Lue keskustelun säännöt.
Tulipahan tässä mieleeni synnytyksen jälkeinen olotila
25.06.2011 |
alapää vuotaa, pimpsassa tuntuu olevan meloni, kauheat jälkisupistukset ja kipeä alaosasto muutenkin, olo levoton nukutuksi ei saa, eka kakka pelottaa, kolottaa, särkee, väsyttää....mulla 3 lasta ja vaikka tykkään vauvoista kuin hullu puurosta me jäädään näihin :D
Kommentit (23)
toisilla ne on kovempia...ei ne kaikilla samanlaisia ole HALOO!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
sit kun synnytin kolmannen tiesin todellakin mitä ne on...viikon ajan etenkin imettäessäni meinas taju lähteä oli niin kovat supistukset ja kivut.
Mulla oli ihan normaalin pituinen synnytys ja epiduraali auttoi tosi hyvin. Kamalia kipuja oli ehkä tunnin verran kaikkiaan. Mutta sitten ne kivut synnytyksen jälkeen oli ihan helvetilliset. Tehtiin eppari, josta ei juurikaan ollut vaivaa. Sen sijaan toiselle puolelle tuli nyrkin kokoinen hematoma, joka hävisi 3 kk:ssa. Johtui ilmeisesti repeämästä, joka alkoi häpyhuulten yläosasta ja jatkui kohdunsuulle. Ekan kuukauden söin Buranaa ja Panadolia tai Panacodia niin paljon kuin sai. Eka kokonaan lääkkeetön päivä oli jossain 2 kk kohdalla. Aamut meni vielä jotenkin, mutta iltapäivällä alkoi pakotus.
Jälkisupiatuksia oli ekana päivänä synnytyksen jälkeen. Ne ei kauheesti sattuneet, mutta mulla meni maha aivan sekaisin. Kävin paskalla 8 kertaa päivän aikana, varmaan saman verran kuin äitiysloman aikana yhteensä.
Nyt 6 kk jälkeen päin emättimestä roikkuu kananmunan kokoinen pallukka. Iltapäivisin alkaa pissattaa. Kellosta katon onko mulla oikeesti hätä.