Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?

Vierailija
10.07.2011 |

Istumme autossa jossa ei ole ilmastointia. Ulkona 20-27 c ja auto kuin pätsi. Mies vaatii pitämään ikkynat suljettuina koska lapset vilustuvat vedosta. Aina sama s@@@€&nan juttu .

Ei kai kukaan voi vilustia lämpimästä ilmavirrasta, oikeasti!!??

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on autossa ikkunat kiinni jos vauhtia on enemmän kuin 80 mutta hiljasimmilla nopeuksilla pidetään kaikki mahdolliset ikkunat auki.

Vierailija
2/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei se veto tee siitä autosta yhtään viileämpää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä voiko Oikeasti vilustua!!!! Jos ilma olisi alle20 sulkisin kiltisti ikkunat, nyt sanoin että onneksi pääsen susta viikoksi eroon :D ( olen lasten kanssa matkalla mökille, mies vie)

Vierailija
4/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kanssa, ei meilläkään ole ikkunat auki autossa mikäli vauhtia enemmän.

Kaupungissa jne voivat olla auki.

Kovemmassa vauhdissa se viima vaikkakin lämmin ei todellakaan tee hyvää.

Vierailija
5/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niska aivan jumissa ja kurkku kipeä. jos joutuu läpivedon kohteeksi.

Vierailija
6/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastumista...



Ja vaikka lämpötila ei periaatteessa laske ulkolämpötilaa matalammaksi, niin tuulenvire lisää lämpöenergian haihtumista, mikä viilentää oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin minulla se käy ikävästi niskaan eli jos olisin miehesi, väittäisin juuri noin. En lasten vuoksi vaan itseni.



Ehdottaisin, että mies menisi takapenkille istumaan ja sinä ajat. Ikkunat auki.

Vierailija
8/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hiljaisemmilla nopeuksilla ikkunat auki. Kuumuuskin voi olla vaarallista ja kukaan ei tule kipeäksi lämpimästä ilmavirrasta. Edes yksin kylmästä ei voi tulla kipeäksi. Ensin täytyy olla virus, joka sitten aktivoituu kun ruumiinlämpö laskee alle jonkin tietyn rajan. Mutta pelkästä kylmästä ei tule kipeäksi!



Eikä varsinkaan lämpimästä ilmavirrasta... Hohhoijja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ikäväähän se on, jos vetää, kun pää ei sitten käänny seuraavana aamuna, kun niskat on niin kipeänä.

Vierailija
10/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Vai kasvohalvauksen. Nyt veikkaan vastaajia anopin ikäisiksi. Sanoisin, ettei nyt sentään halvaannus kesällä autoSsa iske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helteellä on kyllä joku rako auki. Ei ole vielä tullut kasvohalvauksia tai muutakaan vastaavaa. Sen sijaan ilmastoinnista, joka sentään puhaltaa jäähdytettyä ilmaa, olen pariin otteeseen saanutkin oireita (esim. olkapää kipeytynyt, hengitystieoireet).

Vierailija
12/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entinen auto oli myös ilmastoimaton ja sillä ajelu oli kesällä YHTÄ HELVETTIÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän nuoriakin ihmisiä, jotka ovat saaneet kasvohalvauksen kun helteellä ovat pitäneet ikkunan auki autossa.

Vierailija
14/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... asia kuin pieni läpiveto, josra ei siis ole yhtään minkäänlaista todistettua lääketieteellistä haittaa. Lapsia EI SAA pitää liian kuumassa autossa! Lämminkin ilmavirta viilentää, aivan samalla tavalla kuin esim. pöytätuuletinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi syy jota ihmisen on helppo välttää on veto. Ja varmaan toiset ovat vedollekin herkempiä kuin toiset. Kasvohermohalvaus ei iske heti vaan kyllä siinä muistaakseni menee muutama päivä aikaa. Toisella kertaa miehelleni tuli ensin sellaisia oireita, että tuntui kuin hänellä olisi ollut korvissa kaiuttimet ja sitten kasvojen toinen puoli halvaantui.

Vierailija
16/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlettelin vähän tuota kasvohalvausta, ja tämmöiset luotettavammat lähteet - Terveyskirjasto, Hoitonetti, Ylen Akuutin sivuilla oleva artikkeli - eivät mainitse vetoa ollenkaan kasvohalvauksen syynä. Joten tiedä sitten.

Vierailija
17/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se auton lämpötila ei oikeasti siitä laske.



Meilläkin on ollut nuorempana ilmastoimaton auto. Silloin parhaiten pystyi vaikuttamaan lämpötilaan vaikuttamalla ajoaikaan. Eli lähtemällä liikkeelle todella aikaisin aamulla tai vasta illalla. Myös 'aurinkosuojat' takaikkunoissa auttaa. Huolehdi myös että lapsilla on juomista matkalla ja tarvittavasta määrästä taukoja.



Läpiveto moottori- tai moottoriliikenne tiellä on kuskille tosi kurja ajaessa.

Vierailija
18/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä voiko Oikeasti vilustua!!!! Jos ilma olisi alle20 sulkisin kiltisti ikkunat, nyt sanoin että onneksi pääsen susta viikoksi eroon :D ( olen lasten kanssa matkalla mökille, mies vie)


ja vaikka se veto ei tee autosta viileämpää, niin liikkuva ilma helpottaa.

Minun yksi leikkipuistotuttuni piti lapsillaan haalareita 22 asteen lämmössä, etteivät sairastu... läpimärkinä hiestä, hatut korvilla... mikä järki? Itse tuskin IKINÄ laittaisi kesälämpimällä mitään tuulipukua ja pipoa päälleen.

Vierailija
19/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se läpiveto ei kyllä viilennä, viima voi saada sellaisen tuntuman mutta se auton lämpötila ei oikeasti siitä laske.

kun liikkuva ilma osuu hikiselle iholle. Aivan sama, vaikuttaako auton lämpötilaan, mutta kyllä se oloa kummasti helpottaa.

Vierailija
20/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 ja alle meillä on ainakin kaikki ikkunat auki näillä helyteillä, ei vilustumisia havaittavissa.



Ja kyllä se ainakin kummasti luo sellaisen viileämmän illuusion sinne autoon, se mukava tuuli. Kun ikkunat motarilla suljetaan alkaa kyllä hiki virtaamaan. Me koitetaankin aina löytää pienenpiä teitä siittä motarin vierestä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi