Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaa tuon synnäriketjun kammottaville anopeille!

Vierailija
10.07.2011 |

Tuossa "en halua isovanhempia synnärille" tms. ketjussa muutamat anopit vetivät pussillisen herneitä nenään ja olivat täysin kyvyttömiä ymmärtämään, miksi juuri synnyttänyt nainen saattaa tahtoa omat vanhempansa sairaalaan vierailulle, mutta ei anoppia. Itselleni tuo anoppien asenne kuulostaa todella sairaalle ja itsekkäälle, enkä pysty siihen samaistumaan vaikka kuinka yritän.

Jotkut vetosivat siihen, että ihan sama miten äiti jaksaa, vauvaahan sinne tullaan katsomaan. Ehkä tuossa piileekin se salaisuus ja koko jutun pointti! Naisen äiti tulee katsomaan, tukemaan ja onnittelemaan omaa lastaan ja tapaamaan samalla lapsenlastaan, kun taas miehen äiti tulee tapaamaan lapsenlastaan, siitä "synnytyskoneesta" viis. Miksihän oma äiti on läheisempi kuin anoppi? Toivotteko te, että pojallenne se anoppi on yhtä arvokas ja läheinen kuin te itse??? Tasa-arvo ei nyt vaan voi biologisista syistä toteutua kaikessa, sen kanssa on opittava elämään. Miten muuten, raivoatteko omalle pojallenne jos hän ei kutsu varpajaisiin äidin kavereita? Yhtä lailla se vauva on äidinkin ja varmasti äidinkin kaverit tahtovat vauvaa juhlia, vai mitä?

Ja siitä huolimatta, että lapsi on yhtä lailla miehenkin, synnärillä äiti ja vauva ovat pääasiassa, piste. Asiaa voi testata ihan käytännössä vaikka sillä, että isä ottaa vauvan kainaloonsa ja ilmoittaa lääkärille lähtevänsä sen kanssa kotiin koska vauva on yhtä lailla hänen...

Miten te anopit kestätte sen, jos nainen ottaa oman äitinsä synnytykseen tukihenkilöksi? Toinen mummo pääsee siis tapaamaan lapsenlapsen heti syntymässä ja toinen ehkä vasta päivien jälkeen? Onko tämä maailman kaikkien vääryyksien ehdoton ykkönen, pystyttekö tällaista julmuutta edes kuvittelemaan?

Huh. Anteeksi vuodatus, mutta alkoi ärsyttämään tuo joidenkin mummojen asenne niin kovaa, että oli pakko purkautua. Kiitos, helpotti.

Kommentit (156)

Vierailija
102/156 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko edellinen ketju.

Mutta vaikea varmaan sellaiselle herkkähipiäiselle anopille ymmärtää, että lapsenlapsen voi nähdä pari päivää myöhemminkin ilman että kyse on muusta kuin tuoreen äidin (ja lapsen) voinnista ja tarpeista. Kaipa hän on aikoinaan itse joutunut anoppinsa jyräämäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaisi näyttää vauvaa omalle äidilleen, mielestäni olisi naiselta tosi iso loukkaus, jos kieltäisi sen ja kuitenkin sallisi oman äidin tulla sairaalaan.

Sen vielä jotenkin ymmärrän, jos joku ei halua vierailijoita ollenkaan, mutta kun miestä pidetään tässä jotenkin yhdentekevänä. Yököttää tällainen itsekkyys!

t. äiti, joka oli onnellinen, kun molemmat ylpeät isoäidit tulivat sairaalaan katsomaan lapsiamme

P.S. olin mukana anopin saattohoidossa ja voin sanoa, että en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin turhamainen synnytyksen jälkeen, ettei oma anoppi saa nähdä rahjäisenä....Laittakaa ihmiset asiat tärkeysjarjetykseen.

Vierailija
104/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaisi näyttää vauvaa omalle äidilleen, mielestäni olisi naiselta tosi iso loukkaus, jos kieltäisi sen ja kuitenkin sallisi oman äidin tulla sairaalaan.

Voihan mies mennä näyttämään sitä vauvaa vaikka sinne kahvioon. Ei kai anopin ole pakko tulla huoneeseen, jos miniä haluaa olla itsekseen?

en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin turhamainen synnytyksen jälkeen, ettei oma anoppi saa nähdä rahjäisenä....Laittakaa ihmiset asiat tärkeysjarjetykseen.

Ei siinä ole kysymys "turhamaisuudesta" eikä "rähjäisyydestä", vaan yksinkertaisesti siitä, että kaikki eivät kipeänä, toipuvina ja vasta synnyttäneinä halua sukulaisia siihen pällistelemään. Ihmisellä on oikeus myös omiin hetkiin ja omaan rauhaan, ja jokainen osaa itse määritellä, milloin niiden aika on. Synnytyksestä toipuminen ja äitiyteen totuttelu on AIVAN eri asia kuin "iik, mulla on tukka sekaisin eikä meikkiä".

Mutta toki, jos se miniälle sopii, niin silloin voi tietenkin tulla.

Vierailija
105/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa tuijottava, jos ei miehen vanhemmilla (äidillä) ole väliä. Valitettavasti tämä näyttää olevan yleinen trendi.

Rukoilkaa te kaikki anoppia inhoavat itsekkäät miniät, kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että saatte itse vain tyttäriä..muuten poikienne tulevat vaimot voivat kohdella teitä samoin, miten te kohtelette omaa anoppianne - ja se olisi teille vain oikein!!

t. Ei vielä kenenkään anoppi, mutta kahden pojan äiti

Vierailija
106/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti miniä on itsekäs ja omaa napaa tuijottava, jos ei miehen vanhemmilla (äidillä) ole väliä. Valitettavasti tämä näyttää olevan yleinen trendi.

Rukoilkaa te kaikki anoppia inhoavat itsekkäät miniät, kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että saatte itse vain tyttäriä..muuten poikienne tulevat vaimot voivat kohdella teitä samoin, miten te kohtelette omaa anoppianne - ja se olisi teille vain oikein!!

Mitä tarkoitat itsekkäällä? Onko sinusta itsekästä, jos ei heti synnytyksen jälkeen jaksa vierailuja, tai jos haluaa vaikka levätä, nukkua tai tarvitsee aikaa olla itsekseen? Ja onko se osoitus siitä, että miehen vanhemmilla "ei ole väliä"?

Onko sinulla koskaan ollut sellaista tilannetta, että olisit ollut niin kipeä, väsynyt, hämmentynyt, tms, että halusit olla ihan rauhassa? Pystytkö ymmärtämään sen, että jollekin synnytys ja sen jälkeiset tunnit voivat olla niin intiimi ja henkilökohtainen tila, että sen haluaisi jakaa vain oman kumppanin ja lapsen kanssa? Onko se sinusta itsekästä - pitäisikö kaikki jakaa aina koko suvun kanssa?

Vierailija
107/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. olin mukana anopin saattohoidossa ja voin sanoa, että en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin turhamainen synnytyksen jälkeen, ettei oma anoppi saa nähdä rahjäisenä....Laittakaa ihmiset asiat tärkeysjarjetykseen.

Olen saattohoitanut omat isoäitini, teen niin varmasti omille vanhemmilleni, mutta en usko että anoppini - hyvistä väleistämme huolimatta - haluaisi että olisin hänen kuolinvuoteellaan tai hoitaisin häntä hänen ollessaan hyvin kipeä ja herkässä tilassa. Me ihmiset kun olemme erilaisia ja sitä on hyvä kunnioittaa. Tulee paremmin toimeen eikä mene välit.

Vierailija
108/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa tuijottava, jos ei miehen vanhemmilla (äidillä) ole väliä. Valitettavasti tämä näyttää olevan yleinen trendi.

Se, että tarvitsee heti synnytyksen jälkeen omaa tilaa, omaa rauhaa, ei ole mikään osoitus vihamielisyydestä sukulaisia kohtaan. Kummallista, jos kaksi kertaa synnytänyt nainen ei tätä pysty käsittämään.

