Kuinka monet rintsikat sinulla on ja kuinka pitkään pidät samoja ennen pesua?
Kommentit (93)
Urheilurintsikat huuhtelen joka käytön jälkeen, samoin kuin sykemittarin vyön, sillä molemmat ovat liikunnan jälkeen aina läpimärkiä hiestä. Marssin siis rintsikat päällä suihkuun ja huuhtelen ne siellä, ei tarvitse pestä joka kerta pesuaineella ja säilyvät hyvänä.
Aika harva mainitsi urheilurintsikoita, ja se on aika kumma juttu - eikö teillä ole niitä, vai ettekö laske samaan kiintiöön mukaan? Itse en voisi kuvitellakaan enää yhtään rankempaa liikuntaa tavallisissa kaarituellisissa pitsihörhötyksissä, vaan suosin Shock Absorberin ja Championin liivejä, jotka suorastaan köyttävät rinnat paikoilleen :-)
on käytössä 8 rintsikat, ja pidän niitä vaihdellen riippuen muista vaatteista sekä siitä mitä olen tekemässä. En tosiaankaan pese jokaisen käyttökerran jälkeen. Töissä pitämäni rintsikat pesen n. kerran viikossa ja muut sitten harvemmin, ehkä 2-3 viikon välein.
Rintavarustukseni on sen verran iso,jotta joudun ostamaan alusvaateliikkeistä ja aina ei kokoani löydy.
Kurkkaapa ton lumingerie.fin valikoima. Itse sain helpotuksen liiviongelmiin, kun imetysaikana löysin ton kaupan. Koot alkaa D-kupista, olikoha joku K-kuppi suurin Mulla on nyt kuudet oikeasti hyvät liivit sekä kahdet urheiluliivit lisäksi.
mulla on käytössä yhdet imetysliivit ja yksi urheilutoppi, joita käytän vuorotellen. Pesen 4-5 päivän välein, liivinsuojat vaihdan päivittäin.
Viimeinen lapsi ja imetys loppumetreillä, en viitsi ostaa uusia liivejä enää tässä vaiheessa. Eipä mulla kylllä ole kuin yhdet sopivat liivit odottamassa, joten sama meno todennäköisesti jatkuu... En löydä enää sopivia halpisliivejä, eikä mulla koskaan ole varaa laittaa sataa euroa alusvatteisiin.
kun vaihdan ne talvisin joka toinen päivä, ja kesäisin joka päivä. Nyt taas tuntuu, että Suomi on pullollaan epähygienisiä ihmisiä.
Kuinka usein vaihdatte vaatteenne? Entä pyyhkeenne tai lakananne?
Katsoin kerran erään brittiläisen dokumentin näistä likaihmisistä, jotka eivät peseydy eivätkä vaihda vaatteita, ja siinä oli tällainen bakteeritutkimus rintaliiveistä. Jo toisena päivänä rintaliivit kuhisivat erilaisia bakteereja ja kuollutta ihoa. Ihan sama, haiseeko, mutta on ällöttävää kulkea ympäriinsä kuona-ainetta täynnä olevassa alusvaatteessa, vaikka päälivaatteet olisivatkin puhtaat. Tarttuuhan se ilman muuta heti muihinkin vaatteisiin.
Lisäksi sitä omaa hikeään ei haista, ei todellakaan. Sen takia nuo ihmiset kykenivät olemaan niin likaisia, koska aina se perustelu oli, että he eivät haise. Ja kyllä haisivat. Perustelivat muuten myös, että eivät hikoile. Mutta kyllähän siitä ihosta lähtee koko ajan sitä solukkoa ja ties mitä eritettä, vaikka päällisin puolin ei itse mitään huomaisikaan.
Jos viikonkin pitää samoja rintsikoita, pahoinpitelee todella vaatteitaan. Kyseessä on tuossa vaiheessa jo pinttynyt lika, joka haisee, vaikka ei hieltä, niin epämiellyttävältä kuitenkin. Yök teitä!
Olen pärjännyt aika vähillä ja aika huonoillakin rintaliiveillä esim. imetysajat. Käytössäni oli tuolloin kolmet imetysliivit sekä parit muut liivit. Juuri ostin itselleni kuudet uudet rintaliivit ja sovittelin juuri vanhojani ja totesin, että yhteensä vain kahdeksat ovat hyvät ja napakat ja kunnolliset, ja loput (5-6 kpl) jäävät enää varaliiveiksi. Mukana on tasan yhdet urheilurintsikat, joten vielä pitää shoppailla itselleni toiset.
Vaihdan edelleen kesällä joka päivä (aina kun käyn suihkussa) ja talvella joka toinen päivä. Rintaliivejä riittää pariksi viikoksi, joten koko ajan ei tarvitse olla viruttamassa tai pesemässä.
Minä olen hygieeninen ihminen, mutta... Kalliita ja laadukkaita rintaliivejä ei ole tarkoitettu pestäväksi päivittäin. Olin oikeasti yllättynyt näistä vastauksista! Minulla on n kolmet säännöllisessä käytössä olevan "päiväliivit", urheilurintsikat ja parit imetysliivit joita pidän myös iltasella kotiliiveinä.
En hikoile paljoa eikä liivit mitenkään tuhriinnu eivätkä haise. Alushousuni toki vaidan päivittäin, mutta liivit pesen n kuukauden välein. Hyvin on pärjätty!
Tavallisia on varmaankin viidet tai kuudet, urheilutoppeja saman verran. Minulla on pienet rinnat (voitte käydä kurkkaamassa tissiketjusta, olen se ainoa A-kuppi) ja käytän rintsikoita vain kun menen ulos. Kotona olen aina pelkällä topilla. Rintani eivät hikoile, eikä niiden alle yksinkertaisesti mahdu kertymään mitään kuonaa. Rintakehäni on puhtaampi kuin alaselkäni, josta hikoilen herkemmin.
Tavalliset rintsikat vaihdan ehkä noin kolmen tai neljän päivän välein riippuen siitä, kuinka monta tuntia niitä on tullut pidettyä. Urheilurintsikat heitän pyykkiin aina urheilun jälkeen eli joka päivä. Käyn suihkussa ja pesen hiukseni päivittäin. Alushousuni vaihdan tietenkin myös joka päivä. En pidä itseäni mitenkään epähygienisenä, mutta palstan mukaan taidan olla suorastaan oksettava. Hups.
Pitäisikö siis kaikki vaatteet pestä yhden käyttökerran jälkeen?
Hei haloo mikä kysymys... Suihkujen välissähän alusvaatteita vaihdetaan.
Lisäksi sitä omaa hikeään ei haista, ei todellakaan.
millainen on aikuinen ihminen, jonka pitää odottaa HAISEVANSA HIELTÄ ennen kuin älyää pestä (alus)vaatteet.
liivit yhden käyttöpäivän jälkeen. Näin teen myös paidoille. en tajua miten joku voi käyttää samaa paitaa kahta päivää peräkkäin, hyi. Housuja käytän ehkä kaks päivää, talvella pitempään jos on sukkikset alla. Jotain päällyspaitaa voi myös käyttää pari päivää jos alla on ollut t-paita, kylmällä. Kesällä housutkin on yhden päivän käytössä.
Niitä liivejä ei muuten tartte pesemällä pestä millään konepesuaineella ihan joka kerta, kunnon huuhtelu runsaalla vedellä suoraan päältä otettuna ajaa aika hyvin asiansa. Varsinkin jos on vähän hikoava tyyppi ja liivit vaihdetaan joka päivä.
Niitä liivejä ei muuten tartte pesemällä pestä millään konepesuaineella ihan joka kerta, kunnon huuhtelu runsaalla vedellä suoraan päältä otettuna ajaa aika hyvin asiansa. Varsinkin jos on vähän hikoava tyyppi ja liivit vaihdetaan joka päivä.
Hyi, tuollainhan niitä bakteereja niissä liiveissä vasta kasvaakin jos ne huuhtaisee vaan vedellä eikä pese kunnolla, bakteerit tykkää märistä olosuhteista ja oikein innostuu lisääntymään. Parempi olla pesemättä ollenkaan kuin huuhtaista vedellä
Mulla on varmaan n. kymmenet liivit. Vaihdan päivittäin ja pesen ne joka käytön jälkeen pesupussissa koneessa hienopesuohjelmassa (mulla tulee paljon 30 asteen ohjelman pyykkiä). Hiki ja lika syövyttävät elastaania, eli liivit menettävät joustavat ominaisuutensa, jos niitä likaisina pitkiä aikoja säilyttelee.
Mutta mulla on hieman keskimääräistä isommat rinnat (75D), ja ostan vain laatuliivejä, jotka maksaa aika paljon. Niistä kannattaa pitää huolta.
Minä olen hygieeninen ihminen, mutta... Kalliita ja laadukkaita rintaliivejä ei ole tarkoitettu pestäväksi päivittäin.
laadukkaat liivit kestäisi pesua yhden päivän käytön jälkeen? Siis harvahan niitä joka päivä pesee, ihmisillä on useimmiten useammat kuin yhdet liivit...
Mutta omat liivini kestävät kyllä hyvin pesua (pesen aina pesukoneessa), joten ihmettelen mikä niistä sinun liiveistäsi tekevät niin laadukkaat, etteivät pesua kestä. Onko niissä timantteja tai jotain..?
Kaikki tietämäni liivinvalmistajat suosittelevat kuitenkin pesua pikaisesti käytön jälkeen, missään en ole nähnyt ohjetta, että pese kerran kuussa... Housusi ja paitasikin peset varmaan kerran kuussa, harvemmin nekään aikuisella "tuhriintuvat".
Minä olen hygieeninen ihminen, mutta... Kalliita ja laadukkaita rintaliivejä ei ole tarkoitettu pestäväksi päivittäin. Olin oikeasti yllättynyt näistä vastauksista! Minulla on n kolmet säännöllisessä käytössä olevan "päiväliivit", urheilurintsikat ja parit imetysliivit joita pidän myös iltasella kotiliiveinä.
En hikoile paljoa eikä liivit mitenkään tuhriinnu eivätkä haise. Alushousuni toki vaidan päivittäin, mutta liivit pesen n kuukauden välein. Hyvin on pärjätty!
Mutta omat liivini kestävät kyllä hyvin pesua (pesen aina pesukoneessa), joten ihmettelen mikä niistä sinun liiveistäsi tekevät niin laadukkaat, etteivät pesua kestä. Onko niissä timantteja tai jotain..?
minäkin pesen aina koneessa. Korkeintaan joskus mökillä käsin mutta ehkä joka toinen kesä tuotakin. En minä rupea liivejä säästelemään ja tinkimään samalla hygieniasta.
Pesen päivittäin, jos hikoan. Jos en hikoa, voin pitää kolmekin päivää putkeen pesemättä.
Vaikea muuten uskoa, ettei joku näillä helteillä hikoais!
no ei ne ole laadukkaita jos ne ei pesua kestä
Minä olen hygieeninen ihminen, mutta... Kalliita ja laadukkaita rintaliivejä ei ole tarkoitettu pestäväksi päivittäin.
mulle on useammassa liiviliikkeessä suositeltu päivittäistä käsinpesua miedolla pesuaineella.
tavallisia on viidet tällä hetkellä plus urheiluliivit.
Tavalliset pesen joka päivä, urheiluliivit joka urheilun jälkeen.