NYT oikeasti joku järki niihin lasten nimiin!!
Mä en oikeasti käsitä! Mikä hinku on laittaa lapselle sellainen nimi, että pitää kahdeksan kertaa kysyä että "niin mikä se oli?" kun ei oikein tiedä että kuuleeko väärin vai onko mamma pistäny lapselleen oikeasti kissan nimen!?
Erityisesti ärsyttää nämä c-kirjaimen kanssa räpeltäjät, sekä muut sellaiset, jotka väkisin vääntää lapselle nimen joka ei ole lähelläkään mitään suomalaista nimeä, Josh Michael Patric Kiviniemi ei kuulosta hyvältä.
Miettikää nyt vähän sitä lasta ja sen lapsen tulevaisuutta, se joutuu kantamaan sitä nimeään, joutuu esittelemään itsensä sillä.
Nykyään kuulee jos jonkinlaista mukahienoa nimeä ihan perus suomalaisella lapsella, jonka vanhemmat on Olli ja Kaisa.
Kommentit (158)
että Arttu-Nartun äiti. Mitäs pilkkaavat muiden nimiä. Ne aloitti, perskeles. Saavat mitä tilaavat.
T. Kaisla Kielan äiti
tehdä oikein aloitus, missä haukutaan ja pilkataan muiden ihmisten lasten nimiä. Sitten kun pilkka osuu omaan nilkkaan, niin se muuttuu lapselliseksi. Aika säälittävää. Mutta ollaan nyt sitten kaikki lapsellisia: Arttu on narttu ja kauhea nimi, haah hah haa.
T. Kaislan Kielan äiti
Tämän Arttu -pojan äiti ei ollut sama kuin aloittaja. Eikä välttämättä edes sama kuin se joka haukkui lapselliseksi.
Mielestäni tässä ketjussa lapsellisia olivat aloittaja, joka kylläkin taisi olla puoliläpällä asialla ja sitten ne jotka lähtivät sotajalalla tosissaan puolustuslinjalle ja haukkumaan tavallisempia nimiä.
Huoh, kyllä ihmiset provosoituu kovin helposti. Myös Kaislan Kielan äiti veti vähän lapselliseksi siis. :D
Meidän koiran nimi on Hannu ja kissan Leena. Hamsteri aikanaan oli Veeti. Kaikki ovat siis eläinten nimiä?
Eikö teillä ole mitään muuta tekemistä kuin haukkua muiden ihmisten lasten nimiä? Itse en tykkää Pekasta, Annasta, Tiinasta tai Paavosta, mutta antakoot ihmiset lapsilleen nimeksi vaikka Orkkuli, ei ole minun ongelmani. Eikä minun asiani kuulu muille. En ihmettele, miksi monet ajattelevat naiset juoruilevina ja selkäänpuukottavina narttuina. Tätä menoa ajattelen itsekin, että kaikki muut naiset ovat sellaisia.
Lapselliset haukkuvat toisiaan lapsellisiksi. Just. JA kaikki vielä näin läpinäkyvän provoaloituksen vuoksi! :DD
Kaislan Kielan äiti taisi vetää sen isoimman herneen nenäänsä. Ps. Onko etunimi genetiivissä? Kaislan Kiela?
kaunis. Ei ole joka pojalla ja on suomalainen.
oikeasti olla Tahvo Pihkatanssi? Eihän? Voi lapsiparka. Tekis mieli itkeä pienen takia, oikeasti.
Minua vaan ällistyttää nimen merkitys... Tanssia pihkaisella parketilla? Tanssia niin, että pihkaisilla käsillä taputellaan yhteen? Pihka poreilee saunan katossa ja "tanssii"?
Tuo on kyllä totta, että ulkomailla on vaan hienoa, että on erikoinen ja omasta kulttuurista tuleva nimi. Tietysti joku diftongihirvitys tyyliin Kyösti-Joukahainen panee monen suun mutkalle ja nimi vääntyy joksikin ihan muuksi. Mutta Lyhyehköt perusnimet eivät ihmetytä yhtään.
Minusta kansainvälisen nimen paikka on niissä perheissä, joissa vanhemat ovat eri kulttuureista, eikä haluta nimellä "leimata" lasta erityisesti toiseen ja halutaa, että kaikkien sukulaisten on suht helppo lausua nimi.
Kukam uka käyttää koko nimeä?Mä olen 100% varma et suurin osa ystävistäni tai sukulaisistakaan ei edes tiedä mikä mun toinen nimi on joten ei ne tiedä lastenikaan toisia nimiä.Aivan sama minkälainen rimpsu siellä on ja sitäpaitsi
Amanda Möttönen on ihan hyvä nimi mut jos toisena ja kolmantena nimenä on Odessa Christina niin soihan se jo ihan eritavalla mutta kysymys kuuluu,kuka niin puhuu?
Ei nimissä tarvi olla edes noita ihmeellisiä kirjaimia, mun nimeä ei tähän päivään mennessä oo kukaan saanu kirjotettua oikein.
Ruotsalaista juurta, kaikissa nimissä, mutta käytän siis yleisesti vaan etu ja sukunimeä, ni ei niitäkään missään olla osattu kirjottaa oikein, ulkomailla se vasta meneeki hankalaksi, vaikka nimen sanominen siellä on äärimmäisen helppoa, ja mä oon ilonen siitä että meidän vanhemmat päätti antaa mulle ruotsalaisen nimen ennemminki ku suomalaisen, koska se sointuu sukunimeen paljon paremmin.
JUUURI NÄIN!!
Itse olen koko ikäni saanut tapella nimeni oikeinkirjoituksen ja ulkoasun kanssa, kun ei se kaaliin mene kenelläkään!! Sormuksiin meinattiin kaivertaa S:llä ja milloin mihinkin papereihin kirjoitellaan mitä oudoimpia kirjoitusasuja.. Helpoiten pääsee kun käskee virkailijan antaa paperi ja kirjoittaa ihan itse nimensä, aina "Ta-va-taan-ko". Ja kaikki vain siksi, että ollessani pieni piti muuttaa ulkomaille, mutta sitten jäätiin suomeen, jesjes..
Ei tule omalle lapselle missään maan nimessä vaikeaselkoista nimeä, eikä mitään missä on yhtään erikoista kirjainta. Suomalainen ja kaikkien ymmärrettävä nimi ilman luontohärpäkkeitä on AVOT.T. Christa
T. Annamaria
Itse ainakin voisin ihan hyvin antaa lapselleni hieman erikoisemman nimen, mikäli se rimmaisi/sointuisi sukunimen kanssa. Tietysti ihmiset saavat antaa lapsilleen mitä nimiä haluavat, mutta omaan korvaani esimerkiksi perisuomalaiset Yrjöt ja Taavetit kuulostavat varsin ikäviltä. Tietysti on näitä neutraalimpia - esim. Kalle tai Pekka, mutta eivät nekään nyt omaa korvaani oikein miellytä. Mutta kukapa sitä arvostelemaan mistä kukakin tykkää? Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä.
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 Orkkulikin näkyy jollain jo nimenä olevan. Lapsi raukka, täytyy vain toivoa että on itse edes tyytyväinen omaan nimeensä.. tai että on vanhempiensa antanut edes kuulla kunniansa..
Itse tiedän perheen jossa tytär on nimeltään Nancy Emilia. :D Ja sukunimenä tietysti perussuomalainen nimi, tyyliin Möttönen.
[/quote]
En ole ap mutta samoilla linjoilla. Omat lapseni ovat Arttu Matias ja Iina Kristiina. Siitä vain arvostelemaan jos siltä tuntuu että parantaa oloa. Mielestäni ihan sopivat nimet suomalaisille lapsille, vaikka ovatkin tavalliset ja varmasti monien mielestä tylsät.
[/quote]
Mutta tulikin poika, josta tuli Taito Alvar Anselmi... Kun myöhemmin saatiin tyttö, siitä tuli sitten Tilda Taika Tuulikki ... repikää siitä -- ihanat lapset ja nimetkin, meidän vanhempien mielestä ainakin :)
nää kamalat nimenhaukkujaiskeskustelut :(
Meillä on toisella lapsella näiden haukkujien yleisesti hyväksymä nimi, toisella taas kamala, parjattu J-nimi.
Tällä palstalla pitkään lapsettomuuspuolella palstailleena, olin joskus kurkannut av:lle ja tiesin J-nimien olevan pahinta mitä lapselle voi tehdä, C-nimien ohessa tietenkin.
Siltikin lapsemme sai J-nimen, koska pidimme siitä. Ja se oli/on hyvä nimi.
Joskus puistossa, lasta huudellessa mietin, onkohan joku näitä av-mammoja ja paheksuuko hän meitä/lastamme/lapsemme nimeä. Mutta vain hetken ja sitten vielä vähän kovemmalla äänellä, ylpeänä huutelen ihanaa lapsukaistamme.
En tiedä onko ystäväpiirissämme av-mammoja, mutta koska tällä palstalla kirjoittelu ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää ja sitä hävetään, voin varmaankin jättää nimenparjaustalkoolaiset ihan tänne palstalle ahkeroimaan ja uskoa, että ei kukaan kadulla tule kertomaan kuinka kamalan nimen olemme lapsellemme antaneet ;)
kulkea kunniallisilla ja arvostetuilla nimillä kastettujen lastensa kanssa...
Aina varmasti löytyy niitä, jotka pyörittelevät silmiään juuri heidän täydellisesti nimetylle lapselle :D
on lapsilla "ulkomaalaiset" nimet jotka ovat maistraatin mukaan myös vanhoja suomalaisia nimiä (käytössä kansainvälisesti). Sukunimi on kaksiosainen ja harvinaisempi luontonimi. Pelkkää positiivista palautetta olen kuullut kauniista nimistä! ja tosiaan, löytyy myös se C....eipä ole kenelläkään ollut vaikeuksia sitä lausua. Edes koulukavereilla. Ehkä on sitten vähän taipuisampi kieli kuin keskiverto av-mammalla.
Jokainen nimeää lapsensa siten kuin haluaa, eikö teillä ole muuta elämää kuin ärsyyntyä siitä että kaikki eivät ajattele samoin kuin te?
Vaan USAssa jossa on totuttu ihan kaikenlaisiin nimiin. Ei tarvi äimistellä koska kaikkea löytyy Jackistä ja Jillistä Xin Xan Pingiin ja Jessicaan.
Mihin tahansa mentäessä saa nimen tavata, se on tavallista koska kirjoitusasuja on monia samankuuloisillekin nimille. Yleensä aina kysytään että miten kirjoitat nimesi, eikä siinä mitään ihmeteltävää ole.
Meidän yhdellä lapsella on vähän erikoisempi nimi, jonka sai Suomessa. Yllättäen täällä missä lapset on viettäneet puolet elämästään se onkin se tavallisin nimi koko perheestä. Minnat ja Mikot on niitä eksoottisia.
Keksikää teki ihmiset muuta kauhisteltavaa ja jättäkää lapset rauhaan... jooko...
Ihan naurettavia nimia annetaan,kun ollaan niin erikoisia. Hohhoijaa.
Tiffany Xiao Ping Steinbrück
Ystävälläni on tuon tyyppinen nimi, ja samantapaisia tiedän paljonkin.
Häiritseekö tuommoiset nimiyhdistelmät av-mammoja, vai ainoastaan semmoiset joissa on joku suomalaisen kuuloinen nimi yhdistetty ulkomaisen kuuloiseen nimeen?
Onko Sisu ja Sissi tyttöjä vai poikia vai mitäh!?
Entäs Rymy ja Ruu? Vai onkohan kirjoitusasu Rümü ja Roo?
Ja ihan todella, raivostuttavaa kun joutuu vuodesta toiseen tavaamaan nimeään, mulla ruotsinkielinen ihan helkkarin yksinkertainen nimi mutta sit on näitä "en oo koskaan lukenut ruotsia enkä lue"- tyyppejä joiden pitää aina kysyä "anteex MIKÄ?"
että katsoisit tuota naista alaspäin, vaikka hänen lapsillaan olisi tuikitavalliset nimet. Ihmiset, jotka kuvittelevat itsensä muita paremmiksi, ovat kuvottavia. Siinä ei paljon onnistunut nimivalinta auta.