Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän pian 14 vuotiaat tytöt paloitella perunat soppaa varten?

Vierailija
07.07.2011 |

Miehen tyttärelle piti kädestä pitäen ohjeistaa miten puukolla perunat paloitellaan, ei voi käsittää tätä uusavuttomuuden määrää nykypäivänä.

Petikin jää petaamatta aina, jos siitä ei erikseen mainitse. Koko päivän istui ovet kiinni huoneessaan yöpaita päällä istuen sängyssä läppärinsä kanssa, lukuunottamatta sitä aikaa minkä vietti perunoita paloitellen. Ruokapöytään kuitenkin osasi tulla juuri oikealla hetkellä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipuolen kirjoitus.

Vierailija
42/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee, ne kun on itse opettanut tai ollut opettamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että tyttö joutuu elämään noin vihamielisessä ympäristössä joka toisen viikon. Ei ihmekään, että on eristäytynyt ja viettää päivänsä yöpuvussa sulkeutuneena huoneessaan. Ei varmaan mitään toivoa, että äiti tai isä välittäisivät sen vertaa lapsestaan että veisivät lapsen lääkäriin ja hän pääsisi hoidon ja lääkityksen piiriin.

Lorvikatarria vai teiniysmaximusta?

Äitipuoli luulee tytön syövän, mutta ei tiedä todellisuutta. Noilla anorexiapalstoilla kerrotaan, että juuti kahden kodin systeemissä on helppo olla syömättä. Molemmissa kodeissa kerrotaan, että "mä söin just" eikä tarvitse syödä mitään eikä kukaan perään kysele.

Miten sait tähän nyt anoreksian vedettyä? Ja lapsen syömättömyyden? Ap

haloo ap, siellä on melkein 30 astetta lämmintä ja 13v käy pitkillä lenkeillä kahdesti päivässä. Ei taida hälytyskellot kilistä?

ei tuo ollut minun kirjoitukseni edes. Koita nyt hommata silmälasit tai sisälukutaitoa. Ap

Vierailija
44/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laiska ja syö perunatkin kuorineen tai jättää ottamatta perunoita ollenkaan, jos minä tai isänsä ei kuorita niitä sille valmiiksi. Tosijuttu. Tai, se on vasta 13. Ei myöskään siivoa huonettaankaan kuin kamalan huudon jälkeen.

Lenkillä se kyllä käy joka päivä parikin kertaa vapaaehtoisesti, ja käy pitkiä lenkkejä, ettei se joka asiassa ole veltto. Ainoastaan vaan kotitöissä ja siivoamisessa.

vastasi aloituksen kysymykseen, koita nyt ihmeessä jo se ymmärtää!

Ap

Vierailija
45/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki lapseni osaavat pilkkoa juureksia, tietysti.

Vierailija
46/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkeita. Johan ne laittaa tuossa iässä pitsaa ja lasagnea ja leipoo sämpylöitä.

Kyllä helpolle opetetaan nuppuset, kun ei mitään tarvitse tehdä.

Meillä kolme teiniä ja kotitöitä on jokainen oppinut tekemään.

Äitikö se siivoaa teinien huoneetkin ja laittaa tiskit koneeseen?

Vierailija
47/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-v pojan tekemä juureskeitto, kovasti kinusi, että saisi taas tehdä.

Muuten, kaksi kertaa päivässä lenkillä käynti koiran kanssa on ihan normaalia, itse kävin nuorena joka päivä kolme kertaa päivässä, enkä ollut anorektikko, vaan minulla oli koira.

Täytyy myöntää, että koiran kuoleman jälkeen kilot karttuivat, kun lenkillä kävin vain max kerran päivässä.

Vierailija
48/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitusten perusteella kuulostaa masentuneelta. Lapsi on hautautunut huoneeseensa päiviksi yöpuvussaan. Ei reagoi muuhun kuin syömiseen. Lapsella avioerotausta ja varhaisia hylkäämiskokemuksia. Kahden perheen lapsi, heittopussi, joka joutuu viikottain aloittamaan uudestaan erikodissa erisäännöillä. Kumpikaan vanhemmista ei välitä ja lapsi jaksettuaan vuosikausi miellyttää ja ostaa kiintymystä ei enää jaksa. Kukaan aikuinen ei olisi jaksanut noinkaan monta vuotta.

Resepti jotain lapsille sopivia mielialalääkkeitä ja terapiaa. Ja lapsen vanhemmille aivot.

Vierailija
49/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta mäkin saatan kysyä vaikka kaverin kanssa ruokaa tehdessä, että miten ja millaisiksi palasiksi hän haluaa esim. jonkin vihanneksen leikattavan. Ihmisillä kun saattaa olla kovin eri mieltymyksiä ja käsityksiä siitä, miten ruokaa tehdään "oikein" :)

Tietysti voi olla jotain teinin lapsellista heittäytymistä avuttomaksi tai sitten käsittämätöntä tottumattomuutta. Vaikea sanoa, kun en ole ollut paikalla. Mutta tuli vain mieleen.

Vierailija
50/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitusten perusteella kuulostaa masentuneelta. Lapsi on hautautunut huoneeseensa päiviksi yöpuvussaan. Ei reagoi muuhun kuin syömiseen. Lapsella avioerotausta ja varhaisia hylkäämiskokemuksia. Kahden perheen lapsi, heittopussi, joka joutuu viikottain aloittamaan uudestaan erikodissa erisäännöillä. Kumpikaan vanhemmista ei välitä ja lapsi jaksettuaan vuosikausi miellyttää ja ostaa kiintymystä ei enää jaksa. Kukaan aikuinen ei olisi jaksanut noinkaan monta vuotta.

Resepti jotain lapsille sopivia mielialalääkkeitä ja terapiaa. Ja lapsen vanhemmille aivot.

Tässä puhuttiin nyt tästä päivästä, tekee muutakin kuin on koneellaan, mutta mieluummin olisi koneellaan jos saisi valita. Käy serkkujensa kanssa ulkona silloin kun serkut ovat kotona, asuvat lähistöllä.

Ei ole heittopussi, lapsi soittaa isälleen aina kun haluaa tänne tulla, kouluaikaan käy vain jokatoinen viikonloppu.

Äitinsä luona on säännöt ja hänestä kyllä välitetään täälläkin, myös minä. Isänsä vaan ei halua antaa määräyksiä eikä olla "ilkeä" koska näkee lastaan harvoin. Siksi täällä "ei tarvitse tehdä mitään", vaikka äitinsä on nimenomaan niin pyytänyt ja isänsä ei halua minun "määrävän" häntä, joten siksi istuu koneellaan koko päivän yöasu päällään, koska se on hänestä tällä hetkellä maailman kivointa puuhaa.

Minä en koskaan käske, pyydän. "Voisitko pedata sänkysi ennenkuin lähdet ulos?" "Voisitko tulla auttamaan minua keittiössä ja paloitella perunat?"

Miten ydinperheelliset sitten käyttäytyvät kesälomien aikana teiniensä kanssa? Saavatko hekin olla koko päivän koneella osallistumatta kodin arkeen?

Ap

Vierailija
51/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ymmärrä, et tällä palstalla ei saa sanoa "miehen lapsi", koska ihan sama, mitä sä kirjoitat, sä oot paha äitipuoli.

Ja sisälukutaitoa on turha tältä porukalta vaatia.

Vierailija
52/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pojat osaavat. Tosin ovat nuorempia.

Tuo ap:n mainitsema tyttö on varmaankin tottunut syömään vain jauheesta tehtyä perunamuusia. Sopivan helppoa eineetä.

Vierailija
53/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävimpiä ja surullisimpia ovat nuoret, joilla ei ole mitään käsitystä siitä millä välineellä peruna tai omena kuoritaan. Ihan kädestä pitäen täytyy näyttää, eikä kaikki osaa kuorimaveitsen käyttöä vielä yhdeksännelläkään luokalla.

Vierailija
54/54 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se osaisi, mutta ihan huvikseen heittäytyi uusavuttomaksi, että sai sinut, ap, vaikuttamaan tylsältä emännältä, joka tulee päivittelemään "ai että etkö sinä iso ihminen osaa perunaa pilkkoa, kyllä pittää opetella tai muuten sinusta ei tule emäntää ikinä kenellekään" - sitten teini naureskeli sinulle, että olitpa nolo.

Ja kyllä kesälomalla saa istua yöpaidassa tietokoneella petaamattomalla sängyllä, ei se niin suuri rikos ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi