Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan kauheat norsunjalat! Varpaatkin kuin lenkkimakkarat... Muutenkin olo ollut tänään tukala, kai se tuosta helteestä johtuu. Ja jatkuvasti on edelleenkin nälkä, koko ajan vois syödä jotain :)

Huomisaamuna neuvolaan. Eipäs tässä sen kummempia. Mies tuleekin huomenna jo aamupäivällä töistä ton mun neuvolan takia, ehtii se silti olla siellä puoli päivää.

Alcatraz81 38+6

Vierailija
22/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli Taysissa se kontrollikäynti. Käynnin tarkotus oli siis lähinnä tarkistaa vauvan koko ja senhän se lekuri sieltä saikin selville. Tällä hetkellä pikkuisella olis kokoa n. 3,2kg eli mennään pikkasen keskikäyrän alapuolella. Maksimipainoksi viikolle 40 lekuri arvioi 3,5 kg. Tulispa tämä ennen sitä! Kohdunkaula oli kyllä lyhentynyt sentin parissa viikossa (on nyt 2cm), että jotain sentään on tapahtunut. Mutta siinäpä ne muutokset oikeestaan olikin. Pissassa oli taas yhden plussan verran sokeria, mutta ei ne siitä enää hätkähdä. Tämäkin lääkäri oli kovin tyytyväinen niihin kotimittauksen tuloksiin, sanoi jopa alhaisiksi niitä arvoja :) Verenpainetta, painoa ja hemoglobiinia ei nyt otetukaan. Vauvan sykkeenkin se katsoi tosi nopeasti ultralla, että tasaisesti sykkii. Itselle jäi käynnistä vähän huono maku sinänsä, että pidin sitä aika turhana. Kun viimeks jo selvis, että alakautta sitten yritetään saada lapsi pihalle, niin miksi nyt sitten vielä piti käydä... Toisaalta kuitenkin kiva, kun sen verran silti kiinnosti, että onko tuolla alapäässä mitään muutoksia tapahtunut.

Lekuri ei ollut edes mitenkään kovakourainen. Olin kyllä varautunut pahimpaan edellisen käynnin perusteella, mutta tämä vaan aika kevyesti kokeili kohdunsuun tilanteen ja otti jonkun streptokokkinäytteen ihan varmuuden vuoksi. En tiedä, johtuiko kuitenkin kopeloinnista, vai sitten ihan luonnollisista syistä, jonkin aikaa sairaalareissun jälkeen housuihin ilmaantui jotain rusehtavaa / veristä vuotoa, jonka tulkitsin limatulpaksi. Ei mitenkään paljon, eli ei varmaan irronnut kerralla, mutta kuitenkin. Tää olikin ihan uus juttu mulle. Taitaa sentään jotain tapahtua, kun tämmösiä bongailee :)

Tänään ei oo supistellu paljo mitään, mutta ne muutamat mitä on tullu, on ollu ihan napakoita. Vauva on liikkunut ihan kiitettävästi, mutta se alkaa tosiaan olla varsin epämukavan tuntuista. Ja tän päivän ultrassa varmistui se mitä epäilinkin - pikkuinen on kääntänyt kylkeä.

Huomenna pitäisi sitten istahtaa autoon neljäksi tunniksi. Lähdetään nimittäin täältä Pirkanmaalta kohti Savoa, kun miehen ukin hautajaiset on lauantaina. Onneksi saatiin miehen työt järkättyä niin, että voidaan mennä jo huomenna ja sitten lauantaina ajella pois, niin ei tarvi tehdä meno-paluuta samana päivänä. Täytynee varulta ottaa kaikki sairaalakamppeet niin itselle kuin vauvalle mukaan, jos vaikka pitää turvautua johonkin muuhun sairaalaan Taysin sijasta :) Toivon kuitenkin selviäväni reissusta yhtenä kappaleena, vaikka muuten olisinkin jo ihan valmis masusta luopumaan.

Tänään on taas ollut päivä, jolloin olen todella tuntenut olevani raskaana. Alkuviikko oli niin mukavan energistä ja jalka nousi kevyesti, mutta tänään on ihan toista... Tuntuu, ettei jalat jaksa kantaa, vatsa painaa, selkää jomottaa jne jne... Osansa varmaan tekee tämä +27 asteen lämpö - kyllä mulle piisais vähempikin!

Tsempitykset täältäkin nappulalle ja onnittelut olikos se nyt Heidille kesänupun syntymästä :) Ihana kuulla, että nuppuja syntyy kuin syntyykin!

Jees. Ei kun jaksuja vaan kaikille. Tää lähtee neulomaan.

makri, 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa taas,

Onnea Heidi ja kesämuru!! :)

Nappulakin on pian tositoimissa, tsemppiä!!! :)

Päivä tässä taas mennyt.

Eilen oli todella kipuileva päivä, tänään sit ei. Pöh. Ihan muutama supistus tullut vain. :o

Mulla kävi äiti kylässä päivällä ja sitten vielä myöhemmin kaveri tuli 7kk pojan kanssa. Mukavaa!

Mies tuli sitten töistäkin jo ja mulla jäi päikkärit välistä. Sen kyllä huomaa.. oon todella väsy!

Ja tukalaa on myös, tuo helle on aikamoista. Jos en olis raskaana, nauttisin todella paljon..

Kamalasti vaan turvottaa!! Ja koko ajan nälkää täälläkin..

Käytiin me sit äsken tossa vähäsen kävelemässä eli laahustamassa miehen kanssa. Vauhti on niin päätä huimaavaa ;))

Ja vauvaa vaan odotellessa!!! Voi kun se tulis jo...

Eivätkä soittaneet tänäänkään äitipolilta :(

Palaamisiin,

a_j taas, 40+0

Vierailija
24/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille tuoreille nuppujen äideille ja isille!

Minäkin olen kesäihminen, mutta tämän päivän hellelukemat ovat väsyttäneet ihan tolkuttomasti. Tuntuu, että kävelen ihan zombina paikasta toiseen ja parit päikkäritkin piti tänään ottaa :)

Ilonella: munkin masuasukki on liikuskellut aika vähänlaisesti viimeisen viikon ajan. Tilaa ei tietysti enää ole niin kuin ennen ja kaveri teki jonkun synnytystä alustavan liikkeen viikko sitten perjantaina, jonka jälkeen on köllötellyt selkä minun masua vasten. Eihän liikkeet silloin edes tunnu kunnolla. Mäkin olen tehnyt liikelaskentaa ja tosiaan kymmenen liikettä tulee just ja just, jos lasken pienimmätkin tömäykset.

Muutenkin supistuksia ja muita jomotuksia tulee hyvin harvakseltaan, ehkä joka toinen päivä ja silloinkin ne on tosi lieviä. Mä vielä kadun että sanon näin, mutta mä oikein odotan kunnon supistusten alkamista :) Mä vaan en malta odottaa oman kesänuppuni näkemistä.

Ananas: mä olen kuullut, että sikiön syke usein laskee raskauden loppua kohden, koska isompi sydän pumppaa verta hitaammin kuin aivan pikkuruinen. Ja sekin varmasti vaikuttaa, oliko vauveli nukkumassa kun sykettä mitattiin :D

Tsemppiä kaikille turvonneille tovereille! :D

Haissa 39+1

Vierailija
25/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt lukemaan alku viikon juttujanne ennen tätä päivää.

Vauvoja oli putkahdellut useammalle, suuret onnittelut!

Tiistaina oli neuvolalääkäri ja kaikkki oli verenpaineita lukuunottamatta kunnossa ja tilanne näytti siltä, että vaavikaan ei ole ihan heti ulos putkahtamassa. Lähdin sitten miehen mukana Helsingistä Etelä-Pohjanmaalle anoppilaan. Täällä on aika mennyt niin vauhdikkaasti, että en ole kerennyt kuulumisia kirjoittelemaan. Eilen ja tänään olen käynyt mittauttamassa verenpaineet terveyskeskuksessa ja tänään jouduin sitten käymään Seinäjoella tarkistuttamassa vauvan kuulumisia kun paineet olivat minulle aika korkeat ja vauvan liikkeitäkään ei ollut tuntunut yhtään. Hyvinhän tuo masussa voi ja samalla saatiin painoarvioita joka on tällä hetkellä huimat 3.5 kiloa.

Etelä-Pohjanmaalla olisi tarkoitus olla keskiviikkoon saakka . Silloin täytyy palailla takaisin Helsinkiin neuvolakäynnille ja tuskin enää sen jälkeen uskallan pidemmille reissuille lähteäkään.

Onnistuin muuten toissa päivänä syömään kuukauden vanhaa viiliä... Otin anopin jääkaapista viilin ja katsoin, että viimeinen käyttöpäivä oli 4. päivä. Joo, niin oli, mutta 4.5. Hassua kun ei meilkestäni maistunut edes mitenkään erikoiselle. Mitään mahatautia ei ainakaan tullut. Toiottavasti ei myöskään tule listeriaa tms.

Tsemppiä kaikille kenellä h-hetket lähestyvät. Itse roikun täällä varmaan pitkälle heinäkuun puolelle.

Yritän käydä lukemassa kuulumisianne, katsotaan ehdinkö kirjoittamaan ennen Helsinkiin paluuta mitään.Täällä päivät kuluvat niin vauhdilla, kun on seuraa ja hevoset ja koiratkin vievät oman aikansa.

Terveisin mapemaukka 36+5

Vierailija
26/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa rupesi päätä koskemaan, eikä oo sitten helpottanut sen jälkeen... kävin neuvolassa tänään, paineet ja pissat oli kunnossa. Sitten tein tänään diagnoosin itse, ja tulin siihen tulokseen että tää on varmaan poskiontelontulehdus. Mulla oli se toissatalvena, ja oireena oli just tällänen samanlainen tosi kova päänsärky, lisäksi pakottaa poskipäitä. Takana onkin jo yli viikon kestänyt flunssa, ja olo on järkyttävä, tuntuu että pää ihan oikeasti räjähtää välillä! Huomenna sit lääkäriin. Eipä oo näin karseeta oloa ollut alkupahoinvoinnin jälkeen :( Pienet itkutkin tirautin jo mut sattui sekin niin piti lopettaa :)

Onneksi täällä sentään hyviä uutisia jo synnyttäneiden ja synnyttämään lähtijöiden merkeissä! Tsemppiä vaan kaikille. Minulla loppui hinkuminen synnytykseen, nyt jos joutuisi ponnistamaan niin taatusti räjähtäis nuppi!

Olipas valivalia, suokaa anteeksi :) Jos huomenna sitten olis jo paremmat jutut ja fiilikset. Ulkona on muuten tosi ihana ilma, suorastaan helle, ihanata.

Deepest_Blue & tykyttävä pää 38+2

Vierailija
27/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi anteeksi kaikille jotka kärvistelevät helteessä - itse nautin ja olenkin päättänyt siirtäää synnytystä viileämmille eli ilmeisisesti sitten ensi viikolle ; )

Viime yönä ravasin vessassa koko ajan. Vauva murjoi virtsarakkoa oikein kunnolla AUTS : /

Aamulla minulla käynti terkalle viemään pissanäyte niiden sokeraiden takia. Eli nähdään sitten onko OIKEASTI jotain, koska mullahan ei ole ollut KOSKAAN mitään häikkää, mutta kertahan se on ensinmäinenkin.

Nyt koitan juoda kunnolla...art rv40+3

Vierailija
28/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän hyvät ystävät kävi illansuussa pyörähtämässä ja ilmoittamassa vauvauutisista : )

Vierailija
29/106 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sit tosiaan käsistä ja rintakehästä palettua ihan hyvin!! ei sitä huomaakkaan ku ulkona touhuaa!! onneks oli mahan peittävä toppi päällä..reidetkin sai vähän väriä!!

huomenna pitää suojautua paremmin!!

tänään on ollut harjotus supistuksia ihan kiitettävästi ja pikkuinenkin vilkastu iltaa kohden :) nyt jomottaa alaselkää ja tuntuu et alapää tippuu ku pikkuinen punkee ihan olan takaa!!

limatulppaa en ole bongannut, mut jotain alushousuihin lirahtelee.. välillä paksumpaa ja välillä ihan ku pelkkää vettä!! pitää ma muistaa th mainita asiasta!!

onks limatulppa aina punertavan rusahtavaa?? vai voiko olla vain vaaleaa??

raskausarvista..ei ole vielä tullut ku ihan vähän reiteen!! pitää toivoa ettei tulekkaan ja rasvoa ahkerasti!! mulle riittää nää "katkenneet pintaverisuonet" rintakeha, yläselkä, kädet ja naama täynnä!! ei todellakaan nätin näköistä!!! kaikki kyseleee..mikä sul on?? onks ihottumaa?? ÄRSYTTÄÄ!!!

nyt taitaa alkaa supisteleen pikkaisen kovemmin!! ainakin nyt sattuu..

olis se kiva lähteä synnyttään, mut tuskin nää tästä pahenee!

maha vaan piukeena koko aja..huomiseen..

tintti82 rv 39+4

Vierailija
30/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiiä mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään..

Yöllä oon heränny 3 kertaa kun on kunnolla lorahtanut jotain. Vessaan kun oon päässy,ei enää oo lorahtanu mut pikkuhousunsuoja ihan märkänä joka kerta.

Yö on sit menny pyöriessä ja välillä torkkuessa.

Soitin tossa 7 aikaan synnärille. Ne käski tulla näytille jossain vaiheessa. Sitä ei tosiaan tiiä onko valkovuotoa vai lapsivettä. Jos sitä valuu tahtomatta ja ponnistamatta, sit ois lapsivettä. No, silleen se teki joo..kun siihen heräsin aina..

Ja äsken vessassa tuli taas paljon limaa, limatulppaa..

Saattaahan ne passittaa kotia.. mutta toivon että eivät!!!!

Pitäkää peukkuja!!!

a_j + pötkis 40+1

Vierailija
31/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A_j:llahan kuullostaa lupaavalta, Tintillä myös. Alaselän jomottelu kuuluu asiaan. Minulla pojan kohdalla ne supistukset jomottivat myös alavatsassa.

Itseltäni lorahtelee myös mutta luulen, että on vain valkovuotoa. Sitä limaakaan ei ole melkein viikkoon tullut. Harjoitussuppareita harvakseltaan. Eli tää mukelo oottaa vielä niitä tappohelteitä, sanokaa mun sanoneen. Minäkin nautin lämpimistä ilmoista mutta raskaana ollessa ei paljoo nappaa. On alkanut mullakin kädet turvota niin ettei sormusta saa sormesta. Pitänee varmaan veden latkimista lisätä.

Onnea mammoille, jotka ovat hoikistuneet. :)

Minäkin ootan että pääsis liikkeelle. Turvotuksen myötä on tämä valasolo vain tukaloitunut ja ärsyttää kun hoikan miehen rinnalla ankkaan kvaakkvaak varmaan hassun näköistä. Illasta en saanut unta ja löysin cdn vanhoja kuvia jossa olen noin normaalipainoinen parin vuoden takaa. Haluu päästä eroon mahasta + 10 liikakilosta. Sittenkin olisi vielä bmi korkea mutta varmasti olo paljon helpompi kuin nyt.

Jahas, nyt tuli supistus, kohta vie varmaan vessaan. :D

- pirkko ja punkero rv 37+1

jesh, sentäs viikkoja jo noin paljon.

Vierailija
32/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synnyttäneille, ja Nappulakin taitaa olla jo sillä listalla! Toivottavasti kaikki meni hyvin. Kanelisokeristakin saadaan varmaan pian kuulla, ja a-j on myöskin varmaan lähdössä pian. Niin se väki vaan vähenee, huoh!

Mulle on tullut sellanen olo, että voi kun syntys jo, kun on olo niin tukala. Mutta toisaaltaa tuntuu, etten ole ollenkaan valmis tämän vaavin tuloon. Apua! Olen varmaan jossain hormonimyrskyssä, mutta masentaa ja tuntuu, että odotan meillä ihan yksin tätä vauvaa. Mies höpöttää koko ajan jostain muusta, ja kysyy ehkä jossain välissä miten jaksan. Kun sanon, että olen tosi väsynyt, niin sanoo vaan että jaa, ja jatkaa omaa juttuaan. Muiden lasten kohdalla on huomioinut muakin enemmän ja kokeillut vatsaa yms. Nyt sain itse ostaa vaunutkin, eikä muistakaan vauvantarvikkeista ole ollut kiinnostunut. Ainoastaan sen verran, että ei kuulema tarvii mitään ostaa kun on jo kaikkea. Ärsyttää! Ja itse tätä vauvaa alunperin alkoi enemmän haluta. Ei ymmärrä yhtään et oon väsynyt täällä kotona noitten riiviöitten kanssa, ajattelee varmaan et mehän ollaan lomalla, sen kun nukutaan ja pötkötetään täällä. Mistään äitiyslomasta ei siis tosiaan voi puhua. Oikein huvittaa, kun kaikissa oppaissa sanotaan, että muista nyt lepäillä ja kerätä voimia tulevaan. Hehheh! Mites teet kun päivisin ei hetken rauhaa ja öisin ei saa nukuttua. Anteeks tää valitus.

Täällä vihlontaa alapäässä ja muutamia hieman tuntuvia supistuksia tullut. Mut ei mitään kipeitä vieläkään. Täällä siis ollaan ja pysytään, ja ketutuskynnys toivottavasti ei enää nouse;)

Illalla tulee vieraita viikonlopuks, pitäs varmaan kauppalappua ruveta rustaamaan. Mukavaa päivää teille, seuraavalla kerralla toivottavasti iloisemmilla fiiliksillä.

Ainiin, eilen neuvolassa painoa tosiaan tullut lisää, turvotus varmaan tekee osansa. Vauva on vihdoin laskeutunut, jotein joskus olisi jotain odotettavissa.

Selma 37+3

Vierailija
33/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan tiukasti vielä yhdessä kasassa. Eilen oli ihanan lämmin päivä =) Olimme päivän ulkona ja illalla hoksasin että olin polttanut rintakehäni huomaamatta, täytyy muistaa ens kerralla ottaa rasvoja mukaan. Voinnissa ei juurikaan ole muutosta paitsi et närästys helpotti tossa pari päivää sitten. Tiistaina olisi sitten taas neuvola.

Onnittelut uusille nyytinsaajille ja tsemppiä koitokseen jotka ovat päässeet jo tositoimiin, omaa vuoroa vain odotellessa =)

Tänne ei nyt kummempia, kuulumisiin!

Kauris ja pulla rv38+0

Vierailija
34/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Tänään olisi sitten laskettu aika...saa nähdä tuoko päivä mitään uutta vai vieläkö kauan tässä porskutellaan. Äitikin jo soitto, vieläkö olen yhdessä kasassa...no totta hemmetissä olen, mitähän hänkin kuvittelee? Soittaa ja kysyy tyhmiä, vaikka tietää olevansa lastenhoitovuorossa heti kun H-hetki koittaa, eli hänelle nyt soitetaan ihan varmasti...

Eilinen kevytkeiju olo on enää muisto vain ja nyt jomottelee sekä alavatsaa että alapäätä...se siitä hyvästä olosta. Nyt ajattelin rehata ja tehdä hommia koko päivän ihan surutta, vaikka olen kyllä huomannut, että varsinkin levossa supistelee...

Yöllä heräsin muutamaan supistukseen mutta nekin taas hiipuivat, eikä ainakaan miehen kanssa peuhuilu illalla tuottanut toivottua tulosta. Hän onkin menossa tänään työpaikkansa kesäjuhlaan ja lupasi kyllä olla limulinjalla, eikä tarvinnut edes rautalangasta asiaa selventää. Eilenkin illalla pyysi luvan, saisiko ottaa lasillisen punaviiniä spritellä laimennettuna :) Taitaa olla jo jännitystä päällä hänelläkin...

Onneksi mies jääkin nyt joko kesälomalle tai isyyslomalle, riippuen siitä, tapahtuuko viikonlopun aikana mitään...

Summa summarum: Olen kuitenkin iloinen ja onnellinen siitä, että tämä neljäs raskaus on ollut kaikin puolin helpohko ja että selvisin täysille viikoille. Nyt vaan odotellaan milloin vauva päättää olla valmis...äiti tässä on ainakin jo ihan valmiina...suorastaan kypsänä ;-) Nytkin supistelee ja jomottelee, muttei näillä vielä mihinkään sairaalaan lähdetä.

Ihme ja kumma, ei ole yhtään turvotustakaan, vaikka meillä on sisällä 37 astetta lämmintä...jatkuva hiki on päällä, mutta kun vaan on hissuksiin niin pärjäilee kyllä. En siis valita. Sairaalakassin vaatteet taitavat mennä uusiksi nyt, jos vauva päättääkin tulla viikonloppuna maailmaan...vanupuku voi olla vähän liikaa :p

Kanelisokeri 40+0

Vierailija
35/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki vanhat ja uudet mammat,

Täällä yksi ensikertalainen joka ei välttämättä osaa "käyttäytyä" näillä keskustelupalstoilla oikein, mutta toivoo pääsevänsä mukaan piiriin?

Tähän saakka olen hiljaa taustalla lukenut tarinoitanne ja nyt kun aika matelee aivan liian hitaasti ajattelin viimein ottaa osaa, josko se helpottaisi henkistä kärsimystäni :)

9.6. on esikoisemme laskettuaika ja synnyttämään olisi tarkoitus mennä Naistenklinikalle. Raskaus sujunut ilman vaivan vaivaa ja vieläkään en edes tiedä miltä tuntuu supistus. Sekös ottaa päähän. Itse olen lyhyt / pieni tyttö ja vauvan koko arvio synnytystapa-arviossa viime maanantaina oli 3.7 kg, pitäisi mahtua alakautta syntymään, mutta koska merkin merkkiä synnytyksestä ei ole vielä tullut niin kokoa varmaan kertyy vielä mukavasti. Kaveri ei ole laskeutunut yhtään ja olo on tukalaakin tukalampi. En olisi uskonut että kärsivällisyyttäni koetellaan näin. Saisinpa edes yhden supistuksen niin tietäisi edes että jotain tapahtuu..

Auringon palvojana mieli on maissa myös siksi kun ulkona ei jaksa olla yhtään ja menee aivan "hukkaan" noi helle kelit.

Anteeksi tämä valitusvirsi, yleisesti ottaen olen kuitenkin äärimmäisen onnellinen :D

KesäEemeli 39+4

Vierailija
36/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ollaan yhdessä kasassa. Aina illalla toivon, että yöllä alkais synnytys ja aamulla ottaa päähän kun mitään ei ole tapahtunut... Yön sain nukuttua tosi hyvin ja kerran vaan nousin vessassa käymään. Aamulla oli kyllä rakko haljeta ja mulla alkaa aina kovasti supistelemaan jos on kova vessahätä.

A_j: mullakin oli juuri tuollaista tahtomatta tai ponnistamatta tapahtuvaa lurahtelua, joka loppujen lopuksi oli ilmeisesti runsasta valkovuotoa. Vaikkakaan mun mielestä ei ollut, kun ei ole aikasemmissakaan raskauksissa ollut, mutta ainahan voi uutta ilmaantua : )Edelleenkin on välillä, mutta en ole siitä nyt ollut kovin huolissani. No toivotaan että enteilis sulla synnytystä, kun sitä limaakin on tullut : )

Selma3: Sun kertoma miehestä oli kuin juuri meiltä. Mua kans ärsyttää kun mies oli alun perin enemmän haluamassa perheenlisäystä ja nyt tuntuu, että hyvä että välillä muistaa semmoista olevan tulossa. Välillä muistaa kysyä miten jakselen, mutta harvemmin. On kuitenkin muutamia kertoja tuonut mulle kukkia talven ja kevään aikana, että jaksaisin paremmin : ) Meilläkin on osallistunut lastentarvikkeiden hankintaan samalla kommentilla, että mitään ei tarvi kun kaikkea kuulemma on! Eli siis itse olen hankkinut kaikki vauvanvaatteet ja - tarvikkeet mitä on puuttunut. Meillä kuitenkin oltiin vaatteistakin suurin osa jo myyty ja tarvikkeistakin osa. Ois vaan joskus voinut kysyä tarviiko jotain vielä hankkia ja kysyä voitaisko yhdessä käydä hankkimassa... No onneks aina välillä auttelee kotitöissä ja etenkin noiden isompien hoidossa. No valitukset sikseen... hormonimyrskyssä taidan minäkin aina välillä höyrytä...

Meidän piti tänään lähteä eväsretkelle, mutta mulla iski laiskuus. Ja selkäkin on kipeä, joten jäämme kotiin. Ilmakaan ei näytä yhtään niin kivalta kuin eilen, nyt on pilvistä, mutta ilmeisesti ihan lämmintä. ( en ole vielä ulkona käynyt) Ja pitäis viikonlopuksi käydä ruokakaupassa ja siinä on kyllä mulle ihan hommaa kun laahustan kaupan läpi aina välillä levähdellen.

Ja tervetuloa KesäEemeli mukaan!

Nyt pitää lähteä laittaan huusholli kuntoon!

Tuikku rv 39+4

Vierailija
37/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tunnustaa, että olen KATEELLINEN! Juuri eilen sanoin miehelle, että ottaisin sen vauvan niin mielelläni jo, en jaksa tätä olotilaa enää yhtään! Mies toppuutteli kyllä, että jos vielä 3 viikkoa pysyisi masussa.. No hyvähän se sinänsä olisi, mutta mun hermot on varmaan jo riekaleina silloin...

Tää turvotus on jotain ihan käsittämätöntä! En ole edes tiennyt, että voin turvota näin paljon, jalat on ihan hirveän näköiset ja mekkoa ei oikein pihan ulkopuolella kehtaa käyttää.

Olen maalannut terassiamme äitini kanssa nyt 3 päivää ja ihanasti tuossa hommassa on ruskettunut. Minä kun olin ihan varma, että olen tänä kesänä kuin kalkkilaivan kapteeni, jos ei auringossa jaksaisi olla. Mutta kun yhtä kurja olo on missä vain niin miksei sitä sitten olisi auringossa.

Eilen sain tilille äitiysavustuksen ja viikonloppuna olisi tarkoitus ostaa kaikki loput vauvan tavarat valmiiksi.

Äitiysrahasta ei ole vielä kuulunut mitään... Enää 8 päivää sen alkuun... Kai sitä vaan sitten jäädään lomalla vaikka päätöstä ei olisi tullutkaan?!

Viivi ja vatsa 33+5

Vierailija
38/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungin teidän pinoon vahingossa, vaikka heinäkuisiin piti kirjoittaa... Kummallinen tämä uusi palsta!

Viivi

Vierailija
39/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Nappulalle synnytykseen. (Toivottavasti vaavi on jo syntynyt:)).

Deepest_Blue täälläkään ei ole enään hinkua synnytämään. Haluan päästä tästä flunsasta eka eroon:( Päätäkin särkee edelleen:(

Toivotaan A_j, että pääset tänään tositoimiin.

Selma3 ihan kuin olisin itse kirjoittanut miehestä ja äitiyslomasta. Meillä on ihan samanlaista.

12.30 ois neuvola ei kyllä yhtään jaksaisi kävellä sinne+ että kuopuksen päikkäri aika on just silloin:(.

Tervetuloa mukaan KesäEemeli:)

ilonella 38+1

Vierailija
40/106 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä tositoimissa oleville ja lähtöä suunnitteleville!

Tänään mulla on onneksi todella paljon parempi päivä kuin eilen! (Aamupäivä meni pillittäessä ja sitten loppupäivä sen takia kamalassa päänsäryssä)

Yökin meni kohtuu hyvin, nukuin ensin neljä tuntia, valvoin tunnin pari ja aamusella nukuin vielä jokusen tunnin. Olo on ihan pirteä. Vähän olen pettynyt, kun yöllä oli pari lupaavaa supistusta ja elättelin toiveita, että synnytys käynnistyisi herätessäni. Kaksi aiempaa synnytystä mulla nimittäin alkaneet heti aamulla herätessä hyvin nukutun yön jälkeen.

Nää lämpimät ilmat tekee sen, että maitoa tihkuttelee ja välillä valuu enemmänkin. Mullakin mies on ollut vähemmän kiinnostunut odotukseen ja vauvaan liittyvistä asioista nyt kolmannella kerralla. Kostoksi rötkötän tässä koneella sen kylpytakissa tissit paljaana. Saapi sitten ihmetellä että mitä "karstaa" on rintamuksissa sisäpuolella, kun makea maito kuivahtaa siihen. ;)

Tässä tietokoneella istuessa asento on tosi huono ja mulla on jo pitkään mennyt maha aina pinkeäksi kun tähän tulen. Olen koittanut kuitenkin sietää epämukavaa oloa, kun teitin juttuja on niin mielenkiintoista ja kiva lukea. Nyt taidan kuitenkin mennä huilauttamaan tätä pinkulamahaa, että jaksaa sitten ne versinaiset oikeat supistukset, jotka toivottavasti alkavat pian.

Hyvää viikonloppua kaikille ja supistuksia niitä toivoville!

Ananas700, rv 40+1