Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT oikeasti joku järki niihin lasten nimiin!!

Vierailija
18.07.2011 |

Mä en oikeasti käsitä! Mikä hinku on laittaa lapselle sellainen nimi, että pitää kahdeksan kertaa kysyä että "niin mikä se oli?" kun ei oikein tiedä että kuuleeko väärin vai onko mamma pistäny lapselleen oikeasti kissan nimen!?

Erityisesti ärsyttää nämä c-kirjaimen kanssa räpeltäjät, sekä muut sellaiset, jotka väkisin vääntää lapselle nimen joka ei ole lähelläkään mitään suomalaista nimeä, Josh Michael Patric Kiviniemi ei kuulosta hyvältä.

Miettikää nyt vähän sitä lasta ja sen lapsen tulevaisuutta, se joutuu kantamaan sitä nimeään, joutuu esittelemään itsensä sillä.

Nykyään kuulee jos jonkinlaista mukahienoa nimeä ihan perus suomalaisella lapsella, jonka vanhemmat on Olli ja Kaisa.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itteeki naurattaa kaikki kummalliset vääntelyt mitä kastettu-palstoilla näkee, mutta eniten järkyttää ne sisarussarjat jotka nimetty toisiinsa sopien.

MIKSI - NIMIEN - PITÄÄ - SOPIA - YHTEEN???

Jos vaikka tyttö on vaalee ja pulska ja rauhallinen ja poika on tumma, pieni ja vilkas, niin pitääkö niiden nimien sopia yhteen vaikkei persoonallisuuksissa ole mitään samaa? EIKÖ SITÄ NIMEÄ ANNETAKAAN SILLE IHMISELLE?

Mä kans pidän jotenkin junttina antaa jotain erikoisäänteisiä nimiä, mutta toisaalta mun oman pojan nimi ei ole supisuomalainen (helppo kyllä ääntää, ihan niin kuin kirjoitetaan, eikä ole itse keksimämme nimi), joten kai mäkin sitten kuulun lainsuojattomien joukkoon täällä.

Mun mielestä nimen kuuluu jotenkin kuvastaa sitä ihmistä jolle se annetaan. Siksi mun mielestä on kummallista että nimi on sovittu jo ennen kuin lasta ees tehty, ja kamalin esimerkki on se, että kun vauva kuollut kohtuun niin sille sovittu nimi annetaan sitten seuraavalle lapselle 'koska mä olen aina halunnut että mulla on tyttö nimeltä emaliaunelma'. SIIS WHAT???

On mullakin mielessä ollut jo vuosia nimi jonka voisin antaa tytölleni, mutta en mä a) sen takia tyttöä toivo ja b) lisää lapsia tee että saisin vaan sen nimen lätkästyä ees jollekin.

Kai jokaisella on jokin syy antaa tietty nimi lapselleen?

Vierailija
142/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkeijunkin bongasin Kodin Kuvalehdestä. Vähän kyllä pisti naurattamaan.

Toisaalta nykylapset tottuu J-nimiin ja myös niihin c-kirjaimiin. Mitä väliä sillä on mitä me vanhempi sukupolvi ajatellaan kun lapset elää ja kasvaa näiden nimien ympärillä ja heille niistä tulee tavallisia nimiä aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elävät sen nimisinä kuin ovat. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, niin mielipiteitä on niin monia. Jos jonkun nimi on mielestäsi mahdoton (Cathjarina Nieminen?) ja saat siitä ikäviä tunteita - "ei voi olla totta", eihän tuo nyt ole soveliasta" - niin odota hetki tai pari hetkeä jos oikein pahaa tekee. Katso sen jälkeen ympärillesi. Mitä tapahtui? Tuliko maailmanloppu?

Jos joku häpeää etunimeään tai myötähäpeää jonkun toisen etunimeä niin sitten on kasvatuksessa (eikä kenenkään nimenannossa) menty pieleen kun joutuu häpeäntunnetta turhaan kantamaan sielussaan tällaisesta asiasta.

Te olette NIIIN tyhmiä!!!

Ajatelkaa nyt edes lapsia!

Vituttaa, kun näyttää että ketään ei kiinnosta, miten se lapsi sitten sen nimensä kanssa kasvaa ja elää, oma ihqu on se kaikkein tärkein.

Vierailija
144/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut taalla kirjoittaa vaikka nimesta Patrick, etta silla pyrittaisiin johonkin "hienouteen". Ei sen sita tarvitse tarkoittaa! Ajatelkaa kaikkia niita kielia ja maita, joissa Patrick on tuiki tavallinen nimi.

Vadelmat, Vaahterat ja Mustikat yleistyvat nyt kovaa vauhtia, tuskinpa niista pian enaa jaksetaan kiusata.

On kiva, etta on erilaisia nimia, Suomeen mahtuu minusta Jessicat, Patrickit Vadelmat ja Selmat!

Vierailija
145/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visu-nimestä? Meidän naapurissa asuu Visu-vauva :DDD Tsiisus... Kaipa se poika on...

Vierailija
146/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visu-nimestä? Meidän naapurissa asuu Visu-vauva :DDD Tsiisus... Kaipa se poika on...

tulee mieleen.

mutta pahempia on noi metsäkeijut ja pihkat!

Vierailija
147/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä visu tarkottaa?

Vierailija
148/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitää visusti kiinni" "vanha visukinttu" (pihi)

Vierailija
149/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun varmasti jokainen vanhempi antaa lapselleen juuri sen nimen, jonka kokee lapselleen sopivimmaksi ja josta itse pitää. Meillä on Hemmo ja mieheni kotona oli aikaanaan koira, jonka nimi oli Hemmo. Totesimme vaan, että ei sen vuoksi vaan siitä huolimatta. Sitten siskoni mies naureskeli, että taitaa olla Hemmo mieheni huumoria. Totesin vaan kuivasti, ettei yhdenkään meidän lapsista nimi ole vitsi ja että yhdessä ollaan päätökset nimistä tehty. Ite sit laitto lapselleen nimeks Daniel ja väänsivät sen heti Danteksi. Ite oon halunnu nimiä, joita ei tarvi väännellä. Eikä lapset edes hyväksy mitään lempinimiä: Niilolle jos ehdottaa, että hän on vaikka Nipa tai Nippe tai Nikke, ni torjuu heti, ei, hän on Niilo.

Vierailija
150/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä visu tarkottaa?

Olen useasti kuullut vanhempien ihmisten käyttävän sanaa "visu", tarkoittaen saitaa, pihiä.

Vierailija
151/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä nimistä jaksetaan jauhaa täällä. Minusta on kivaa, että lapsilla on erilaisia nimiä. Itse ärsyynnyn enemmän aadoista ja eetuista, kuin joistain vadelmasta. Nimen tarkoitushan on erottaa meidän toistaan, joten hyvähän se on ettei kaikilla ole samanlaisia nimiä! Ja mitä näihin Gisella Möttösiin tulee, niin täällä todetaan sen oleva ok jos vaikka mummo on ollut Gisella mutta muuten ei! Tai löytyy muuten joku muu kytkös tuohon nimeen. Mistä te tiedätte mikä tarina kenenkin nimen takana on?

Minulla ja siskollani on nimet, jotka on tosi suosittuja nykylasten keskuudessa ja me olemme saaneet koko ikämme tavata nimeämmä! Tuleeko yhdellä vokaalilla vai kahdella jne.

Koska on mahdotonta miellyttää kaikkia nimivalinnallaan, niin järkevintähän on valita sellaine josta itse tykkää.

Vierailija
152/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinun ja ap:n kaltaisten ääliöiden persettä kaivaa niin hirveästi, millaisia nimiä ihmiset lapsilleen laittaa. Älkää jaksako. Ihan varmasti ne teidän lastenne nimet ovat niitä tyylihuippuja, miksette toki laita niitä tähän ketjuun niin päästään arvostelemaan.

Jessica Odessa Christina Heikkinen. Toista ääripäätä edustaa sisarusparvi Kaisla, Kiela, Riemu, Sateenkaari Sinilumpeenkukka Saviaurinko Pihkatanssi. Hyi että.

Vierailija
153/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisko jotain kattavaa listaa nimistä, joita av mammat suosii, niin tietäisin karttaa niitä?

kiitos.

Vierailija
154/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen aina kun kuulen näitä c-nimiä ja vastaavia tavissuomalaiseen sukunimeen ei-sopivia että ne äidit ehkäpä yrittää kertoa jotain ! Eli sun mukulan isukki onkin sieltä etelänmatkalta tyttöjen kaa kun viinihöyryissä on kusivehkeitä levitelty...

Vierailija
155/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuulee jos jonkinlaista mukahienoa nimeä ihan perus suomalaisella lapsella, jonka vanhemmat on Olli ja Kaisa.

Olli ja Kaisa eivät nimeä lastaan Jessicacsi, koska Olli ja Kaisa ovat kotoisin normaalijärkisistä perheistä, ja saaneet itsekin mukavat nimet aikoinaan.

Nico-Pärttyleiksi nimeää lapsensa Jani, Jonna, Minna, Janne, Joni, Sari, Hanna ja Mika.

Minusta lapsella pitää olla oikea nimi, eikä mikään keksitty väännös käännös suomalaisittain oudoilla kirjaimilla. Tai muutenkaan tyyliä Bansku tai Vattu.

Vierailija
156/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni nimi on Tahvo Pihkatanssi. Ja en edelleenkään ymmärrä, mitä helvettiä se kenellekään kuuluu, jos lapsella on vähän erilaisempi nimi kuin Pekka. Ja sitä paitsi Tahvo on kylläkin ihan perussuomalainen vanha nimi. Kyllä vituttaa tämä palsta taas, miksi mä täällä roikun?

Mitä se sinun ja ap:n kaltaisten ääliöiden persettä kaivaa niin hirveästi, millaisia nimiä ihmiset lapsilleen laittaa. Älkää jaksako. Ihan varmasti ne teidän lastenne nimet ovat niitä tyylihuippuja, miksette toki laita niitä tähän ketjuun niin päästään arvostelemaan.

Jessica Odessa Christina Heikkinen. Toista ääripäätä edustaa sisarusparvi Kaisla, Kiela, Riemu, Sateenkaari Sinilumpeenkukka Saviaurinko Pihkatanssi. Hyi että.

Vierailija
157/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko liian henk.koht kysymys? koita vaan nauraa tälle palstalle, mun lapsen nimi on kans haukuttu täällä, olen vaan sitä ylpeempi :)

Vierailija
158/158 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet USAssa ja lapsillamme ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia selviytyä siellä. Heillä on nimet, joilla on kansainväliset sisarnimet eri puolilla maailmaa mutta kuitenkin suomenkielinen kirjoitusasu. Eikä mitään ongelmia sen paremmin opettajien kuin kavereidenkaan kanssa. Koulut olivat julkisia oppilaitoksia, mutta siellä oli totuttu kansainvälisyyteen, sillä seudulla asuu paljon muualta tulleita, mm. japanilaisia ja eurooppalaisia.

Ei kannata kuvitella, että ainoa tie rallikuskiksi on että poika saa nimeksi Nico-Mica.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan