Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?
Istumme autossa jossa ei ole ilmastointia. Ulkona 20-27 c ja auto kuin pätsi. Mies vaatii pitämään ikkynat suljettuina koska lapset vilustuvat vedosta. Aina sama s@@@€&nan juttu .
Ei kai kukaan voi vilustia lämpimästä ilmavirrasta, oikeasti!!??
Kommentit (71)
mummomiehellesi kunnon huivi joka solmii kiinni leuan alle.
Muutenhan kaikki avoauton omistajat olisivat kokoajan hirveässä räkätaudissa, kun siinä ei edes ole ikkunoita mitä veivata auki. Vai köröttelevätkö ne hissukseen 50km/h maksimissaan?
ja nain yolla unta etta kaikki avoautolla ajelleet halvaantuivat vyotarosta ylospain. Niilla jotka ajoivat ikkunat auki riippui leuka rinnuksilla.
Taitaa olla suomalainen geeni joka altistaa vedolle.
t. California girl.
Mulla ainakin tulee joka ikinen kerta korvat todella kipeiksi jos ajan autolla ikkunat auki. Kaupunkinopeuksilla ei välttämättä, mutta heti jos vauhtia yli 60. Itse en ainakaan toivois lapsilleni korvasärkyä, joten esikoista odottaessani vaadin että ostetaan ihan mikä tahansa kosla jossa vaan se ilmastointi.
sellaista ns vilustumistahan ei ole oikeastaan ollenkaan, mutta siis voi alkaa oireilla ilmavirrasta tukkoisella nenällä, yskinnällä ym.
Kasvohalvaus on tosi asia. Olen itse saanut kasvotulehduksen ja lääkäri varoitti että myös kasvohalvaus voi tulla vedosta/tuulesta.
.
miltäs sit myöhemmin mäkihyppääjien naamat alkaa näyttämään kun ovat kerran tuulitunnelissa??
jos tulee tuulesta??
tää on sama kuin että pakkasella saa nuhan juttu.. se sentää on tutkittu että nuha ei tule jos ei ole VIIRUSTA! mutta ilma olo edes auttaa nuhan yms. syntymistä!
[/quote]
ehkä vähän asian vierestä.. miltäs sit myöhemmin mäkihyppääjien naamat alkaa näyttämään kun ovat kerran tuulitunnelissa?? jos tulee tuulesta?? tää on sama kuin että pakkasella saa nuhan juttu.. se sentää on tutkittu että nuha ei tule jos ei ole VIIRUSTA! mutta ilma olo edes auttaa nuhan yms. syntymistä!
[/quote]
siskoni kaveri sai ja tässä ois linkki...
http://www.iltasanomat.fi/viihde/jussi-raittinen-toipuu-kasvohalvaukses…
Ap täällä. Vai kasvohalvauksen. Nyt veikkaan vastaajia anopin ikäisiksi. Sanoisin, ettei nyt sentään halvaannus kesällä autoSsa iske.
kaverillani oli pienenä juurikin ap:n kuvaaman tilanteen johdosta. Meni ohi kyllä ajan kanssa mutta aika ikävää se taisi olla.
En ole vielä anoppi-ikäinen.
Ap on varmaan jo kasvohalvauksensa saanut.
Veto on se, joka saa ainakin aikuisella lihakset jumiin. En tiedä, vaikuttaako lapsiin samalla tavalla, mutta aika säästeliäästi meillä autossa pidetään ikkunoita auki. Mieluummin laitettiin peittoa aurinkosuojaksi, kun lapset olivat pieniä.
Kotona meillä on kyllä makuuhuoneen ikkuna auki kovimmallakin pakkasille, mutta ei sieltä tule niin kova veto kuin autossa.
Ihan uteliaisuuttani kysyn.