Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyhmä ja hidas

Vierailija
13.07.2011 |

Huah kyyneleet valuu pitkin poskia. Oon yksin kotona ja ajattelen mun elämää. Mua pidetään vähän yksinkertaisena ihmisenä eikä varmaan syyttä. En osaa

keskustella ihmisten kanssa kuin pelkästään pintapuolisesti, luen kyllä paljon lehtiä ja uutisia ja ne kiinostaa mutta asiat eivät vaan jää mieleeni.

Koulussa olin keskinkertainen seiskan-kasin oppilas, lukiossa arvosanat olivat kutosen luokkaa. En pärjännyt missään aineessa. Äsken tuli luettua lukion yhden oppiaineen yksinkertainen kysymys mihin olin vastannut jotain ihan päätöntä, samaa luokkaa olivat muutkin vastaukseni. Ei niissä ollut mitään järkeä. Mitäköhän opettajakin oli ajatellut...Ylppäreiden reali ei mennyt edes läpi, tosin lakin sain kirjotettuani lyhyestä matematiikasta seiskan.

Ammattikorkeakoulunkin selvitin läpi ihan kohtalaisilla arvosanoilla, tosin päättötyö oli täysi floppi. Ex tyttöystävä petti ja jätti; sanoi pitävänsä mua tyhmänä. Armeijan pällitestien tuloksia ihmeteltiin; jotain outoa niissä oli, kapteeni epäili mua tyhmäksi.

Kai mua on kiusattukkin tämän takia, en edes oo tajunnut sitä ennenkuin vasta nyt. Muutaman vuoden jaksoin olla skarppi ja elää railakasta elämää, oli kavereita ja kaikkea, luulin et mua pidetään tavallisena. Mutta paskan marjat.

Ahdistaa pelata Aliasta ja Trivial Pursuittia, koska olen aina jumbo ja kyyneleet silmissä kuuntelen toisten vittuilua mun yksinkertaisuudesta ja jälkeenjääneisyydestä. Jopa puolisoni piruilee mulle ja suutuspäissään haukkuu mua. Alkaa olla aika huono itsetunto.

Ehkä olen elänyt koko elämäni itseäni fiksuimpien ja parempien ihmisten seurassa vaikka kuuluisin samaan karjaan vanhempieni ja muiden sukulaisteni

kanssa.

Ahdistaa huominen tietopelivisailu puolisoni kavereiden kanssa. Saavat taas pilkata mua kun en tiedä. Joskus arvaukseni osuu oikeaan mutta en uskalla edes arvata, kun pelkään sen menevän niin paljon metsään. Olen vain hiljaa ja pidättelen kyyneleitä. Salaa ahdistun.

Jonain päivänä lähden enkä koskaan palaa. Etsin kaltaiseni ihmiset ympärilleni. =(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itsekin olen tuskaillut omissa asioissani kelvollisuuttani/kelvottomuuttani. Tukea ja apua voi saada niin monelta taholta, mutta tahdon antaa sulle tämän tietyn linkin yhteen tämän sivuston videoon (vaikka tällä sivustolla on paljon muutakin hyvää). Uskon, että tässä videossa on sellaista sisältöä joka koskee sinua ja voi koskettaa sinua :) Katso avoimella mielellä, jos voit. http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4 Toivon sulle lohdutusta sekä sitä, että saat olla arvokas ja rakas oma itsesi!

Vierailija
2/37 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.alfakurssi.fi/fi/index.htm

Mene rohkeasti! Itse jännitin ennen kuin uskalsin mennä, mutta ei olisi tarvinnut pelätä läheskään niin paljon kuin etukäteen pelkäsin.

Vierailija
4/37 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tuttu tunne. Mutta minusta kuulostaa siltä, että hitaudesta itseään täällä syyttää joukko humanisteja, jotka eivät ole osanneet mennä opiskelemaan humanistiselle alalle - taidetta, tiedettä, kieliä, tai töihin kansalaisjärjestöön tai seurakuntaan tai yliopistolle. Noista paikoista löytyy ystävällisiä ihmisiä, jotka arvostavat enemmän inhimillisyyttä ja syvää itsetuntemusta kuin nippelitietoa. Ei se nippelitieto ole älykkyyttä vaan nokkeluutta. Halaus.

Vierailija
5/37 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta eri tapaa olla älykäs. Itse arvostan ja pidän eniten "tunneälykkäistä" ihmisistä. Vaikka oiskin vähän hölmö, loppupeleissä sydämellisyys on se joka ratkaisee.

Vierailija
7/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa exä haukkui tyhmäksi,eikä uskonut mitään mitä sanoin,vaikka olisin lukenut asian lehdestä tai nähnyt dokumentinn. Mutta se oli tyhmä,kun oikeasti luuli,että naiset ei kakkaa. Meillä on se peräaukko vain koristeena. Peruskoulun olen vain käynyt,mieltä piristi netissä tehty mensan testi,jonka mukaan olen akateemisesti koulutettu. No okei,sen verran tyhmä,etten tiedä mikä on akateemisesti koulutettu. :)

Vierailija
8/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähintään yhtä tyhmä kuin aloittaja ja lisäksi todellinen luuseri. Niissä pienissä asioissa jotka hallitsen taidollisesti, epäonnistuminen seuraa toistaan vääjäämättä, tavalla tai toisella.

Vapaa-aikanani harrastusten parissa tiedän olevani joskus hyvä, mutta silloinkin tyhmyys saa minut näyttämään ja tuntumaan tyhmältä.

Kaveriporukoissa kun joskus kokoonnumme yhteen ja illan kuluessa tulee näitä erilaisia Trivial pursuit pelejä, jo pelkästään sellaisten pelilaatikoiden näkeminen saa vatsan kuralle. Vaikka kysymys olisi miten helppo, vaikka kysyttäisiin omaa nimeä niin korvien välissä ei tapahdu mitään.

Ap:lle sanoisin, et ole yksin!

Vierailija
9/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, oot suorittanut ammk:n. Mulla ei ole yhtään tutkintoa, vaikka kirjoitin ällän paperit :(

Vierailija
10/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2011 klo 10:18"]

Sanavalinnat yms. paljastavat sukupuolen. 

[/quote]

Paljastavatko todella? 

Mulle (=naiselle) on moni mies inttänyt netissä tietävänsä, että olen mies. Ihan varmoja ovat kuulemma olleet asiasta. Jokseenkin raivostuttavaa.

Vierailija
11/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:31"]

Mulla kanssa exä haukkui tyhmäksi,eikä uskonut mitään mitä sanoin,vaikka olisin lukenut asian lehdestä tai nähnyt dokumentinn. Mutta se oli tyhmä,kun oikeasti luuli,että naiset ei kakkaa. Meillä on se peräaukko vain koristeena. Peruskoulun olen vain käynyt,mieltä piristi netissä tehty mensan testi,jonka mukaan olen akateemisesti koulutettu. No okei,sen verran tyhmä,etten tiedä mikä on akateemisesti koulutettu. :)

[/quote]

Ei sun tarvi kauheasti vakuuttaa tyhmyyttäsi, uskon sen vähemmälläkin. Lyö nyt vaikka näin ensialkuun pilkun perään  välilyönti, niin vaikutat heti viisaammalta.

Vierailija
12/37 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tyhmä ja hidas. Valitettavasti olen myös ammatissa, jossa minun pitäisi olla nopea, tehokas ja älykäs. Roikun jatkuvasti loppuunpalamisen rajoilla, kun joudun tekemään kotona iltaisin tuntikausia palkattomia ylitöitä pysyäkseni minulta odotetussa työtahdissa mukana edes sen verran, etten saa kenkää.

Noo, 15 vuotta jo näin pärjätty, eiköhän sitä eläkeikäänkin asti mennä. Ärsyttää vaan, kun koskaan ei voi tuntea itseään onnistuneeksi ja hyväksi, vaan aina on pelko potkuista tyhmyyden ja hitauden takia perseessä.

Vierailija
13/37 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa olla ihmisten kanssa tekemisissä enää juuri ollenkaan, em. syistä johtuen. Kun sitten joskus onnistuvat monottamaan nykyisestä työpaikasta, mitä kovasti yrittävät henkisellä painostuksella, niin aion erakoitua. Sopii minulle, olen niin vitun väsynyt.

Vierailija
14/37 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäinkään ihminen ei ole kovin täydellinen. Eli ei ole iso menetys, jos ei ole älykkäin mahdollinen ihminen.

Vierailija
15/37 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans yks tyhmä. Kumppani kans hakkui tyhmäksi ja halusi sen takia lopettaa suhteen.
On mulla ammatti ja käyn töissä mutta poikaystävän vanhempienki mielestä oon ihan luuseri. Ahdistaa kun oon niin huono.

Vierailija
16/37 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2011 klo 18:47"]

Mä itsekin olen tuskaillut omissa asioissani kelvollisuuttani/kelvottomuuttani. Tukea ja apua voi saada niin monelta taholta, mutta tahdon antaa sulle tämän tietyn linkin yhteen tämän sivuston videoon (vaikka tällä sivustolla on paljon muutakin hyvää). Uskon, että tässä videossa on sellaista sisältöä joka koskee sinua ja voi koskettaa sinua :) Katso avoimella mielellä, jos voit. http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4 Toivon sulle lohdutusta sekä sitä, että saat olla arvokas ja rakas oma itsesi!

[/quote]

Vierailija
17/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla menee?

Vierailija
18/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuvittelevat olevansa fiksuja, vaikka takana olisi kesken jäänyt peruskoulu.

Kannattaa tutustua miesten keskustelupalstoihin, niin saa vähän aitoutta näihin miehenä kirjoitettuihin aloituksiin. Sanavalinnat yms. paljastavat sukupuolen.

Vierailija
19/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa stressaat. Hommaa vaimo thaikkulasta, ei ne kielitaidottamana tajua kuinka tyhmä olet. Kaiken muun lisäksi saat paljon kuumemman mimmin kun suomesta koskaan voisit! :)

Vierailija
20/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen, joka omistaa kummallisen huumorintajun. Lisäksi tykkään heittää asiat leikiksi, myös vakavat. Toki hoidan lapset kunnolla on rajoja ja rakkautta, mutta arki on mielestäni niin raskasta, että huulenheitolla pääsee pitkälle. Ongelma vain, että läheskään kaikki eivät tajua minua ja pitävä tyhmänä.

Mitä vanhemmaksi tulen sen vähemmän välitän siitä, mitä minusta ajatellaan. :)