Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita valko-beige-mukavanha-sisustus?

Vierailija
04.07.2011 |

Tavisten sisustusblogeja lukiessa törmää jatkuvasti täysin identtisiin sisustuksiin: valkoisia mukavanhoja huonekaluja, beigeä, tekstejä seinillä/purkeissa/tauluissa/vessapytyissä ja ties missä.

Pahinta tässä on lastenhuoneet. Ei ainuttakaan lelua missään, hyllyillä on viivottimella tehdyt asetelmat, jossa puukirjain, nalle ja henkarissa roikkumassa vanha mekko.

Ja sitten muut mammat kommentoi, miten hyvä sisustussilmä voikaan olla. En ymmärrä tätä persoonattomuutta, kun jokaisella on sama linja. Mitä silmää siihen tarvitsee? Rahalla saa.

Yöks, en kestä enää hetkeäkään näitä "sisustajia".

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään, en lue tuon tyyppisiä blogeja, en saa niistä mitään ideoita tai inspiraatiota enkä edes nauti toisiaan kopioivien sisustusten katselusta. Näihin blogeihin riittää kertavierailu, nähty jo kymmenen muuta (ja parempaakin yleensä), sitten uusia mielenkiintoisempia blogeja kohti!

Vierailija
2/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen seinä tummanturkoosi, keittiö appelsiininoranssi, lastenhuoneissa sinistä ja pinkkiä, oma makkari tosin hillitty maitokaakaonruskea. Vielä havittelen käytävän seinää keväänvihreäksi... ;)

Maalipinnassa on se hyvä puoli, että jos alkaa ahdistaa, uuden värin saa päälle käden käänteessä :)

Itse olin aina ajatellut että haluan pelkkää valkoista, valkoiset seinät ja mahd. paljon vaaleaa kalustusta. Nyt kun vihdoin saimme ostettua oman asunnon, olin varmaan sitten saanut blogeista ja muista jo yliannostuksen valkoista. :D Nyt meillä on vanhempien makuuhuoneessa turkoosi seinä ja lastenhuoneessa oranssi. Yllätin itsenikin. Ja tykkään näistä ihan älyttömästi! Sitä en tiedä miten ajatonta tää on, mutta nyt ainakin tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota tanskalaista sisutusta vai mikskä sitä sanotaankaan..rappioromantiikkaako? Pidän kovasti valkoisesta, beessistä ja harmaasta, mutta skandinaavisessa sisutuksessa, jossa on selkeitä linjoja ja yksinkertaisuus se juttu. Minä en näe mitään kaunista joissain tilkkusydämissä, jotka roikkuvat pitkin seiniä tai engalnninkielisissä korulauseissa seinillä :/.

Vierailija
4/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tanskalaisten tyyli on asteen rennompi ja iloisempi. Punaista ja oranssiakin mukana, uutta ja vanhaa.

Tämä suomalaisten romanttinen linja on aika niukkaa väreiltään.

Vierailija
5/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaisromanttisena tyylinä. Ei ole mun makuun, mutta ei se mua ärsytäkään. Jossain kesämökillä vois olla ihan kivakin.

Tanskalainen sisustun on mun mielikuvissa ihan erilaista. Väreinä valkoinen+kirkkaat värit, puulattiat, uutta ja vanhaa huonekalua, designtavaroita ja kirpputorilöytöjä. Kekseliästä, avaraa ja raikasta.

Vierailija
6/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustaja. olen ollut jo tämän linjan edustaja aikoja ennenkuin samankaltaisia blogeja on tullut esiin pilvin pimein. mielelläni myös luen niitä ja saa joskus uusia ideoita. asun vanhassa pohjalaistalossa ja en todellakaan näe tänne esim. minkäänmoista skandinaavista suoraa linjaa mitenkään sopivaksi. muka vanhoja huonekaluja meiltä ei kyllä oikeastaan löydy, ne ovat oikeasti vanhoja. minusta sisustuksen pitää olla paikkaan ja omaan persoonaan sopiva.

ja miksi ap käy lukemassa tällaisia blogeja jos ne sinua suunnattomasti ärsyttää ja kun kerta et sisustuksestakaan pidä?

Vierailija
8/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä hain, ei lähelläkään maalaisromanttista.

Onkohan se niin, että kun joku keksii jonkun jujun sisustuksessa, massat seuraavat perässä? Sisustusliikkeitä ja nettikauppoja on tämän maalaisromanttisuuden asialla pilvin pimein.

Vierailija
9/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vielä joka ainoassa purkissa ja kipossa lukee "tea" ja "Bread", niin tuntuu kuin katsois jonkun englanninkielisen dementikon kotia.

Vierailija
10/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat yksittäiset esineet eivät ärsytä, mutta jos koko asunto on tällaista roinaa kauttaaltaan täynnä niin on jotenkin tyylitön ja mauton mielestäni. En voi sietää niitä huonekaluja, jotka on tehty vanhannäköisiksi, mutta eivät ole oikeasti antiikkia.

Vierailija
11/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran maalaisromanttinen on massahysteriaa, mikä on in? Ollaan suunnittelmassa talon rakentamista ja siksi ajankohtainen. Miten saisi talosta ajattoman?

Vierailija
12/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran maalaisromanttinen on massahysteriaa, mikä on in? Ollaan suunnittelmassa talon rakentamista ja siksi ajankohtainen. Miten saisi talosta ajattoman?

En ole se jolta kysyt, mutta vinkkaisin, että vilkaise joko paikan päällä tai lehdistä uusia asuntomessutaloja ja katso, miten siellä on ratkaistu sisustus ym juttuja... Sieltä näet, miten tällä hetkellä halutaan rakentaa uutta.

Meillä tekeillä myös uusi talo ja olen katsellut lehdistä, miten ratkaista esim. seinien pinnoitus ja kattojen teko... En halua tavallisia peruslevyjä kattoon... Aion käyttää sisustuksessa kiveä, metallia ja jalopuuta. Meillekään ei tule maalaisromantiikkatyyliä vaan modernia ja klassikkoa sekoitettuna.

Vierailija
13/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat totaalisen persoonattomia, kuin kodin luurankoja. Eihän niissä ole sisustusta, vaan jonkinlaiset raamit siitä, minkä koetaan olevat nyt tyylikästä. Omaan makuuni sellainen "ajattomaksi" ja "tyylikkääksi" mainittu sisustus on kuin oman persoonansa piilottamista ja pakenemista. Varmaan joku oikeasti tykkää siitä, että korkeassa valkoisessa huoneessa on yksi kulmikas nahkasohva sisutuksena eikä mitään muuta, ja avokeittiön vetimettömien kromikaappien päällä ei ole yhtään mitään.

Mulle toi ei ole sisustusta, eikä ikinä olisi ainakaan koti.

En ole se jolta kysyt, mutta vinkkaisin, että vilkaise joko paikan päällä tai lehdistä uusia asuntomessutaloja ja katso, miten siellä on ratkaistu sisustus ym juttuja... Sieltä näet, miten tällä hetkellä halutaan rakentaa uutta.

Meillä tekeillä myös uusi talo ja olen katsellut lehdistä, miten ratkaista esim. seinien pinnoitus ja kattojen teko... En halua tavallisia peruslevyjä kattoon... Aion käyttää sisustuksessa kiveä, metallia ja jalopuuta. Meillekään ei tule maalaisromantiikkatyyliä vaan modernia ja klassikkoa sekoitettuna.

Vierailija
14/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vasta ovatkin aikansa tuotteita. 5 vuoden jälkeen jo vanhanaikaisia.

Vierailija
15/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne korkeat olohuoneet ole enää muotia eikä vetimettömyyskään...

Messutaloihin ei tarkoituksella tuoda paljon irtotavaraa näytille. Luin sanomalehdestä, että jotkut messuvieraat olivat varastelleet esim. pyyheliinoja tms pikkuesineitä. Tosi alhaista sellainen! Niissä esitellään enemmänkin rakenteita ja rakentamissisustamista, tapetteja, tilaratkaisuja, kodinkoneita, takkoja yms yms yms.

Tykkään siitä, että tasot on helppo pyyhkiä, kun ei ole täynnä roinaa eikä johdot haittona siivotessa. Meillä piilotetaan sähköjohdot ja tasoja on sen verran paljon, ettei ole roinaisen näköistä.

Minulle roinaa täyteen puskettu sisustus kielii siitä, että asunnossa on liian vähän neliöitä eikä ole ollut varaa rakentaa sopivan kokoista asuntoa. Tai sitten se kielii ihmisestä hallinnan puutetta, ei kyetä hallitsemaan roinan hamstraamista ja kaikki paikat tukitaan täyteen.

Vierailija
16/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuossahan juuri kysyttiinkin, mikä juuri nyt on in. Siksi vastasin, että vastauksia löytyy messutaloista.

Ei kysytty, mikä on viiden vuoden päästä in.

Vierailija
17/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ahdistuu tyhjistä, kolkoista tasoista ja täyttää asunnon omasta mielestään kodikkaaksi tavaroillaan. Toisen mielestä se on roinaa ja ahdistaa.

Vierailija
18/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuossahan juuri kysyttiinkin, mikä juuri nyt on in. Siksi vastasin, että vastauksia löytyy messutaloista.

Ei kysytty, mikä on viiden vuoden päästä in.

Vierailija
19/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vielä joka ainoassa purkissa ja kipossa lukee "tea" ja "Bread", niin tuntuu kuin katsois jonkun englanninkielisen dementikon kotia.

Vierailija
20/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep.

kannattaa laskea budjetti hyvin ja kertoa näistä sun jalopuu haaveista myös rakentajalle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän