Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORTISONI, mitä oireita käyttäjillä... mulla ei taida sopia prednisolon? näitä oireita mulla...

Vierailija
04.01.2010 |

Näen näkyjä tai kuvittelen kaikkea ja näen vihdoin unen saadessani painajaisia ja levottomia sekä ahdistavia unia, paisun -eteenkin kasvoista, ja se etten saa unta millään ja viel nälkä kun hevosella koko ajan. kauheaa!!

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paraneeko kortisonipikin aiheuttamat iho- ja luumuutokset??

voi parantua, mutta voi tehdä myös peruuttamatonta tuhoa. tuskin yksi yksittäinen piikki kovin paljon tuhoa tekee, mutta pitempiaikainen käyttö kyllä.

Vierailija
2/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei sitä kortisonia koskaan kellekään määrätä pelkästään sivuvaikutuksiensa vuoksi.

Kyllä se ihan siihen perustautiin määrätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää ikinä syö sitä jos vain pystyn olemaan ilman.

Lääkärit kyllä määräävät sitä aivan liian herkästi.

Vierailija
4/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään näkyjä..mutta kun oli mun maksimi annos 40mg päiväs naamaturpos toisiaas ja päässää vaan heitti ja sydän hakkas eli teki oloani vaan pahemmaksi..

Vierailija
5/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tullku 4kk 12kg eli lisäsi ilmeisesti ruokahalua paljon..

Vierailija
6/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kamalaa! voiko kaikista kortisoneista tulla moisia oireita? Mä nimittäin söin kortisonikuurin (3kk) hiljan perussairauteen ja kaikenlaisia ihme oloja ja juttuja oli mutta en osannut yhdistää kortisoniin kun mulla on paniikkihäiriö muutenkin...eikä lääkäri todellakaan puhunut moisista sivuoireista mitään! Se oli siis eka kerta kun jouduin kortisonia syömään mutta todennäköisesti ei viimeinen:( Enkä edes muista kortisonin nimeä. aikaa tästä pari kuukautta kun kuuri loppui!

ja selosteen lääkepakkauksesta luin mutta en siitäkään kyllä tajunnut että voi oikeasti aiheuttaa tuollaista kun ainahan niissä varotetaan kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin!

Vierailija
7/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paraneeko kortisonipikin aiheuttamat iho- ja luumuutokset??

voi parantua, mutta voi tehdä myös peruuttamatonta tuhoa. tuskin yksi yksittäinen piikki kovin paljon tuhoa tekee, mutta pitempiaikainen käyttö kyllä.

polvessa on iho ohentunut ja luu näkyy siinä kohtaa aika pinnassa. Onko kokemuksia että paraneeko tällainen?

Vierailija
8/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 vuotta meni ennen kuin iho oli ennallaan.

Olen muuten syönyt kohta 5 vuotta prednisolonia 5-7,5 mg päivittäin. Tuo annos ei ole aiheuttaut mitään havaittavia sivuoireita.

Vierailija
9/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 vuotta meni ennen kuin iho oli ennallaan.

... oottelen 3 vuotta, että polvi olis taas entisen näköinen ja toivon ettei piikistä olis jääny mitään pysyvää luun haurastumista... Enkä ota enää kortisonipiikkiä, vaikka tarvetta saattaa kyllä tulla. Pitää miettiä jotain muuta hoitomuotoa, jos polvessa vielä ilmenee tulehdusta. Mitäköhän se vois olla..

Vierailija
10/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv20 perustauti meni akuuttiinn tilaan, ja sain prednisolonia 30mg/vrk. Laskeva kuuri, 1 tabl/viikko, ja kun päästiin kahteen tablettiin oireet paheni ja annosta nostettiin. Nyt rv 35, ja annos 15mg/vrk.

Päivisin olen pirteämpi kuin ed. raskauksissa, johtuisko kortisonin vaikutuksesta? Iltaisin väsyttää kovasti, ei painajaisia. Suuta kuivaa koko ajan, se taitaa olla pahin oire.

Vierailija
11/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat kuukautiset.

Vierailija
12/96 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä. Lääkäri myös sanoi, että ne kertautuu, pitkässä käytössä pienikin annos saattaa aiheuttaa suuria oireita.

Vierailija
13/96 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt kortisonia yhtäkestoisesti noin 6 kuukauden ajan (annostuksella 20 mg/vrk enimmän aikaa) ja sen jälkeen noin 3 vuotta noin 3 vrk kuukaudessa 5 mg päivässä allergiaoireisiin.

Itse lihoin ensimmäisten kuuden kuukauden aikana vain pari kiloa, mutta naama pyöristyi todella paljon. Nykyään huomaan, että kortisonin takia menee usein unet tai ainakin niiden laatu huononee.

Vierailija
14/96 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tosiaan, etten enää koskaan joutuisi syönmään kortisonia. Pahimmillaan annostukseni oli 40 mg/vrk ja se oli yhtä helvettiä. Söin sitä yli vuoden, jonka jälkeen annostusta on pienennetty vähitellen, ja nyt se on enää 5 mg/pv. Pahimmillaan oireina olivat raju painonnousu, jatkuva nälkä, huono olo, itkuisuus, masentuneisuus, aggressiivisuus, näköhaitat, unettomuus, ulkopuolisuuden tunne, turvonneet kuukasvot ym. Olin yli vuoden jatkuvalla dieetillä, ja silti paino nousi. Kauheaa oli myös se, kun tapasi tuttuja ihmisiä, ja näki, kuinka he olivat kauhistuneet kasvoistani. Osa luuli minun pelkästään lihoneen, osa alkoi epäillä lääkitystä ja osa ei uskaltanut sanoa mitään. Täytyy sanoa, etten vihaa mitään niin paljon kuin tuota kyseistä lääkettä! Se pilaa ulkonäön ja olon, sekä mahdollisuuden normaaliin elämään... :(

Vierailija
15/96 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmena peräkkäisenä päivän 1000mg annoksen kortisonia. Olo oli noiden jälkeen mahtava. En ollut tuntenut oloani niin hyväksi kyykausiin. Lääke tehosi hyvin ja tauti johon olisin kuollut n. 4 kuukaudessa saatiin kortisonin ja syklofosfamidin avulla taittumaan. Nyt olen syönyt kortisonia alkaen 60mg/pv annosta tasaiseti laskien 6kk ja tätä jatkunee yhdessä sytostaatin kanssa pari vuotta. En murehdi lainkaan kortisonia. Mieliala jonkin verran vaihtelee mutta mitä sitten kun syyn tietää niin sen voi unohtaa. Sivuvaikutukset joita täälläkin kuvaillaan tuntuvat lähinnä pikkulasten yynänyynä-hommilta. Ymmärtänette että kortisoni voi pelastaa hengen, joten kaikki jutut "en enää ikinä suostu syömään" jutut ovat todella naurettavia. No sehän on tietysti valinta haluaako kenties elää.

Kortisoni aiheuttaa jotain vaivoja mutta anakin minulla tärkein vaikutus oli taudin taltuttaminen ja söisin milloin vain kortisonikuurin lääkkeeksi sairauteen, johon sen tiedetään auttavan. Suurin murhe näyttää olevan vain kummat urbaanilegendat hoissa ihmiset kieriskelevät.

Vierailija
16/96 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/96 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Prednisolon 30 mg/vrk. Ainoa sivuvaikutus on väsymys, ei mitään muuta.

Vierailija
18/96 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä lääke! Vie yöunet kokonaan, ihan kamala olo koko ajan. Pienistä määristä huolimatta ihan kamala lääke, en ikinä ikinä enää halua koskea siihen. 

Vierailija
19/96 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 13:41"]

Hyi helvetti mikä lääke! Vie yöunet kokonaan, ihan kamala olo koko ajan. Pienistä määristä huolimatta ihan kamala lääke, en ikinä ikinä enää halua koskea siihen. 

[/quote]

Mulla taas menee ihan päinvastoin. Olo on hyvä, olen energinen ja jaksan vaikka mitä, nukun sikeästi. Voisin kyllä olla kortisonikuurilla lopun ikääni. Hassua, miten erilaisia sivuvaikutuksia lääkkeillä voi olla.

Vierailija
20/96 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jouduin käyttämäään vain 3 päivää mutta siinä ajassa paino nousi kilon ja pöhötyin heti! Onneksi nyt pari päivää käytön lopettamisen jälkeen olo on normalisoitunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme