Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kreatiini räjäyttänyt lihaskasvun?

Vierailija
16.06.2026 |

Auttaako se ravinteiden kulkua lihaksiin lisäämällä nesteen määrää, vai mistä johtuu?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla toiminut, kun joskus kolmekymppisenä sitä tankkasin. Nestettä se kyllä keräsi kehoon useita litroja ja lopputulos oli sitten sen näköinen...

M54

Vierailija
2/38 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en suosittele, kreatiinipöhö nousi ihan kerrasta (noin kilo nestettä) ja siihen päättyi hyvin alkanut laihdutus. Nyt jo 4 kk kreatiinin kokeilista ja paino alkanut putoamaan, mutta rotesin että mulle ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kreatiini ei ainakaan mulla toiminut. Pakko ottaa kasvuhormonia lisäksi.

Vierailija
4/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpon lihaskasvun tyypeillä kreatiini näyttää toimivan, voimatason nousulla treenaa ratkaisevat toistot enemmän ja solujen nestekierron tehostus kuljettaa aminohapot jne. paremmin lihaksiin. 

Vierailija
5/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en suosittele, kreatiinipöhö nousi ihan kerrasta (noin kilo nestettä) ja siihen päättyi hyvin alkanut laihdutus. Nyt jo 4 kk kreatiinin kokeilista ja paino alkanut putoamaan, mutta rotesin että mulle ei sovi.

Sama minulla. Toimii joillakin, minulla ei. Ehkä lihakset olisivat kasvaneet jos olisi ignoroinut turpoamisen ja jatkanut kokeilua, mutta olo ei ollut hyvä niin vedin hätäjarrusta. En tavoittele massaa massan vuoksi niin päätin pärjätä ilman.
M55

Vierailija
6/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, mutta anaboliset steroidit auttavat nopeasti.

Vierailija
7/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tajua. Laihdutus päättyi, kun sait kilon nestettä kehoon? Miten se estää rasvakudoksen vähentämistä?

Vierailija
8/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpon lihaskasvun tyypeillä kreatiini näyttää toimivan, voimatason nousulla treenaa ratkaisevat toistot enemmän ja solujen nestekierron tehostus kuljettaa aminohapot jne. paremmin lihaksiin. 

Kreatiini toimii kuin roina, ja täysin luonnontuotteena. 

Vierailija
9/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa myös kognitiivisiä kykyjä ja muistia. 

Jos ei ole ollut munuaisongelmia käytön ei pitäisi vaikuttaa niihinkään. Ei ole todettu säännöllisellä käytölläkään terveillä ihmisillä. Kreatiini on maailman tutkituin lisäravinne ja ainoita joiden on oikeasti todettu auttavan lihaskasvussa.

Kreatiini ei aiheuta hiustenlähtöä. Nykytieteen valossa väite on pelkkä myytti, sillä mikään laaja tutkimus ei ole osoittanut kreatiinin ohentavan hiuksia tai vaurioittavan hiustuppeja. Tutkimuksessa nosti DHT-hormonin (dihydrotestosteronin) tasoja. Koska DHT on pääsyyllinen perinnölliseen miestyypin kaljuuntumiseen, tästä vedettiin hätäinen johtopäätös, että kreatiini kaljuttaa. Uusin tutkimusnäyttö tyrmää väitteen.

Vierailija
10/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreatiini toimii kuin roina, ja täysin luonnontuotteena. 

No ei nyt sentään. Se tehostaa vähän lihasten energia-aineenvaihduntaa, eli saattaa tuoda vähän lisää räjähtävyyttä liikkeisiin ja mahdollisesti toiston lisää siellä sun täällä. Horppa ja sterkat sotkee suoraan lihaskasvua ja palautumisnopeutta.

Vierailija
11/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä tuotteen tuomasta nestepöhöstä, varsinkin kun itselläni se on vielä pahinta kasvoissa.

Nesteinen kuunaama ei pue ketään.

Vierailija
12/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti krean vetely asentohuimausta. En tiedä missä kehoni nestetasapaino seikkaili, mutta veressä ilmeisesti nestevolyymi ainakin pienempi kun seisomaan noustessa huimasi välillä ihan kunnolla.

Vierailija
13/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaa pierettään kunnolla, ja tällä voimalla tehdään aina pari toistoo enemmän.

Vierailija
14/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aiheutti krean vetely asentohuimausta. En tiedä missä kehoni nestetasapaino seikkaili, mutta veressä ilmeisesti nestevolyymi ainakin pienempi kun seisomaan noustessa huimasi välillä ihan kunnolla.

Ei tuo ole asentohuimausta.

Vierailija
15/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää nestettä eli sitä kautta voi lisätä turvotusta. Kreatiini vaikuttaa kestävyyteen.

Vierailija
16/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paljon enemmän nousee rautaa. En syö punaista lihaa. 

Vierailija
17/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paljon enemmän nousee rautaa. En syö punaista lihaa. 

Tuo on yksi juttu, jos ei ravinnosta saa sitä ollenkaan. 

Vierailija
18/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeksi käytänyt 8 viikkoa. Hyvin vaikea sanoa, vaikuttaako mitenkään. Lihastreeni kyllä sujuu hyvin, mutta olis voinut sujua muutenkin. 

Vierailija
19/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ja tukka lähtee, onko kokemuksia? Mistä huhu on lähtenyt.

Vierailija
20/38 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (nainen) kreatiinin käyttö näkyy hieman pyöristyneinä hauislihaksina. Pidän muutoksesta: hauikset ovat vähän sen oloiset kuin uimareilla, joilla on se tietty pyöreys ylipäänsä kropassa. Lihakset näkyvät ja kropan muoto on täydellinen, mutta silti tuntuu niin kuin heillä olisi pienesti paksumpi rasvakerros kokonaisuuden päällä, mikä tekee siitä kauniin elastisen. Harmi kyllä itsellä ei näy mitään tuollaista koko kropassa mutta tosiaan hauksissa on sitä tuon tyyppistä pyöreyttä. Varmaan juuri siksi, että lihas kerää nestettä mukavasti. Joskus olin huomaavinani vaikutusta myös suorituksessa mutta se tunne saattoi olla pelkkää kuvittelua, niin pieni se ero oli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme