Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä tupakasta valittavia vaivaa?

Vierailija
27.07.2011 |

Jos savut tulee jostain sisälle, niin miksi ette vaan mene juttelemaan ystävällisesti ja hyvässä hengessä?

Olemalla YSTÄVÄLLINEN saa todennäköisesti myös ystävällisen vastauksen. Kyllä tupakoivatkin on ihmisiä, kaikki ei vaan tajua, miten hyvin se haju menee toisten kotiin ym..

Miksi kaikki jupisette itseksenne ja annatte outoja ohjeita "mene rykimään kovaäänisesti partsillesi"? Mitä jos vaan menisitte juttelemaan?

Varmasti löytyy joku kompromissi! Meille syntyi vauva ja minua vaivasi naapurin tupruttelu viereisellä partsilla. Sovittiin, että kun vauva nukkuu parvekkeella, niin laitan harson "merkiksi". Näin vauvani sai savuttomat unet.

En tuntenut naapuria entuudestaan kovin hyvin, mutta menin ystävällisesti juttelemaan ja kerroin, että asia vaivaa mua ja löydettäskö me joku kompromissi ratkaisu että molemmat viihtyy.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten keskustelko. Vihatkaa, raivotkaa, kihiskää raivosta ja kiukusta ja ottakaa yhteys päättäjiin. Tuijottakaa oikein murhaavasti ja lähettäkää vaikka niitä lappusianne tupakoitsijan postiluukusta. Ehkä tosiaan oma naapurini on ainoa normaali tupakoitsija, jolle voi puhuakin ja saada muutosta aikaan. Pahoittelen, että otin asian esille! Jos teistä on mukavampi kyräillä ja raivota selän takana, niin ok.

suurin osa tupakoitsijoista vain on niitä "lusikalla annettu" -tyyppejä, jolle puhuminen/sanominen ei paljoa auta.

Vierailija
22/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät aamulla kuumuuteen ja avaat ikkunan. Sisään tulee tupakansavua ja vauvasi alkaa itkemään. Laitat ikkunan kiinni ja yrität saada unen päästä kiinni. On niin tuskasen kuuma ettei se kuitenkaan onnistu. Parin tunnin päästä..olette päässeet bussipysäkille ja istutte penkillä. Viereen tulee tyyppi joka alkaa polttamaan. Toiselle puolelle toinen. Sinulla on vauva sylissä, tuttipullo toisessa kädessä, samalla kun yrität kuljettaa vaunuja vähän kauemmaksi. Illalla, syötte yhdessä perheen kanssa, on tuskasen kuuma, naapurit on tulleet jo töistä ja aloittaa tupakkarumpan, joka jatkuu about klo. 1:een asti yöllä. Ja kaikki savut tulee sisälle. Tämä on meidän arkea, melkein joka päivä. Mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tupkoitsijoille/tupakoitsemisesta. Ei yhtään puolustavaa argumenttia siitä touhusta.

Hiekkaharju. Ja kyseessä omistusasunto. Meillä on vaan niin mukavat naapurit tässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella ei, omassa asunnossa (kerrostalo) ei, kaupan edessä ei, torilla ei, alle 200m kenenkään lähellä ei, mökkinaapurikin saattaa häiriintyä eli ei...lista lienee loputon. Onneksi teillä on oikeus kieltää polttaminen.

Minua ihan oikeasti haittaa lapsen kirkuminen junassa, bussissa, ratikassa tai lentokoneessa, kun olen maksanut matkan hinnan (helvetin kallista maksaa lennosta ja kuunneella pirkko-sakarin itkupotkuraivareita 3 tuntia putkeen etelänmatkalla. Minua haittaa edelleen naapurin koiran tauoton räksyttäminen ja sen virtsakin haisee omalle pihalleni. Edelleen minua haittaa av-mamman Jukka-Petteri -miehen lapsellisen idioottimainen vesiskootteriajelu naapurimökillä. Läskit ihmiset ovat myös perseestä vieressä istuessa junassa tai bussissa, kun olen omasta matkastani kalliin hinnan maksanut. Ottaa kupoliin myös autostereoistaan keskikaupungilla ikkunat auki ladygagaa soittavat saatanan hyppyritukat paska hiustyyli, paska musamaku). Haittaapa myös muka-miesten uhoaminen ja riidanhaasto baarissa kovaan ääneen. Helvetilliset naapurin grillaamisen hajut hajoittavat jne jne jne.

Vierailija
24/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muualla.

Melusaaste onkin sitten ihan toinen juttu, jota on ihan turha vetää tupakkakeskusteluun.

Vierailija
25/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella ei, omassa asunnossa (kerrostalo) ei, kaupan edessä ei, torilla ei, alle 200m kenenkään lähellä ei, mökkinaapurikin saattaa häiriintyä eli ei...lista lienee loputon. Onneksi teillä on oikeus kieltää polttaminen.

Minua ihan oikeasti haittaa lapsen kirkuminen junassa, bussissa, ratikassa tai lentokoneessa, kun olen maksanut matkan hinnan (helvetin kallista maksaa lennosta ja kuunneella pirkko-sakarin itkupotkuraivareita 3 tuntia putkeen etelänmatkalla. Minua haittaa edelleen naapurin koiran tauoton räksyttäminen ja sen virtsakin haisee omalle pihalleni. Edelleen minua haittaa av-mamman Jukka-Petteri -miehen lapsellisen idioottimainen vesiskootteriajelu naapurimökillä. Läskit ihmiset ovat myös perseestä vieressä istuessa junassa tai bussissa, kun olen omasta matkastani kalliin hinnan maksanut. Ottaa kupoliin myös autostereoistaan keskikaupungilla ikkunat auki ladygagaa soittavat saatanan hyppyritukat paska hiustyyli, paska musamaku). Haittaapa myös muka-miesten uhoaminen ja riidanhaasto baarissa kovaan ääneen. Helvetilliset naapurin grillaamisen hajut hajoittavat jne jne jne.

Näistä kaikista puuttuu toiminta/oleminen, joka vaarantaisi toisen terveyden. Paitsi tietty jos se Pirkko-Sakari potkis sua munille tai joutuisit mukaan siihen baaritappeluun ym. Tupakoitsija pakottaa toiset (lähellensä joutuvat)tupakoitsemaan passiivisesti.

Vierailija
26/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tien laidassa. Ovat jo sen verran kaukana talosta ja myös naapureista.

Oikeasti talonyhtiöiden pihaan voisi maalata alueen, jossa tupakointi on sallittu.

Vierailija
27/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muualla.

Melusaaste onkin sitten ihan toinen juttu, jota on ihan turha vetää tupakkakeskusteluun.

Molempia häiritsee kanssaihmisen toiminta-> molemmat muutamme toimintatapojamme ja takaamme siten toisillemme kivan ja rauhallisen elämän. Ok?

Vierailija
28/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tien laidassa. Ovat jo sen verran kaukana talosta ja myös naapureista.

Oikeasti talonyhtiöiden pihaan voisi maalata alueen, jossa tupakointi on sallittu.

Ei täällä voi olla miten vaan!

T. Toukopouko

Vierailija
29/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muualla.

Molempia häiritsee kanssaihmisen toiminta-> molemmat muutamme toimintatapojamme ja takaamme siten toisillemme kivan ja rauhallisen elämän. Ok?

ihan käytännön ratkaisuja, millä tavoin voisimme "muuttaa toimintatapojamme"?

Vierailija
30/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kaikista puuttuu toiminta/oleminen, joka vaarantaisi toisen terveyden. Paitsi tietty jos se Pirkko-Sakari potkis sua munille tai joutuisit mukaan siihen baaritappeluun ym. Tupakoitsija pakottaa toiset (lähellensä joutuvat)tupakoitsemaan passiivisesti.

Mutta, kuten itse viittasit, av-mamman "urhean" Samuli-Helinän uhatessa vetää minua turpaan tai Nico-Sannan ajaessä kännissä ylinopeutta terveyteni lienee uhattuna:D

Vierailija
31/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muualla.

ihan käytännön ratkaisuja, millä tavoin voisimme "muuttaa toimintatapojamme"?

Sovitaan, että en polta ikinä sellaisella etäisyydellä, että saat edes savun hajua sieraimiisi, etkä näe tumppejani. Vastaavasti sinun Marco-Petterisi ei pilaa etelänmatkaani kirkumalla koneessa, koirasi ei pissi aitamme viereen ja grillihajusi eivät kantaudu tontillemme.

Vierailija
32/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melusaaste on vähintään yhtä suuri terveysriski kuin passiivinen tupakointi.

t. Ei-tupakoiva

Minua ihan oikeasti haittaa lapsen kirkuminen junassa, bussissa, ratikassa tai lentokoneessa, kun olen maksanut matkan hinnan (helvetin kallista maksaa lennosta ja kuunneella pirkko-sakarin itkupotkuraivareita 3 tuntia putkeen etelänmatkalla. Minua haittaa edelleen naapurin koiran tauoton räksyttäminen ja sen virtsakin haisee omalle pihalleni. Edelleen minua haittaa av-mamman Jukka-Petteri -miehen lapsellisen idioottimainen vesiskootteriajelu naapurimökillä. Ottaa kupoliin myös autostereoistaan keskikaupungilla ikkunat auki ladygagaa soittavat saatanan hyppyritukat paska hiustyyli, paska musamaku). Haittaapa myös muka-miesten uhoaminen ja riidanhaasto baarissa kovaan ääneen.

Vierailija
33/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kuten itse viittasit, av-mamman "urhean" Samuli-Helinän uhatessa vetää minua turpaan tai Nico-Sannan ajaessä kännissä ylinopeutta terveyteni lienee uhattuna:D

Mutta ennen kaikkea, kaikkein eniten, olen kuitenkin huolissani sauhuttelustasi, joka uhkaa terveyttäsi. Se Samuli-Helinä vaan uhoo, muttei varmaan kuitenkaan uskalla. On pelkuri, kuten "urhea" mammansakkin. =D

Vierailija
34/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melusaaste on vähintään yhtä suuri terveysriski kuin passiivinen tupakointi.

t. Ei-tupakoiva

Minua ihan oikeasti haittaa lapsen kirkuminen junassa, bussissa, ratikassa tai lentokoneessa, kun olen maksanut matkan hinnan (helvetin kallista maksaa lennosta ja kuunneella pirkko-sakarin itkupotkuraivareita 3 tuntia putkeen etelänmatkalla. Minua haittaa edelleen naapurin koiran tauoton räksyttäminen ja sen virtsakin haisee omalle pihalleni. Edelleen minua haittaa av-mamman Jukka-Petteri -miehen lapsellisen idioottimainen vesiskootteriajelu naapurimökillä. Ottaa kupoliin myös autostereoistaan keskikaupungilla ikkunat auki ladygagaa soittavat saatanan hyppyritukat paska hiustyyli, paska musamaku). Haittaapa myös muka-miesten uhoaminen ja riidanhaasto baarissa kovaan ääneen.

Onko tästä ollut jotain tutkimuksia? Siis melusaasteesta.

Vierailija
35/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan ajatusta ns. tupakkakopeista.

Aikoinaan kun koulua kävin, siellä oli tällaisia, pari eri puolilla koulua. Vain ja ainoastaan niillä paikoilla sai polttaa. Tätähän voisi soveltaa muuallekin.

Vierailija
36/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta melusaaste tulee ainakin kaupungeista monesta lähteestä: autoista, mopoista, lentokoneista, ihmisistä ja heidän toiminnastaan. Melu kantaa kauas tupakan savu taas ei. Joten asioita ei voi suoraan vertailla.

Vierailija
37/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan ajatusta ns. tupakkakopeista. Aikoinaan kun koulua kävin, siellä oli tällaisia, pari eri puolilla koulua. Vain ja ainoastaan niillä paikoilla sai polttaa. Tätähän voisi soveltaa muuallekin.

tupakkapömpelit tulevat talonyhtiöden pihaan?

Meillä voisi vielä tupakoida roskakatoksessakin minun puolestani. En siellä niin usein käy, että haittaisi ja on muutenkin avoinainen katos tien laidassa kauempana taloista.

Vierailija
38/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta melusaaste tulee ainakin kaupungeista monesta lähteestä: autoista, mopoista, lentokoneista, ihmisistä ja heidän toiminnastaan. Melu kantaa kauas tupakan savu taas ei. Joten asioita ei voi suoraan vertailla.

mitä melusaaste tekee vs.tupakansavu? Terveyshaitat?

Vierailija
39/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan ajatusta ns. tupakkakopeista. Aikoinaan kun koulua kävin, siellä oli tällaisia, pari eri puolilla koulua. Vain ja ainoastaan niillä paikoilla sai polttaa. Tätähän voisi soveltaa muuallekin.

tupakkapömpelit tulevat talonyhtiöden pihaan?

Meillä voisi vielä tupakoida roskakatoksessakin minun puolestani. En siellä niin usein käy, että haittaisi ja on muutenkin avoinainen katos tien laidassa kauempana taloista.

Sehän olisi sellainen paikka missä toivon mukaan ei häiritse muita ihmisiä.

Sellaisia ne kouluissakin oli, pieni katos, tupakka-astia ja muualla ei saanut polttaa. Vain ja ainoastaan siinä.

Juuri tuollainen paikka mikä ei häiritse muita ihmisiä. Missä saisi sauhutella tupakoitsija ihan rauhassa.

Vierailija
40/73 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä melusaaste tekee vs.tupakansavu? Terveyshaitat?

se ainakin halvaannuttaa mustekalan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi