Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas ketju poistettiin

Vierailija
02.07.2011 |

Milloinkohan asiallinen keskustelu älykkyydestä olisi mahdollista

Kommentit (227)

Vierailija
61/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä monikulttuurisessa koulussa, jossa (mustat) maahanmuuttajalapset puhuvat SUJUVASTI äidinkieltään, suomea ja englantia. Ihan järjestään. Että eipä näytä olevan vaikeaa.

Itse tunnen suomenruotsalaisia perheitä, joissa kaikissa lapset puhuvat täydellistä ruotsia ja suomea. Onko se niin yllättävää, että lapset puhuvat sujuvasti vanhempiensa äidinkieltä?

Vierailija
62/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalaita syntyperää olevat ovat monesti liikunnallisesti älykkäitä tietyissä lajeissa mitä kukaan ei täälläkään voi kiistää. Lisäksi monet afrikkalaiset puhuvat sujuvasti useampia kotimaansa kieliä.

No ei kyllä erityisen lahjakasta missään lajissa. Ja miten tämä liittyy älykkyyteen, onko juoksu jokin älykkyyslaji? Kielten oppiminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa mustille.

ja taas yksi joka ajattelee älykkyyttä kapeasti.

En viitsi väitellä kanssasi, mutta kehoitan sinuakin laajentamaan tietämystäsi. Esim. http://scholar.google.fi osoitteesta löydät tieteellisiä julkaisuja älykkyydestä ja älykkyyden teorioista ja älykkyyden suhteesta lahjakkuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä monikulttuurisessa koulussa, jossa (mustat) maahanmuuttajalapset puhuvat SUJUVASTI äidinkieltään, suomea ja englantia. Ihan järjestään. Että eipä näytä olevan vaikeaa.

Itse tunnen suomenruotsalaisia perheitä, joissa kaikissa lapset puhuvat täydellistä ruotsia ja suomea. Onko se niin yllättävää, että lapset puhuvat sujuvasti vanhempiensa äidinkieltä?

Sinä vain väitit, etteivät mustat pystyisi helposti oppimaan kieliä. Todistin väitteesi kokemuspohjaisesti vääräksi.

Vierailija
64/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongo oli eväsretki Suomen kärsimyksiin verrattuna.

Suomen väestöä harvennettiin rankalla kädellä ruotsin sotien ja venäläisten toimesta. Raakuus aivan toisella tasolla kuin mihin beilgilaiset ylsivät kongossa. Tietäisitpä vain kaikki mitä tehtiin.

Päälle vielä erittäin vihamielinen ilmasto. Maailman pahin nälänhtäkin on koettu Suomessa, ei Kongossa.

Oletko koskaan miettinyt miksi Suomen kansa on näin harvalukuinen? Miksi kaikkialla muualla väkimäärä on lisääntynyt, mutta Suomessa jäi alhaiseksi?

Antaisitko ihan esimerkkejä ja uhrimääriä? Kertoisitko vielä sen, miten se Kongo oli eväsretki Suomeen verrattuna? Laitatko linkin, missä joku muu asiantuntija kuin sinä toteaa asian? Ja selvitätkö vielä tuon maailman pahimman nälänhädän, joka täällä Suomessa on vellonut?

Et tiedä historiasta mitään. Väitteet pitää kyetä perustelemaan. Minä pystyn kumoamaan jokaisen väitteesi, joten laitapa nyt niitä linkkejä kehiin.

Kongossa siis tapettiin ja ilmeisesti kuoli tauteihin 4-8 miljoonaa ihmistä 1800-1900. Thats it. Onko tuo nyt jotain ihmeellistä maailman mittakaavassa.

Suuret kuolonvuodet koetteli Suomea 1700-luvun paikeilla, 30% väestöstä kuoli nälkään

Vierailija
65/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten oppiminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa mustille.

Mihin perustat tämän väitteesi? Löytyisikö tieteellistä tutkimusta väitteesi tueksi.

Miehini puhuu kotimaaansa virallisen kielen ranskan lisäksi kolmea kotimaansa kieltä sekä lisäksi englantia, suomea ja hollantia.

Vierailija
66/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vain väitit, etteivät mustat pystyisi helposti oppimaan kieliä. Todistin väitteesi kokemuspohjaisesti vääräksi.

En ole nähnyt virheetöntä suomea puhuvaa mustaa. Suomenruotsalaisia siänkin olet nähnyt. Eli linkkiä vaan. Mikään Jani Toivola ei kelpaa, kun ei puhu muita kieliä sujuvasti

Vierailija
67/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt virheetöntä suomea puhuvaa mustaa. Suomenruotsalaisia siänkin olet nähnyt. Eli linkkiä vaan. Mikään Jani Toivola ei kelpaa, kun ei puhu muita kieliä sujuvasti

Vierailija
68/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuvaa englantia ruotsin lisaksi kun nyt olet kuitenkin niin paljon alykkaampi kuin ykssikaan musta.

Taitaisin kuolla nauruun.

Vierailija
69/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehini puhuu kotimaaansa virallisen kielen ranskan lisäksi kolmea kotimaansa kieltä sekä lisäksi englantia, suomea ja hollantia.

Mutta tuskin puhuu virheettömästi. Kyllähän minäkin osaa puhua jonkin verran neljää kieltä. Lisäksi voidaan kysyä miten monmutkainen kielioppi noissa hänen kotimaansa kielissä on. Voitko laittaa linkkiä näihin kieliin?

Vierailija
70/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaat pilkuttaa täydellisesti ja kirjoittaa yhdyssanatkin vielä oikein? Just joo ja lehmät lentää.

Ja sulta sujuu varmasti sujuvasti englanti ja ranska, jotka ovat maailman kieliä verrattuna suomenkieleen?

Vierailija
71/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuvaa englantia ruotsin lisaksi kun nyt olet kuitenkin niin paljon alykkaampi kuin ykssikaan musta.

Mä en nyt huutelis tuosta mustien englannin taidosta. Englanti on monelle mustalle äidinkieli, silti ne puhuu sitä monesti ihan perustasolla

Vierailija
72/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minäkin osaa puhua jonkin verran neljää kieltä.

miksi vaadit ihon värin perusteella sitten puhumaan suomea sujuvasti kun et itsekään osaa kuin auttavasti muita kieliä???

Vierailija
73/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Senegalista? Miten hänet olet tänne raahannut, Suomi ei tietääkseni ota pakolaisia Senegalista

Vierailija
74/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan yhtenä maailmanhistorian raaimmista kansanmurhista? Jossainhan tämä täytyy olla mainittuna, kun kerran Kongo oli eväsretki?

Vierailija
75/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt huutelis tuosta mustien englannin taidosta. Englanti on monelle mustalle äidinkieli, silti ne puhuu sitä monesti ihan perustasolla

Ei ole keinoja yrittää puhua järkeä ihmiselle, joka sivuuttaa kaikki faktat ja argumentit ja vain jääräpäisesti todistelee (ilmeisesti lähinnä itselleen) miksi hänen tuntemansa mielipuolinen viha erivärisiä ihmisiä vastaan on sallittua. Hyvää yötä. Näen kyllä painajaisia.

Maikka

Vierailija
76/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Senegalista? Miten hänet olet tänne raahannut, Suomi ei tietääkseni ota pakolaisia Senegalista

Vierailija
77/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vaadit ihon värin perusteella sitten puhumaan suomea sujuvasti kun et itsekään osaa kuin auttavasti muita kieliä???

Yllättäen Suomeen aikuisiällä muuttaneista parhaiten suomea ei puhu musta, vaan saksalainen ja britti. Muistaakseni musta Bill Carson tuli suomeen joskus vuonna -80, eikä vieläkään sävelkorva hänelle sano, miten ääneteet suomen kielessä toimii. Lahjakkuuden puutetta

Vierailija
78/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaillahan aina voit ;-D

Häpeät miestäsi.

Vierailija
79/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen Suomeen aikuisiällä muuttaneista parhaiten suomea ei puhu musta, vaan saksalainen ja britti. Muistaakseni musta Bill Carson tuli suomeen joskus vuonna -80, eikä vieläkään sävelkorva hänelle sano, miten ääneteet suomen kielessä toimii. Lahjakkuuden puutetta

englantia niin soljuvasti, että! =)

Vierailija
80/227 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i} Mä en nyt huutelis tuosta mustien englannin taidosta. Englanti on monelle mustalle äidinkieli, silti ne puhuu sitä monesti ihan perustasolla

[/quote]

Tiesitkö, että monien afrikan maan virallinen kieli ei välttämättä ole saman kuin ihmisten äidinkieli. Monissa maissa siis opiskellaan virallinen pakkoenglanti/pakkoranska. Mieheni äidinkieli ei siis ole ranska vaan yksi niistä kolmesta kielestä.

Eivätkä intialaisetkaan puhu engalantia hyvin, mutta ei englanti ole heidänkään äidinkielensä.