Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti. Ero vai anteeksi anto (kokemuksia)

Vierailija
05.07.2011 |

Miehellä on ollut 2kk suhde toiseen naiseen viestejä laitellut useamman päivässä ja soittanut kun olen nukkunut. Omien sanojensa mukaan on käynyt naisen luona vain pari kertaa (jolloin mela on mennyt mekon alle)

Te ketkä olette kokeneet saman annoitteko anteeksi vai erositko? Kauanko kesti unohtaa asia jos annoit anteeksi?

Entä oliko kyseessä satunnainen yhden illan juttu vai pidempi suhde jos pidempi suhde kauan se oli kestänyt. Ja miten pettäminen selvisi?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut anteeksi "viiden promillen" kännissä tehdyn satunnaisen syrjähypyn... Ja siitäkin toipuminen vei aikaa, suunnitelmallista pettämistä tai pidempää sivusuhdetta en pysyisi antamaan anteeksi tai jatkamaan suhdetta.

Vierailija
2/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko mies avoimesti tapahtuneesta?

Tiedätkö toisen naisen? Oliko suhde ns. pano vai tunne suhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päättää asian omasta puolestasi, mutta mikä on miehen kanta? Haluaako hän jatkaa perheenä vai erota? Entä jos hakuaa jatkaa kanssasi, mihin konkreettisiin toimiin on valmis eli lähteekö pariterapiaan tms.? Kaksistaan ette tuota saa selvitettyä, asian loputon vatvominen kun ei auta kumpaakaan. Oma kokemukseni on, että tuostakin pääsee yli, mutta ulkopuolinen keskusteluapu on tarpeen, jottei homma mene pelkäksi syyttelyksi.

Meillä miehellä oli suhde työkaveriinsa ja jatkoimme vielä sen päätyttyä, mutta erosimme vajaan vuoden kuluttua lopullisesti.

Vierailija
4/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia?

Vierailija
5/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päättää asian omasta puolestasi, mutta mikä on miehen kanta? Haluaako hän jatkaa perheenä vai erota? Entä jos hakuaa jatkaa kanssasi, mihin konkreettisiin toimiin on valmis eli lähteekö pariterapiaan tms.? Kaksistaan ette tuota saa selvitettyä, asian loputon vatvominen kun ei auta kumpaakaan. Oma kokemukseni on, että tuostakin pääsee yli, mutta ulkopuolinen keskusteluapu on tarpeen, jottei homma mene pelkäksi syyttelyksi. Meillä miehellä oli suhde työkaveriinsa ja jatkoimme vielä sen päätyttyä, mutta erosimme vajaan vuoden kuluttua lopullisesti.

Asia selvisi tänään en pystynyt puhumaan vielä.

Vierailija
6/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia?

Ei ole. Mies ei ole halunnut vielä

Vierailija
7/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia?

Ei ole. Mies ei ole halunnut vielä

Jätä miehesi. Löydät uuden ja paremman. Tuskin jää ainoaksi kerraksi. Tosin aika paljon riippuu miehestäsikin.

Vierailija
8/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni oli ollut toinen nainen puoli vuotta kun asia selvisi. Nykyisin ovat naimisissa ja kaksi lasta

Vierailija
9/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän on pettänyt. On ehkä vaikea tunnustaa itselleen, että mies on nyt vain kerta kaikkiaan rakastunut ja ihastunut toiseen. Syystä tai toisesta. Vaikka minusta kumppanista kertoo paljon ikävämpää se, että hän "vain sattuu" pettämään minua kännipäissään. Sillä jälkimmäisessä tapauksessa pettäminen on sisäänrakennettu vietti, ja toistoa tulee ihan varmaan - rehellinen ja vilpitön ihastuminen/rakastuminen puolestaan saattaa olla niin raju kokemus, että mies ei toista kertaa päästä itseään siihen tilaan, sillä jos hän sinun vuoksesi on nyt sitten jättänyt tytön ja palanut luoksesi, hän ei hevillä enää halua satuttaa itseään, kolmatta ihmistä eikä sinuakaan.

Minä siis jättäisin miehen melko surutta yhdenillanseisokkien vuoksi mutta en, jos hän rakastuisi.

Vierailija
10/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vahva tunneside tähän toiseen naiseen, niin jättäisin. Ihan vain siksi, että mies ei tule naisesta eroon pääsemään, "retkahtaa" uudelleen. Jos oli vain kokeilunhalua tms. ja mies vannoisi käsi raamatulla, ettei enää pidä yhteyttä naiseen ja itse haluaisin sydämestäni jatkaa, niin jäisin suhteeseen.

Teillä ei ole lapsia, helppoa sikäli erota.

Itse olen samantyylisessä tilanteessa, mutta tässä taitaa olla kovasti tunteita pelissä, lisäksi meillä on lapsia. En usko, että avioliitollamme on enää mahdollisutta jatkua.

Vierailija
11/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni petti ennen lapsia mutta olimme kuitenkin naimisissa. Annoin anteeksi, kun katui silmittömästi ja vannoi rakastavansa minua yli kaiken. Ja näinhän se olikin...mutta itse en sitten loppuen lopuksi ole koskaan kyennyt täysin unohtamaan. Lapsia tuli ja tapahtuneesta on jo reilusti yli 10 vuotta mutta niin se vain joskus pompahtaa mieleeni. Seksielämäämme se vaikutti radikaalisti. Pystyn rentoutumaan ainoastaan pienessä hiprakassa. Silloin tunnen olevani taas haluttava ja kaunis mieheni silmissä, selvinpäin tunnen olevani ruma.

Tällä hetkellä elämme yhdessä ainoastaan lasten vuoksi :(

Vierailija
12/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen jossa mies petti saman naisen kanssa kolme eri kertaa, viimeisimmällä kerralla suhde kesti 8kk ennen kuin jäi kiinni. Silti vaimo antoi anteeksi. en ymmärrä miten pystyi/pystyy liittoa jatkamaan, täytyy olla vaimon itsetunnossakin tosi paljon vikaa.

Vierailija
13/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on toivoa. Jos hän sen sijaan puolustelee itseään ja on välinpitämätön - tilanne on toivoton. Tuollaisista suhteista on vaikea päästä eroon, vaikka yrittäisikin. Älä hevillä siis usko, jos miehesi väittää suhteen olevan ohi.

Jos olet vielä nuori ja teillä ei ole pitkää liittoa takana, ero lienee pitkällä tähtäimellä paras ratkaisu. Suosittelen joka tapauksessa pariterapiaa, vaikka päättäisittekin lopulta erota.

Itselleni kävi, kuten sinulle. Mies kertoi suhteen loppuneen (ei loppunut) järjesti pariterapian, jossa edelleen valehteli. Jatkoi suhdetta, mutta ei halunnut päästää minusta irti, koska pelkäsi yksin jäämistä. Paljastui pettämistä myös aikaisemmilta vuosilta. ERO

Vierailija
14/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kun teillä ei ole lapsia, niin sinun asemassasi minä eroaisin. En lähtisi tuolle perustalle perhettä perustamaan. Lasten kanssa parisuhdetta koetellaan todenteolla. yövalvomiset yms. Jos perusta on valmiiksi heikko,se ei tule kestämään.

Vierailija
15/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne päällä. En tiedä mitä itsekkään tekisin.

Meillä pitkä avioliitto takana, useita lapsia.

Mies myönsi viime kesänä rakastuneensa toiseen, mutta se oli kuulemma ohi. Nyt kuitenkin jäi viestittelystä kiinni tämän saman naisen kanssa. Viestittely ollut päivittäistä eli aamulla ensin ja illalla viimeksi. Ovat tapailleet(mies esim valehteli olevansa työmatkalla vaikka kävikin tapaamassa naista)Mies kuitenki haluaisi jatkaa avioliittoamme, mutta samalla haluaisi myös olla vain ystävä tämän naisen kanssa.En ole kovinkaan innostunut asiasta. Vahingossa näin viestit ja ne kyllä selvittivät paljon asioita. Itse olen aivan sekaisin. En saa nukuttua enkä pysty syömään tai saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
16/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän katuuko OIKEASTI!

Vierailija
18/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan toimi noin. Joko totaalinen ero tai sitten et voi olla varma mitä heidän välillään tapahtuu.

Oma miehenikään ei halunnut erota, mutta halusi kuitenkin pitää "sivusuhteensa". Suhteet ovat niin koukuttavia, että niitä vaan haluaa jatkaa, kun tulee niin hyvä olo toisen ihailusta. Paras tilanne on, jos tunteet kuihtuu itsekseen ja miehelle tulee vilpitön halua panostaa teidän väliseen suhteeseen. Hänen täytyy ikäänkuin antaita sinut uudelleen teoillaan...

14

Vierailija
19/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos kohtelee sinua hyvin ja tuntee tuskasi. Nöytyy tekonsa edessä, ei puolustele itseään, antaa sinun tehdä kaikki kipeät kysymykset ja on valmis keskustelemaan asiasta riittävän pitkään. Avaa sinulle s-postinsa, kännykkänsä... Lähtee oma-aloitteisesti pariterapiaan. Ei ehdota, että hän ja toinen nainen voisivat vain olla ystäviä.

Kyllä sen tietää...

Vierailija
20/73 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettää pettää aina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi