Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nähnyt romanimiestä ikinä työtehtävissä?

Vierailija
14.07.2011 |

esim. romaninaisia kyllä näkee, mm. päiväkodeissa, mutta eipä ole kyllä pistänyt silmään, että romanimies ois ollut jossain asiakaspalveluhommassa tai missään muussakaan...

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä:

No olin ravintolan ulkopuolella kun tämä romani kävi ampumassa isänsä tappaneen miehen viikonloppuna Kankaanpäässä.

Ainoa lööpin aihe lienisi pohtia, mitä se "urheilija" teki räkälässä.

t. kankaanpääläinen, joka muistaa sen alkuperäisenkin ammuskelun vuodelta 1980 eikä sen takia jaksa nyt lukea iltalehtien spekulaatioita noista tapauksista

PS Mustalaismiehiä on paljon yritysmaailmassakin. Ja akateemisilla aloilla, yliopistoon kun pääsee kuka vain, mustalainen tai ei. Tuttavapiirin mustalaiset on opettajia, yhdellä tosin Helsingissä autokauppa.

Vierailija
62/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisi täällä pääkaupungissa näkynyt. Jollei maahan räkimistä lasketa työksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalarina, autokuskina, puutarhatyöntekijänä

Hyviä työmiehiä!

Vierailija
64/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 20 vuotta sitten kun kuljin syrjäseuduilta kouluun bussilla, yksi bussikuski oli lempinimeltään "söpö mustalaispoika".

Vierailija
65/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole kasvanut romanikulttuurissa. Ei edes tunne itseään romaniksi.

Vierailija
66/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten puoskarointi, onnenkalujen myynti ja ennustaminen, Eläkkeelle jääminen heti, kun täytetään 18. Tätä edeltää kaaosvuosi, koska lapsilisä lakkaa 17-vuotispäivänä, jolloin vuoteen ei ole tuloja, Täydellinen välinpitämättömyys heidät elättävää valtiota kohtaan.

Vierailija
67/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tieto sattuu olemaan satavarma sillä Heikin serkku on hyvä ystäväni.

Vierailija
68/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tieto sattuu olemaan satavarma sillä Heikin serkku on hyvä ystäväni.

Vierailija
69/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on terveyskeskuksen vahtimestarina romanimies. Oikein asiallisen ja mukavan oloinen kaveri.

Vierailija
70/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt montakin. Oisko ongelma siinä, että kas kun ette erota heitä kun ovat työvaatteet päällä?

Ikeassa ainakin on ollut, yhdessä autokorjaamossa, tiedän kaksi parturikampaajaa, lentokentällä asiakaspalvelutehtävässä.

Samoin tiedän kaksi somalimies opettajaa (miehiä), kolme somalia siivoajaa, yhden kaupan kassan, ikeassa myös nähnyt. Missä pussissa kysyjä elää? Ypäjällä?

Minulla on ollut myös kaksi läheistä somali työkaveria asiantuntija tehtävissä, korkeakoulutettuja. Aika kivisen tien olivat läpikäyneet päästessään töihin.

Ainiin, kerran mäkissä näin myös somalimiehen siivoamassa.

Oisko se että pitää silmät auki muulloinkin kun kontulassa ja malmilla asioidessa?

Vierailija
71/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

romaanimies.

H'n hoiti alle koulkuikäistä lasta siinä sa,malla kun teki talkkarihommat-

Vaimo oli valtaväestöstä, ihan pari ja ihana perhe.

Kävin kylässä usein, tapasin romaani-talkkarin veljen tansseissa ja tutustuin sitten muutamaan sukulaiseenkin. Emme seurustelleet vakavassa mielessä vaan olimme tanssikaverit.

Anneli Sarin, veli Feija on Hortokalossa ja tanssinut hänenkin kanssaan, tullut kaveriksi tanssilattialla...

Vierailija
72/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosten parissa on romaneja ihan ammattilaisina, ja ainakin yksi on maanviljelijä, jolta meillekin on ostettu joskus hevonen, lempinimeltään sitten "mustalaispoika".

Vierailija
73/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskina pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
74/79 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on lähes joka konsertissa romanimies soittamassa oboeta.

Tiedän myös yliopistolta yhden tuntiopettajan, jolla on romaneille tyypillinen sukunimi ja joka on aika tumma, mutta en tiedä, onko hän romani.

Suomen paras oboisti onkin.

Vierailija
75/79 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita monta muusikkoina, laulajina.

Vierailija
76/79 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt. Ko. henkilöt olleet mukavia ja asian osaavia ammattilaisia.

Vierailija
77/79 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen koululaisten iltapäiväkerhossa ohjaajana ja mulla on työparina romanimies.

Vierailija
78/79 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutaksin kuljettajana, kaksi eri miestä.

Vierailija
79/79 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Oli työllistettynä huoltofirmassa, joka teki asuntoyhtiöömme pienen muutostyön. Lähti kesken päivän pois ja reklamoimme työn jäljestä joka oli ala-arvoinen. Henkilön suomalainen esimies tuli tekemään homman uudestaan seuraavan päivän iltayönä omalla ajallaan.