ammuskelijan isä:"pojan olisi pitänyt enemmin tappaa itsensä" --mitä mieltä?
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/norjan-joukkosurmaajan-isa-jens-brei…
ajattelisitko samoin,jos oma lapsesi tappaa päräyttäisi kymmeniä ihmisiä? että toivoisit ennemmin lapsesi tappaneen itsensä kuin muita?
minä ajattelen ihan samoin.ennemmin tappaisi lapseni itsensä kuin muita,kyllä.
Kommentit (64)
Mä uskon että toi ukko on tärähtänyt muttei varsinaisesti hullu. Maailmankuvaltaan täysin erilainen kuin me av-palstalaiset tavikset mutta jos sille joku tekee älykkyystestin niin siinä saa varmaan pisteitä.
etteivät mielenterveysongelmat tarkoita, etteikö ihminen voisi olla älykäs? Ihminen voi olla huippuälykäs ja silti persoonaltaan ja/tai mielenterveydeltään häiriintynyt.
no ton isän olisi pitänyt pitää yhteyttä poikaansa, rakastaa lastaan. Paska isä kun ei ollut vuosiin lapseensa kontaktissa. Kolmekymppisenä yksinäiset kaltoinkohdellut just kilahtaa. Ja muutkin lapsuuden ongelmat silloin nousee pintaan kun muilla perheet ja itse ei pysty.
Paska isä kun ei ollut vuosiin lapseensa kontaktissa.
Olisi varsinkin silloin tarvinnut isänsä tukea.
siihen, että tähän hirveään murhatekoon päädyttiin on monen tapahtuman summa.
Pieni poika, joka ehkä jo lapsena ollut eristyvä introvertti, joka olisi vaatinut vanhemmilta extra länsäöoloa ja huomiota.
Vanhemmat elävät omaa kriisiänsä ja eivät jaksa/viitti huomata pojan ahdistusta. Lopuksi tulee ero ja äitikin tuntuu olevan (ainakin lehtien mukaan hieman tasapainoton).
HUOM: Lehdissä luki nimenomaan, että psykologit olivat suositelleet lapsen huostaanottoa, koska poika oireili vahvasti jo silloin.
Mutta mitään ei tehty ..äiti ei antanut poikaansa pois..piti varmaan terapialelunaan..koska pojalla oli selvästi lapsenomainen läheisriippuvainen suhde äitiinsä.
Mitään ei siis tehdä pojan psyyken hyväksi vaan hänet jätetään selvitytmään yksin vanhempien erosta ..äidin terapialeluksi ja tueksi kun ero tuli...puhumattakaan siitä, että pojan isä vielä lopettaa yhteydenpidon. Nimenomaan pojalle se on vaikea paikka.
niinpä niin kaikki nämä seikat huomioonottaen jo häiriintynyt poika sairastuu vain lisää ja menee omaan maailmaansa ja tulos on sitten nähtävissä lehdissä.
Emmehän edes tiedä kaiksesta muusta, mitä perheen sisällä on tapahtunut..oli puhetta psykologien taholta siitä, että poikaa on käytetty hyväksi seksuaalisesti en tiedä..mutta jotain kummallista perheessä oli.
Eli summsummarium murhaaja teki hirveät teot, mutta mikä hänet siihen ajoi. Miettikää itse.
Mitähän olisi tapahtunut, jos pojan perhe olisi ollut normaali tukea antava ja länsäoleva perhe. Pojan eristyvyys ja tunnepuolen härioö olisi huomattu ja vanhemmat ja psykologit olisivat tulleet avuksi jo varhaisessa vaiheessa.
Poikaa olisi tarkkailtu ja yritetty tukea jo pienestä. Siitä en tiedä olisko lopputulema ollut silti sama kuin nyt..en tiedä. Tätä sietää miettiä.
Harvoin murhaaja tulevat ns. normaaleista oloista
aina löytyy jotain poikkeavaa ..yleensä se on sitä, että lasta ei nähdä ja nänen psyykkistä tilaansa ei huomata tai ei haluta siihen puuttua. Aikuisena on sitten tulokset näkyvissä.