Oletko nähnyt romanimiestä ikinä työtehtävissä?
esim. romaninaisia kyllä näkee, mm. päiväkodeissa, mutta eipä ole kyllä pistänyt silmään, että romanimies ois ollut jossain asiakaspalveluhommassa tai missään muussakaan...
Kommentit (79)
Että olisi täällä pääkaupungissa näkynyt. Jollei maahan räkimistä lasketa työksi.
Maalarina, autokuskina, puutarhatyöntekijänä
Hyviä työmiehiä!
Jo 20 vuotta sitten kun kuljin syrjäseuduilta kouluun bussilla, yksi bussikuski oli lempinimeltään "söpö mustalaispoika".
ja ei ole kasvanut romanikulttuurissa. Ei edes tunne itseään romaniksi.
Eläinten puoskarointi, onnenkalujen myynti ja ennustaminen, Eläkkeelle jääminen heti, kun täytetään 18. Tätä edeltää kaaosvuosi, koska lapsilisä lakkaa 17-vuotispäivänä, jolloin vuoteen ei ole tuloja, Täydellinen välinpitämättömyys heidät elättävää valtiota kohtaan.
Ja tämä tieto sattuu olemaan satavarma sillä Heikin serkku on hyvä ystäväni.
Ja tämä tieto sattuu olemaan satavarma sillä Heikin serkku on hyvä ystäväni.
Meilläpäin on terveyskeskuksen vahtimestarina romanimies. Oikein asiallisen ja mukavan oloinen kaveri.
olen nähnyt montakin. Oisko ongelma siinä, että kas kun ette erota heitä kun ovat työvaatteet päällä?
Ikeassa ainakin on ollut, yhdessä autokorjaamossa, tiedän kaksi parturikampaajaa, lentokentällä asiakaspalvelutehtävässä.
Samoin tiedän kaksi somalimies opettajaa (miehiä), kolme somalia siivoajaa, yhden kaupan kassan, ikeassa myös nähnyt. Missä pussissa kysyjä elää? Ypäjällä?
Minulla on ollut myös kaksi läheistä somali työkaveria asiantuntija tehtävissä, korkeakoulutettuja. Aika kivisen tien olivat läpikäyneet päästessään töihin.
Ainiin, kerran mäkissä näin myös somalimiehen siivoamassa.
Oisko se että pitää silmät auki muulloinkin kun kontulassa ja malmilla asioidessa?
romaanimies.
H'n hoiti alle koulkuikäistä lasta siinä sa,malla kun teki talkkarihommat-
Vaimo oli valtaväestöstä, ihan pari ja ihana perhe.
Kävin kylässä usein, tapasin romaani-talkkarin veljen tansseissa ja tutustuin sitten muutamaan sukulaiseenkin. Emme seurustelleet vakavassa mielessä vaan olimme tanssikaverit.
Anneli Sarin, veli Feija on Hortokalossa ja tanssinut hänenkin kanssaan, tullut kaveriksi tanssilattialla...
Hevosten parissa on romaneja ihan ammattilaisina, ja ainakin yksi on maanviljelijä, jolta meillekin on ostettu joskus hevonen, lempinimeltään sitten "mustalaispoika".
Bussikuskina pääkaupunkiseudulla.
Siellä on lähes joka konsertissa romanimies soittamassa oboeta.
Tiedän myös yliopistolta yhden tuntiopettajan, jolla on romaneille tyypillinen sukunimi ja joka on aika tumma, mutta en tiedä, onko hän romani.
Suomen paras oboisti onkin.
Onhan noita monta muusikkoina, laulajina.
olen nähnyt. Ko. henkilöt olleet mukavia ja asian osaavia ammattilaisia.
Eli olen koululaisten iltapäiväkerhossa ohjaajana ja mulla on työparina romanimies.
koulutaksin kuljettajana, kaksi eri miestä.
Olen. Oli työllistettynä huoltofirmassa, joka teki asuntoyhtiöömme pienen muutostyön. Lähti kesken päivän pois ja reklamoimme työn jäljestä joka oli ala-arvoinen. Henkilön suomalainen esimies tuli tekemään homman uudestaan seuraavan päivän iltayönä omalla ajallaan.
tämä:
Ainoa lööpin aihe lienisi pohtia, mitä se "urheilija" teki räkälässä.
t. kankaanpääläinen, joka muistaa sen alkuperäisenkin ammuskelun vuodelta 1980 eikä sen takia jaksa nyt lukea iltalehtien spekulaatioita noista tapauksista
PS Mustalaismiehiä on paljon yritysmaailmassakin. Ja akateemisilla aloilla, yliopistoon kun pääsee kuka vain, mustalainen tai ei. Tuttavapiirin mustalaiset on opettajia, yhdellä tosin Helsingissä autokauppa.