Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "kiellettyä" olette syöneet raskausaikana?

Vierailija
28.06.2011 |

Itse olen syönyt surutta homejuustoja (ja paljon). Katsonut vain valmistusmaan, sekä sen että maito on tietenkin pastöroitua.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkholin tiedetään olevan haitallinen aine. Millä annostuksella. Sitä ei tiedä kukaan, joten siksi sitä ei saa käyttää raskauden aikana ollenkaan.

Vierailija
42/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itse henk.koht. ymmärrä äitejä jotka juovat raskausaikana edes sitä yhtä siideriä kun sen voisi aivan hyvin jättää juomattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pari lasillista kuohuviiniä...

Vierailija
44/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;DDDDDD oletko se kun et saanu/uskaltanu syödä maksamakkaraa siivuu koko raskausaikana, vai vetikö äitisi vahingossa koko lailla Auraa raskausaikana ja täs on tulos ....

Vierailija
45/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältä hiukan raakaa pihviä, marjoja pesemättöminä pensaasta, aika paljon light-limuja.

Vierailija
46/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia ja lakritsia Enkä itse henk.koht. ymmärrä äitejä jotka juovat raskausaikana edes sitä yhtä siideriä kun sen voisi aivan hyvin jättää juomattakin.

Vierailija
47/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erityisesti muistan yhden tapauksen: Olin lounaalla asiakkaan kanssa melkoisen laadukkaassa ruokapaikassa. Siellä oli "päivän erikoisena" paistettua maksaa. Pistelin poskeeni hyvällä ruokahalulla, oli erinomaisen hyvää. Vasta ruoan jälkeen muistin, että maksa oli kiellettyjen listalla... Lohdutin itseäni, että ehkä yksi kerta ei vielä hirveästi haittaa...

Vierailija
48/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs lääkärituttavani sanoi, että virallisten suositusten mukaan 1-2 alkoholiannosta viikossa (en muista edes tarkkaa määrää) on turvallista. Itse en ole alkoholia raskausaikana juonut, mutta kuulostaa kyllä ihan loogiselta.

mikä on turvallista.

Vierailija
49/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka on niin viinanhimosia, ettei pysty olemaan raskausaikaa juomatta.. tarjolla kun on kuitenkin pilvin pimein alkoholittomiakin vaihtoehtoja.. tai niitä jotka ei pysty olemaan polttamatta.

Eihän muutamasta annoksesta EHKÄ ole haittaa, mutta ei varmasti kyllä mitään hyötyäkään. Tupakoinnista sensijaan on ihan tutkittua tietoa, että on haitallista sikiölle..

Vierailija
50/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdestä viinilasillisesta ruokailun yhteydessä voisi aiheuttaa sikiölle vammaisuuden, pitäisi ko. vamma olla esimerkiksi Ranskassa ja Italiassa yli puolella syntyvistä lapsista. Kielto perustuu siihen, että joillekin tuleville äideille yksi annos johtaa pulloon kossua. Ja tässä tapauksessa nollalinja on ainoa oikea linja. Ne joille yksi annos mietoa on yksi annos mietoa, ei ongelmaa ole. Sitä paitsi maailmasta ei löydy yhtään tutkimusta, joka todistaisi toisin.

Vierailija
51/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla se voi olla lasillinen viiniä, mutta täysin samankokoisella toisella odottajalla enemmän tai vähemmän.

Vierailija
52/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä sitä nyt pienistä nipottamaan. Yksi vammainen lapsi sinne tai tänne. Pääasia, että äiti saa tehdä niinkuin itseä huvittaa.

mites jos äiti ei syö maksaa, eikä muitakaaan vältettäviä tuotteita: niitähän jonkun listan mukaan on jo satoja...., ei käytä alkoholia , ei tupakoi!!!!!!!jos tulee vammainen, mitäs sitten tehään

Vierailija
53/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs lääkärituttavani sanoi, että virallisten suositusten mukaan 1-2 alkoholiannosta viikossa (en muista edes tarkkaa määrää) on turvallista.

Itse en ole alkoholia raskausaikana juonut, mutta kuulostaa kyllä ihan loogiselta.

Vierailija
54/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, kyllä sen nyt kakki fiksut tietää ;))))

Vierailija
56/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa se lappunen ajatuksella, pliis :) Ei läheskään kaikki tässäkään ketjussa mainitut ruoka-aineet ole kiellettyjä. Osasta on rajoituksia ja osaa saa syödä huoletta, kunhan se on valmistettu oikein.

Itse katsoin vain, että maitotuotteet ovat pastöroituja, vakuumikalaa en söisi muutenkaan ja ulkolaiset pakastemarjat kuumensin ennen käyttöä. En polta eikä alkoholi juuri maistunut raskausaikana.

Olen ymmärtänyt että suurin osa Suomenkin listerioista johtuu juuri ulkolaisista salaateista (erit.espanjalaisesta jäävuorisalaatista) juustot yms. ovat paljon pienempi riski.

Vierailija
57/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin kyllä noita kiellettyjä juttuja mutta kokonaan jätin syömättä vain idut, hauen, silakat sekä homejuuston jota en muutenkaan syö. Niin ja ravintolassa pyysin annokseen toisen kastikkeen kun olisi ollut korvasienikastike. Sushia söin joskus, lähinnä kasvisversioita mutta siinäkin on merilevää jota ei suositella. Myslissä ja näkkärissä oli pellavansiemeniä, en jättänyt syömättä mutta söin pieniä määriä harvoin. Vakuumikaloja ostan muutenkin tosi vähän, söin varmaan kerran pari. Mätiä söin pariin otteeseen vähän. Maksaa ihan söin pieniä määriä harvakseltaan kun siihen tuli ihan himo. Joskus yritin selvitellä jostain juustosta onko pastöroitu enkä löytänyt vastausta, mutta käytin silti. Pihvit söin ja syön aina mediumina.

Monet lääkkeet jäi kyllä syömättä, ja alkoholia otin muistaakseni yhden ainoan lasillisen koko aikana.

Vierailija
58/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia ja lakritsia Enkä itse henk.koht. ymmärrä äitejä jotka juovat raskausaikana edes sitä yhtä siideriä kun sen voisi aivan hyvin jättää juomattakin.

ja tämä oli vain mun mielipide ja mitä mä ajattelen. Vaikka kyllähän mun tämmösillä kesäkeleillä tekis mieli juoda vaikka yksi kylmä lonkero, mutta ei pysty.

Vierailija
59/152 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
60/152 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalla olevista ruoka yms.aineista jostain syystä keskustelua aiheuttaa eniten tuo alkoholi ja rööki. Joillekin kun niistä on niin pirun vaikea olla erossa raskausaikana, niin sitten pitää olla selittelemässä ja vänkäämässä "kohtuukäytöstä" ja "sallituista määristä" näillä foorumeilla. Ei alkoholista ja tupakasta turhaan varoitella raskaana olevia, eikä sen käyttö todellakaan ole vain jokaisen oma asia! Siitä tulee sitten yhteiskunnan asia, jossainvaiheessa. Näin se vaan menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi