**KESÄNUPUT to-su**
Linkki alkuviikkoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (106)
Päivällä tuli isommin jotain limaista (en tiedä oliko tulppaa vai muuta, kun vuotoja on ollut runsaasti muutenkin) vuotoa ja menin pytylle pesulle. Ajattelin, että varovasti ongin emättimestä loput "klimpit" pois, ettei tarvitse heti kohta olla taas pesulla ja housuja vaihtamassa. Säikähdin oikein, kun vauvan päälaki tuntui etusormelle! Naama valkoisena sitten varovasti koettamaan uudelleen ja juu, kyllä se vaavelin pää oli, reagoi kosketukseen liikahtamalla. Tämä siis jo kolmas raskaus, mutten ole aikaisemmin koettanut/tuntenut vauvan päätä samalla tapaa. Olisivatko sitten näin alas tulleet vasta synnytyksen käynnistyttyä.
Synnärille soittamaan sitten varmuuden vuoksi. Kätilö sai minut rauhoitettua sanomalla, että uudelleen synnyttäjällä kohdunsuu voi olla niin takana ylhäällä, että jää vauvan pään taaksekin. Ei siis ole välttämättä paikat auenneet enempää.
Mut hei nyt meille tuli vieraita....
Ananas700, rv 40+3
Onnea Zurite!
Voimia Tyttelille vauvan kanssa. Toivottavasti saat rintatulehdukset hoidettua, niin jospa tuntuis vähän edes paremmalta. Jaksamista teille kovasti : )
Itse olen edelleen yhdessä koossa. Eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Viime yönä heräsin 2h välein vessaan ja sen jälkeen olin tunnin hereillä. Mikään asento ei ollut sängyssä hyvä ja koko ajan pukkas hikeä. Otinkin äsken päikkärit ja olo tuntuu heti paremmalta.
Äiti kävi kylässä ja toi samalla tuliaisia reissusta. Olipas vaan taas tuhlaillut, kuulemma kaikki oli niin halpaa : ) Ihanan mekon oli tuonut tytölle kesänjuhliin. Ja mulle toi kaks paitaa, joita en aio käyttää tän jättimahan kans. Kovasti jo kyseli, etteikö missään tunnu, että syntyis jo. Ja muutkin sukulaiset siltä jatkuvasti kyselevät eikö ole jo syntynyt, onneks ei mulle soittele. Maha on kuulemma valtava, ihan niin kuin en sitä itse tietäisi. Suunnitteli kuitenkin ens viikolla ke ja to ottavansa lapset siksi aikaa kun olen laitoksella, että mies pääsee koulutukseen : )
Mulla on kans alkanut synnytys pelottamaan, toisaalta odotan että alkais jo, mutta toisaalta miten selviän sen kivun kanssa. Ja etenkin se, että osaamme lähteä ajoissa sairaalaan. Kuitenkin kun edessä on kolmas synnytys ja synnytysaika on vaan aina lyhentynyt. Ei kait se auta kuin soitella synnärille ja kysellä vaikka neuvoa. Mutta kaikista ikävintä on jos lähettävät sieltä vielä takaisin kotiin...
Istahdin aamulla lattialle tekemään tytön kans palapeliä ja olihan sieltä homma päästä ylös. Poikakin katsoi ja tuumas vaan, että etkö äiti ihan tosissaan pääse sieltä ylös. Yritin siinä pikku hiljaa nousta kontilleen ja siitä käsillä pungertaa itseni ylös pöydästä tukea pitäen. Olipa vaan varmaan näky ; ) Mutta ylös pääsin loppujen lopuksi. Joten kipuja riittää...
Nyt pitää lähteä hommaileen jotain, vaikka pyykkejä laittamaan narulle kuivumaan.
Tuikku rv 39+6
Yhdessä koossa siis ja "oireettomuus" jatkuu. Tai siis supistuksia ei juurikaan ole. Pinna on taas NIIIN kireellä : /
Tosin tänään luulin jo että lapsivettä lorahtelee, mutta tuli niin harvakseltaan ja eikä lisääntynyt kun "jumppailin" eli taisi olla vaan muita eritteitä.
Vauva valuu ja valuu alas... taitaa sitten vaan "tipahtaa" tuolta ulos kun ei enää riitä tila ; )
Onnea kaikille uusille vauvoille ja voimia kipujen, kuumuuden, vauvan itkun ym. kanssa taisteleville,
art rv40+6
Eipä ole täälläkään kummoisia oireita ollut viime aikoina. Jotain pientä on tapahtunut viimeisen viikon aikana, mutta ei mitään hälyttävää. Alavatsaa ja -selkää jomottaa aina silloin tällöin ja kävellessä alapäässä tuntuu jonkin verran kipua ja painetta. Suoli on myös alkanut toimia huomattavasti paremmin kuin pitkiin aikoihin. Mutta kyllä mä revin pelihousuni huomenna, jos neuvolan th sanoo, ettei vauva ole vielä edes kiinnittynyt!
Mäkin odotan innolla synnytystä, lähinnä siksi, että haluan oman vauvelini jo syliin ja päästä eroon turvotuksesta ja mahasta, mutta kyllä muakin pelottaa kivut. Yritän vaan sulkea mielestä kaiken negatiivisen ja keskittyä siihen positiiviseen eli vauvan tuloon :)
Voimia Tyttelille! Uskon, että jatkuva itku raastaa kaikkien hermoja. Neuvoja ja vinkkejä oletkin jo saanut, mä voisin vielä lisätä oman lusikkani soppaan ja ehdottaa jotain vauvateetä, esim. Vauvaniloa tai Päivänsädettä. En osaa yhtään sanoa, onko niistä apuja mutta jos haluat niin kokeile ihmeessä :D
Haissa 39+4
Tyttelille voimahali!
Selma: enhän minä tässä mitään etuillut, kävin vain kakalla sairaalassa ;)
Minä oon heilunu kuin heikkopäinen, imuroin koko talon ja pyyhin pölyt, petasin vauvan sänkyyn lakanat ja pesin pyykkiä. Siinä vaiheessa kun huomasin peseväni seiniä roippeista aloin miettiä että menenkö liiallisuuksiin. Koko heilumisen ajan oli semmoinen kestosuppari päällä mutta vain vatsa kovana, ei sattunut muualle kuin ohdunsuulle. Ilmeisesti se lääkärin venyttely ja miehen antama käynnistysruiske ei tehnyt muuta kuin araksi :D
Tyttären huoneen ikkuna on sateella roiskunut hirmu likaiseksi. Pitänee varmaan huomenna alkaa niitä pesemään jos ei sada mummoja ja puukkoja ja tiskirättejä. Niin ja poika ilmoitti että leikkimökissä ei ole yhtään verhoja. Pitäis kuulemma sinne semmoiset väsätä. On se tarkkaa :)
Alaselkä on jumissa kun on koko päivän ollut jaloillaan. Taidan pyllähtää sohvalle katsomaan formuloita miehen kainaloon.
Zuritelle ja muille jakaantuneille vauvaonnittelut!
Ainiin, muistinko sanoa että siellä Kysillä lääkäri sanoi tälle pontsolle jo painoarvioksi 3,6kg !! Eli 1,5 viikkoa takaperin tehdystä arviosta olisi jo tullut 400g kokoa. Apua..
- Pirkko ja punkero 37+3
Voi vitsit, että kuulosti järkyltä... :S Eiköhän se siitä. Vauvallahan voi olla kuumakin ja siksi itkee. Minä ainakin huutaisin suoraa huutoa nyt jos en muuta kommunikointitapaa osaisi ;) Mieskin kysyi jo, onko minulla poskipunaa vai helotanko muuten vain naama punaisena.
Kannattaa välttää kahvia, ruisleipää ja suklaata. Ne ovat ne pahimmat ilmavaivojen aiheuttajat rintamaidossa. Jaiks, tuo rintatulehdus ei kyllä ole mitenkään kiva juttu! Itselläni on ollut se kolme kertaa molemmissa rinnoissa. Siihen kun lisää vielä haavaiset ja kipeät rinnanpäät niin johan on kituva olo.
Jaksamista yritän täältä toivotella. Koeta tarjota pikkuiselle vaikka tuttia, josko reppana hakee vain tissistä lohduketta masuvaivoihin eikä saa muuta kuin lisää masuvaivoja palkakseen. Tuo närppiminen kuulostaa ihan siltä, ettei ole muuta kuin halipula, tai sitten liian pikkuinen suu ja vauva hermostuu jollei saa otetta rinnasta...nälkä kun on...Taisit kirjoittaa, että maitoa tulee ovista ja ikkunoista? Jospa sitä tulee liikaa ja se aiheuttaa niitä ilmavaivoja. Auttaisiko se, jos vähän pumppaisi pahimpia tulvia pois ennen kuin alkaa imettämään?
Täällä myös yksi, joka liitoskipujen vuoksi kykenee nousemaan sängystä käsien avulla. SI-nivelten löysyyden takia ei edes jalat nouse ilman, että pitää nostaa käsillä...ja nuo häpyliitoksen kivut eivät salli minkäänlaista istualtaan pyllyllä siirtymistä vaan pitää ihan miettiä miten esim. sängystä pääsee liikenteeseen/kylkeä kykenee kääntämään ilman, että haarovälissä rusahtelee ilkeästi. Nyt sentään pääsen liikkumaan kontillaan (tosin on melkoinen taitolaji päästä ensin kontilleen) kun en vielä muutama viikko sitten päässyt senttiäkään siten eteenpäin.
Että on vammainen olo...kaikin puolin...
Kanelisokeri 40+2