**KESÄNUPUT to-su**
Linkki alkuviikkoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (106)
eli unettomuus. Heräsin kolmelta enkä saanut unta. Lueskelin täällä näitä viestejä, katsoin digiboksille tallennettuja puutarhaohjelmia, kävin suihkussa, söin aamupalan ja luin päivän lehden. Vähän ennen kuutta menin sänkyyn ja sain kuin sainkin nukuttua puoli kahdeksaan! Mulla on näitä tämmösiä öitä viikossa keskimäärin 2-3 mutta loput yöt saan kyllä nukuttua hyvin. Toisaalta, oon aina rakastanut alkukesän öitä ja varhaisia aamuja joten eipä nää valvomiset oo vielä juurikaan haitannu. Toista on valvoa öitä keskitalvella (koettu on edellisissä raskauksissa)!
Tänään pitäisi saada juhlavaatteet mahtumaan päälle kun menemme häihin. Mun jalat on niin turvoksissa etten tiedä miten saan juhlakengät mahtumaan jalkoihin! Näyttää varmaan todella viehkeiltä! Huomaiskohan kukaan jos laittaisin Crocsit!
Mulla oli eilen huono päivä. Silloin kun on huono päivä en ole ollenkaan sosiaalinen. Arvatkaa ottiko päähän kun meille tuppautui illalla vieraita. Tuntuu siltä että nyt kaikki haluavat nähdä mut ennen synnytystä! Ei voisi vähempää kiinnostaa kuunnella "kylläpä se vatsa on iso ja ompa se alhaalla!". Teki mieli motata turpaan kun taas kuulin samat kommentit! Tänään saan kyllä varmaan häissä kuulla kyllästymiseen asti samaa virttä sukulaisten suusta mutta nyt olen paremmalla tuulella kuin eilen eli yritän vaan laittaa toisesta korvasta ulos.
Hyvää viikonloppua ja onnea uusille vauvautuneille!
GeddyLee 38+4
Huomenta,
Onnea uuvistus ja nasupotsi!! :)
Täällä odotus jatkuu vaan....
Ei sitten supistuksen supistusta eilen. Mielenkiintoista. Kun niitä olis oikein saanut tulla kun äitipolillakin käytiin.
Vihlontaa kyllä piisas ja nytkin, samaten ihan mieletöntä valkovuotoa. Sitä lorisee..
Eilen sain nukuttua älyttömän hyvät päikkärit kun se edellisyö oli mitä oli. Nukuin jopa 2h15 putkeen! Ohooo! :)
Illalla käytiin taas miehen kanssa kävelyllä = laahustamassa, jotain puol tuntia. Mutta ei supistuksia.
Nyt viime yökin meni hyvin nukkuessa. 6.15 kävin vessassa, nukahdin samantien uusiks ja sitten heräsin vasta 8.15.
Mutta Minskuma ja muut: mulla on kanssa hyvin palhon unettomia öitä. Todella monesti valvon tyyliin 4-7 välin, tätä tapahtuu joka viikko useana aamuna. Sitten saan nukutuks taas tyyliin 7-8 tai jotain. Luonto valmistelee..
Tervetuloa mukaan Terhetär! Aina mahtuu uusia mukaan!
MansikkaPirkko: mulla on kans tosi usein sama, eli supistusten aikana oksettaa ihan hirmusti. Joskus olen jopa yökkimässä joutunut käymään. Saa nähdä miten sitten itse synnytyksessä.
Ja vielä lisää MansikkaPirkko: Näin susta unta viime yönä! :D Siinä unessa mä olin jumissa jossain parkkihallissa. En mä tajua miten olin jumissa.. mutta kuitenkin, sä tulit sitten mun pelastavaks enkeliks :D Sä veit mut teille kotiin. Sä olit jo synnyttänyt, mä en edelleenkään ;) Sun mies hoiti vauvaa jossain eri huoneessa. Et päästänyt mua katsoon sitä ollenkaan ;) Mä sit autoin sua laittamaan ruokaa ja sitten mä linnottauduin teidän vessaan. Ihan pimee uni ;))
Tänään ei erikoisempaa tiedossa. Iltapäivällä jos kävis mökillä saunomassa.
Tsemppiä kaikille,
a_j + pötkis 40+2
pakko laittaa sulle viestiä, kun mulla oli eilen koko päivän ja etenkin illalla ihan samat olotilat. P-jutskaa pukkaa ja jomottelee ja "loimottaa". Sit mulla oli sellanen olo et alavatsalla olis joku paksu panta tai vyö, joka kiristelee. Ja supistusten aikaan tuntuu välillä sellanen"humahdus", tuntuu että kasvot menee ihan punasiksi ja kuumiksi. En oo kyl peilist katton et meneekö. Mulla ei varsinaisesti naksu vatsa, mutta välillä tuntuu sellasia jänniä pieniä rapsahduksia.
Ananas700, rv 40+2
voi että, kyllä meillä on jännät paikat, melkein sanmoilla viikoillakin mennään. Eilen kellottelin suppareita pari tuntia illalla, tulivat 8-13 min välein, mutta vain osa oli sellasia oikeesti kipeitä. Jänskättää että kun on kolmas tuloillaan, että osaa lähteä oikeaan aikaan, ettei mene hädissään liian aikaisin tai sitten ettei matkalla ala syntyä.
Ananas 700 rv 40+2
eilen illalla ja tänä aamuna tullut muutama supistus, mut siihen ne on jäänyt!! sais alkaa pikkuinen tuleen tänne puolella maailmaa..mua pelottaa, jos se menee yliaikaiseksi niin mä en uskalla synnyttää!! pelkään et sieltä tulee jätti!!
tänää ja eilen päätä on jomotellut ikävästi!! kuhan nyt pysyis terveenä loppuajan eikä tulis kesäflunssia!!
tänään on ollut jotenki tosi huono päivä!! itkettää jne..
mies lähti aamulla peseen autoa ja mä jäin sit kotiin!! olisin halunnut mukaan, mut mies ei ottanut ku mitä mä sielä olisin tehnyt!! olisin vaan halunnut mukaan!!!! muutenki ollut koko viikon yksin ku mies lähtee aamulla aikiasin töihin ja tulee vast illalla!! nyt ku voitais viettää viimeisiä päiviä kaksin ja nauttia toisen seurasta jne.. mut ei noi miehet tajua!!!
tintti rv39+6
Tintin mies kuulostaa kuin omaltani. Odotin viikonloppua tosi paljon ettei tarvisi olla yksin koko päivää niinkuin viikolla mutta kuinkas kävi.. messut kutsui miestä jo aamusta ja huomenna golfaus :( Täällä paiskon imuria seinään ja toivon jotain tapahtuvan mutta ei. Oikein odotan että saisin soittaa hänet kiirellä kotiin mutta vauveli ei ymmärrä ajatuksen juoksuani yhtään :)
Ananas700 puhuin noista kuumista humahduksista päässä. Mitähän ne on? Itse olen havainnut samanlaisia. Pää menee ihan kuumaksi, punottaa ja hikoiluttaa. Mulla ne ei liity supistuksiin kun en tiettävästi ole supistusta vielä(kään) kokenut, mutta outo olo se on. Myös tota naksumista mahassa on ollut. Ihan kuin vauvan nivelet naksuisi siellä, mutta ei kai se sitä sentään ole. Tietääkö joku mitä ihmettä siellä tapahtuu?
Jospa sitten alkaisin kokkaus puuhiin..
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti jotakin synnytyksen merkkejä ilmaantuisi itse kullekin!!
KesäEemeli 39+5 :)
ekaks onnea vauvan saaneille ja tervetuloa uusille! :)
82tintti: meillä ihan sama, ois ihan kiva olla kahestaan vielä ku kerkee ja vikat päivät, mut ei tajuu ni ei tajuu. on kuulemma nii paljon rojekteja ja töitä ettei kerkee olla kotona..
mulla kans tullu nyt pari päivää ihan sitä itteään melkeen jatkuvalla syötöllä ja limaa. koko ajan ihanan limanen olo. :/
ja mullaki mahasta kuuluu semmosia napsahduksia niiku joillain muillaki, johtuuks se oikeesti vauvan tekemisistä vai mistä? ootan vaa et se tarkottais veden menoa, tapahtuis ainaki jotain..
vauva harrastaa potkunyrkkeilyä. oon kyllä sanonu et jos on joku pakko ni tulis ulkopuolelle harrastelee, ois huomattavasti helpompaa.
eilen illalla oli kyllä ihan hirvee olo. supisteli ja särki ja jomotteli. aattelin et nyt on pakko kyl jotain tapahtua. yöllä heräilin vessaan ja kattoo kelloo monta kertaa, ei vieläkään mitään. hö. aamulla herätessä ei mitää.. pettymys!!!
aattelin siivota tänää koko kämpän lattiasta kattoon. jos jotain ei tapahu ni on se kumma. jos tapahtuu ni hyvä, on sit siisti kämppä ku vauva tulee.. :)
sellasta, jännitetään kuka seuraavaks ilmottaa vauvasta!
alf 40+0!!!!!!
A_j: hehee.. tukokset ja jumit näyttää hoituvan, on se hyvä. :D Ihan kyllä mun tapaista että laitan vieraat töihin, joko siivoamaan tai keittiöön laittamaan ruokaa. Niillä on sitten tapana lukita itsensä vessaan kun alkaa liika kuri ja komento ahistaa mutta ulko-ovesta ei pääse luikkimaan karkuun. Ai että :D :D :D
Johan oli yö. Ananas, kuvailit juur nappiin mun olotilaa. Supistukset alkoivat noin klo 21 ja tulivat sillointällöin. Sain nukuttua hetken mutta 01 aikaan alkoivat olla niin kipeitä että nukkumisesta ei tullut mitään. Kellotin jo 3 min välein semmoisia oikein polttavia vannevatsalla supistuksia ja hiki valu. Olin ihan varma että synnytän tuonne sänkyyn. 05 aikaan alkoivat sitten harventua ja sain vähän unen päästä kiinni. 6:45 heräsin siihen että nousi aivan järkyttävän kirvelevä supistus joka ei mennyt ohi oikein ollenkaan.
Silloin sanoin miehelle (jonka kommandonukkumista olen yön seurannut, on se suloinen ja halittava) että pitäisköhän sun tehdä varmuuden vuoksi eväät kun tuntuu että lirahtelee jo jotain ja on kipeää koko yön tehnyt. Olisitte nähneet miten heräämisessään muutenkin nopea isäntä hyppäsi semmoisen panthourhypyn sängystä ja samalla vielä veti pikkarit jalkaansa. :D
Sairaalaan päästiin ja laittoivat käyrälle. Vaikka koko ajan tuohon vatsan puolelle sattui niin käyrä näytti vain 3 supistusta koko aikana. Ne kyllä kirvelivät aivan mutta sisätutkimuksessa kätilö sanoi että ei valu lapsivettä eikä kohdunsuun tilanne ole miksikään muuttunut.
Olo alkoi mullakin siinä helpottaa joten päätimme että lääkäri vielä katsoo tilanteen ja jos ei sen kummempaa ole, lähdemme takaisin kotiin. Ylläri oli että starttasi ultralaitetta. Mun papereissa kuulemma luki että 16.6. äitipolin kontrollissa päätetään että käynnistetäänkö..?! Eli se töykeä lääkäri ei sitten puhunut ihan paskaa. :) Sisätutkimuksen teki ja päivitteli että valkovuoto tulee ihan vetenä, ei ihme että luulin lapsivedeksi.
Koko yön kärsimisen saldona oli siis se, että tänään isopyörä kääntyy vähän hitaasti, ei muuta. Niin hirveät supistukset eikä mitään ollut tapahtunut. Mutta tuo ei sinänsä ollut mikään hirmuinen ylläri. Niin on käynyt noiden isompienkin kohdalla. Vasta oksitosiinitippa on antanut vauhtia asiaan. Lääkäri kuitenkin venytteli paikkoja ja arvatkaapa vaan, tekikö kipeetä ja tekee edelleen. Sillä venytteli että jos lähtisi synnytys käyntiin mutta parit supistukset on tullut, edelleen kipeitä mutta selviän kyllä niiden kanssa. Luulen että tämä ei tästä miksikään muutu ennen käynnistystä.
Olisi ollut metka päiväys vauvan syntyä. Tänään on nimittäin meidän 9kk hääpäivä! :D Olisi niinku tarkasti ajotettu tämä projekti.
- Pirkko ja punkero rv 37+2
ja kertoa että kävin kakat tekemässä Kysissä.. :D
Mutta se tietäisi jatkuvan sarjan niitä "Jokonyt" soittoja joten antaa olla..
- Mietaas
Tämä rouva sai POJAN, (4040g 52cm) 3.6.2008. Eli tasan rv 40+0, laskettuna päivänä.
Synnytys oli kohtuu nopea, viidessä tunnissa olin homman hoitanut. klo 11:30 menin sisään, käyrille ja poika putkahti kuuden minuutin ponnistuksella klo 14:51. Vointi on ollut mulla erinomainen, vauvalla vaan nousi bilirubiiniarvot, kotiuduimme vasta tänään, viiden sairaalassa olo vuorokauden jälkeen.
Poju on AIVAN ihana, imetys on lähtenyt odottettua paremmin käyntiin. Olen jopa ylpeä miten hienosti maitoa riittää. Tänään on vaan miinuspuolena tullut pakkautumista rintoihin, joten olen joutunut pumppaamaan. Jospa se tästä taas lähtis. Imetys on kyllä ihanaa, kunhan tästä alusta selviää..
T:rouva, rakastunut kahden pojan äiti :)
TSEMPPIÄ TEILLE LOPPUMETREILLE! kyllä se palkinto on kaiken sen supistelun ja kivun arvoinen!! :p :8} :D
Onnea Uuvistus, Nasupotsi ja Rouva 80!
Ensin valivali... Tänään on taas ollut niin kivulias päivä, että ihan ottaa päähän. Lonkkia ja selkää särkee, liikkuminen on hankalaa tai etenkin se liikkeelle lähtö. Yön sain onneks nukuttua hyvin ja päivällä otin päikkärit. Valkovuotoa lorisee ja jatkuvasti saa olla pikkareita vaihtamassa : ( Mikskähän raskauden loppuvaiheen pitää olla näin raskasta? Oon yrittänyt puhua vauvalle, että nyt olisi hyvä aika syntyä : ) Mutta ei ole mitään tapahtunut. Oisko ehkä neljä kertaa päivän aikana supistellu...
Aamusta sain aikaseksi siivota tytön kaapista pienet vaatteet pois ja järjestettyä vaatehuoneen. Mies on koko päivän siivonnut keittiön sekatavarakaappia ja nyt lähti viemään kierrätykseen pahveja, muoveja jne. Mutta kaappi näyttää huomattavasti siistimmältä kuin aamulla, saapa vaan nähdä löydänkö sieltä enää mitään ; ) Lisäksi vielä imuroitti ja luutusi lattiat. Ihanaa kun on siistiä! Harmi vaan kun huomenna lattiat on jo varmaan yhtä likaiset kuin tänään aamusta...
Ajattelin vielä tekaista tänään lättyjä, nam! Ja jos vaikka jotain ennen saunaa grillattais. Mitenkähän sitä jaksaa kaikkia syödä?
Mukavaa lauantaita!
Tuikku rv 39+5
Ja Mansikkapirkko, soo-soo!! Että arvelit sitten varaslähtöä kokeilla, mur ;)
Masentaa :( Eilen oli sokerirasitus ja tietty siellä piti keskimmäisen arvon olla vähän koholla. Terkka soitti sitten valistuspuhelun ja mulle tuli aika paha mieli. Mitä mie nyt oon mennyt vauvalle tekemään?! Toisaalta, terkkahan unohti koko rasituksen, se ois pitänyt tehä ajat sit edellisen synt.painon takia.. Mut miunko tuosta ois pitänyt ymmärtää sanoa, vaikka se 4,7kg luki joka helvatan paperissa..
Te, joilla on vauvoilla ollut sokerihäikkää syntymän jälkeen, mitä vauvalle sitten tapahtuu??? Kuopuksella oli sokerit ok sairaalassa, vuorokauden sitä kantapäästä mittailivat. Ja mullahan edellisessä odotuksessa ei ollut rasitusta silloinkaan, vaikka tiesivät ison vauvan olevan tulossa.
Plääh ja ääh. Kiukuttaa ja tunnen itseni ihan pöllöksi. Ja kieltämättä, hirvittää vauvan vointi vaikkei sillä keskiviikon ultran mukaan ole hätäpäivää.
Lohtusanoja kaivaten Piia ja poikanen rv 37+4
Ja Mansikkapirkko, soo-soo!! Meinasit sit varaslähtöillä, mur ;)
Masentaa. Eilen oli sokerirasitus ja eikös vaan toinen arvo ollut pikkuisen koholla. Terkka soitti sitten valistuspuhelun ja mulle tuli vähän paha mieli. Mitä mie nyt oon vauvalle tehnyt?! Itsehän terkka myönsi viime kerralla, että hän oli unohtanut koko rasituksen, vaikka edellinen oli mulla yli 4,5kg ja rasitus ois pitänyt tehdä. Lääkärihän sinne sit passitti. Miunko tuosta ois pitänyt olla tietoinen ja muistuttaa, vaikka joka helvatan paperissa luki, että 4,7kg vauva syntynyt..?
Ei ne ottaneet kantaa sokereihin edellisessä odotuksessakaan, vaikka ultrissa näkyi iso vauva tuloillaan. Pissasokereita mulla ei ole ollut kuin yksi kerta ekassa ja tokassa odotuksessa. No, onneksi tällä masukilla oli kaikki ok keskiviikon ultrassa.
Mitä toimenpiteitä sit ns. sokerivauvalle sitten tehdään? Ja onko tämä nyt automaattisesti semmoinen vauva vai mittaavatko ne sokeria ensin. Kuopukselta mittasivat muutaman kerran syntymän jälkeen, mutta ne olivat ok.
Lohtusanoja kaipaillen Piia kera pojan rv 37+4
Kuopus sylissä katoaa tekstit ja sitten kun uutta kirjoitan, niin entinen onkin jo täällä. Että näin :D
Onnea Rouva80 ja keitäs muita teitä taas jo olikaan, uuvistus ja joku vielä?
Näkee - tai siis teksteistä huokuu meistä vielä "aidalla istuvista" miten alkaa jo "polttelemaan" eikä jaksaisi enää odottaa :)
Me oltiin päivä kiihdytysajotestipäivillä ja takaisin tullessa vihloi ja muljui siihen malliin että pelkäsin jo että tuleeko lähtö. Ohi se meni, mutta tänään on todella pitkästä aikaa tuntunut siltä että mulla on ollut parit jonkinlaiset supistukset/ puristelut/ mitkälie. Nukuttiin tossa pari tuntia, minä pyörin ja kääntyilin. Mun unettomuus on sellaista etten saa ensin millään unta, mutta sitten kyllä nukkuisin pitkään jos saisin. Ja koko päivän väsyttää mutta en saa vain millään mentyä nukkumaan kun tuntuu ettei se uni tule.
Ai jai, mahaa kipristelee nytkin.
Auton vinssin vaijerista törrötti yksi muutaman millin pituinen säikeenpätkä ja vetaisin sillä pikkurilliin viiltohaavan, jota kanssa jomottaa ilkeästi. Ei siitä iso haava tullut mutta kipeä ja jomottelee.
Mulla on niin paljon vauvanvaatteita (hoitopöydän mukana tulleet + äidin antamat ) että en todellakaan tiedä enkä osaa päättää mitkä vauvalle pakkaisi mukaan! mitä kaikkea te pakkaatte? Mulle on tosiaan tuo pukeminen ihan hepreaa, että kuinka paljon se tarvitsee niitä vaatteita sinne kotiinlähtöä varten? Myssy ja tumput ainakin, mutta mitä kaikkea muuta? Muuten mulla vihdoinkin alkaa olla kaikki valmiina. Mies asensi meille sen käsisuihkunkin vessaan :)
Tuntuu itsestäkin siis ettei ole enää montaa päivää jäljellä ja maha on parin päivän aikana pudonnut tosi alas, tossa on rintojen alta melkein 15-20cm "tyhjää" ennenkuin oikea mahakumpu alkaa. Työkaveria näin kanssa tänään ja sekin sanoi että sulla ei kyllä mene viikkoa enää, on niin maha laskenut (jospa se 3 lapsen äitinä tietäis :)
Alcatraz 39+1
Eikä mitään. No ei sen pitäis kyllä yllättää.
Anoppi tuli torstaina kylään ja on täällä tiä kuinka kauan. Siis lapsenvahdiksi tuli varuiks ja se on kyllä tosi ihanaa. Vaan jotenkin en vaan kestäis siltikään kovin montaa päivää. Ilmoitti sitten että kun vauva syntyy niin appikin tulee ja ovat pari päivää apuna...... iiik. Appi valitettavasti on.... no ihan kiva ihminen mutta eräänlainen ylimääräinen lapsi käytökseltään. Eikä ole oikeesti kivaa kun ei voi sit olla tissit paljaana vauvan kanssa ihan missä vaan.
Ei sais valittaa vaan olla kiitollinen.....
Ananasnektarille: Pelko pois. Jos sulla oli hiukka toinen arvo koholla ( et tainnut kertonut paljonko) niin se ei vielä kerro kauheesti. Monesti loppuraskaudesta ne arvot nousee herkemmin joten mitään vahinkoa tuskin on päässyt käymään. Rd sinulla on tietenkin ja mittailevat vauvan syntymän jälkeen samalla lailla kantapäästä arvoja et onko kunnossa. Dieetille pitänee ryhtyä ( eli diabeetikkodieetille) mutta viikot on sulla jo niin hyvin kasassa joten eipä tuota kauan kestä. Oma mokasi tämä ei missään tapauksessa ole eikä ole syytä moitteisiin. Sun oma ruokavalio on voinutkin olla sitäpaitti sellainen ettei arvojen heittoja juuri ole ollut. Eihän meistä kukaan syö yleensä silleen kuin sokerirasituksessa ( 12 tuntia syömättä ja lähes litra sokerivettä aamupalaksi ja sitten istuskellaan 2 tuntia.....).
Ja onnea kaikille jotka vauvan ovat jo saaneet.
Itelläni on ekaa kertaa sellainen tunne ( neljäs siis tulossa) että oikeastaan kauhistuttaa synnytys. Mahdanko tietää ja muistaa liikaa edellisistä kerroista. Jotenkin on ihan tuoreessa muistissa kuopuksen synnytys vaikka siitä on jo pitkälti yli 4 vuotta. Ja kaikki synnytykset ovat sujuneet hyvin muutoin. Välillä sitä toivoo että päättys tää jo näkis vauvan ja välillä ei olis kiirettä ollenkaan ( vaikka en siis olotilastani muutoin välitä yhtään enkä jää raskaana oloa kaipaamaan).
Apua.
Soilioili 40+0
Just kotiuduttiin reilun kuuden tunnin hääkeikalta. Oli aivan ihanat häät ja sääkin suosi. Ruoka oli tosi hyvää ja mä söin sitä tosi paljon! Esikoinen, 6 v, sanoi mulle "äiti, sä näytät ihan siltä Madagascarin... (luetteli sitten ko. elokuvan eläimet).. virtahevolta". Ai kun kiva! Totesin siihen että siltä musta tuntuukin! Häissä oli muutama muukin raskaana oleva nainen (morsiamen lisäksi) mutta kyllä mun mahan koko pesi muiden mahojen koot mennen tullen! Tuntui että mun mahaa valokuvattiin enemmän kuin morsiusparia! Olis ollu kiva olla juhlissa pidempäänkin mutta mun jalat ei olisi enää kauan kantanu ja lisäksi alkoi supistella aika reippaasti.
Juhannuksena olisi seuraavat hääjuhlat mutta toivottavasti siihen mennessä tää vauva on jo syntyny.
Vai meinasi MansikkaPirkkokin kiilata synnyttämään ennen omaa vuoroaan! Alkaa jo tuntua siltä että pian pitäisi jotain tapahtua ettei aivan viimeiseksi jäisi tänne notkumaan kun muut ovat jakautuneet! Paniikkia alkaa pukata!
Huomasin muuten semmosenkin jutun että heti kun on ollut muutaman tunnin pois koneelta, on hirvittävä kiire katsomaan onko jollakin tullut lähtö sillä aikaa. Uskaltakaapas lähteä synnyttämään ilman että olette täällä käynyt kertomassa tilanteen ennen sitä! Näin riippuvaiseksi sitä on tullut tästä porukasta :)
GeddyLee (edelleen 38+4)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=26a98e14-34af-11dd-8384-…!
Mutta siis oikein paljon onnea kaikille uusille vauvan saaneille. Tulikin kiirus pois koneelta muihin hommeleihin. Ei kuitenkaan valitettavasti synnyttämään
Nyt iltaa kohti on alkanut taas korostua se "puristava vanne"-olo lantion seutuvilla ja supistuksia on enemmän. Voisko johtua siitä, kun päivän on ylhäällä/liikkeellä niin vauva junttaantuu jotenkin koko painollaan syvemmälle tuonne lantion sisään taas? Ja varmaan jotenkin selän lihakset ja kohtukin väsyvät päivän mittaan? Ja tosiaan tää tietokonetuoli on ihme vempain, kun tässä on masu lähes koko ajan tukalan pinkeänä. Pitäisköhän istuakin tässä niin pitkään, että viimenään synnytys käynnistyy? (no ei vaineskaan)
Enpä olis uskonut että epätoivoissani menen kaikkea kokeilemaan. Ostatin miehellä nimittäin pullon 1 olutta ja join sen sitten tuossa grillaillessani. Katsotaan nyt sitten, mutta tokkopa tuollakaan on mitään vaikutusta. Keskellä viikkoa taisin uhota ottavani mieheltä käynnistysruiskeen, mutta sekin jäi, kun molemmat oltiin niin rätti-puhki-poikki. Tänäiltana jos sitten kokeilisi senkin. Mies tossa tekaisi meille tänään niin hienon pöydän tuohon ulos patiolle, että on kuulemma ansainnut (en viitsi sanoa niin rumasti kuin sanoi) hellitelyhetken. Hoituu siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;)
Nyt näitä kesänuppuja alkaa tosiaan varmaan putkahdella kuin sieniä sateella, vaikkei ainakaan tänne kaakonkulmille olla lupauksista huolimatta sateita saatukaan. Sais tulla, kun meille on vasta kylvetty nurtsi ja että huuhtoutuisi vähän tuo männyn siitepöly pois, ihan järkyttävän paljon on tuota keltaista möhnäskää kaikkialla!
Ananas700, rv 40+2 (edelleen)
Nyt on räiskäleet paistettu ja syöty, joten olen jo paremmalla päällä : )
Mä olen laittanut vauvalle kotiutumisvaatteiksi bodyn, puolipotkarit ja sitten sellainen trikoinen paitatakki- ja housut. Lisäksi tumput, sukat ja lakki. Ajattelin miehelle vielä sanoa, että tuo varulta fleecehaalarin jos ilma on kylmä ja silloinhan voi tarvittaessa jättää alle pelkän bodyn ja puolipotkarit. Lisäksi meillä on tuohon turvakaukalon päälle fleecepeitto. Voi olla, että on liikaa kaikkea varattuna, mutta katsotaan sitten ilman mukaan. Mies ei kuitenkaan löydä oikeita vaatteita ja sitten vaan tuskastuu kun puhelimessa yritän neuvoa missä laatikossa on mitäkin : )))
Tänne on tullut sääskiä ja yritän niitä tässä samalla pyydystää kun kirjoittelen...
Sieltä on vissiin alkanut jotkin jalkapallokisat ja mies istuu kuin liimattu tv:n edessä ja sanoikohan tosiaan, että kestävät kolme viikkoa. Hohhoijaa, eipä vois vähempää kiinnostaa!! Onneks on toinen tv yläkerrassa ja saatiin pe sinne sohvakin.
Tuikku edelleen...
Meikäläinen ei ole nukkunut kunnolla siitä saakka, kun plussa pamahti testiin ja loppua kohti nukkuminen on aina vaan kehnompaa. Ja kai tuo on tosiaan luonnollista, että heräilee aamuyöllä, kroppa valmistautuu valvomisiin.
Muillakin näköään juilii ja supistelee harvakseltaan, täällä myös. Nytkin kipuilee, mutta tokkopa tämä syntyy vielä moneen viikkoon. Olin ihan varma, että meikkis synnyttää viikoilla 38-39, no, nyt on 38 melkein ohi. Uusi veikkaus on 41+.
Aika alkaa käydä vähän pitkäksi. Pelkäsin, että tylsistyn kuoliaaksi mammalomalla, mutta oikeastaan on ollut ihan hyvin energiaa ja kiinnostusta puuhailla kaikenlaista tähän asti. Nyt tota synnytystä odottaa jo sen verran ja voimia on niin vähän, että ei oikeasti enää kiinnosta tehdä juuri mitään. Ei jaksa keskittyä mihinkään lukemiseen, ei pysty shoppailemaan pitkään, sohvalla maatessa pitkästyy. Valivali, sori.
Poltsi 38+6