Mies petti. Ero vai anteeksi anto (kokemuksia)
Miehellä on ollut 2kk suhde toiseen naiseen viestejä laitellut useamman päivässä ja soittanut kun olen nukkunut. Omien sanojensa mukaan on käynyt naisen luona vain pari kertaa (jolloin mela on mennyt mekon alle)
Te ketkä olette kokeneet saman annoitteko anteeksi vai erositko? Kauanko kesti unohtaa asia jos annoit anteeksi?
Entä oliko kyseessä satunnainen yhden illan juttu vai pidempi suhde jos pidempi suhde kauan se oli kestänyt. Ja miten pettäminen selvisi?
Kommentit (73)
olen ollut muutaman vuoden toisena naisena ja meillä ainakin toimii hyvin tällainen monimuotoinen suhde. Ei se ole keneltäkään pois, päinvastoin on hyväkin ettei olla kaikkea aikaa yhdessä puolin ja toisin. Jokainen saa rakkautta ja läheisyyttä ym. Meillä on lapsikin miehen kanssa, hänellä ja ykkösellään ei ole lapsia. Mutta jos koet ettet voi kertakaikkiaan hyväksyä, parempi erota ja kookeilla jonkun toisen kanssa, jospa pettämistä ei tulisi.
Oliko ihan suunniteltu vai vahinko?
Eroaisin. Niinkuin joku kirjoitti 5promillen kännisekoilun antaisin anteeksi ja olen antanutkin, itsekin olen syyllistynyt. Tuo on eriasia se on harkiten tehty rikos ihmisyyttäsi vastaan.
Koskaan et voi tietää mitä hän katuu, sitä että jäi kiinni?
Minun mieheni petti ennen lapsia mutta olimme kuitenkin naimisissa. Annoin anteeksi, kun katui silmittömästi ja vannoi rakastavansa minua yli kaiken. Ja näinhän se olikin...mutta itse en sitten loppuen lopuksi ole koskaan kyennyt täysin unohtamaan. Lapsia tuli ja tapahtuneesta on jo reilusti yli 10 vuotta mutta niin se vain joskus pompahtaa mieleeni. Seksielämäämme se vaikutti radikaalisti. Pystyn rentoutumaan ainoastaan pienessä hiprakassa. Silloin tunnen olevani taas haluttava ja kaunis mieheni silmissä, selvinpäin tunnen olevani ruma.
Tällä hetkellä elämme yhdessä ainoastaan lasten vuoksi :(
Yhdyn tähän sataprosenttisesti. Itselläni aivan sama tilanne.
Mua on petännyt kolme eri tyyppiä ja aina olen ensin antanut anteeksi. Suhde on osaltani mennyt sellaiseksi yliyrittämiseksi. Minulla oli todella huono itsetunto tuolloin ja pelkäsin yksinjäämistä. Meillä ei ollut lapsia.
Ensimmmäinen mies petti useasti eri naisten kanssa. Erosin petturuuden ja miehen sikamaisen käytöksen vuoksi vuosia sitä katseltuani. Olin erittäin tyytyväinen. Pettämisen aavistin ja aikani tivattua, ainakin pari ekaa pettämistä joutui myöntämään. Pari muuta pettämistä kuulin kautta rantain.
Toinen petti minua entisen tyttöystävänsä kanssa. Ei tarvinnut antaa anteeksi, sillä mies palasi tämän exänsä kanssa yhteen. Olin todella rakastunut mieheen ja olisin varmastikin antanut anteeksi. Myöhemmin olen ajatellut, että kaikki on mennyt juuri niin kuin pitääkin.
Kolmas mies petti minua pari kertaa. En enää edes osannut surra asiaa. Erosin viimeisimmän todella törkeän pettämisjutun jälkeen. Silloin mies oli pannut yhdenillan tuttavuuttaan keittiönpöydällämme..Jäi kiinni miltei rysän päältä.
Olen siis kokenut anteeksiantamisen ja myös eron. Ei se eroaminen helppoa ole, varsinkaan, kun pettäminen ei ole petetyn syytä. Katkeruutta tunsin toisen pettäjämiehen kohdalla siitä, että hän oli periaatteessa valinnut kohtaloni. Mutta kuten sanottua, asiat meni niin kuin pitikin, sillä olen ollut jo 11 v miehen kanssa, joka ei (tiettävästi) ole pettänyt. Jos hän pettäisi, jättäisin hänet heti, vaikka meillä on 2 pientä lasta.
Kokemuksella olen huomannut, että pettäjän kanssa ei kannata palata yhteen. Sitä saa aina pelätä, milloin mies pettää uudelleen. Kärsi erosta ja lähde sen jälkeen uuteen nousuun!
Koskaan en unohtanut noita pettämisiä ja vaikka enää ei satu, muistan kuitenkin sen tuskan.
kännissä tehdään sitä mistä unelmoidaan selvinpäin!
suhteessa on pakko olla ollut tunteita mukana koska on "pidempää tapaillut". Jos kyse ei olisi tunteista miksi ei olisi valinnut vaikka paria panoa vain? Vai olenko väärässä?
Itselleni olisi helpompi sulattaa yhden illan jutut kun tämä "pidempi" suhde.
Suostui kertomaan vain että nainen vaalea hiuksinen hoikka 23v vasta eronnut kahden pienen lapsen äiti. (mies 34) Miehen mukaan kyse on ollut vain seksistä eikä kummallakaan ole ollut tunteet mukana. Miksi on halunnut tapailla naista jolla on KAKSI LASTA!! kun ei itselle ole kuitenkaan lapsia halunnut???
Ei kannata uhota jättämisestä. En usko, et tälläkään kertaa pystyisit jättämään HETI!
suhteessa on pakko olla ollut tunteita mukana koska on "pidempää tapaillut". Jos kyse ei olisi tunteista miksi ei olisi valinnut vaikka paria panoa vain? Vai olenko väärässä? Itselleni olisi helpompi sulattaa yhden illan jutut kun tämä "pidempi" suhde. Suostui kertomaan vain että nainen vaalea hiuksinen hoikka 23v vasta eronnut kahden pienen lapsen äiti. (mies 34) Miehen mukaan kyse on ollut vain seksistä eikä kummallakaan ole ollut tunteet mukana. Miksi on halunnut tapailla naista jolla on KAKSI LASTA!! kun ei itselle ole kuitenkaan lapsia halunnut???
Jätä
näin on
Voi kun julmaa peliä oman vaimon ja lastensa äidin kustannuksella! Valtavan itsekästä.
Kannustaisin sua kuitenkin nyt satsaamaan ulkönäköösi, pukeutumiseesi, älyysi, lapsiisi, kotiisi jne...Ymmärrät kyllä miksi kun mietit!
Tee sopimus aivojesi kanssa: mitään en voi tilanteelle kuin odottaa ja odottaa. Itse pakottaisin itseni elämään ns. normaalia (sinkkumaistakin) elämää enkä katselisi kuin koira miestäni enkä kyselisi niin yhtään mitään.
Jos ero tulee niin muista että mies kertoo ITSE kaiken lapsille syyt ja seuraukset. Järjestä siis se tilanne ja pyydä lapsiasi kyselemään kaikki asiat isältään! Aikaa myöten voit paikkailla juttuja. Monet naiset on niin tyhmiä et itse kertovat lapsilleen nämäkin jutut ja ukkeli pääsee kuin piski veräjästä.
Tarkkaile myös rahatilannetta ja missä papereissa nimesi seisoo. Muista et nyt on ns. sotatilanne eikä sotaa voiteta masentumalla ja makoilemalla. Tsemppiä ja haleja sulle:)
Ehei, haluaisit pystyä mutta keksisit sata selitystä miksi et juuri nyt tekisi sitä!
Mielestäni olet niin tottunut olla loukattavana ja KOLME kokemusta kertoo miten toimisit jatkossakin:)))))))))
Juu niin muutkin vajaat ajelee autolla 5 promillen maistissa ja luulee et voi ajaa toisen yli.
PITÄISKÖ antaa anteeksi??
Muuten saattaisin vielä yrittää. Mutta sekin vaatii sen että todella antaa vielä toiselle tilaisuuden. Eikä myöskään joka riitatilanteessa ota pettämistä esille. Eli se pettäminen pitää jättää taakse ja jatkaa yhteiselämää ja katsoa miten käy.
Tiedän erään parin jotka toisen petettyä jatkoivat yhdessä ja ovat tänä päivänä erittäin onnellisia. "Mikä ei tapa, se vahvistaa".
Joka toinen pohjoiskarjalainen on ollut uskoton. Asia paljastui Karjalaisen verkkolehden nettikyselystä, johon vastasi 382 lukijaa.
Harvalla uskottomuus jää yhteen kertaan. Keskimäärin joka kymmenes pohjoiskarjalainen on ollut uskoton vain kerran elämässään. Miehistä kertalaakiin on tyytynyt lähes kuusi prosenttia vastaajista, kun naisista noin 16 prosentille yksi kerta riitti.
Muutaman kerran uskottomia on ollut lähes joka viides. Useasti uskottomia on ollut joka viides mies ja naisista noin 14 prosenttia.
Reilut neljä prosenttia elää rinnakkaissuhteessa eli jakaa itsensä säännöllisesti kahdelle. Rinnakkaissuhteet ovat kyselyn perusteella kaksi kertaa yleisempiä miehillä kuin naisilla.
Puutteet parisuhteessa
tavallisin syy
Kun uskottomuus on näin yleistä, mikä siihen sitten johtaa?
Kyselyn mukaan puutteet omassa parisuhteessa on merkittävin uskottomuuden syy. Kaksi viidestä vastaajasta on sitä mieltä.
Uskottomuuden syy on useimman mielestä kuitenkin monen tekijän summa. Enemmän kuin joka kymmenes on sitä mieltä, että oma kyvyttömyys sitoutua sekä yleinen moraalittomuus voivat johtaa uskottomuuteen siinä missä tilaisuuskin, joka voi tehdä varkaan.
Uskottomuus ei kuitenkaan tarkoita vain fyysistä toimenpidettä: taustalla voi olla myös rakastuminen.
Joka viides mies selittää vaihtelunhalun uskottomuutensa syyksi. Naisista vain viisi prosenttia lähtee vieraaseen petiin vaihtelun takia.
–? Miksi lukea vain yhtä kirjaa, kun on koko kirjasto käytettävissä, perustelee yksi mies uskottomuuttaan.
–?Kylmässä parisuhteessa eläminen ja kommunikaatiovaikeudet ajavat vieraille laitumille, selittää toinen mies.
Miehet jäävät kiinni
naisia herkemmin
Suurin osa onnistuu olemaan uskoton puolisonsa tietämättä. Miehet kärähtävät useammin kuin naiset. Miehistä kerran kiinnijääneitä on noin joka kolmas, kun naisista vain joka neljäs on jäänyt kiinni kerran. Miehistä 55 prosenttia ei ole kärähtänyt koskaan, ja naisista jopa 68 prosenttia on onnistunut samaan.
Mikä sitten on uskottomuutta? Suurimman osan mielestä vasta yhdyntä on oikeaa uskottomuutta. Naisista 28 prosenttia pitää myös suutelua pettämisenä, kun miehistä alle 22 prosenttia on sitä mieltä.
Myös ikä vaikuttaa suhtautumisessa suuteluun: 18–25-vuotiaista 55 prosenttia pitää suutelua pettämisenä, kun 46–55-vuotiaista vain 13 prosenttia on sitä mieltä.
–?Rakastunut suuteleminen on pahempaa kuin tunteeton pikapano; henkinen pettäminen pahempaa kuin fyysinen, perustelee eräs nainen.
–?Henkinen pettäminen on kaikista pahinta laatua. Vaikka mieheni menisi sänkyyn jonkun vieraan kanssa, ei se tuntuisi niin pahalta kuin se, että joku nainen saisi huomiota enemmän kuin minä, vaikka vain ystävänä, lisää toinen nainen.
Uskottomuuden yleisyydestä kertoo sekin, että 70 prosentilla on lähipiirissään uskottomuutta. Myös oman puolison uskottomuus on aika monelle tuttua. Kaksi viidestä miehestä tietää, että puoliso on ollut uskoton. Naisista lähes puolet on saanut selville puolison uskottomuuden.
Uskottomuuden paljastuminen tietää kriisiä ja pahaa oloa jokaiselle osapuolelle. Kuitenkin joka neljäs olisi valmis antamaan uskottomuuden anteeksi. Miehet ovat naisia hövelimpiä antamaan anteeksi. Reilut 40 prosenttia on sitä mieltä, että uskottomuuden voi ehkä antaa anteeksi.
Naisista 38 prosenttia ei antaisi anteeksi, ja miehistäkin reilut 26 prosenttia on ehdottomia.
Uskottomuus herättää mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin. Osa sen tuomitsee jyrkästi, kun osa kyseenalaistaa koko yhteiskunnan ajatusmaailman ihmisen omistamisesta ja vain yhteen sitoutumisesta.
–?Uskollisuus on sitä, että haluaa toiselle hyvää ja antaa hänen olla se, mitä hän on, eikä yritä henkisesti tai ruumiillisesti ohjata toista ja yrittää omistaa, sanoo eräs nainen.
–?Ei pidä pettää kevein perustein, mutta joskus se auttaa näkemään, kannattaako vakituista suhdetta jatkaa, toteaa toinen nainen.
Yli puolet on sitä mieltä, että uskottomuudesta pitäisi kertoa vakipuolisolle. Toinen puoli on sitä mieltä, ettei kertominen kannata.
–?Kun on rehellinen, silloin on tulevaisuutta, perustelee eräs nainen kertomisen tärkeyttä.
–?Omaa oloa kertominen voisi helpottaa, mutta tieto lisää tuskaa eli parempi, ettei kerro, miettii toinen nainen.
–?Mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan. Pelkkää seksiähän sitä vain haetaan, toteaa eräs mies.
– ?Uskottomuus on heikkojen ihmisten pakoa arjesta, kommentoi toinen mies.
Voi jopa parantaa
vakisuhdetta
Uskottomuuden seuraukset parisuhteeseen ovat moninaiset. Noin 42 prosentilla uskottomuus on johtanut eroon. Yhtä monella pettäminen ei ole vaikuttanut millään lailla vakisuhteeseen. Noin 16 prosentilla vieraassa sängyssä käyminen on parantanut vakituista suhdetta.
–?Se vei minulta kaiken. Se vei kaikilta kaiken. Pahimmalta tuntuu kohdata tuo tyhjä katse entiseltä puolisolta. Se, joka hän ennen oli, on kadonnut. Minä sen tuhosin, katuu eräs mies.
Kyselyyn vastanneista 45 prosenttia oli miehiä ja 55 prosenttia naisia. Valtaosa vastaajista oli 26–55-vuotiaita.
Voi kun julmaa peliä oman vaimon ja lastensa äidin kustannuksella! Valtavan itsekästä. Kannustaisin sua kuitenkin nyt satsaamaan ulkönäköösi, pukeutumiseesi, älyysi, lapsiisi, kotiisi jne...Ymmärrät kyllä miksi kun mietit! Tee sopimus aivojesi kanssa: mitään en voi tilanteelle kuin odottaa ja odottaa. Itse pakottaisin itseni elämään ns. normaalia (sinkkumaistakin) elämää enkä katselisi kuin koira miestäni enkä kyselisi niin yhtään mitään. Jos ero tulee niin muista että mies kertoo ITSE kaiken lapsille syyt ja seuraukset. Järjestä siis se tilanne ja pyydä lapsiasi kyselemään kaikki asiat isältään! Aikaa myöten voit paikkailla juttuja. Monet naiset on niin tyhmiä et itse kertovat lapsilleen nämäkin jutut ja ukkeli pääsee kuin piski veräjästä. Tarkkaile myös rahatilannetta ja missä papereissa nimesi seisoo. Muista et nyt on ns. sotatilanne eikä sotaa voiteta masentumalla ja makoilemalla. Tsemppiä ja haleja sulle:)
suhteessa on pakko olla ollut tunteita mukana koska on "pidempää tapaillut". Jos kyse ei olisi tunteista miksi ei olisi valinnut vaikka paria panoa vain? Vai olenko väärässä? Itselleni olisi helpompi sulattaa yhden illan jutut kun tämä "pidempi" suhde. Suostui kertomaan vain että nainen vaalea hiuksinen hoikka 23v vasta eronnut kahden pienen lapsen äiti. (mies 34) Miehen mukaan kyse on ollut vain seksistä eikä kummallakaan ole ollut tunteet mukana. Miksi on halunnut tapailla naista jolla on KAKSI LASTA!! kun ei itselle ole kuitenkaan lapsia halunnut???
Halusta hankkia valmis paketti?
olen ollut muutaman vuoden toisena naisena ja meillä ainakin toimii hyvin tällainen monimuotoinen suhde. Ei se ole keneltäkään pois, päinvastoin on hyväkin ettei olla kaikkea aikaa yhdessä puolin ja toisin. Jokainen saa rakkautta ja läheisyyttä ym.
Meillä on lapsikin miehen kanssa, hänellä ja ykkösellään ei ole lapsia. Mutta jos koet ettet voi kertakaikkiaan hyväksyä, parempi erota ja kookeilla jonkun toisen kanssa, jospa pettämistä ei tulisi.