Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyhmä ja hidas

Vierailija
13.07.2011 |

Huah kyyneleet valuu pitkin poskia. Oon yksin kotona ja ajattelen mun elämää. Mua pidetään vähän yksinkertaisena ihmisenä eikä varmaan syyttä. En osaa

keskustella ihmisten kanssa kuin pelkästään pintapuolisesti, luen kyllä paljon lehtiä ja uutisia ja ne kiinostaa mutta asiat eivät vaan jää mieleeni.

Koulussa olin keskinkertainen seiskan-kasin oppilas, lukiossa arvosanat olivat kutosen luokkaa. En pärjännyt missään aineessa. Äsken tuli luettua lukion yhden oppiaineen yksinkertainen kysymys mihin olin vastannut jotain ihan päätöntä, samaa luokkaa olivat muutkin vastaukseni. Ei niissä ollut mitään järkeä. Mitäköhän opettajakin oli ajatellut...Ylppäreiden reali ei mennyt edes läpi, tosin lakin sain kirjotettuani lyhyestä matematiikasta seiskan.

Ammattikorkeakoulunkin selvitin läpi ihan kohtalaisilla arvosanoilla, tosin päättötyö oli täysi floppi. Ex tyttöystävä petti ja jätti; sanoi pitävänsä mua tyhmänä. Armeijan pällitestien tuloksia ihmeteltiin; jotain outoa niissä oli, kapteeni epäili mua tyhmäksi.

Kai mua on kiusattukkin tämän takia, en edes oo tajunnut sitä ennenkuin vasta nyt. Muutaman vuoden jaksoin olla skarppi ja elää railakasta elämää, oli kavereita ja kaikkea, luulin et mua pidetään tavallisena. Mutta paskan marjat.

Ahdistaa pelata Aliasta ja Trivial Pursuittia, koska olen aina jumbo ja kyyneleet silmissä kuuntelen toisten vittuilua mun yksinkertaisuudesta ja jälkeenjääneisyydestä. Jopa puolisoni piruilee mulle ja suutuspäissään haukkuu mua. Alkaa olla aika huono itsetunto.

Ehkä olen elänyt koko elämäni itseäni fiksuimpien ja parempien ihmisten seurassa vaikka kuuluisin samaan karjaan vanhempieni ja muiden sukulaisteni

kanssa.

Ahdistaa huominen tietopelivisailu puolisoni kavereiden kanssa. Saavat taas pilkata mua kun en tiedä. Joskus arvaukseni osuu oikeaan mutta en uskalla edes arvata, kun pelkään sen menevän niin paljon metsään. Olen vain hiljaa ja pidättelen kyyneleitä. Salaa ahdistun.

Jonain päivänä lähden enkä koskaan palaa. Etsin kaltaiseni ihmiset ympärilleni. =(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hidas, huonomuistinen ja älykäs.

Trivial pursuitissa en pärjää sillä en muista koskaan mitään nippelitietoja, mutta loogista päättelykykyä vaativat tehtävät koen helpoiksi.

Kyllähän minuakin jotkut pitävät tyhmänä, mutta en anna sen häiritä itseäni.

Sinun vahvuutesi on jossakin muualla kuin nippelitiedoissa ja palikkatesteissä :)

Tsemppiä. Ei kaikkien tarvitse olla muistihirviöitä ja älykkäitä kaikissa asioissa.

Vierailija
22/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Trivial Pursuit on joku fiksuuden mitta, niin sitten mulla menee ihan älyttömän hyvin. Mulla nimittäin jää päähän juurikin kaikki älytön nippelitieto. Mä muistan alkuaineiden lyhenteet ja kavereiden puhelinnumerot ulkoa. Voin luetella koko suvun sotut tuosta noin vaan, mutta esimerkiksi palkkakuitista tai sähkölaskusta en ota mitään tolkkua. Joskus huomaan, että olen lukenut sanomalehdestä pitkät pätkät tajuamatta yhtään, mistä jutussa puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuvittelevat olevansa fiksuja, vaikka takana olisi kesken jäänyt peruskoulu.

Enkä nyt tarkoita, etteikö peruskoulun kesken jättänytkin voisi olla fiksu, mutta tosiaan suurin osa miehistä mieltää itsensä fiksuiksi vaikka:

a) koulutusta ei ole

b) kielitaitoa ei ole

c) kykyä loogiseen ajatteluun ei ole

d) matemaattista lahjakkuutta ei ole

e) keskustelutaitoa ei ole

f) juuri mainitut pällitesti ovat menneet surkeasti

g) yleissivistyksen puute ja yleinen tietämättömyys aiheuttavat jatkuvasti noloja tilanteita

h) arjenhallinta on vaikeaa, yksinkertaisimpiakin tehtäviä on mahdoton suorittaa

Tähdennän vielä, että tarkoitan nyt henkilöitä, jotka täyttävät kaikki nämä kriteerit. Älykkyys voi olla kapea-alaista tai joku voi vaikka sosiaalisella lahjakkuudella paikata muita heikkouksia, jolloin se fiksuuskin pääsee esiin.

Vierailija
24/37 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin.

Vierailija
25/37 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
26/37 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erolla että itseltäni puuttuu puoliso. En vain ole saanut "puhuttua itselleni" sitä vastakappaletta. Minustakin tuntuu toisinaan, että pidetään tyhmänä jos jään sanattomaksi tai mietin liian pitkään vastausta johonkin asiaan. Ja kyllä, minäkin olen hidas ja huonomuistinen, niin että itseäkin joskus vituttaa ettei tieto tule kuin apteekin hyllyltä. Tai sitten se tulee vääränlaisena.

Kyllä minä tähän ikään mennessä omat vahvuuteni ja heikkouteni olen oppinut, turha minulle on tulla sanomaan, että olet sitä tai tätä.

Vierailija
27/37 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että sinun vain pitää saada harjoitella rauhassa ajattelua paineen alla. Tähän sopivat mainiosti jotkin tietokonepelit. Analysoi jälkeenpäin missä kohtaa aina menet lukkoon, ihan noin yleensä, eikä pelkästään pelaamisen kohdalla.

Vierailija
28/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hidas, en muista asioita ja änkytän, ja myös sanon eri asioita kuin tarkoitan (esim. "avaimet" silloin kun tarkoitan sanoa "puhelin") - jopa työpaikalla. En myöskään osaa oikein puhua mistään aiheesta muiden kanssa ja siksi olen hiljaa suurimman osan ajasta päivisin. Olen 23v nainen ja mietin vain, että ei kai dementia voi vielä iskeä.

Olen aina ollut jossain määrin hidas, mutta nyt siitä on tullut töissä palautetta työkavereilta. En myöskään haluaisi aina jäädä ylitöitä tekemään. Ei sielläkään loputtomiin armoa anneta varmastikaan. Ei sillä, on sitä palautetta tullut lähipiiriltä aina enemmän tai vähemmän, mutta haluan säilyttää työpaikkani.

Mulla on kavereita, jotka koittaa tsempata ja sanoa, että skarppaisin, kirjoittaisin työpäivän alussa itselleni työjärjestyksen, että asiat tulisi hoidettua ajoissa. Ongelma piilee vaan siinä, että siitä huolimatta en ole nopea.

Vierailija
29/37 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen loogisesti ap. osasi kuvailla ja analysoida tilannettaan aloituksessaan. En osaa pitää häntä aloituksen perusteella erityisemmin tyhmänä. Jos yleissivistyksessä on aukkoja, ne voi paikata lukemalla ja seuraamalla tiedotusvälineitä. 

Tsemppiä. 

Vierailija
30/37 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriö tms (tosin ap kirjoittaa kyllä hyvin)? Ap ei kyllä kuulosta mitenkään tavallista tyhmemmältä, joten vaikea uskoa että vika olisi sinänsä älykkyydessä. Tiedän myös pari jolla on asperger tai monia sen tyyppisiä piirteitä ja minun mielestäni he joskus vaikuttavat jotenkin ärsyttävän yksinkertaisilta, vaikka oikeasti molemmat ovat minua esim. loogisessa ajattelussa paljon parempia, ajattelevat vain jotkut asiat niin eri tavalla että tuntuu että mikä siinä oikein kestää..vaikka itselläkin joskus aspergeria epäilty että en oo sinänsä mikään arvostelemaan..

Vierailija
31/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tommosta mulla on ollut koko elämäni ajan ja nykyäänkin :( 

Vierailija
32/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.07.2011 klo 18:47"]

Mä itsekin olen tuskaillut omissa asioissani kelvollisuuttani/kelvottomuuttani. Tukea ja apua voi saada niin monelta taholta, mutta tahdon antaa sulle tämän tietyn linkin yhteen tämän sivuston videoon (vaikka tällä sivustolla on paljon muutakin hyvää). Uskon, että tässä videossa on sellaista sisältöä joka koskee sinua ja voi koskettaa sinua :) Katso avoimella mielellä, jos voit. http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4 Toivon sulle lohdutusta sekä sitä, että saat olla arvokas ja rakas oma itsesi!

No sitähän kaikki toivoo, mutta kaikki ei saa! 

Vierailija
33/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noiden lisäksi vielä laiska.

Vierailija
34/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.11.2011 klo 10:18"]

Sanavalinnat yms. paljastavat sukupuolen. 

Paljastavatko todella? 

Mulle (=naiselle) on moni mies inttänyt netissä tietävänsä, että olen mies. Ihan varmoja ovat kuulemma olleet asiasta. Jokseenkin raivostuttavaa.

Eivät paljasta. Puhun irl eri tavalla.

Vierailija
35/37 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut ja miksi aina ympärillä tulee vaan niitä pätijöitä?

Vierailija
36/37 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ihmettelee tyhmyyttäni... ei voi uskoa että on tyhmiä ihmisiä :(

Vierailija
37/37 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa stressaat. Hommaa vaimo thaikkulasta, ei ne kielitaidottamana tajua kuinka tyhmä olet. Kaiken muun lisäksi saat paljon kuumemman mimmin kun suomesta koskaan voisit! :)

Just näin. Thaikku naiset on aivan huippuja, ainakin kun vertaa suomi naisiin.