Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on imettää yli 2-vuotiasta???

Vierailija
26.07.2011 |

En ymmärrä.

Maidosta tulee terveysvaikutteita vaan 3 ensimmä'istä kuukautta. Läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämäällä. Onko tämä siis enemmänkin äidille tärkeä juttu?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään 2,5 vuotiaan, jonka äiti imettää tätä edelleen! Lapsi hokee kovaan ääneen tissi, tissi, tissi kun haluaa rintaa!:D:D

Siis ennenkuulumatonta! 2,5-vuotias jota vielä imetetään! Mä kyllä tekisin tuosta jo lastensuojeluilmoituksen!

Tai sitten jos haluat lisään ihmeteltävää, voit alkaa taivastella meidän kolmevuotiasta, jota imetän vielä pari kertaa päivässä. Se sanoo, että "äiti, saanko tissiä".

Vierailija
82/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin koska lapsi halusi. Eihän se ole enää samanlaista kuin vauvan imetys, se saattoi olla pari-kolme kertaa enää päivässä. Ja vieroitin siis väkisin 2-vuotiaana kummankin. Sitä miksi lapsi halusi käydä rinnalla on minun mahdoton kertoa, sitä pitäisi kysyä heiltä.

-ylemmäs vastannut

sitä 2v:tä pitää imettää? Koska lapsi haluaa, äiti haluaa, isä haluaa? Miksi? Tähän kaipaisin vastauksen? Mikään fysiologinen tarve se ei voi olla? Jos kyse on lohdutuksesta, niin eikä se ole vähän sam asia kuin että lasta lohdutetaan ruoalla, mikä taas ei ole niin hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään 2,5 vuotiaan, jonka äiti imettää tätä edelleen! Lapsi hokee kovaan ääneen tissi, tissi, tissi kun haluaa rintaa!:D:D

Siis ennenkuulumatonta! 2,5-vuotias jota vielä imetetään! Mä kyllä tekisin tuosta jo lastensuojeluilmoituksen!

Tai sitten jos haluat lisään ihmeteltävää, voit alkaa taivastella meidän kolmevuotiasta, jota imetän vielä pari kertaa päivässä. Se sanoo, että "äiti, saanko tissiä".

Mihin se sitä tissiä tarvitsee? Etkö osaa antaa läheisyyttä lapsellesi kuin lyömällä tissin suuhun? eikös tuo vaikuta jo purkalustonkin asentoon?

Vierailija
84/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla on enemmän tietoa kuin WHO:lla. WHO nimittäin suosittaa länsimaissa imetystä 2-vuotiaaksi ja kehitysmaissa jopa 4-vuotiaaksi. WHO ei puhu mitään siitä, että kolmen kuukauden jälkeen imetyksellä ei ole mitään virkaa. Kumpikohan on luotettavampi taho, WHO vai ap?

Heh. Kaikki tieto otetaa aina totuutena. Jos WHO on suosittelis, että lasta kannattaa lyödä, ni te varmaan löisitte. Ootteko tulleet miettineeks, että ne WHOn suositukset muuttuu aika usein? Nyt saattaa olla noi suositukset, mutta 10 vuoden päästä ei välttämättä samat.

kannattaa paljon ennemmin uskoa vaikka jotain av-mammaa, joka sanoo, että imetyksestä on hyötyä vain ekat 3 kk. Joku WHO, mitä ne siellä muka tietää?

no sehän siinä onkin, ku tää näyttää olevan teille mammoille uskon asia. Siitä imetyksestä on tullu oikeen uskonto ja elämän täyte. Ja se imetystukilista on hirveetä propagandaa. Hankkikaa elämä

puute näyttää enemmänkin vaivaavan kyllä teitä jotka tehtailette avauksia joissa jaksatte taivastella pitkää imetystä!!! XDDDD

no keskustelu tästäkin näytti syntyvän. Itse osallistuit.

sä sitten yrität lopettaa sitä?

öö, miksi yrittäisin? en ole saanut vielä asiallista vaustausta tuohon kysymykseen. Usko sinä vaan kaikki mitä sulle syötetään. Me muut haluamme kuitenkin miettiä ja järkeillä näitä aisoita myös omilla aivoillamme.

Vierailija
85/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen äidin äidinvaisto ei sano mitään vaikka lähtisi bilettämään ja vauva alle 6kk ja korvikkeella ja toinen äiti ei pysty nauttimaan illanvietosta jos kotona on 3v. imeväinen. Eli meillä äideillä on erilaiset vaistot, kukin niitä omiaan noudattakoon mitenkään äitejä paremmuusjärjestykseen tai järkevyysjärjestykseen laittamatta. Hyvää äitiyttä on monenlaista, ääripäät kaukana toisistaan ja paljon on porukkaa siinä ääripäiden välissä. Mitäs sitä ihmettelemään.

Vierailija
86/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imenyt tissiä 2,5v asti. Olen käynyt kouluja, menestynyt ja saanut hyvän vakituisen työpaikan toimistopäällikkönä. Joten mitenköhän tuo oppimisasia on? Lapsena olin melko välkky ja opin puhumaan/kävelemään/tekemään palapelejä yms ihan normaalisti noin 1-2v ikäisenä.

Antaa kunkin imettää niin kauan kuin haluaa, ei se ole keneltäkään pois!

Vierailija
87/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman pitkään ja se tehdään vaikka mitä keinoa käyttämällä. lapsi pidetään vauvana niin pitkään kuin mahdollista, aivan sama onko se lapselle hyväksi vai ei.

Vierailija
88/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsi tykkää

- äiti tykkää

- helppoa ja vaivatonta

- läheisyyttä samaan hintaan

- laiska äiti

- laiska isä

- vaativa lapsi

- huvin vuoksi

- muille pähkittävää

- rahaa säästyy

tms tms tms

mitä järkeä antaa korviketta 3kk iästä eteenpäin?

Vierailija
89/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä 2v:tä pitää imettää? Koska lapsi haluaa, äiti haluaa, isä haluaa? Miksi? Tähän kaipaisin vastauksen? .

ei osaa sanoa ei, ja ei tykkää kun lapsi itkee.

jos imettäminen äidile itselleen sopii. Ei ole mitään syytä, miksi kaksivuotiasta vielä välttämättä pitäisi imettää, mutta onko se syy jättää imettämättä?

Tässäpä joitain syitä imettää pitkään: Äidinmaito on hyvää ravintoa vielä vaikka aikuisellekin ihmiselle ja imetys on yksi hyvätapa antaa lapselle läheisyyttä, turvaa, lohtua ja hoivaa. Lisäksi ainakin meillä sairasta taaperoa on ollut helppo ruokkia ja nesteyttää, kun rinta on kipeänä ollessa kelvannut silloinkin, kun muu ruoka ja juoma eivät ole kelvanneet. Minulle nämä syyt ovat ihan riittävän hyviä syitä jatkaa imetystä pitkään.

Tiesittekö muuten, että ihmislajin lajinmukainen rinnaltavieroittumisikä on 2-7 vuotta. Tämä on ihan sitä kaipaamaanne tutkittua, tieteellistä tietoa.

Vierailija
90/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imenyt tissiä 2,5v asti. Olen käynyt kouluja, menestynyt ja saanut hyvän vakituisen työpaikan toimistopäällikkönä. Joten mitenköhän tuo oppimisasia on? Lapsena olin melko välkky ja opin puhumaan/kävelemään/tekemään palapelejä yms ihan normaalisti noin 1-2v ikäisenä.

ja ihan vaan pitkän imetyksen ansiosta :D

Vierailija
91/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne äidit, jotka omaa erinomaisuuttaan korostaen nostavat taaperon rinnalle "vähän maitoa saamaan"....En usko minkäänlaisiin terveysvaikutuksiin enää 2-3 vuoden iässä, ei se rintamaito sen huonompaa ehkä ole kuin lehmän maitokaan, mutta tarpeetonta. Toisaalta mietin vaikutuksia äidin terveyteen; imettävätkö nämä marttyyrit oman terveytensä kustannuksella...?

Vierailija
92/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tilastojenkin valossa menee, että pidemmälle koulutetut naiset imettää pidempään ja tiedostavat hyödyt. Huomaa tälläkin palstalla että nämä, noh "hitaammat" yksilöt liikkuvat mutupohjalla.

Vierailija
93/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tilastojenkin valossa menee, että pidemmälle koulutetut naiset imettää pidempään ja tiedostavat hyödyt. Huomaa tälläkin palstalla että nämä, noh "hitaammat" yksilöt liikkuvat mutupohjalla.

"pidemmästä imetyksestä" puhutaan minun mielestä silloin kun on imetetty vuosikin. Tuolla monen vuoden imetyksellä tuskin on mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Sitäpaitsi ne koulutetut on useimmiten töissäkin.

Vierailija
94/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä 2v:tä pitää imettää? Koska lapsi haluaa, äiti haluaa, isä haluaa? Miksi? Tähän kaipaisin vastauksen? .

jos imettäminen äidile itselleen sopii. Ei ole mitään syytä, miksi kaksivuotiasta vielä välttämättä pitäisi imettää, mutta onko se syy jättää imettämättä?

Tässäpä joitain syitä imettää pitkään: Äidinmaito on hyvää ravintoa vielä vaikka aikuisellekin ihmiselle ja imetys on yksi hyvätapa antaa lapselle läheisyyttä, turvaa, lohtua ja hoivaa. Lisäksi ainakin meillä sairasta taaperoa on ollut helppo ruokkia ja nesteyttää, kun rinta on kipeänä ollessa kelvannut silloinkin, kun muu ruoka ja juoma eivät ole kelvanneet. Minulle nämä syyt ovat ihan riittävän hyviä syitä jatkaa imetystä pitkään.

Tiesittekö muuten, että ihmislajin lajinmukainen rinnaltavieroittumisikä on 2-7 vuotta. Tämä on ihan sitä kaipaamaanne tutkittua, tieteellistä tietoa.

Vierailija
95/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se sitä tissiä tarvitsee? Etkö osaa antaa läheisyyttä lapsellesi kuin lyömällä tissin suuhun? eikös tuo vaikuta jo purkalustonkin asentoon?

toisin kuin tutit ja tuttipullot. Ja kyllä, osan antaa läheisyyttä muutenkin. Miksi se, että imetän lasta minuutin, parin ajan kaksi tai kolme kertaa päivässä olisi ainoa lapseni saama läheisyys? Kysyin muuten lapselta, miksi hän haluaa rintaa, ja hän vastasi, että "kun se on semmosta hyvää ja se on ihana".

Tiedän toki, että kolmevuotias ei enää tarvitse rintaa välttämättä mihinkään. Mutta kun lapsi ei halua vielä luopua rinnasta, eikä minullakaan ole mitään pakottavaa tarvetta vielä lopettaa imetystä, niin en jaksa ainakaan pelkästään sen takia lopettaa, että av:lla asiaa kauhistellaan.

Vierailija
96/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vaan pitkän imetyksen ansiosta :D

Tuskin se tissinimemisen ansiota on :) Tuolla vaan joku aiemmin sanoi, että pitkä imetys haittaa oppimista. Siihen viittasin tuolla omalla kirjoittamisellani!

Vierailija
97/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se faktaa kuitenkin on.

KTL:

Mitä korkeampi vanhempien koulutustaso ja äidin ikä, sitä pitempään imetys kesti ja sitä myöhemmin lisäruokinta aloitettiin. Äidinmaidonkorvike ja muu lisäruoka aloitettiin pojilla aikaisemmin kuin tytöillä (kuva 1).

"pidemmästä imetyksestä" puhutaan minun mielestä silloin kun on imetetty vuosikin. Tuolla monen vuoden imetyksellä tuskin on mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Sitäpaitsi ne koulutetut on useimmiten töissäkin.

Vierailija
98/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pumpata siis myös isukille:)

muuten toki juodaan koko perhe äidinmaitoa, kissaa myöten ;)

Mutta tosissaan, halusin nyt vaan tuolla korostaa sitä, että ei se äidinmaito lakkaa olemasta ravintonakin hyvää jossain tietyssä iässä.

Vierailija
99/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on sille lapsellekin tärkeä juttu?

no miten se sile lapselle on trkeä juttu?

kysyn nyt vaan, kun en keksi mitään järkevää syytä. Ja ilmeisesti ei keksi muutkaan, kun tulee vaan tollasia pähkinä-vastauksia...

Tunnen kaksivuotiaan, jolle imettäminen on tärkeä juttu. Lapsi siis haluaa itse tissiä, varsinkin jännittävien tilanteiden jälkeen.

siltä että lapsi hakee pelkästään lohtua siitä rinnasta, eikä ravintoa (kuten siis vauvat). Kyllä kaksivuotiaan pitäisi jo tietää muita tapoja hakea lohtua kuin rinnanlutkuttaminen.

Vierailija
100/131 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pumpata siis myös isukille:)

muuten toki juodaan koko perhe äidinmaitoa, kissaa myöten ;)

Mutta tosissaan, halusin nyt vaan tuolla korostaa sitä, että ei se äidinmaito lakkaa olemasta ravintonakin hyvää jossain tietyssä iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi