötä...(nyt 58 m2)
paitsi juuri nuo alueet...T. Saviolainen, joka etsii itselleen ja kolmelle lapselle edes neliötä...(nyt 58 m2)
Ap