Alan olla väsynyt vaimon kiukutteluun
Taustaa: olemme olleet naimisissa 25-vuotta. Vaimo on 51-vuotias. Meillä on kolme isompaa lasta jo eli emme ole väsyneitä pikkulapsiarjesta. Vaimo on luonteeltaan hyvin erakko ja hänelle riittäisi seuraksi pelkkä perhe…..ja kun on perheen kanssa niin on aina pahalla päällä.
Kesälomalla yritän sitten keksiä teineille kivaa tekemistä säädyllisellä budjetilla ja vaimo lähinnä kiukuttelee. Tänään pysähdyimme hampurilaiselle reissussa paikkaan, jossa olemme usein puhuneet pysähtyvämme. Vaimo katsoi listaa ja hampurilaisten maksaessa 6 euroa tässä pienessä kiskassa hän kieltäytyi itse sellaista syömästä. Sehän vei sitten vähän ilon kaikilta meiltä muilta kun vaimo osoitti mieltään hampurilaisten hinnasta ja katseli muiden ruokailua. Minä maksoin perheen ruokailun eli häneltä ei olisi mennyt itseltä syömiseen rahaa.
Päivät ovat aamusta iltaan samanlaista mielen osoittamista, huokailua, tiuskimista ja sitä että elämä on vain paskaa. Alan olla väsynyt tilanteeseen. Mikä avuksi?
Kommentit (54)
Kysyin vaimolta tästä masennuksen tunteesta ja hän hermostui toden teolla. Nalkutan kuulemma jatkuvasti ja vika on minussa. Sai aivan kilarit. Hänessä ei ole ongelmaa.
Ap
Oletko sanonut hänelle että et halua kuunnella neljännen lapsen kiukuttelua koko loman ajan?
Sanoit, että vaimo on erakko luonteeltaan.
Sellaiset ei pidä siitä, että niiden tunteista, tai tunteiden puutteesta puhutaan.
Jätä se rauhaan, tai eroa.
Se ei pidä samoista asioista kuin muu perhe.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoo, kun kysyt häneltä asiasta? Onko hän masentunut?
Luitko edes koko juttua? Tässä mies puhuu vaimosta, ei päinvastoin.
Itse asiasta: liittonne saattaa olla tiensä päässä.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet?
Jätä se sika!
Siis vaimo on sika? Yleensä tällä tavalla nimitellään miehiä.
Ero! Miksi tuhlata elämä moiseen leikkiin? Elä ja tee itse oma onnellinen elämä.
Semmosta se on. Vaihteistovuodet. Hampurilainenkin kiukuttaa kun sitä ei voi syödä kun se lihottaa. :/
En kyselisin tuollaista! Onko hän lihava, saattaa olla epämukava olo koko ajan, reissussakin. Tämä on monella syy kiukutteluun. Kokee että normipainoinem mies katselee hoikempia!
Huolehtiiko ulkonäöstään. Käykö edes töissä?
Itse otin eron tuossa vaiheessa, sain toki syyt niskoilleni kaikesta, olen törkeä ja sika kun en vaan jaksanut enää pahanilmanlintua.
Sain joka päivä kuulla kun en tee mitään oikein, en osaa mitään yms.
Elämä helpottui huomattavasti kun pääsin eroon negatiivisesta ihmisestä
Vierailija kirjoitti:
Kysyin vaimolta tästä masennuksen tunteesta ja hän hermostui toden teolla. Nalkutan kuulemma jatkuvasti ja vika on minussa. Sai aivan kilarit. Hänessä ei ole ongelmaa.
Ap
Iästä päätellen vaihdevuodet. Voi olla rankkakin juttu, hyvin yksilöllistä. Ailahtelut kuuluu kuvioon.
Jos et saa mitään vastakaikua ja vikaa on vain sinussa, on ehkä pakko tehdä ns. henkilökohtainen ratkaisu ja pistää lusikat jakoon.
Kevennyksenä aloitukseen: kiukutteliko vaimo ehkä hampparin hinnasta, kun ei ollut kahdenkympin designhamppari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet?
Jätä se sika!
Tasa-arvon nimissä kai vaimokin voi olla sika?
Vierailija kirjoitti:
En kyselisin tuollaista! Onko hän lihava, saattaa olla epämukava olo koko ajan, reissussakin. Tämä on monella syy kiukutteluun. Kokee että normipainoinem mies katselee hoikempia!
Huolehtiiko ulkonäöstään. Käykö edes töissä?
Ja ajatteleeko edes LAPSIA!
Miksi kukaan ei ajattele lapsia?
Ai oikein omilla rahoillasi olit maksamassa? Ne on teidän yhteisiä rahoja, nuija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet?
Jätä se sika!
Kyllä voi! Emäsika.
Kyllä me saadan tällä palstalla tämä pulma kuntoon ennen Jussi juhlaa. Hommaatte naapurustosta tai netistä pontevan ja osaavan miehen joka laittaa vaimon ruotuun: keppiä ja porkkana-menetelmällä. Ja kun kurinpalautus on kyseessä, piiskakin voi komentavan miehen kädestä viuhua ja mäiske rouvan ahterissa kuulua. Että näin. Ja ainahan aviomieskn voi komentajan osan ottaa, jos vieras apu on kallista ja hankalasti a. o. tehtävään motivoitavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet?
Jätä se sika!
Kyllä voi olla. Emäsika.
Mitä mies sanoo, kun kysyt häneltä asiasta? Onko hän masentunut?