Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "kiellettyä" olette syöneet raskausaikana?

Vierailija
28.06.2011 |

Itse olen syönyt surutta homejuustoja (ja paljon). Katsonut vain valmistusmaan, sekä sen että maito on tietenkin pastöroitua.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 2 annosta alkoholia yhteensä (useamman kerran aikana)

Vierailija
2/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessäkään tutkimuksesa ei olla havaittu että satunnainen alkoholiannos olisi vahingoittava.

Syy miksi suositus on 0 on se, että ei tiedetä kuinka pian alkoholi alkaa vaikuttaa haitallisesti.

niin Keski-Euroopassa kuin muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin neuvolassakin sanottiin,ettei saunasiideri silloin tällöin haittaa mitään,ehkä se sit on eri kuin lonkero;)

No jospa juuri tämä neuvolatäti joi itsekin raskausaikanaan? En nyt menisi luottamaan kenenkään yksittäisen terveydenhoitajan neuvoihin alkoholin sallituista käyttörajoista. On täysin selvää, että aikuinen ihminen pystyy kyllä pidättäytymään 9 kk alkoholista, ja varsinkaan kun mitään vedenpitäviä turvarajoja ei ole!!!!!!

Vierailija
4/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien raskauksien aikana ja lapseni ovat keskivertoa älykkäämpiä.Johtuikohan se laatubissestä vai siitä etten syönyt graavilohta? Koska itse olen aika tyhmä.

Vierailija
5/152 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa homejuustot on kiellettyjen listalla, eli siis "ei suositella".

No minulle ainakin sanottiin neuvolasta, että pastöroitua homejuustoa voi huoletta syödä. Erikseen vielä kysyin nimenomaan ns. pehmeistä juustoista, eli home- ja tuorejuustoista. Sanottiin kyllä, että maalaisjärkeä voi käyttää, eli jos epäilee, että juusto on ollut pitkään huoneenlämmössä, niin ei kannata syödä. Mutta jos esim. ostaa itse sitä kaupasta ja pitää kylmässä ja katsoo, ettei päiväys mene yli, niin ihan huoletta voi syödä.

Vierailija
6/152 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei oo lapsia vielä mutta kyllä alkoholia varmaan saa KOHTUUDELLA nauttia raskauden ajan - pari kaljaa saunassa tai lasillinen viiniä ruoalla, enpä usko että siihen on vauvoja kuollut.. Itselläni on kavereita jotka ovat raskaana ollessaan juoneet PÄIVITTÄIN RAAKAA VIINAA ja polttaneet tupakkaa, vauvot ovat syntymän jälkeen päällisin puolin olleet ok, vaikka varmasti on ollut vaikutusta kehitykseen.. Its en kannusta ketään ryyppäämään raskausaikana enkä tekisi sitä itsekään, mutta en usko että muutaman kaljan kun juo niin se "kalja menee vauvaan" ihan "suoraan", varmaan naisen keho "muokkaa" jotkin aineet ettei vauvalla ole ihan sama aia kuin se että kaatais kaljaa suoraan vauvan suuhun? :D Ei tippa tapa. Tupakkaa en varmaankaan polttaisi raskausaikana, mutta jostakin yhdestä tai kahdesta sauna kaljasta ei tarvitsisi kyllä kenenkään tulla napisemaan (edelleen siis jonkun raa-an viinan vetäminen on eriasia, kun on odottavia dokuämmiäkin olemassa).

Vierailija
7/152 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoa ja maksamakkaraa Jestas, niihin oli oikea himo!

Vierailija
8/152 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia en käytä juuri muutenkaan, joten jos pieni tilkka tuli raskaana ollessa otetuksi, sitä en edes muista.

Ei siihen aikaan ollut niin hysteerisiä rajoitteita kuin nyt ja maitoakin haettiin tonkasta omasta navetasta. Ei ollut edes sellaista tankkia kuin nykyisin.

Vierailija
9/152 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei oo lapsia vielä mutta kyllä alkoholia varmaan saa KOHTUUDELLA nauttia raskauden ajan - pari kaljaa saunassa tai lasillinen viiniä ruoalla, enpä usko että siihen on vauvoja kuollut.. Itselläni on kavereita jotka ovat raskaana ollessaan juoneet PÄIVITTÄIN RAAKAA VIINAA ja polttaneet tupakkaa, vauvot ovat syntymän jälkeen päällisin puolin olleet ok, vaikka varmasti on ollut vaikutusta kehitykseen.. Its en kannusta ketään ryyppäämään raskausaikana enkä tekisi sitä itsekään, mutta en usko että muutaman kaljan kun juo niin se "kalja menee vauvaan" ihan "suoraan", varmaan naisen keho "muokkaa" jotkin aineet ettei vauvalla ole ihan sama aia kuin se että kaatais kaljaa suoraan vauvan suuhun? :D Ei tippa tapa. Tupakkaa en varmaankaan polttaisi raskausaikana, mutta jostakin yhdestä tai kahdesta sauna kaljasta ei tarvitsisi kyllä kenenkään tulla napisemaan (edelleen siis jonkun raa-an viinan vetäminen on eriasia, kun on odottavia dokuämmiäkin olemassa).

on ongelmana se, ettei kukaan todellisuudessa tiedä mikä määrä mahdollisesti vahingoittaa kehittyvää lasta. Vaikka vähäinen määrä alkoholia olisikin turvallista terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät voi ohjeistaa että vähän voi ottaa. Joillekkin se vähän kun voi merkitä 6-7 saunakaljaa ja siinäpä sitä sitten ollaankin ongelmissa. Ja mitä tuohon alkoholin menoon suoraan sikiöön tulee, niin kyllä se äidin ja sikiön yhteinen verenkierto sen alkoholin sikiöön vie.Ei istukka ole mikään ihme elin, joka suodattaa kaiken haitallisen.

Sh

Vierailija
10/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana taisin vain vilkaista listaa, kolmannessa se lensi roskiin.

Vierailija
11/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pellavansiemeniä.

Vierailija
12/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään vakuumipakattua graavikalaa, mutta tupakkaa poltin.

Vierailija
13/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunalonkeron noin kerran pari kuussa koko raskausajan

Vierailija
14/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuustoja, vakuumikaloja, maksatuotteita, kahvia, keinomakeutettuja limsoja jne jne. Plus ulkomailla kaikkea minkä sisällön vain Herra yksin tietää... Kerran löysin neuvolan listan ja totesin että jos poistaisin ruokalistaltani kaiken raskailta kielletyn, taitaisi jäljelle jäädä vain avonainen suu.

Vierailija
15/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt surutta homejuustoja (ja paljon). Katsonut vain valmistusmaan, sekä sen että maito on tietenkin pastöroitua.

Eihän pastöroitu homejuusto edes ole kiellettyä! Itsekin olen syönyt surutta mm. Auraa. Ihan neuvolan luvalla.

Vierailija
16/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa ottaa edes sitä lonkeroa kerran kuussa.

Vierailija
17/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa ottaa edes sitä lonkeroa kerran kuussa.

se ei ole sinun asiasi, ok?

Vierailija
18/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis "ei suositella".

Vierailija
19/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs lääkärituttavani sanoi, että virallisten suositusten mukaan 1-2 alkoholiannosta viikossa (en muista edes tarkkaa määrää) on turvallista.

Itse en ole alkoholia raskausaikana juonut, mutta kuulostaa kyllä ihan loogiselta.

Vierailija
20/152 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lonkeron sisältämä alkoholimäärä ei ole lapselle hyväksi. Eikä kukaan tiedä turvallista rajaa raskaudenaikaisessa alkoholinkäytössä. Se on myös sen kohdussa olevan lapsen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi