Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoon mahtuu aina :)

Täällä on pitkästä aikaa vali-vali- ja ärsytysolo päällä. Pikkasen alkaa ottaa päähän tämä odottaminen. Tähän asti olen sinnitellyt itselleni epätyypillisen kärsivällisesti, mutta noiden harvojen kipeiden supistusten myötä kärsivällisyys on hävinnyt taivaan tuuliin. Viime yönä oksetti tosi paljon ja suoli tyhjeni kunnolla, sitten tuli kipeä supistus ja meikäläinenhän makasi sängyssä ihan adrenaliineissa, että nytkö se tapahtuu. No eipä tapahtunut! Ärsyttävää, että toiveet heräävät joka päivä, kun noita kipeitä suppareita tippuu, mutta sitten kaikki loppuu...

Eilen riehuin ulkona istuttamassa kukkia, eipä tullut siitä mitään jälkimaininkia. Tänään ajattelin olla tekemättä mitään, kun kerran kaveri ei halua syntyä.

Meilläkin mies höpisee vaikka mitä muuta, kun on kotona, ei paljon vauvajuttuja puida. En tiedä, onko se vaan hänen tapansa olla ajattelematta joko-joko-lähdetään, mutta välillä ottaa päähän jutella jostain sen työkavereista, kun just nyt ei pyöri päässä mikään muu kuin tään mukelon häätäminen mahasta.

Jaa, tänään siis vähän huonompi päivä. Sanokaa minun sanoneen, että synnytän heinäkuussa.

Poltsi 38+5

Vierailija
42/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluhalaukset kaikille vauvan jo saaneille :)

Nämä loppuviikot on kyllä tämmöistä odottamista; jokohan tänä aamuna kun nousen sängystä, jotain tapahtuisi...ja supistuksien odottaa joka kerta jatkuvan ja säännöllistyvän mutta pöh. Miten joka kerta voi olla yhtä kärsimätön olo vaikka pitäisi jo tietää ettei tämä kolmaskaan synny ennen viikkoja 41+ ?! Tuntuu vaan karmealta ajatella että menisi vielä kolme viikkoa, toivoisi melkein että saisi nukkua siihen saakka! Nyt tosin on flunssainen olo ja kurkku kipeä että juuri tänään en jaksaisi kyllä synnyttää. Ensimmäinen synnytys alkoi lapsiveden tihkumisella heti aamusta ja toinen niin että aamusta tuli limatulppa ja aamupäivällä alkoivat säännölliset supistukset. Joten melko varma siitä olen että sitten kun jotain lupaavaa ilmaantuu niin siitä myös synnytys lähtee käyntiin. Toivoisin että alkaisi supistuksilla eikä lapsiveden lorahtelulla; ehkä taustalla se etten toivo minkäänlaista käynnistämistä/supistusten jouduttamista tipalla tm. kuten esikoisen kohdalla.

Onkos kukaan seurannut noita Mtv3 Faktan vauvataloa, synnytyssairaalaa tai riskitapauksia -synnytysdokumentteja? Mun mielestä niissä on hyvin harvoin mitään normaalitapauksia, tuntuu että lähes jokainen päätyy sektioon ja mammat ne vaan makaa koko ajan sängyssä pitkällään jos vaikka synnytys ei etene..omituista touhua.. onneksi en ole ensisynnyttäjä niin katson noita ihmetellen, jos olisi ensikertalainen niin katsoisin kauhuissani että tuommoistako se on!!

Neuvola oli keskiviikkona ja kaikki ok. Verenpaineet oikein hyvät, pissa ok, turvotuksesta plussaa, SF 32,5. Vauvan sykkeet hyvät, taisi uinua kun olivat mielestäni paljon rauhallisemmat kuin muulloin, mutta sitten vähän liikahti ja heti nousivat. Tuota vaihtelua hoitajamme jaksaa aina odottaa niin kauan kuin tarvii, kiva juttu. Ekasta neuvolasta painoni noussut 10 kg, mikä hänen mielestä loistavaa painonhallintaa..näkisipä vaan mitä syön ja olen syönyt !! Ja liikuntakin on jäänyt tämän raskauden aikana ihan kokonaan; se siitä painonhallinnasta :)

Vähän harmittaa kun tänään on pilvistä. Eilen oli kampaaja ja kosmetologi; viimeiset hemmottelut ennen synnytystä ja kaikkea muuta juoksemista eikä oikein ehtinyt auringosta nauttimaan. Tänään olin ajatellut vain olla kotona ja saada pihalla vähän väriä nahkaan mutta ei sitten. Kaipa tästä lähden suihkun kautta katselemaan matkarattaita..ja illalla miehen kanssa kalaan kun vielä viimeisiä kertoja vähään aikaan kaksin pääsemme! (vauvelin isosiskot ovat isänsä luona huomiseen saakka).

Minttu 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella onkin jännät paikat edessä. Ja onnea synnyttäneille!

Meillä on lähtenyt arki ihan mukavasti rullaamaan. Masuvaivat hieman vaivaa, mutta ei ainakaan vielä yhtä paljon kuin esikoisen aikaan. On ihan todellan outoa, että kun laitan vauvan sänkyyn, niin se oikeasti jää sinne nukkumaan ja kaiken lisäksi nukkuu monta tuntia. Esikoinen alkoi parkumaan kun edes harkitsi sänkyyn laittamista. Ja sit kun sai itselleen ruokaa nenän eteen, niin sillä sekunnilla hän heräsi.

Tää kakkonen on nyt valvottanut hieman öisin (mikä lienee aika normaalia vauvoille...). Viime yönä valvoin kolme tuntia klo 01-04 ja kannoin vauvaa sylissä. Pystyasennossa oli ihan hiljaa, jos yritti laittaa selälleen niin huuto alkoi. Mut kummasti jos saa parikin muutaman tunnin pätkää nukuttua, niin jaksaa. Aamuisin olen ollut ihan virkeä. Noin 6 tuntia on yön nukkumissaldo keskimäärin. Päivällä en ole saanut nukuttua eikä oikeastaan ole edes väsyttänytkään.

Maitoa tulvii ovista ja ikkunoista, kovasti odotan että se hieman tasaantuisi. Nyt en ole pumppaillut yhtään rintoja, ainoastaan jos on ihan räjähdyspisteessä, niin lypsän pahimmat pois. Näin maidontulo tasaantuisi nopsemmin. Mulla ei ole mitään tarvetta pakastaa maitoa, koska aion vaan imettää. Eikä mulla oikeastaan ole tarvetta lähteä paria tuntia pidemmälle vauvasta. Pääsenhän mie sitten vähän irroittautumaan kun aloitellaa kiinteät siinä 4kk paikkeilla. Imettäminen on kuitenkin niin paljon helpompaa kuin pullon kanssa pelaaminen, lisäks se on ilmaista. Eikä tartte kantaa selkä vääränä korvikkeita kaupasta.

Nyt tässä onkin mukava hetki kun molemmat lapset nukkuu. Söin äsken vähän suklaatakin. Näitä hetkiä on harvassa, joten pitää nauttia. Pyykkikone laulaa, yritän pestä kaiken mahdollisen ennen muuttoa. Muuten en ole ottanut stressiä tuosta pakkaamisesta, onhan tässä vielä reilu viikko aikaa. Ens viikolla ottaa sitten tehopäiviä sen suhteen. Loppujen lopuksi on aika paljon tavaraa, mitä ei voi etukäteen pakata.

Kaksosten rattaat ovat toistaiseksi jääneet vailla käyttöä. On ollut paljon helpompi lähteä yksillä rattailla + kantoliinalla. Vauva viihtyy liinassa erinomaisesti. Pistän pelkän vaipan ja lyhythihaisen bodyn. Siellä se nukkua nakottaa monta tuntia. Vaunuihin kun olen yrittänyt laittaa, niin ei vielä viihdy yhtään. Eikä mikään ihme kun on 9kk ollut menossa mukana. Tottakai vastasyntynyt haluaa olla tiukasti lähellä.

Tsemppiä vielä kärvisteleville. Helteet ei kyllä yhtään auta asiaa. Mut on se synnytys vaan niin ihmeellinen juttu, vaikka vähän koskeekin. Itse olen ollut tässä herkillä, itku tulee helposti. Nyt ne raskaudet on minun osalta ohi, hieman haikeus iskee (huomaatteko miten nopsaan aika kultaa muistot). Senkin vuoksi nautin nyt paljon enemmän tästä vauva-ajasta vaikka itkua olisikin. Tätä aikaa ei enää koskaan saa takaisin (kohta tulee taas itku).

Tytteli-83 ja neiti 6pv

Vierailija
44/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksia odotelessa...maha pinkeenä melkein koko ajan!!

ajattelin saunoa ja siivota koko vkonlopun aamusta iltaan!! jos pikkuinen tajuais lähteä tulemaan..

alaselkää on jo muutaman päivän jomotellut..kuhan tulis ne kunnon supistukset..et pääsis tosi toimiin!! niitä odoteleessa!

mun miehestä on tullut loppuraskautta kohden..paljon ihanampi :) soittelee töistä ja kyselee kuulumiset (mitä ei todellakaan ennen tehnyt) ja heti ku vähänkin supistaa..niin passittaa huiliin!! ja pitelee kainalossa..<3 toivottasti tätä jatkuu synnytyksen jälkeekin!!

a_j pidetään peukkuja pystyssä..et pääset tänään tosi toimiin :)

Vierailija
45/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan jälleen tosiaan..

Tultiin tossa n.1h sitten kotia. Koko aamu oltu sairaalassa äitipolilla.

Yöllä heräsin tosiaan ekan kerran 1 aikaan kun jotain lorahti kunnolla, samaten 3 jälkeen, 4.30 ja myös 7:ltä. Oli ihan märät pikkuhousunsuojat, tottakai sitä aatteli että se on sitä lapsivettä kun niin kunnolla kastui.

7 aikaan soitin sitten äitipolille ja ne käski tulla käymään et katotaaan tilanne.

Oltiin siellä sit 8.30 aikaan. Ihan rauhassa tehtiin aamutoimet jne. Eikä mua supistele nyt sit yhtään kun ois saanut. Ei niin ei! :D

Pääsin melko pian tutkimushuoneeseen jossa kätilön kanssa jutskailtiin ja makasin sit pöydällä jossa otettiin vauvan sydänkäyrää ja mun supistuskäyrää, n.40min ehkä. Kaikki kunnossa. Ja tosiaan yhtäkään supparia ei näkynyt siinä ;)

Sit pissinäytettä, kuumeen mittausta, verenpaineen mittausta ym. Kaikki kunnossa! Myös paineet jotka olleet koholla ;)

Sit piti mennä taas aulaan ootteleen et päästään lääkärille. Ooteltiin varmaan ainakin puol tuntia.

Päästiin sit lääkäriin joka sit teki sisätutkimuksen ja ultran. Ja otti näytteen mun kohdunsuulta joka sitten hetken päästä oli negatiivinen, eli ei ollut lapsivettä vaan erittäin runsasta ja vetistä valkovuotoa. Mistäs sen oisin voinut tietää.. no en mistään.. ja sanoikin että hyvä kun tulit tarkistuttaan. Ja koko aamun tullut runsaasti limaa ja limatulppaa mikä on vain erittäin hyvä merkki.

Kohdunsuulla paikat auki!! (JEE!! tuuletusta.. ei mun supparit ja vihlonnat turhia oo olleet..). Olin auki n.1cm, kanavaa jäljellä reilu 1cm vielä/enää. Ja vauvan pää on tosi alhaalla synntyskanavassa..no sen oon tuntenut siellä jo kauan koska on niin kovaa painontunnetta.

Vauvalla kaikki hyvin myös ultrassa. Kokoarvio nyt oli 3,4-3,5kg eli ei se mikään jumbo olekaan :)) Tuo tieto helpotti meikäläisen elämää.....:)) Kuulemma kasvaa nyt nää 40-42 viikot sellasta 100g/vko ei sen enempää. Vilkkaimmat kasvukuukaudet on viikot 34-38 sanoi lääkäri.

JA ei muuta kun kotia vaan.. mitäs sitä sinne jäämään kun ei oo vedet menny eikä supistele nyt taas yhtään. Vihloo kylläkin...

41+5 meen takas jos ei oo siihen mennessä tullu vielä ite..

Toisaalta otti hirmusti päähän tuo että nyt sit ei voinu supistella tms ja ettei ollutkaan sitä lapsivettä mutta samalla on tosi helpottunut olo että nyt tietää taas missä mennään. Tympeetä palata kotia kun kerkes elätellä toiveita että sinne sais jäädä.. mutta ei niin ei. max 1,5 viikkoa enää!

Kiitos teille vaan tsempityksistä! :)

Ettäpä sellasta. Odotus (piinaava ja tuskallinen sellainen) jatkuu........

KesäEemelille tervetuloa mukaan joukkoon! :)

Tsemppiä kaikille! Nyt unet kutsuu, yöunet jäi niin lyhyiks.

a_j taas ja edelleen, 40+1

Vierailija
46/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin th viimeks mistä sen vois kotikonstein tietää onks lapsivettä vai valkovuotoa ku lorahtelee alushuosuihin välillä niin paljon et joutuu kalsongit vaihtaa!!

th vastas näin..lorahduksen jälkeen kannattaa vähän "jumpata" liikutella lantiota edes takaisin, jos lorahtaa uudestaan niin toden näköisesti lapsivettä ja jos ei tule mitään niin sit valkovuotoa!!

en tiedä onks kenelleekkään apua..mut itse ajattelin kokeilla seuraavalla kerralla, jos on epäselvyyttä!

tintti82 39+5

Vierailija
47/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli: kiva kuulla teidän kuulumisia. Voi kunpa pääsisi itsekin jo vauvan tuoksua nuuskuttamaan... Kuinka niin "raskaudet on minun osalta ohi"? Olet kuitenkin vielä nuori. Oletteko vain päättäneet lapsiluvun olevan täysi vai onko asiaan muita syitä? Meillä oli pitkään ihan 100% varmaa, että kaksi lasta on meille passeli, mutta nyt kuitenkin "iltatähtönen" tulossa, toivottuna, hiukan miestä joutui ylipuhumaan. (meillä siis jo 10 ja 6v lapset ja mulla ikää 30 ja miehellä 34).

Jees, mulla hyvä päivä jatkuu. Ei ole pahemmin liitos/iskiaskipuja ja mukavasti supisteleekin. Niitä KUNNON supistuksia ei vain vielä tule. Kuinkahan pitkälle näin kolmannella kerralla uskaltaa tilanteen päästää? Niin pitkälle, kun ei PYSTY olemaan enää kotona? Voi kun tietäisi jo sen hetken, kun oikeasti lähtö synnärille tulee, niin ei tässä koko ajan jossittelisi ja hötkyäisi...

Ananas ed. rv 40+1

Vierailija
48/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin just neuvolasta, kaikki ennallaan paitsi paino, iiisosta turvotuksesta huolimatta olin laihtunu melkeen kilon, vau! :)

toivon niiiiin et tää tästä viikonloppuna päättäis tulla!!!!!!!!!!!

ei tätä tukaluutta meinaa jaksaa enää. huomenna ois LA, kyl mä oon sitä koittanu tolle vauvelillekki vihjailla, jos vaikka jotain tajuis..

tuntuu et on taas vähän liian hyvä olo, ei se sieltä piiitkään aikaan kuitenkaan synny. tuntuu ettei satu läheskään niin paljon joka paikkaa ku "pitäis" (ennen sattunu). eilen vähän kyllä supisteli, muttei tarpeeks kuitenkaa. saa nähä..

tervetuloa kesäEemelille! :)

alf 39+6

Vierailija
49/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja kaikki hyvin.

Hemoglobiini oli 149!!! Mullahan oli se aika alhaalla ollut tämän loppuajan, viime käynnillä ei mitattu. Pariin viikkoon en ole edes muistanut koko rautaa syödä ja sitäkin ennen napsinut vain satunnaisesti. Joten oli vähän yllätys että se oli noin korkealle noussut itsestään :)

Painoarvio oli nyt tasan 3kg, viimeksihän se oli 2800g joten 200g olis tullut 8 päivässä. Oma painoni taas oli pudonnut 100g. Eli mulla on kanssa pysynyt siinä 10 kilossa painonnousu kaikenkaikkiaan ja 80 kg EI mennyt rikki!!, vaikka BMI oli 25 ennen raskautta (161cm/ 69kg). Nyt paino oli 79,8kg.

Terkka kokeili käsillä mutta ei saanut enää vauvan päätä liikkumaan - vois siis olettaa että olisi nyt kiinnittynyt? Nyt rupesin sitten kotona katselemaan että maha taitaa olla nyt pudonnut entistä alemmas.

Minä olen katsellut noita vauvaohjelmia ensikertalaisena, niihin varmaan on kerättykin aika paljon noita ongelmatapauksia, eihän sitä jaksaisi dramatiikannälkäiset jenkitkään katsoa jos jokainen olisi onnistunut tapaus :) Eri tavalla siellä varmaan asiat hoidetaan kuin täällä muutenkin.

Huomenna olis autojuttuja koko päivälle, mukava että meillä on tuo oma linjuri niin siellä saa vaikka ottaa päikkärit sohvalla jos väsyttää :) Ja mieskin on nyt isyys/ kesälomalla, ilma mitä parhain, eläimet voi hyvin - mitäs tässä kuin nautiskella elämästä ja syödä paljon jätskiä :)

Alcatraz 39+0

Vierailija
50/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pikku prinsessa syntyi viime ma., eli päivää ennen laskettua aikaa :) oli kyllä aikamoinen matka sairaalaan, huh! tai ensin kävin jo su. äitipolilla, kun tuli lapsivettä. oli kuit.tullut jostain ylhäältä, eli kotiin. sitten su-ma yönä lähdettiin 4 aikaan taas kohti äitipolia, kun supisteli jo ihan mukavasti ja vettä tihkui koko ajan. siinä12jälk. ma.kätilö kuit. suositteli, että vielä kotiin takasin, kun homma ei edisty..supistukset oli kuit. jo aikalailla kipeitä, ei silti ihan säännöllisiä ja auki olin melkein 4cm. vähän epäröin, kun esikoinen syntynyt tosi yllättäen ja silloin varoteltiin, että seur. voi tulla viel nopeammin. kätilö kuit. meinas, et menee viel tunteja tai jopa päiviä..eli eikun kotiin. no, pari tuntia (reilun puolen tunnin ajomatka) ehdittiin kotona olla ja sinä aikana kivut kävi jo tosi koviksi ja yltyivät ja supistukset tiheni tosi nopeaan. sitten lähdettiin ja vauhdilla.. ensin ajattelin, että ei kiire, nämä supistukset jatkuu viel jonkin aikaa..mutta, matkalla alkoikin ponnistuttamaan. se oli ihan hirveää!!tuntui, että ei voi pidättää ja että pää jo tuntuu vaan väkisin tulevan. olin vaikka mitenpäin takapenkillä se oli sanoinkuvaamattoman kamalaa, kun pelkäsin, ettei ehditä sairaalaan. mies ajoi minkä pääsi, hätävilkut päällä ja torvi soiden. ja soitti käitlöille kahteen otteeseen. ensin, että ollaan tulossa ja sitten että mä en tod. enää kykene kävelemään autolta saliin. siellä oli sitten 2 kätilöä muan odottamassa pyörätuolin kanssa ulkona ja sanoivat, että syntyy justiin. saliin suoraan juoksujalkaa ja samantien sain luvan ponnistaa. mies ei ehtinyt tulla autoa viemästä, kun vauva oli jo syntynyt ja mun vierellä. eli, täysin luomuvauva tuli ja onneksi kaikki meni hyvin lopulta! pari min. myöhemmin jos ois lähdetty, ni mies ois joutunu toimimaan kätilönä. sellainen syntymän stoori :)

ke. päästiin kotiin ja ihan kivasti on mennyt. väsy tietty hirveä; vauva öisin valvottaa jonkinverran. isoveli, 3v. , ottanut vauvn hyvin vastaan; silittelee, antaa tutia, pitää sylissä jne. ihana pikkuinen on!

tsemppiä kaikille, jotka vielä odottava h-hetkeä ja onnittelut jo pienokaisen saaneille!

onkohan meillä jo vauvapuolella jotain pinoa..?

uuvistus

Vierailija
51/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin: +100g painoa tullut lisää viikossa, rr110/77, Hb 118, sf 34,5 viimeeksi oli 35 th sanoi et ei saa yhtään enään liikettä vauvan päähän, joten hyvin on jo kiinnittynyt. Vauvan syke D155 mittaili pitkään sykettä, välillä piti mennä kyljelteen ja istumaan kun syke alkoi nousta ja sitten taas selälteen kun vauva oli sellaisessa asennossa ettei istuen kuullut. mutta hyvät vaihtelut oli kuulemma vaikka välillä kävivätkin korkealla kun vauva oli hereillä ja minä selälteen. Just kerkesin valitella ettei ole liikkunut kunnolla muutamaan päivään, niin sitten neuvolassa innosti jytäämään oikein kunnolla:D on sen jälkeenkin liikkunut tosi paljon.

ilonella edelleen 38+1

Vierailija
52/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ehditte sairaalaan ajoissa!!

nyt on n.tunnin pistellyt alavatsaan!! äsken nousin patjalta ylös niin tuntui et alavatsa repee!! ihan outoa kipua.ei ole aikaisemmin näin sattunut!! pitää mennä takas makoilleen niin ei satu!! heti ku lähtee liikenteeseeen niin alkaa pistelee (ihan ku olis pidätellyt pissahätää useamman tunnin) toivotaan et kipu menee ohi..niin pääsis siivoon!! jos vasen käsi antaa myöden!! tuntuu et olis tulossa tennis kyynerpää tai jännetupintulehdus!! jomottaa sen verran et kirjoittaminen tekee häijyä!!

sänky kutsuu..tintti82 rv39+5

Vierailija
53/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ollut tuskaisaa pidätellä vauvaa kun ponnistuttaa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Lapsiluvusta: Ei meillä fyysisesti ole mitään estettä, ollaan vaan päätetty, että kaksi lasta riittää meille. Kaikki käytännön asiat menee niin vaikeeksi kun on useampi, kuten asunto ja auto. Nyt kun ostettiin tuo kämppä, niin ajateltiin siinä asua pitkään. Jokseenkin ollaan myös mukavuuden halusia. Kun selvitään tästä pikkulapsiajasta, niin sitten aletaan panostamaan toisiimme (toki nytkin pidetään suhteesta huolta).

Meidän neiti se vaan nukkua posottaa. Siis ihan outoa!! Oon tänään pitänyt sitä sylissä tasan imetyksien verran, muuten on koko ajan nukkunut. Eli tiedossa on varmaan uneton yö... Toivottavasti tajuais suht nopsaan, että päivällä seurustellaan ja yöllä nukutaan. Oon yrittänyt päivällä lirkutella ja muutenkin vähän pitää hereillä. Yöllä en sitten seurustele yhtään ja vaipan vaihdan vain jos on kakka.

Esikoinen tunkee nyt syliin, pitää mennä kun on vaikea kirjoittaa yhdellä kädellä.

Tytteli-83

Vierailija
54/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se vauhdikasta.

Mäkin päädyin käymään tänään synnärillä. Aamupäivästä käytiin lintutornilla retkeilemässä ja sen jälkeen alkoi supistelemaan silloin tällöin. Ei mitään kestämätöntä kuitenkaan. Kotona rupesin kuulostelemaan liikkeitä. Tunteroisen makailin sohvalla ja yritin bongata liikkeitä, puhuin kyllä samalla puhelimeen mutta en huomannut liikkeitä vaikka yritin töniä ja juoda makeaa mehua. Käskin miehen töistä kotiin ja lähdettiin synnärille. Siellä otettiin käyrää lähes tunti ja sitten vielä ultra ja alatutkimus. Kaikki vauvalla näytti olevan ok, liikkeitäkin tuntui kun otettiin käyrää. Supistuksiakin tuli muutama. Kotia lähettivät, kuten oletinkin. Kohdunsuu on gynekologin mukaan häviämässä ja suu 2 cm auki. Veikkasi ettei mene rv:lle 42 :) tosi lohdullista. Painoarvioksi antoi noin 3,3 kg.

Kotia tulon jälkeen on supistellut enemmän tai vähemmän koko ajan, joten katotaan miten tämä edistyy.

Tänään päätettiin että jäädään nykyiseen paikkaan, eikä lähdetä miehen työnperässä tällä erää mihinkään. Toivottavasti kaikki sujuu täällä ok.

t. SannaNu ja tiuhti rv 40+4

Vierailija
55/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole hirveästi kirjoitellut mutta ilmoitanpa kuitenkin!

Eli 30.5 syntyi meille tytöntyllerö. Strategiset mitat 3370g ja 50 cm. :)

Vierailija
56/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli aika erikoista Uuvistus että laittoivat kotia kun jo kipeitä suppareita ja 4 cm auki, puhumattakaan että puoli tuntia ajomatkaa ja esikoinen tullut suht nopiaan. Mun mielestä outo päätös kätilöltä..mutta mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin.

Täällä ei muutoksia olotilassa,, terveisiä Sinkkuelämää elokuvan ensi-illasta, tulin just :) fiksua syödä ämpärillinen popcornia kun muutenkin turvottaa...

Taitaapi olla nyt juuri 37 viikko pyörähtänyt käyntiin...

Vierailija
57/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille kesäkuisille!

Huomasin tämän viestiketjun vasta vähän aikaa sitten ja olen siitä asti seurannut useasti näitä keskusteluja. Kiva lukea muiden samassa vaiheessa olevien fiiliksiä. Nyt sain itsekin aikaiseksi osallistua keskusteluun.

Esikoista tässä odotellaan ja viikkoja on nyt 38+2. Vähän on jo ruvennut jännittämään, että milloinkohan alkaa tositoimet. Mitään paineen tuntemuksia ei ole vielä alakerrassa vaikka kanava oli puoleen lyhentynyt jo viikolla 36. Oletteko huomanneet itsellänne tota paineen tunnetta lantiossa?

Onko kenelläkään ollut mitään "varmoja" merkkejä synnytyksen lähestymisestä? Esim. verenpaineen nousu tms.?

T:Terhetär 38+2

Vierailija
58/106 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuvistukselle ja nasupotsille ja muille. Nasupotsi taisi olla toinen kuopiolainen, hyvä saada savolaisvahvistusta ettei rotu ihan häviä kartalta :D

Käykäähän synnytystarinoita kirjoittelemassa minkä ehditte ja jaksatte. Täällä halutaan edes niitä lukea kun vasta paskaa työnnetään.

Siis nimenomaan sitä ihtiään. Illasta alkoi supistella ja jomottaa alavatsaa. Sitten jomotus siirtyi selän puolelle. Jatkuvaan supistaa mutta ei mitenkään säännöllisesti. Vatsa naksuu ja toivon että vedet menisivät. Sitten ainakin tietäisi että lähdön paikka on. Vähän aikaa sain tuossa nukuttuakin mutta nyt juilii niin että piti tähän tietsikan ääreen tulla jumppapallon päälle istumaan.

Aloin jo miettiä että pitäisköhän hiipparoida miehelle tekemään eväitä ihan varuiks.. Mutta nytkin on supistuksissa tauko, lie hiipuvat tähän nämä.

Jännä miten näiden suppareiden aikana vähän sillai kuvottaa.. :(

- Pirkko ja punkero rv 37+2

Vierailija
59/106 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot 38+6 ja tätä samaa jatkunut jo useamman viikon; eli herään neljän aikoihin aamuyöstä ja valvon yleensä pari tuntia..tänäänkin heräsin puoli viisi ja edelleen olen hereillä :( Niin sitä huomaa käyvänsä samaan aikaan naapurin mummon kanssa aamuyöstä hakemassa päivän lehteä postilaatikosta.. luontoko tässä taas valmistaa valvomaan vauvan kanssa?!

Oikeastaan väsyttää nytkin hurjasti mutta uni ei vaan tule.

Onko muilla samanlaista?

-Minttu-

Vierailija
60/106 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa toivotukset täältä minultakin kaikille uusille!

Onnittelut vauvautuneille! Alan olla jo ihan pihalla siitä kuka on saanut ja mitä on saanut, joten laitan näin yleismaailmallisesti nämä onnittelut.

Uuvistuksen kotiin passitus sai minutkin ihmettelemään, varsinkin jos kerran paikat olivat 4cm auki. Sillä senttimäärällä pitäisi päästä jo saliinkin...ja muutenkin jos edellinen kerta on ollut nopea. No, ehkäpä kätilö ei ollut ihan skarppina tilanteessa. Voin vain kuvitella mikä paniikki iskee kun toteaa, että vauva punkaa ulos, eikä sairaalaa näy maillä halmeilla.

On nämä yöt ihan tuskaa. Kolmen maissa tuntui kuin olisi loppunut happi, kiitos epäkuntoisen ilmastoinnin :( Sitten heräsinkin jo kukonlaulun aikaan pissalle ja tässä sitä ollaan.

Mansikkapirkko: Maha napsuu täälläkin, vauva luultavasti nipistelee kalvoja. Napsuttelua on ollut jo viikkotolkulla, joten ei ainakaan vielä ole tuo tekniikka purrut. Eilenkin tuli melko myöhään vielä kipeä supistus, mutta kun ne jää yhteen tai maksimissaan kahteen niin ei niillä edetä synnyttämään sitten millään.

Tänään otan kyllä imurin käteen ja riehun oikein kunnolla, illalla vielä saunaan, niin on se kumma jollei mitään ala tapahtua. Ärsyttää kun vain jomottelee...Nytkin supistaa kipeästi, mutta turha toivo taitaa olla.

Parin tunnin päästä pitää hakea esikoinen yökylästä, joten kaipa sen imurin kanssa pitää nyt tehdä treffit sitten ja alkaa siivoamaan vielä kun on viileätä.

Kanelisokeri 40+1