Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?

Vierailija
10.07.2011 |

Istumme autossa jossa ei ole ilmastointia. Ulkona 20-27 c ja auto kuin pätsi. Mies vaatii pitämään ikkynat suljettuina koska lapset vilustuvat vedosta. Aina sama s@@@€&nan juttu .

Ei kai kukaan voi vilustia lämpimästä ilmavirrasta, oikeasti!!??

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... asia kuin pieni läpiveto, josra ei siis ole yhtään minkäänlaista todistettua lääketieteellistä haittaa. Lapsia EI SAA pitää liian kuumassa autossa! Lämminkin ilmavirta viilentää, aivan samalla tavalla kuin esim. pöytätuuletinkin.

Mä olen niin samaa mieltä!! Ja ei ne lapset siihen flunssaan kuole :D :D, jos sellaisen sattuisivat saamaan. OMG, sarjassamme ylihuolehtimista :D

Samoin kuumuudessa ajaminen on vaarallista, ajajan hermot kireällä, lapset kiukkuisina takana.. HUH. Elämästä ei kannata tehdä niin kamalan vaikeeta.

Vierailija
22/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon kaikissa uusissa autoissa on ainakin manuaalinen ilmastointi vakiona. En ikinä lähtis pidemmälle reissulle päiväsaikaan autolla, jossa ei ole ilmastointia. Kyllä se veto ikävästi niskoihin käy, vaikkei kipeäksi tulisikaan. Se ilmanpaine tuntuu ikävältä korvissakin. Sama juttu lentokoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlettelin vähän tuota kasvohalvausta, ja tämmöiset luotettavammat lähteet - Terveyskirjasto, Hoitonetti, Ylen Akuutin sivuilla oleva artikkeli - eivät mainitse vetoa ollenkaan kasvohalvauksen syynä. Joten tiedä sitten.

Vierailija
24/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon kaikissa uusissa autoissa on ainakin manuaalinen ilmastointi vakiona. En ikinä lähtis pidemmälle reissulle päiväsaikaan autolla, jossa ei ole ilmastointia. Kyllä se veto ikävästi niskoihin käy, vaikkei kipeäksi tulisikaan. Se ilmanpaine tuntuu ikävältä korvissakin. Sama juttu lentokoneessa.

Vierailija
25/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla ajaminen ikkunat auki kuluttaa enemmän polttoainetta. tämä on fakta

Vierailija
26/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on helposti jopa 40 astetta kesäkuumalla kun aurinko paistaa ja ikkunat on kiinni.



Jos ulkoilma on vaikka 25 astetta niin kyllähän se auton sisäilman vaihtaminen viilentää, kun lämpötila auton sisälläkin muuttuu sieltä 40 asteesta 25 asteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ikkunoita pidetä auki kun ajetaan kovaa. Se tuulenvire ei auta sinua etupenkillä vaan menee taakse..lapsesi siis joutuu kovan ilmavirran keskelle..ja vaikka olisi kuumavire niin silti niskat menevät varmasti jumiin ja voi tulla kurkkukipua.



Minä kun nukuin yhden yön tuuletin päällä,mikä siis kierrättää lämmintä huoneilmaa, niskat on jo 3 päivää kipeät ja kurkkukipu alkoi eilen..



Kuuntele FIKSUA miestäsi, joka ajattelee lapsia eikä itseään.

Vierailija
28/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlettelin vähän tuota kasvohalvausta, ja tämmöiset luotettavammat lähteet - Terveyskirjasto, Hoitonetti, Ylen Akuutin sivuilla oleva artikkeli - eivät mainitse vetoa ollenkaan kasvohalvauksen syynä. Joten tiedä sitten.

tse löysin heti keskustelijoita jotka sanovat syyksi vedon autossa.,

luotettavista lähteistä, en keskustelupalstoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilustumiseen tarvitaan virus, ei sitä ikkunoita auki pitämällä saa.



Sen sijaan lapset olisivat takapenkillä ilmavirran keskellä, mikä todella saattaisi tehdä huonovointiseksi ja kurkkukipuiseksi.



Ei se ilmavirta autoa yhtään viilennä, saattaisi kyllä tuntua pienissä nopeuksissa ihan mukavalta. Lämpötila autossa on kuitenkin korkea ja täytyisi muistaa juoda riittävästi.

Vierailija
30/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


luotettavista lähteistä, en keskustelupalstoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on se ja sama, tuleeko kurkku kipeäksi tai saako peräti flunssan (mitä ei kyllä vedosta saa), tai tuleeko niskat kipeäksi (itselleni tulee), mutta kuumaan autoon en lapsia laittaisi enkä menisi itsekään. Meillä on vanha auto, jossa ei ole ilmastointia, mutta onneksi on ikkunat, jotka aukeaa.

Vierailija
32/71 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Vai kasvohalvauksen. Nyt veikkaan vastaajia anopin ikäisiksi. Sanoisin, ettei nyt sentään halvaannus kesällä autoSsa iske.


Näitä tulee joka kesä vastaanotolle.

Terveisin sairaanhoitaja 37 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä olen yksi niistä ehkä sitten harvoista (kun ei asiaa yleensä ole ymmärretty) jotka tulevat kipeiksi vedossa. Se on itselläni todella ikävä ongelma, koska työpaikoilla yleensä tuuletetaan. Toiset ajattelevat, että kitisen tyhjästä. Se on noloa, koska ei halua antaa sellaista kuvaa, eikä haluaisi olla muille vaivaksi. Kuitenkin kurkku tulee tietynlaisessa vedossa aika kipeäksi, samoin tulee pientä kuumetta ja sitten seuraava asken onkin poskiontelotulehdus (joka vetää aika voimattomaksi). Itse olen valmis kompromissiin, että tuuletetaan vähän aikaa tai tauolla ja sitten ikkunat kiinni. Olen tavannut nyt muutaman ihmisen, joilla on sama ongelma. Meitä taitaa olla kuitenkin vähemmistö. Autotuuletuksesta en osaa sanoa.. Voisi ehkä tuulettaa harkiten myös siinä, jos matkustajilla tuollaista ongelmaa.

Vierailija
34/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt puhutaan pakkasen purevuudesta (vastaavaa tietoa löytyy myös Ilmatieteen laitoksen sivuilta)

http://www.jkauppi.fi/linkit/wind.php



Plusasteissa vastaavasti ilmavirta vähentää lämpötilaa ja hyvinkin hellerajan 25 astetta voi tuntua vain 15 asteelta, kun on riittävästi tuulta autossa eikä ihme, jos tulee kurkku kipeäksi, jos viimassa on pidempään helteeseen tottumisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kylmyys aiheuta vilustumista siksi, että se laskee immuniteettia jolloin virukset tarttuvat helpommin? Että siis vaikka liian vähissä vaatteissa oleminen kylmällä ei tietenkään kuljeta virusta ihmiseen, mutta kun immuniteetti on laskenut, niin jonkun toisen ihmisen virus tarttuu helpommin. Näin olen jostain ollut lukevinani, enkä muutenkaan usko, että on sattumaa, että jos yöksi on jäänyt ikkuna auki niin yleensä saan flunssan, tai jos keväällä kuljen pienissä vaatteissa ja kylmetyn.

Vierailija
36/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla skitsojen kokoontumisajot.

Vierailija
37/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan kaikki avoauton omistajat olisivat kokoajan hirveässä räkätaudissa, kun siinä ei edes ole ikkunoita mitä veivata auki.

Vai köröttelevätkö ne hissukseen 50km/h maksimissaan?

Vierailija
38/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattanut pitaa miesta silmalla tarkemmin nyt on ufot paasseet sieppaamaan sen jossain valissa ja laittaneet sille vanhan mummon aivot. Surullista.

Vierailija
39/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvat koko kansakunta ikkunat auki ympari vuoden, ei ihmekaan etta niilla on naamat vinksin vonksin.

Vierailija
40/71 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä voiko Oikeasti vilustua!!!! Jos ilma olisi alle20 sulkisin kiltisti ikkunat, nyt sanoin että onneksi pääsen susta viikoksi eroon :D ( olen lasten kanssa matkalla mökille, mies vie)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi