Oletko nähnyt romanimiestä ikinä työtehtävissä?
esim. romaninaisia kyllä näkee, mm. päiväkodeissa, mutta eipä ole kyllä pistänyt silmään, että romanimies ois ollut jossain asiakaspalveluhommassa tai missään muussakaan...
Kommentit (79)
kyllä tuo naapuri ihan töissä oli. Mutta sellaisessa paikassa, johon minulla ei ollut mitään asiaa.
olin töissä joskus puhelinmyyntifirmassa,jossa toinen romani oli yksi pomoista ja toinen työkaveri! ihan fiksun oloisia herrasmiehiä,vaikken yleisesti ottaen romaneista perusta.
Naisia en ole koskaan nähnyt töissä.
Tai kyllä, yhden tiedän joka on päiväkodissa töissä, mutta hän ei käytä kovin tunnistettavia romanivaatteita, eli vaan tavallisesta kankaasta tehtyä mustaa hametta ja tavallisia paitapuseroita.
Enää ei ole, kun jäi eläkkeelle. Se sallittanee myös romaneille.
Sai muualta myöhemmin parempia hommia. Kiva kaveri ;)
Kaksi tunnen, molemmat tekee kyllä ihan töitä.
Kolme tulee mieleen, siis miestä. Kaksi bussikuskeina ja yhden varastotehtävissä. Naisia enemmänkin, mut sitä ei kysytty.
yksi sosiaalityöntekijä, toinen kalakauppias-yrittäjä.
yhden romanimiehen joka toimii autonkorjaajana. Hän on ehkä kyllä enemmänkin vielä poika kun on parikymppinen.
Tuonut jo muutaman vuoden kotiin kiinalaista sapuskaa. Oikein hyvät käytöstavat ja sopii alalle.
Itse en ole nähnyt, mutta mieheni kertoi törmänneensä puutarhurina toimivaan romanimieheen. Sanoi, että oli jopa hieman huvittava näky, kun kesähelteellä leikkasi nurmikkoa suorat housut jalassa :).
siinä on se, että oli töissä. Varmaan ihan vittuillakseen olie mennyt päiväksi duuniin. Itse olen nähnyt yhden ainoan kerran romani miehen töissä ja hän ole bussikuski.
(työtä se sekin, että ammatikseen ostaa ja myy autoja yrittäjänä), naapurissa asuu yksi siivooja.
Eräs tuttu oli putkimiehenä 40 vuotta.
Tällä suunnalla on ainakin kaksi romanimiestä linkkakuskina.