Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihotatte lapsianne kuin syöttöporsaita?

Vierailija
28.06.2011 |

Olen kauhistellut jo useamman vuoden niitä reilusti ylipainoisia lapsia. Lisää vaan herkkuja ja herkkuja poskeen että pysyvät tyytyväisinä. Ettekö äidit ajattele ollenkaan heidän parastaan ja terveyttään?

Minullakin oppilaina yksi lihava tyttö, jonka liikkuminen näyttää olevan yhtä tuskaa. Läpi talven kulkee T-paidassa kun jatkuvasti hiki. Ei jaksa liikkua muiden mukana. Ihan kamalaa katsottavaa ja sääliksi käy! Kaverit kiusaa. Miten tuollaiset muka elää sairastumatta diabetekseen ja muihin sairauksiin.

Monesti kun näkee lihavia lapsia, niin kyllä vanhemmat on ihan samasta puusta veistettyjä. Ja lisää vaa hesä ja mäkki mättöä poskeen ja jälkkärit isoimmat jäätelöt mitä kylmä altaasta löytyy.

Anteeksi vaan, mutta ettekö todellakaan rakasta lapsianne, jotka lastanne lihotatte? Ja tämähän ei ole lapsen oma vika, vaan teidän syöttäjä äitien! Hyi olkoon!

Ja turha alkaa viisastelemaan ja pönkittämään itsetuntoanne. Toivon teidän menevät oikeesti itseenne ja miettimään vielä. Normaalipainoisten lasten elämä on paljon helpompaa. Jaksaa leikkiä, liikkua, on kavereit. Tämä on totuus. Olen ollut "alalla" jo parikymmentä vuotta seuraamassa aitiopaikalla.

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella opettaja? No, siinä ammatissa näkee puoskareita jos jonkinlaisia. Ehkä sun kannattaisi vaihtaa alaa, johonkin sellaiseen, ettet joudu kasvatustehtäviin. Jos et pysty hyväksymään pullukkaa lasta, niin olet väärällä alalla!

kai nyt verkkokeskusteluissa saa nimettä sanoa totuuden! Happamia, sano...

Vierailija
22/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lihava, mutta on tosiaan kuvottava ketju, aikuiset mielisairaat ihmiset haukkuvat lapsia haukkumasanoilla. Menkääpä hieman itseenne. Oma lapsenne voi sairastua ja lihoa tai muuten vammautua, syömishäiriön riski ainakin suuri lapsella, jonka äiti haukkuu lihavia. Me kaikki olemme yhtä arvokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ole sairas :D

Enkä ole puhunut p**kaa oppilaistani. Kysyn vaan, miksi niistä lapsista pitää tehdä ylipainoisia. Hankaloittaa viattoman ihmisen elämää rakentamalla hänelle kamala painolasti kannettavaksi? Sairastuttaa lapsi. ja kokoajan olen tarkoittanut sairaalloisen ylipainoisia lapsia. Se ei ole lapsen vika, vaan vanhempien. Ehkäpä jotkut potevat täälläkin syyllisyyttä ja koittavat puolustautua.

Vierailija
24/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Selkeitä viitteitä mt-ongelmista

-Kertoo vaitiolovelvollisia asioita

-Karmeita kirjoitusvirheitä

Vierailija
25/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio on muuten terveellinen ja monipuolinen?

Kerropa mitä haittaa siitä on, odotan mielenkiinnolla.

Ja mitä sitten vaikka lapsi saisi jonkun pienen namin vaikka jokaisella kayppareissulla (käymme kaupassa yleensä 1-2 kertaa viikossa)? Mitä haittaa? Namipäiväkin meillä on, mutta koska siitä ei ole tehty sen suurempaa asiaa mitä odottaa, se unohtuu lapsiltakin usein. Esim. viime vkl kävi näin.

Meillä namia syödään muuten usein, mutta määrät ovatkin sitten pieniä esim. suklaapala ruuan päälle tms. Paitsi joskus kun pidämme leffailtoja ja mässäämme olan takaa (edellinen ollut joskus viime vuoden puolella).

Itse olen huomannut jo ihan omassa ystäväpiirissäni, että monilla karkin syöntiä rajoitetaan karkkipäivään, mutta silloin vedetäänkin sitten kaksin käsin ja joka viikonloppuun kuuluu ne sipsit ja limut. Onko se sitten jotenkin parempi vaihtoehto?

En tiedä kannattaako sun kanssa edes väitellä aiheesta, jos olet noin vakaasti sitä mieltä että kerran viikossa Mäkkärissä käynti on ihan terveellistä ja hyväksi lapselle. En tietenkään kritisoi sitä, jos lomilla tai reissuilla tulee käytyä usein Mäkkärissä, mutta jos on se normi että ympäri vuoden kerran viikossa vedetään mäkkiruokaa niin kyllähän siitä kertyy. Ajattelepa kun vaikka puolet näistä aterioista oltaisiin korvattu kotiruoalla?

Ja selvä, en tiennyt että käytte kaupassa kerran pari viikossa. Totta kai sen on eri asia kuin jos kävisitte kaupoilla viitenä päivänä viikossa, ja joka kerta lapset saisivat karkkia.

Jos sitä karkkia syödään aina vaan ruoan yhteydessä, niin onhan se varmasti parempi vaihtoehto kuin "viikonloppuisin kaksin käsin vetäminen". Mutta jos karkkia syödään ympäri viikkoa ruokien välissä (olkoon vaikka puolikas suklaapala), niin ymmärrät toki ettei ole varsinkaan lasten hampaille kovin hyväksi. Eikä tietty aikuistenkaan.

Vierailija
26/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla täysin päinvastainen kokemus kuin sinulla.

Ylipainoisia lapsia on paljon!

Mutta kuten varmaan itsekin tiedät jos th olet, niin sosioekonominen asema vaikuttaa tähänkin.

hyvätuloisten ihmisten kansoittamalla alueella terveydenhoitajana. Täällä lapsen ylipaino on harvinaisuus, joten missä päin ap mahtaa asua, kun ylipaino on noin yleistä siellä?

sukupolvi sukupolvelta vaan isompia ja isompia. Myös pidempiä kuin vanhempansa, mutta usein myös painavampia. Lihavien (oikeasti lihavien) lasten määrä on kasvanut huimasti vaikka 70- ja 80-luvuilta. Ehkä on alueita (Etelä-Espoo?), jossa lapset ovat urheilullisia ja hoikkia pääsääntöisesti, mutta muualla kyllä sitten lihavuus alkaa olla yleisempää. Ei ehkä valtaosa ole lihavia, mutta joka luokalla on koulussa 3-5 tosi lihavaa jo, kun ennen oli ehkä 1 ikäluokasta. Kyllä minusta on hyvä, että asiasta puhutaan, kun noita herkkukiusauksiakin on paljon enemmän meidän lapsillemme kuin meille aikanaan oli. Esimerkiksi mainonta lasten suuntaan on lisääntynyt valtavasti samalla kun yleinen elintaso on noussut.

Vierailija
27/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ole sairas :D

Enkä ole puhunut p**kaa oppilaistani. Kysyn vaan, miksi niistä lapsista pitää tehdä ylipainoisia. Hankaloittaa viattoman ihmisen elämää rakentamalla hänelle kamala painolasti kannettavaksi? Sairastuttaa lapsi. ja kokoajan olen tarkoittanut sairaalloisen ylipainoisia lapsia. Se ei ole lapsen vika, vaan vanhempien. Ehkäpä jotkut potevat täälläkin syyllisyyttä ja koittavat puolustautua.

Mitään hyvää et saa aikaa syyllistämällä ja haukkumalla, vain pahaa aikaan. Katso tätäkin ketjua. Ja tosiaan, en usko että olet opettaja, vaan joku pipipää, joka saa tällaisesta kiksejä, kun monen mieli pahoittuu. On eri asia puhua asiallisesti lihavuudesta, kuin haukkua lapsia ja puhua moukkamaisesti.

Vierailija
28/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten varmaan itsekin tiedät jos th olet, niin sosioekonominen asema vaikuttaa tähänkin.

hyvätuloisten ihmisten kansoittamalla alueella terveydenhoitajana. Täällä lapsen ylipaino on harvinaisuus, joten missä päin ap mahtaa asua, kun ylipaino on noin yleistä siellä?

sukupolvi sukupolvelta vaan isompia ja isompia. Myös pidempiä kuin vanhempansa, mutta usein myös painavampia. Lihavien (oikeasti lihavien) lasten määrä on kasvanut huimasti vaikka 70- ja 80-luvuilta. Ehkä on alueita (Etelä-Espoo?), jossa lapset ovat urheilullisia ja hoikkia pääsääntöisesti, mutta muualla kyllä sitten lihavuus alkaa olla yleisempää. Ei ehkä valtaosa ole lihavia, mutta joka luokalla on koulussa 3-5 tosi lihavaa jo, kun ennen oli ehkä 1 ikäluokasta. Kyllä minusta on hyvä, että asiasta puhutaan, kun noita herkkukiusauksiakin on paljon enemmän meidän lapsillemme kuin meille aikanaan oli. Esimerkiksi mainonta lasten suuntaan on lisääntynyt valtavasti samalla kun yleinen elintaso on noussut.

päivänä hoikempia, mitä 70-luvulla. Teinien lihavuus lisääntynyt, mitä 70-luvulla.

Vierailija
29/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikea käsittää että on muoitakin opettajia kun vaan koulun. Voi jeesus teidän kanssa. Olen nauranut näille teidän höpötyksille vatsa kippurassa. Kiitos siitä :D

Minä en anteeksi vaan ole mitään vaitiolovelvollisuutta riikonut. Voi jumalauta sentään mitä porukkaa!! hah hah :D

Vierailija
30/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lihava, mutta on tosiaan kuvottava ketju, aikuiset mielisairaat ihmiset haukkuvat lapsia haukkumasanoilla. Menkääpä hieman itseenne. Oma lapsenne voi sairastua ja lihoa tai muuten vammautua, syömishäiriön riski ainakin suuri lapsella, jonka äiti haukkuu lihavia. Me kaikki olemme yhtä arvokkaita.

Minusta täällä on ollut valtaosin ihan normaalia keskustelua tärkeästä aiheesta, ei haukkumista. Sanot, että "syömishäiriön riski on ainakin suuri lapsella, jonka äiti haukkuu lihavia". Kerrotko, mistä keksit tämän? Mistä tiedät, että nämä ihmiset täällä haukkuvat lihavia myös lastensa kuullen? Onko se "haukkumista", jos kysyy, miksi lapsille syötetään liikaa herkkuja? Onko lihava haukkumasana?

Ja joo, en ole ap, mutta aika pitkälti samoilla linjoilla hänen kanssaan. Juu, olen niin pinnallinen ihminen, että minun on vaikea pitää lihavia ihmisiä kovin aktiivisina, innostavina, kauniina. En silti hauku ketään tai arvostele kenenkään ulkonäköä lapseni kuullen. Yritän olla suvaitsevainen, mutta pidän kyllä heikkona ja vastuuttomana ihmistä, joka lihottaa itsensä ja lapsensa laiskuuttaan.

Vierailija
31/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikea käsittää että on muoitakin opettajia kun vaan koulun. Voi jeesus teidän kanssa. Olen nauranut näille teidän höpötyksille vatsa kippurassa. Kiitos siitä :D

Minä en anteeksi vaan ole mitään vaitiolovelvollisuutta riikonut. Voi jumalauta sentään mitä porukkaa!! hah hah :D

Vierailija
32/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä hoikempia, mitä 70-luvulla. Teinien lihavuus lisääntynyt, mitä 70-luvulla.

Vierailija
33/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä on ollut valtaosin ihan normaalia keskustelua tärkeästä aiheesta, ei haukkumista. Sanot, että "syömishäiriön riski on ainakin suuri lapsella, jonka äiti haukkuu lihavia". Kerrotko, mistä keksit tämän? Mistä tiedät, että nämä ihmiset täällä haukkuvat lihavia myös lastensa kuullen? Onko se "haukkumista", jos kysyy, miksi lapsille syötetään liikaa herkkuja? Onko lihava haukkumasana?

Ja joo, en ole ap, mutta aika pitkälti samoilla linjoilla hänen kanssaan. Juu, olen niin pinnallinen ihminen, että minun on vaikea pitää lihavia ihmisiä kovin aktiivisina, innostavina, kauniina. En silti hauku ketään tai arvostele kenenkään ulkonäköä lapseni kuullen. Yritän olla suvaitsevainen, mutta pidän kyllä heikkona ja vastuuttomana ihmistä, joka lihottaa itsensä ja lapsensa laiskuuttaan.

sanaa syöttöporsas, läski? Onko?

Ja jos kotona on selkeä sairas laihuusihanne, se altistaa anoreksialle. Minä olen hoikka, mutta teen töitä lasten parissa ja tämä ketju saa minut voimaan pahoin.

Vierailija
34/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen leikki-ikäiset ovat tänä päivänä hoikempia, mitä 70-luvulla. Teinien lihavuus lisääntynyt, mitä 70-luvulla.

Mun on vaikea niellä väitettäsi ilman todistusaineistoa. Silmä ja kokemus kertovat toista. SItä paitsi eikö teinien lihavuus ole huolestuttavaa? Elintavat periytyvät kotoa, se ainakin on faktaa!!!

Vierailija
35/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni onnistuin, jos muutamat mammat, jotka pilaavat rakkaitensa terveyden, ottivat onkeensa.

Toivottavasti alatte syöttämään lapsillenne kohtuuannoksia ja terveellisempää ruokaa.

Kiitos tästä ja näkemiin :D. Pitäkää vaan pipi päänä, mulla ihan yks hailee. Mutta perästä kuuluu :D

Vierailija
36/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäiset 1-2-vuotiaat lapset ovat hoikistuneet sitten 1970-luvun. Tuoreen väitöksen mukaan lasten lihominen alkaa tytöillä leikki-iässä ja pojilla kouluiän kynnyksellä.

Murrosiän lähestyessä erityisesti poikien ylipaino yleistyy. 12-15-vuotiaista pojista joka neljäs ja tytöistä joka viides on ylipainoinen tai lihava.

Vierailija
37/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kotona on selkeä sairas laihuusihanne, se altistaa anoreksialle. Minä olen hoikka, mutta teen töitä lasten parissa ja tämä ketju saa minut voimaan pahoin.

itse en niitä kyllä ole käyttänytkään. Missasit pointin - kyllä täällä saa puhua minusta ronskimmin kuin lapsille kotona. Selkeää sairasta laihuusihannetta ei kai kenelläkään tässä ketjussa ole ollut. Mutta miksi pitää mennä siitä läskistä aina sinne anoreksiaan? Eikö ole välimuotoja? Itse ainakin peräänkuulutan NORMAALIA, tavallista ruokavaliota, jossa terveys ja tasapaino ovat ihanteet. Painoa tuskin on järkevää tuijottaa. Anoreksia on paljon muuta kuin laihuusihanne, sen varmasti itsekin tiedät!

Vierailija
38/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäiset 1-2-vuotiaat lapset ovat hoikistuneet sitten 1970-luvun. Tuoreen väitöksen mukaan lasten lihominen alkaa tytöillä leikki-iässä ja pojilla kouluiän kynnyksellä.

Murrosiän lähestyessä erityisesti poikien ylipaino yleistyy. 12-15-vuotiaista pojista joka neljäs ja tytöistä joka viides on ylipainoinen tai lihava.

Juuri näinhän sanoin aiemmin - ylipaino yleistyy ja lapset ovat lihavampia kuin vanhempansa! Ei kai se ole olennaista, missä iässä lihavuus erityisesti kertyy vaan se, että sitä kertyy LIIAN MONELLE LIIAN PALJON.

Vierailija
39/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en niitä kyllä ole käyttänytkään. Missasit pointin - kyllä täällä saa puhua minusta ronskimmin kuin lapsille kotona. Selkeää sairasta laihuusihannetta ei kai kenelläkään tässä ketjussa ole ollut. Mutta miksi pitää mennä siitä läskistä aina sinne anoreksiaan? Eikö ole välimuotoja? Itse ainakin peräänkuulutan NORMAALIA, tavallista ruokavaliota, jossa terveys ja tasapaino ovat ihanteet. Painoa tuskin on järkevää tuijottaa. Anoreksia on paljon muuta kuin laihuusihanne, sen varmasti itsekin tiedät!

punnitukset kouluihin, niin hänellä on joko päässä vikaa tai sairas laihuusihanne.

Vierailija
40/208 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi luokkiin. Voiko ihminen enää selkeämmin haluta nöyryyttää lasta ja mikä on hänen motiivinsa? Nähdä kun lapsi itkee ja häpeää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi