Kihomadot!!! Auttakaa enneku järki menee!
siis viime yönä bongasin lapseni pepusta kihomadon luikertelemassa. Nyt alkaa iljetys ja paniikki nostaa päätään kun olen lukenut, että niitä on vaikea häätää! Auttakaa mua ja kertokaa että onko aina näin vai onko enemmänkin harvinaisempaa? Olemme tänään ottaneet koko perhe pyrvinkuurin. Mulle sanottiin että ainoastaan se, jolla madot on todettu uusii kuurin 14 pvn kuluttua mutta voiko muutkin ottaa sen uusintakuurin varmuuden vuoksi vai onko siitä haittaa? Kiitos ja kumarrus jos joku mukava ihminen vastaisi asiallisesti...
Lapsi on kotihoidossa.
Kommentit (23)
Matoja löytyi yhdeltä. Tein vähän perusteellisemman viikkosiivouksen toteamisen jälkeen. Vaihdoin petivaatteet kaikilta joka aamu 2 viikon ajan. Kuurin otimme kaikki heti, viikon kuluttua ja kahden viion kuluttua toteamisesta. Leluja en alkanut pestä yksitellen, vain pehmolelut laitoin kuukaudeksi säkkeihin varastoon. Ovenkahvoja desinfioin useamman kerran päivässä. Käsiä pesimme usein ja desinfioimmekin. Kynnet leikkasin lyhyiksi.
Oleellisinta kierteen katkaisemiseksi on yrittää estää toukkien siirtymistä suuhun.
Hae resepti et saat parempaa lääkettä, se käsikauppalääke on käsi.. Ja reseptillä on hurjan paljon halvempaa :) tsemppiä ällötyksiin :) jos lapsi kovasti raapii peppua niin pistä yöksi peppureiän suulle sinkkipastaa ja haalariyökkäri. Näin saat estettyä rapsuttelun ja sinkkipasta myös estää matoja tulemasta ulos kutittelemaan..
nyt ollaan otettu laaketta ensin kahden viikon valein 3 kertaa ja sitten viela kahdesti vahan pidemmalla valilla. viela aiotaan ottaa pari kuuria eli ens viikolla viela yks ja sitten parin viikon paasta viela yhdet. toivottavasti se on matojen loppu...