Miksi sinusta ei ole ok, että vauvan isä voi halutessaan tuoda vauvan näytille vaikka sairaalan kahvioon? (

Vierailija
109/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti miniä on itsekäs ja omaa napaa tuijottava, jos ei miehen vanhemmilla (äidillä) ole väliä. Valitettavasti tämä näyttää olevan yleinen trendi.

Mitä tarkoitat itsekkäällä? Onko sinusta itsekästä, jos ei heti synnytyksen jälkeen jaksa vierailuja, tai jos haluaa vaikka levätä, nukkua tai tarvitsee aikaa olla itsekseen? Ja onko se osoitus siitä, että miehen vanhemmilla "ei ole väliä"?

Onko sinulla koskaan ollut sellaista tilannetta, että olisit ollut niin kipeä, väsynyt, hämmentynyt, tms, että halusit olla ihan rauhassa? Pystytkö ymmärtämään sen, että jollekin synnytys ja sen jälkeiset tunnit voivat olla niin intiimi ja henkilökohtainen tila, että sen haluaisi jakaa vain oman kumppanin ja lapsen kanssa? Onko se sinusta itsekästä - pitäisikö kaikki jakaa aina koko suvun kanssa?

Vierailija
110/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiaan kunnioittavan. Sen edestaan loytaa minka taakseen jattaa.

Ei teilla tulevaisuudessa ole mitaan asiaa Nico-Petterin vauvaa katsomaan. Kunhan kuolette sopivan nopeasti ja jatatte suureen perinnon minianne tuhlattavaksi.

Vierailija
111/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut sen käsityksen että mun mieheni olisi halunnut anopin synnärille?

Vierailija
112/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies vie vauvaa näytille jonnekkin kahvioon. Kai sillä lapsellakin on oikeus omaan rauhaan ja elämään opetteluun omien turvallisten vanhempiensa kanssa ilman että joutuu heti näyttelyesineeksi. On tärkeää ettei aiheuteta turhaa stressiä sen enempää äidille kuin vauvallekkaan.

Vierailija
113/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa muutama ei silti tajua, taitavat olla itse niitä ei toivottuja anoppeja.

Vierailija
114/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myöskin kunnia-asia päästä käymään siellä SAIRAALASSA katsomassa lapsenlasta. Siksi ei riitä, että menee kotiin muutaman päivän kuluttua.

Kyse ei ole mistään järjelläselitettävistä asioista, vaan tunneasioista. On hienoa, jännää, ainutlaatuista jne mennä sairaalaan katsomaan tulokasta. Ei siinä ole synnyttäneen äidin tunteilla välttämättä sijaa ja kannattaa äitienkin miettiä tarvitseeko ollakaan. Anopin vierailu ei varmastikaan kauaa kestä, mutta sillä voi olla hänelle valtavan suuri merkitys.

Toisaalta ymmärrän hyvin äitejä, jotka eivät halua anoppiaan sinne (en itsekään välttämättä olisi halunnut) mutta myös anoppeja juuri em. syistä. Ja toisaalta myös äitien pitäisi ymmärtää, että on synnyttänyt vauvan miehelle, jolla on myös äiti, joten on vähän kuin velvollisuus päästää anoppi sairaalaan käymään. Minä taas olisin ottanut anopin käymään, mutta tuntui äärettömän rasittavalta ottaa hänen miehensä, joka ei ole siis mieheni isä. Tuntui tosi alastomalta vastaanottaa juuri synnyttäneenä yöpuvussa röhnöttäen mies, joka ei ole sukua meistä kenellekään ja joka on hieman vieraampi. Silti annoimme heidän tulla, koska tiesimme sen olevan tosi tärkeää.

Koittakaa äidit ottaa se asia hieman ikävänä velvollisuutena ja miettikää vaikka miltä itsestänne asia anoppina tuntuisi. Ei se anoppi tosiaan varmasti kauaa viivy, mutta lapsenlapsen syntymä on niin harvinaista, että varmastikin pelkkä synnytysosastolla vierailu on iso juttu.

Vierailija
115/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa muutama ei silti tajua, taitavat olla itse niitä ei toivottuja anoppeja.

Lienee täällä joku provosoitunut, joka uskoo itse olevansa täydellinen anoppi, joutunut miniänsä sorsimaksi kun ei päässyt parin tunnin ikäistä kääröä tervehtimään. On sitten elämä pilalla niin mummilta kuin vastasyntyneeltä ja vähintään pojan avioliitto pilalla.

Vierailija
116/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoetaan vaan, että itsekästä on ja miniän pitää ymmärtää ja joustaa, mutta ilmeisesti ei itsekään edes osata ajatella mitä vaaditaan. Kunhan vaan pääsisi mahdollisimman paljon säätämään toisten elämää!

Vierailija
117/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitella itseäni anoppina ja todellakin haluaisin olla tervetullut vieras poikani perheessä ja osana sitä. Siksi kysyisin nimenomaan juuri äidiksi tulleelta poikani vaimolta, että milloin olisi paras hetki piipahtaa ja milloin tuore äiti jaksaa vierailuja. En todellakaan tunkisi väkisin vauvaa (ja äitiä) katsomaan tai odottaisi, että MINUN tunteeni huomioidaan ensimmäisenä tai edes toisena.

Koittakaa äidit ottaa se asia hieman ikävänä velvollisuutena ja miettikää vaikka miltä itsestänne asia anoppina tuntuisi. Ei se anoppi tosiaan varmasti kauaa viivy, mutta lapsenlapsen syntymä on niin harvinaista, että varmastikin pelkkä synnytysosastolla vierailu on iso juttu.

Vierailija
118/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi hänellä on ymmärtäväinen anoppi joka ei loukkaantunut siitä että pääsi katsomaan vauvaa vasta kun kotiutuivat ja että kaverin vanhemmilla oli tietysi iso huoli tyttärensä puolesta (vauva oli kunnossa) ja saivat (pikaisesti) käydä katsomassa.

Vierailija
119/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni teistä haluaa miniänsä sairasvuoteen ääreen sairaalaan leikkauspäivän iltana, kun teiltä on juuri leikattu esim. paksusuolen kasvain tai olette muuten heikossa kunnossa huonolla hapella?

Vierailija
120/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen oli vauva, ja jo nuoruudestaan toisensa tunteneet äitini ja anoppini kilpailivat siitä, kumpi pääsee aikaisemmin ja useammin katsomaan lastamme. (Lähinnä anoppi kilpaili siis, oma äitini ei ole niin lapsellinen) Silläpä anoppi tunkikin synnärille jo ennen vierailuaikaa (kuten aiemmassa ketjussa kerroin) ja minua harmitti kun en ehtinyt käydä suihkussa, tai muutenkaan henkisesti valmistautua. Kyllähän anoppi varmasti ymmärtää joo etten ole tip top, eikä se ollut pointtini, olin vain ajatellut käyväni suihkussa ennenkuin vieraita tulee koska oloni oli niin hikinen ja epämiellyttävä. Anopin mukana oli myös appiukko joka on vielä etäisempi kuin anoppi mulle, ja pian paikalle tuli oma äitini uuden aviomiehensä kanssa, sitten isäni, sitten miehen sisko miehensä ja lapsiensa kanssa... Kaikki vieraat otin sitten vastaan hikisenä, sairaalakaavussa ja kyrsiintyneenä siitä etten ehtinyt valmistautua kuten olin suunnitellut. Kotiin päästyämmekin anoppi tuli usein kutsumatta katsomaan vauvaa, ja kuulemma sitten raportoi siitä minun äidilleni, joka asuu kauempana.

Päätinkin että tokan kanssa olen tiukempi. Sairaalaan saa tulla mies ja esikoinen. Kotiin saa tulla, mutta ei päivittäin ja kutsumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän