Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita valko-beige-mukavanha-sisustus?

Vierailija
04.07.2011 |

Tavisten sisustusblogeja lukiessa törmää jatkuvasti täysin identtisiin sisustuksiin: valkoisia mukavanhoja huonekaluja, beigeä, tekstejä seinillä/purkeissa/tauluissa/vessapytyissä ja ties missä.

Pahinta tässä on lastenhuoneet. Ei ainuttakaan lelua missään, hyllyillä on viivottimella tehdyt asetelmat, jossa puukirjain, nalle ja henkarissa roikkumassa vanha mekko.

Ja sitten muut mammat kommentoi, miten hyvä sisustussilmä voikaan olla. En ymmärrä tätä persoonattomuutta, kun jokaisella on sama linja. Mitä silmää siihen tarvitsee? Rahalla saa.

Yöks, en kestä enää hetkeäkään näitä "sisustajia".

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua varsinaisesti ärsytä, mutta en sellaista omaan kotiini kuitenkaan laittaisi.

Ehkä mökin huussiin voisin laittaa.

Mikään ei ole täysin ajatonta. Kaikki alkaa näyttää kymmenessä' vuodessa oman aikakautensa tuotoksilta. Niin te itsekin.

Jokainen tehköön niin että itse viihtyy kodissaan.

Vierailija
22/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en sisusta tekowanhan tyyliin että joka paikassa olis pellavaa ja pitsiä mutta rakastan talonpoikaistyylisiä hillittyjä värejä. Mikään ei ole niin kaunis yhdistelmä kuin valkoinen/luonnonvalkoinen ja tumma puu...inhoan räiketä moderneja sisustuksia YÖK!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin aikaankin käytettiin voimakkaita värejä, ja taloja maalattiin. Toki ne rauniot sit oli vuosituhansien varrella haalistuneet (luonnonvärit) niin syntyi mielikuva siitä, ettei silloin käytetty värejä. Mutta jos on vaikka nähnyt kuvia Pompeijista yms paikoista, jotka on säilyneet siellä tuhkan alla, niin käsitys muuttuu.

Vierailija
24/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on kyllä liian pliisu omaan makuun, ja usein myös liikaa tilpehööriä. Välillä kyllä näkee tosi kauniitakin, mutta silti ovat liian värittömiä minulle.

Vierailija
25/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty huonekaluilla, jotka on oikeasti uusia, mutta kulutettu vanhan näköisiksi, seinillä beessi raidallinen tapetti, joka paikassa mustalla koukerotekstillä aforismejä, "vanha rautatieaseman seinäkello", sairaasti tilpehööriä, mattavalkoisia koristekuviotaulunkehyksiä jne. Sit kaikki naiset huokailee, että onpa ihana, persoonallinen sisustus, aaah.

Vierailija
26/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon sellaista retro sisustamista, karseita kirkkaita värejä ja hulluja tapetteja, yök!

Vierailija
27/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin omassa kotonani kuitenkin mieluummin skandinaavista selkeyttä, valkoista, vaaleaa koivua ja raikkaita, puhtaita värejä (lähinnä sinistä ja vihreää). Tykkään myös suomalaisista design-klassikoista, joihin on sisustusbudjetissa varaa.

Sinänsä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että "sisustussilmää" tällaiseen vaaleaan maalaisromanttiseen tyyliin ei juuri tarvita. Sitä on helppo kopioida sisustuslehtien sivuilta yms.

Vierailija
28/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sopivan rouhea

Vierailija
30/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinas tulla päänsärky kun joka huone eri värinen...oli keltaista terrakottaa punaista sinistä...sen jälkeen oli ihanaa tulla omaan kotiin missä harmoninen vaalea värimaailma :D itse tykkään vanhasta uusin vivahtein mutta en tykkää siitä että wanhaa on joka puolella...

Vierailija
32/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on tyylikästä sisustamista. Toista se on 90 % mammoista jotka sisustaa reippaasti värejä käyttäen tyylillä maku on sormessa ja sormi perseessä.

Vierailija
33/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://plastolux.com/danish-interiors-heyhome-modern.html" alt="http://plastolux.com/danish-interiors-heyhome-modern.html">http://plastolux.com/danish-interiors-heyhome-modern.html</a&gt;

Ihanaa!

Ei niin mitään mielenkiintoista vaan ihan kuin sairaalatyyliä. En tykkäisi noin pliisusta omassa kodissa.

Vierailija
34/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös todella yksinkertaisesta, ajattomasta ja vaaleasta sisustuksesta, en halua kotiini voimakkaita värejä. Toisaalta taas sellainenkin voi olla kaunis jonkun muun kodissa ja tykkäänkin katsella erilaisia tyylejä ja niiden totetutusta.

Vierailija
35/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmoninen, ajaton ja helppo tyyli sisustaa.

Vierailija
36/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuskauppoja kolutessa törmää nykyään melkein pelkästään noihin maalaisromanttisiin juttuihin. Aika moni kuitenkin alkaa olla kyllästynyt juurikin puukirjaimiin ja tekstillä varustettuihin puu- ja peltilaatikoihin, kulutetun näköiseen valkoiseen maalipintaan ja ylipäänsä täysvalkoiseen sisustukseen. Joku aika sitten oli kovasti muodissa tummat puuhuonekalut ja itämaiset värit, ja niiden jälkeen tuo maalaisromanttinen valkeus tuntui ihanan puhtaalta. Mutta mikähän mahtaa olla seuraava tyylisuuntaus? Itse veikkaan jotakin skandinaavista tyyliä, melko minimalistista, selkeitä värejä mutta kuitenkin hillityllä tavalla yhdistettynä. Kirpputorilöytöjä, tuunattuja, kunnostettuja, uniikkeja huonekaluja ja tavaroita. Kierrätys tulee olemaan kova sana myös sisustuksessa.

Itse en ole suomalaisen designin ystävä ollenkaan, ainakaan niiden "kovimpien nimien". Eero Aarnion tuplakuplat ja muovihässäkät eivät miellytä yhtään, ja artekin kalut ovat mielestäni tylsiä. Mutta tälläkin saralla on monia pienempiä ja ei niin kuuluisia tekijöitä, joiden veikkaan vielä nousevan.

Vierailija
37/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin mökille sellaisen laittaa, ja jos olisi oikeasti vanha talo, niin sinne. Mutta itse en laittaisi ko. tyyliä esim. 90-luvulla rakennettuun taloon. Mutta jos jollain muulla on, niin ei haittaa minua.

Vierailija
38/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän värikkäästä, hulluttelevasta, rönsyilevästä ja epä"parisesta" tyylistä. Kustavilaiskaappi ja moderni matto sopivat mielestäni todella paljon paremmin yhteen kuin että kaikki ostettaisiin Artekista.

Pidän nimenomaan yksilöllisyydestä.

Roskislavojen löydöt ja itse tuunattu on minun juttu.

Valkoinen ja beessi pysyttelevät meiltä pois!

Vierailija
39/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän värikkäästä, hulluttelevasta, rönsyilevästä ja epä"parisesta" tyylistä. Kustavilaiskaappi ja moderni matto sopivat mielestäni todella paljon paremmin yhteen kuin että kaikki ostettaisiin Artekista.

Pidän nimenomaan yksilöllisyydestä.

Roskislavojen löydöt ja itse tuunattu on minun juttu.

Valkoinen ja beessi pysyttelevät meiltä pois!

Minä tykkään myös tämän tyyppisestä värikkäästä kodista, meillä on myös tällainen. Suurin osa huonekaluista on jätelavoilta löydetty ja tuunattu. Toisaalta nautin erilaisista sisustusblogeista ja näistä maalaisromanttisista myös vaikken sellaista itselleni haluaisikaan.

Vierailija
40/47 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksityisiä tiloja esitellään julkisesti esimerkiksi blogissa tai sisustusjutussa, niistä poistetaan tahallaan kaikki yksityinen aineisto tai ainakin valtaosa sioitä. Ei sitä tehdä sen takia, että näyttäisi paremmalta (vaikka monien mielestä näyttääkin) vaan sen takia, että useimmilla meistä on asioita ja tavaroita, jotka halutaan pitää yksityisinä. Vanhemmat suojaavat näin myös alaikäisten lastensa yksityisyyttä. Aivan kaikkea ei ole järkevää näyttää, koska on olemassa myös ihmisiä, jotka tahtovat toisille pahaa. Heille ei pidä antaa aseita käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän