Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
30.06.2011 |

Voi valita esim vuokralla asumisen. Silloin äiti tai isä voi tehdä lyhyttä työpäivää tai peräti jäädä kokonaan kotiin muutamaksi vuodeksi. Vuokra-asuntoon saa asumistukeakin. Lapset saavat olla omassa kodissa eikä vanhempien tarvitse kadehtia ns virikehoitoa. Tai sitten voi valita kalliin asunnon, josta pitää maksaa lainaa ja johon ei niin helposti asumistukea saa. Lapset tarhaan heti äitiysloman jälkeen ja kotona käydään nukkumassa. Kumpikohan vaihtoehto on lapsille mieleen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset tykkää kovasti asua meidän velattomassa omakotitalossa, jossa äiti heitä päivisin hoitaa kotona.

Vierailija
2/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeen elämän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta itse rakennetusta talostamme mihinkään :D tällaista kun vuokraat saat pulittaa omaisuuden eikä näitä edes ole vuokramarkkinoilla. Meillä lapset viety muuten tarhaan 2-3vuotiaina ja oli oikein passeli ikä aloittaa hoito. Minä olen ollut kotona vuosikaudet yhteensä lapsia hoitamassa. Me tullaan toimeen omillamme emme tarvitse ylimääräisiä asumistukia. Mun työpäivä on 7,5h ja miehellä 8h. Mies hakee lapset tarhasta klo 15...ja mikä parasta saadaan asua ihan omassa talossa, oma piha ja paljon kavereita!

Vierailija
4/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu vuokralla mutta siitä huolimatta meillä on varaa siihen, että olen ollut lasten kanssa kotona sen kolme vuotta (minä saan minimi kotihoifdontukea ja mies hieman reilu 2000e bruttona).

Aina kun ei ole pakko ottaa sitä 300tuhatta lainaa hulppeaa kartanoa varten (joo, tiedän. esim. Hesassa hinnat ovat paljon korkeammat kuin täällä mutta kuitenkin. Pintti nyt varmaan tuli selväksi).

Me olemme valinneet vaatimattoman asunnon (josta maksamme noin 200e enemmän kuin maksaisimme vuokra-asunnosta). Emme myöskään käy ulkomailla tms. Mutta eipä tartte kuitenkaan senttiä venyttää.

Vierailija
5/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauttivat oman kodin rauhasta. Lapset eivät tiedosta sitä onko ne seinät vuokratut vai lainatut.

Vierailija
6/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekin on valinta.

Vierailija
7/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekevät molemmat pitkää päivää. Mukulat viety alle 1v iässä molemmat hoitoon tarhaan. Jostain syystä silti aina valittaa että kun ei tahdo rahat riittää, vuokrat nousee koko ajan ja koti on ihan läävä kerrostalossa.

Vierailija
8/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hmmm..

On se sitten vaan kumma kun me ei olla saatu asumistukea sitten mun opiskeluaikojeni, koska mun miehellä on niin "hyvät" tulot, että silleen.

Ja mä olen kyllä kotona siihen saakka kun nuorin on 3-vuotias vaikka lainaa maksellaankin, vähemmän tähän menee kuin viimeisempään vuokra-asuntoomme. Ja kyllä tää on lapsille mieleen.

Vierailija
9/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan taloon ja hoitaa ne mukulat kotona :D

Vierailija
10/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tuon otsikon alla olisi ollut vähän kiinnostavampa pohdintaa.

Vierailija
11/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia pakotetun lasten hoitoonviemisen, ei pidä arvostella niitä joiden lapset vievät ne lähipäiväkodin paikat. ap

Vierailija
12/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei omia huoneita ja ankea 70-luvun kerrostalolähiöympäristö. Toiset saavat asua omassaan ja nauttia omasta pihasta. Lapset ovat kotihoidossa 3v asti ja lapset perivät omaisuutta sitten joskus :D

Vierailija
13/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia pakotetun lasten hoitoonviemisen, ei pidä arvostella niitä joiden lapset vievät ne lähipäiväkodin paikat. ap

kun en tarvii niitä päiväkotipaikkoja vielä, vai enkö ole oikeutettu niihin milloinkaan velkaisen elämäni kanssa?

Vierailija
14/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kaksiota...

Vierailija
15/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on yhtä suuri oikeus kaikilla perheillä ja lapsilla.

Vierailija
16/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos, suomessa ei ole pakkoa hoitaa lapsia kotona 3-vuotiaaksi.

se on mahdollista, ei ainoa oikea vaihtoehto.

Vierailija
17/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on ostettu ylihintainen asunto. Mutta ei se omistusasunto välttämättä kaikkea rahaa niele. Meillä esim. sekä mieheni että minä olemme pienituloisia akateemisia, mutta ostimme silti asunnon. Se on meille edullisempaa kuin vuokralla asuminen: lainanlyhennykset, korot ja vastike ovat reilusti alle vastaavan asunnon vuokran täällä Helsingissä. Meidän elintasomme siis nousi, kun ostimme asunnon.

Lisäksi saamme kyllä asumistukea silloin, kun tulot ovat pienet. Kela maksaa käytännössä koko vastikkeen. Jos asuisimme vuokralla, Kela maksaisi tietysti enemmän, mutta se menisi suoraan vuokranantajan pussiin, joten emme hyötyisi siitä itse mitenkään.

Olen 3-vuotiaan kanssa kotona ja teen satunnaisesti töitä kotona. Talvella syntyy toinen lapsi. Pystymme mielestäni tarjoamaan lapsillemme varsin hyvän kodin, vaikka rahassa ei kylvetä.

Vierailija
18/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa vastuu omasta olemisestaan. ap

Vierailija
19/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valita esim vuokralla asumisen. Silloin äiti tai isä voi tehdä lyhyttä työpäivää tai peräti jäädä kokonaan kotiin muutamaksi vuodeksi. Vuokra-asuntoon saa asumistukeakin. Lapset saavat olla omassa kodissa eikä vanhempien tarvitse kadehtia ns virikehoitoa. Tai sitten voi valita kalliin asunnon, josta pitää maksaa lainaa ja johon ei niin helposti asumistukea saa. Lapset tarhaan heti äitiysloman jälkeen ja kotona käydään nukkumassa. Kumpikohan vaihtoehto on lapsille mieleen?

olet saanut päähäsi, että kaikkialla Suomessa vuokralla asuminen on halvempaa??? Me muutettiin omakotitaloon (omaan) juuri siksi, että se tulee HALVEMMAKSI kuin vuokralla asuminen.

Jos oltaisiin menty vuokralle 4h+k asuntoon, se olisi maksanut 900 euroa. Nyt ostettiin omakotitalo ja maksetaan tätä 600 euroa kuussa.

Niin, kuten sanoin, elämä on valintoja - voi valita asuvansa siellä päin Suomea, missä omistusasuminen ei ole kalliimpaa!!!

Vierailija
20/32 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin nostaa esille. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän