Miksi lihotatte lapsianne kuin syöttöporsaita?
Olen kauhistellut jo useamman vuoden niitä reilusti ylipainoisia lapsia. Lisää vaan herkkuja ja herkkuja poskeen että pysyvät tyytyväisinä. Ettekö äidit ajattele ollenkaan heidän parastaan ja terveyttään?
Minullakin oppilaina yksi lihava tyttö, jonka liikkuminen näyttää olevan yhtä tuskaa. Läpi talven kulkee T-paidassa kun jatkuvasti hiki. Ei jaksa liikkua muiden mukana. Ihan kamalaa katsottavaa ja sääliksi käy! Kaverit kiusaa. Miten tuollaiset muka elää sairastumatta diabetekseen ja muihin sairauksiin.
Monesti kun näkee lihavia lapsia, niin kyllä vanhemmat on ihan samasta puusta veistettyjä. Ja lisää vaa hesä ja mäkki mättöä poskeen ja jälkkärit isoimmat jäätelöt mitä kylmä altaasta löytyy.
Anteeksi vaan, mutta ettekö todellakaan rakasta lapsianne, jotka lastanne lihotatte? Ja tämähän ei ole lapsen oma vika, vaan teidän syöttäjä äitien! Hyi olkoon!
Ja turha alkaa viisastelemaan ja pönkittämään itsetuntoanne. Toivon teidän menevät oikeesti itseenne ja miettimään vielä. Normaalipainoisten lasten elämä on paljon helpompaa. Jaksaa leikkiä, liikkua, on kavereit. Tämä on totuus. Olen ollut "alalla" jo parikymmentä vuotta seuraamassa aitiopaikalla.
Kommentit (208)
Nais opettaja kirjoitetaan nais opettaja menkääpä takaisin koulunpenkille läskipallerot.
Ap
Olen aina ihmetellyt alakoululaisten huonoa kieliopin tuntemusta, mutta nyt se saa selityksensä...
T. Yläkoulun ope
Yläkoulun opejen huonoa provontunnistustaitoa.
TUosta nyt näkee sokea kepilläänkin, ettei ole ap:n kirjoittama, vaan jonkun pullukan loukkaantuneen äidin.
T:ohis
Minun lapseni saavat syödä miten paljon haluavat ja usein on jälkiruokaakin, ja karkkia aina välillä, mutteivät sittenkään liho, vaan ovat laihoja kuin tikut. Tietysti riippuu myös liikunnan määrärstä. Meillä harrastavat kerran viikossa liikuntaa mutta riehuvat sitäkin enemmän muina päivinä, eli tykkäävät olla ulkona leikkimässä.
kaksi poikaa, joista toinen on kovin liikkuvainen ja toinen laiskempi liikkuja.
Paksumpi pojista on se joka liikkuu koko ajan ja syö terveellisemmin (ei pidä mistään makeasta).
Painokäyrillä, se pulleampi on 0-käyrällä ja hoikempi miinuskäyrillä (ei kuitenkaan alipainoinen).Meistä vanhemmista toinen on hoikka ja toinen normaalipainon ylärajoilla. Ja liikunnan suhteen sama juttu kuin lapsilla; se pulleampi harrastaa paljon enemmän liikuntaa kuin hoikka, mutta joutuu silti syömisensä valitsemaan kovin tarkasti kun hoikka taas saa syödä kaikkea mitä mieli tekee.
Tasan ei käy ...
Että vaikka se "kaikkea syövä" syö välillä todella paljon, tai vaikka kerran päivässä tosi paljon, sillä on kuitenkin sellainen sisäinen kontrolli, että syö seuraavalla aterialla vähemmän/syö vasta kun on kuluttanut edelliset tms.
Ja esim. mun kaverista on sellainen mielikuva, että syö tosi paljon ja mitä vaan, mutta todellisuudessa hän ottaa paljon ruokaa, ottaa kaikkea tarjolla olevaa, mutta myös jättää ruokaa ( esim. työpaikkaruokalassa) tosi herkästi. Ja just syö silleen, että kerran-pari päivässä syö reilusti, mutta EI NAPOSTELE. Sekin on monen "vähän" syövän juttu, eivät tajua miten paljon kaikkea pientä sitä tuleekin päivän mittaa mutusteltua. Ja sitten itketään kun sellainen, joka syö tasan ruoka-aikoina saa syödä niin paljon enemmän.
eli energiasisällöt syyniin. Moni syö "vain jotain" koska se on hyvää.
Nais opettaja kirjoitetaan nais opettaja menkääpä takaisin koulunpenkille läskipallerot.
Ap
Olen aina ihmetellyt alakoululaisten huonoa kieliopin tuntemusta, mutta nyt se saa selityksensä...
T. Yläkoulun ope
Yläkoulun opejen huonoa provontunnistustaitoa.
TUosta nyt näkee sokea kepilläänkin, ettei ole ap:n kirjoittama, vaan jonkun pullukan loukkaantuneen äidin.T:ohis
mahassa, ei ole lihavia lapsia. Kävi vain vituttamaan ap:n "opettaja"-jutut. Kun ei noin mielisairas ja kirjoitustaidoton voi mikään opettaja olla :D
Namipäivän "nameina" viinirypäleitä?!
Meillä syödään rehellisesti sanottuna kaikkea mahdollista. Joskus pidämme kunnon mässypäiviä, vuokraamme lasten kanssa elokuvan tai kaksi ja syömme karkkia, poppareita, sipsejä jne.
Käymme myös mäkkärissä, hesessä jne. melkein viikottain. Kesällä grillaamme kerran pari viikossa.
Ostan usein kaupasta lapsille jotkut pienet namit, itsekin karkkihiirenä tykkään saada jotain makeaa. --
Anteeksi nyt vaan, mutta ei tääkään mun mielestä ole täysin tervettä. Mäkkärissä normaalisti kerran viikossa? Ja niin, tykkäät saada karkkihiirenä jotain makeaa, koska olet luultavasti koukussa sokeriin. Ei se silti tarkoita sitä, että lapset tarvitsisivat usein kaupassa käydessä pienet namit.
Enkä mä menisi kritisoimaan sitä, että toisille herkkupäivänä syödään viinirypäleitä. Sehän on ihan lapsesta kiinni, mikä on kullekin suurinta herkkua! Jos pieni lapsi on yhtä onnellinen kulhosta viinirypäleitä tai kulhosta karkkia, niin voi herran jestas jos joku vanhempi oikeasti mieluummin iskee sen karkkikulhon naaman eteen.
Meillä ainakin grillataan aina lihaa ja kasviksia, harvoin makkaraa. Mikä tekee grillaamisesta syntiä?
Jos viesti oli (edes osittain) osoitettu mulle, niin en siis pidä grillaamista pahana. Se nyt vaan sattui lukemaan alkuperäisen viestin keskellä, niin en viitsinyt sitä sieltä lainatessa poistaa. :)
Itse sain ap:n jutusta sen kuvan, että mäkkäri ja iso jäätelö ovat itse paholaisesta lähtöisin ja siksi vähän provoilin.
Siinäpä se tulikin se vastaus. Mua syötettiin liikaa sillä tosi terveellisellä makaronilaatikolla jne., itse en pakota lapsiani syömään.
En ole vieläkään saanut sitä ylensyömistä kuriin, aina menee liikaa ruokaa ja pää sanoo, että olen kylläinen vasta sitten kun maha repeilee liitoksistaan. Ja lautanen on pakko tyhjentää jne. Mun lasten ei tarvitse syödä, jos ei ole nälkä. Ruokaa on tarjolla, itse tietävät paremmin, kuinka paljon sitä menee (tästäkin varmaan joku provosoituu - eihän lasten pidä antaa päättää mitään!).
-143-