On ollut niin yksinäinen olo tänään
Ihan kuin olisin ainoa ihminen maailmassa, kaikista erillään ja ketään ei minun olemassa oloni kiinnosta. Menin yleiseen saunaan, että saisin edes hetken seuraa ja jutella jonkun kanssa mutta sekin oli täynnä kaveriporukoita jotka saivat minut tuntemaan itseni vaan entistä yksinäisemmäksi.
Kommentit (15)
No voi. Mikset kävisi kursseilla kansalaisopistossa tai avoimessa yossa/amkissa? Tai harrastaisi jotain jossain ryhmässä, lukupiirissä tms.?
Osa on yksin niissä kaveriporukoissakin. Heidän kuulumisiaan ei ikinä kysytä jne.
Mene jonnekin Helsingin keskustaan ihmisvilinän joukkoon. Tai ulos tekemään jotain muutenkin, piristää, parantaa mielenterveyttä vaikka ei se tietystikkään kaikkea paranna.
Mulla oli aiemmin hieman sama. En ole koskaan olut osa mitään kaveriporukkaa, en edes peruskoulussa. Kaikki lapsuuden kaverisuhteet on hajonneet aikaa sitten, tiemme vain eriytyivät, en ole koskaan osannut oikein luoda kestäviä suhteita ja nyt aikuisiällä se on entistä vaikeampaa. Olen onneksi löytänyt hyvän parisuhteen, mutta joskus tunnen olevani taakka kumppanilleni sillä hän on ainoaa seuraani sekä toisinaan hänen omat kaverinsa. Siksi olen nykyään kamala miellyttäjä sillä pelkään niin paljon, että hän jättäisi minut ja sitten minulla ei taas olisi ketään...Kuulostan säälittävältä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Osa on yksin niissä kaveriporukoissakin. Heidän kuulumisiaan ei ikinä kysytä jne.
Itse olen aina ollut tässä osassa. Se hiljainen sivusta seuraaja ja, kun avaan suuni niin joku puhuu päälle tai sanomiseni muuten sivuutetaan.
Et ole erillään. Joka paikassa on ihmisiä ja paljon on sellaisia jotka jakavat saman tunteen kanssasi. Yksinäisyyden tunne on mielentila. Se voi helpottaa, jos itse avautuu maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ollut tässä osassa. Se hiljainen sivusta seuraaja ja, kun avaan suuni niin joku puhuu päälle tai sanomiseni muuten sivuutetaan.
Et vaan ole tottunut ottamaan tilaasi. Ekstrovertit on aina valmiita ottamaan tilaa muidenkin puolesta, koska he nauttivat puhumisesta.
Usein se yhteenkuuluvuuden tunne lähtee siitä, että kiinnostuu toisista ihmisistä, ja kysyy heidän kuulumisiaan. Tai tarjoutuu vaikka esim. auttamaan jotakuta. Harvemmin se etenee siitä, jos odotat jotakin, jota muut eivät välttämättä edes tiedä sinun odottavan.
Käy hakemassa epäonnistuneita kaverihakuja haahuilemalla ympäriinsä paikoissa. Eilen kävin, ja tänään ei ole ollut yksinäinen olo (0 hengailukaveria), vit uttaa vain.
Katso telkkarista joku kauhuleffa. Voin luvata ettei sen jälkeen tunnu yksinäiseltä.
En tunne yhtäkään varakasta yksinäistä, köyhien juttu tuo yksinäisyyys
No joskus vit uttaa ja sit on taas parempi päivä. Jos oikeeasti haluaa ihmisiä ympärilleen, pitää olla aktiivinen ja mennä ihmisten ilmoille. Esim. juuri harrastuksiin tai vaikka mukaan jonkun seuran toimintaan taikka yrittää löytää naapurista tai työpaikalta seuraa.
Joillain on isoja kaveriporukoita toisilla ei yhden yhtä ihmistä