Löytyykö vielä ihmisiä, jotka haluaa asua maaseudulla?
Kaupungissa on kaikki helpompaa, joten miksi kiduttaa itseään maalla?
Kommentit (35)
Mulle kaupungissa asuminen olisi kidutusta. Rakastan sitä, että voin tehdä mitä vain mihin kellonaikaan haluan.
Maaseutu on täynnä ihmisiä jotka nauttii siitä. Eli kyllä.
Maaseudulla on mukavaa jos kaupunkilaiset ja varsinkin hesalaiset pysyy sieltä pois.
Kyllä maalla on mukavaa :)
Kokemusta kaupungistakin kyllin on
Muutin maaseudulle heti kun pääsin eläkkeelle. Lapsuuteni vietin maalla. Työelämä kaupungissa mutta mökki järven rannalla maaseudulla. Maaseudulla on mukavaa ja leppoisaa. Kaupungissa ei ole mitään helppoa, jatkuva humina ja meteli sekä ilmanlaatu huono. Outoja tyyppejä yhä enemmän liikkeellä.
Voisin hyvinkin haluta asua ja elää, jos sieltä löytyisi mielekästä työtä ja toimeentuloa. - Luulen kyllä, että kaupunkimaisempi ympäristö on mutkattomampi paikka asua ja elää sinkkuna kuin maaseutu vailla erityisiä sosiaalisia turvaverkkoja. Mutta yhtä kaikki molemmissa paikoissa kiistatta omat hyvät ja huonot puolensa.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä hyvät palkat.
Mutta käsittämättömät asumisen kustannukset.
Maalla on kyllä helpompi elää. Kaupungissa asuminen oli yhtä kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin haluta asua ja elää, jos sieltä löytyisi mielekästä työtä ja toimeentuloa. - Luulen kyllä, että kaupunkimaisempi ympäristö on mutkattomampi paikka asua ja elää sinkkuna kuin maaseutu vailla erityisiä sosiaalisia turvaverkkoja. Mutta yhtä kaikki molemmissa paikoissa kiistatta omat hyvät ja huonot puolensa.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Käyn töissä 18 kilometrin päässä kaupungissa. Mutta en haluaisi asua siellä. Metsä hoitaa mun stressin pois.
Olen kokeillut kaupunkiasumistakin, mutta en mä silloin elänyt. Kämppäni oli vain joku säilytyspaikka missä käydä tyydyttämässä perustarpeet työpäivän jälkeen. Maalla se oikea elämä on. Turha selittää sellaiselle joka ei sitä ymmärrä.
Maalla tienaa paljon vähemmän kuin pääkaupunkiseudulla.
Maaseudulla on vähemmän saasteita, melua, liikennettä, säteilyä, ruuhkia, ihmisiä ja paljon muuta.
Enemmän rauhaa, mahdollisuuksia, itsensä toteuttamista, vapautta, linnun laulua, luontoa, oma piha, kukkapenkit, kasvimaa, linnunpöntöt, polttopuiden tekoa, kottikärryt, kuokka, harava, kastelukannu, mahdollisuus pestä auto omalla pihalla, oma tulisija pihalla, kasvihuone, marjapensaat. Uunin lämmitystä, kotiloiden keräämistä, nähtävissä lintujen pesintää, perhosten lentoa ja raikkautta.
Maaseutu on 💚
Inhoan ihmisiä. Maalla ei kukaan potki teslaa eikä valita savusta. Kesät voi grillailla puutarhassa ja illat saunoa ihan kotirannassa.
Vierailija kirjoitti:
Maalla tienaa paljon vähemmän kuin pääkaupunkiseudulla.
Maalla ei tarvitse tienata yhtä paljon kuin pk-seudulla, asumisen kustannukset on paljon matalammat.
Elämäni paras päätös oli muutta Helsingistä maalle.
Asuisin mieluusti maalla mutta kun oman alan töitä ei ole. En tykkää kaupungeista ollenkaan, on toki kätevää että ruokakauppaan voi kävellä mutta muut hyödyt eivät ole itselleni merkittäviä, haittoja voin luetella runsaasti.
Kaupungissa ihan kaikki on vaikeampaa. Ruuhkia, saasteita, melua, aina joku tölläämässä jossakin. Minä olen tänään istunut omassa rannassa laavulla tuijottaen sateeseen, enkä ole kuullut kuin luonnon ääniä enkä nähnyt yhtä ainoaa ihmistä. Enkä voisi olla onnellisempi.
Maalla on mukava asua.