Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Yksi työkaverimme ei tee ilta- ja vkol.vuoroja!

Vierailija
02.04.2010 |

Meillä on töissä tällainen tilanne:

Yksi työntekijä ilmoitti (ja sopi jo pomon kanssa), ettei halua tehdä enää ilta- ja vkol.vuoroja, koska haluaa enemmän aikaa lapsilleen. Tämä tarkoittaa sitä, että näitä k.o vuoroja tulee sitten jatkossa meille muille enemmän. Työyksikkömme ei ole järin iso, joten tämä todella tuntuu.

Kyllä minäkin kaikista mieluiten tekisin pelkkää aamuvuoroa arkena, mutta kun työmme luonne ei sitä salli. Ja lisäksi ottaa päähän se, että omat lapseni ovat vielä alle kouluikäisiä ja tämä lapsiinsa vedonneen jo esimurkkuikäisiä.

Pitäisikö itsekkin mennä vaatimaan, että mulle kanssa jos tällainen kerta on mahdollista!?

Aiheuttanut närää muissakin kuin minussa.. Lisäksi kyseinen työkaveri on muutoinkin melko lusmu.. Lähtee/jättää kokonaan tulematta töihin esim. sen takia, että "tuntuu, että on tulossa migreeni" tai "mahassa tuntuu oudolle onkohan tulossa vatsatauti" ja sitten jälkikäteen sanookin, että "ei se (tauti) tullutkaan sitten päälle".

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kaikki ei ole ihan sitgä miltä näyttää. jos on vaikka yh niin voi olla vaikeaa saada hoitajaa lapselle.,..

Vierailija
2/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yh ja miehensä on päivätyössä. Ja lapset ovat jo sen verran isoja, että pärjäisivät vaikka jonkin aikaa keskenäänkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muita ongelmia...?mistäs sinä tiedät?

Vierailija
4/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työporukassa kaks ei tee yövuoroja, toinen heistä ei myöskään arki-iltoja. Yks ei tee viikonloppuja ja yks on poissa muuten vaan aina kun on pienikin mahdollisuus esim. saada joku tartuntatauti :(. Hitto että sapettaa. Ja arvatkaa onko heistä ykskään pienten lasten yh tms.?

Vierailija
5/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pomo muuten edes tajuaa, että tuo järjestely on teille muille hankala.

Vierailija
6/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh... jo olette!

ette voi tietää toisen yksityiselämän taustoja,ongelmia ym. kyllä olette kurjaa ja kateellista sakkia,ei voi muuta sanoa.

Vierailija
7/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muita ongelmia...?mistäs sinä tiedät?

enpä millään usko, että sellaisesta olisi kyse. Paljon puhuu lapsistaan eikä mitään sellaista ole tullut ilmi.

On puhunut meille siitä, että haluaisi enemmän aikaa kotona, kun tuntuu, ettei ikinä ehdi tekemään mitään jos on iltavuorossa. Ja haluaisi, että heillä olisi enemmän mahdollisuuksi matkustella ym. viikonloppuisin.

Mutta aivan kun meillä muilla ei olisi täysin samoja ongelmia!

ap

Vierailija
8/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisi, että heillä olisi enemmän mahdollisuuksi matkustella ym. viikonloppuisin. Mutta aivan kun meillä muilla ei olisi täysin samoja ongelmia! ap

nimittäin ap:llä. Jos sulla on ongelma ja haluat muuttaa asioita, esim työaikojasi, niin ei ne parene kadehtimalla ja voivottelemalla. Tee jotain. Puhu pomollesi, että haluat tehdä enemmän päivävuoroja.

Älä lyttää sitä, joka on järjestänyt asiansa.

Vierailija
9/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämään että myös itse saat tehdä pelkkiä aamuvuoroja kun sulla on pienet lapset. Jos pomo on tuolla syyllä antanut yhdelle erivapauden niin miksei toisellekin? Ja jos ei onnistu niin ei sitten varmaan sekään et yhdellä on jotain erivapauksia.

Mutta aivan kun meillä muilla ei olisi täysin samoja ongelmia! ap

Vierailija
10/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee muutos itsekkin, tai hanki päivätyö

Vierailija
11/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti puhumaan pomolle, kun pyhät ovat ohi. Järjestelmä tosin kaatuu, sillä eihän sairaalaosastollakaan ole mahdollista, että kaikki tekisivät vain aamuvuoroja. Mutta sen asian järjesteleminen ei olekaan sitten minun ongelmani.

Ja anteeksi hirveästi, että avauduin näin negatiivisista tuntemuksistani. Onneksi olen ainoa joka sitä tekee. Kaikki muut av mammat ovat niin napakoita, että eivät koskaan mistään valita vaan ryhtyvä heti tuumasta toimeen oli pyhät tai ei!

ap

Vierailija
12/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein monilla työpaikoilla on sellainen lähtökohta, että kaikkia työntekijöitä pitää kohdella samalla tavalla. Tietty jossain pienissä firmoissa näin ei aina tapahdu, mutta jos on vaikka jostain sairaalasta tms. kyse, niin kysy ihmeessä pomolta, että miten työntekijöiden yhdenvertaisuus toteutuu? Jos et pääse tästä yhteisymmärrykseen, niin luottamusmiehenkin puoleen voi aina kääntyä ja kysellä asiasta.

Vierailija
13/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee teille yököksi, niin saa yökön työsopimuksen ja sitten on pakko tehdä yövuoroa.

Vierailija
14/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joku saisi etuoikeuden tehdä pelkkää päivävuoroa arkena. harva se perheen äiti/isä välttämättä haluaa viettää illat ja viikonloput töissä. Kuka sitä ei haluaisi viikonloppuisin olla kotona.kyllä se pitää kaikilla olla samat säännöt. Eri asia jos on jokin väliaikainen sopimus. Meillä ei ainakaan erityislapsen yh-äitikään saa minkäänlaisia etuoikeuksia.

Nämä jotka täällä vastaavat jotain kateudesta tmv. taitavat olla normaalissa päivätyössä.

Vierailija
15/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan arkiaamuja...

Vierailija
16/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa työntekijöistä on tosi lusmuja ja välinpitämättömiä, osa tunnollisia. Nämä jotka työnsä kunnolla tekee, ovat sitten saaneet enemmän sellaista työtä, mitä tehdään päiväsaikaan. Nämä turhanpäiväisemmät ovat sitten illoissa ja öissä, kun silloin työ ei ole niin vaativaa. Itsekin teen käytännössä lähes pelkkää aamuvuoroa, eikä mun ole siitä tarvinnut mitään erikseen sopia. Mua vaan tarvitaan enemmän niissä aamuissa, kun työ on vaikeampaa.

Vierailija
17/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää sopia yleensä, kun työsuhde alkaa. On pitkälti neuvottelukysymys, minkälaiset työehdot kukin saa. Jos työnantaja haluaa palkata henkilön, joka tekee rajoitetusti vuoroja, ei se ole enää työntekijän 'syy'.

Vierailija
18/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitäisi olla samat oikeudet ja mahdollisuudet, johan se nähtiin kommunismin kaatumisessa että sellainen homma vain ei toimi.

Miksi ihmeessä pitäisi olla kateellinen jos toinen onnistuu neuvottelemaan hyvän sopparin itselleen?

Vierailija
19/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pikku pomo joka jakoi työvuorot. Hän jakoi itselleen aina aamuvuoron ja kun sanoin mä haluan myös, jatkoi niin että me 2 saatiin aina aamuvuorot. Joskus kun joku oli sairaslomalla ta kesälomilla ei ollut tarpeeksi porukkaa, mä aina joustin, mutta tämä ei ikinä. Tiesin että muut puhuivat siitä selän takana mutta olen sitä mieltä että jokaisen pitää avaa suunsa. Sitten tuli uudet kuviot ja mä jäin äitiyslomalla.

Mun hyvä ystäväni kun meni töihin, oli kova työvoimapula ja hänen lapsensa olivat pieniä, 1 ja 2 v. Hän tuli töihin sillä ehdolla että tekee vain ma - pe aamuvuoroa ja tämä on hänen sopimuksensa on edelleen voimassa vaikka lapset ovat jo koulussa.

pomon puheille vaan !

Vierailija
20/62 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee, että sitoudun tekemään aamu-,ilta- ja yövuoroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme