Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hemmetti, 16-vuotias poikani on mennyt ihastumaan johonkin yh-äitiin...

Vierailija
23.06.2011 |

Juuri yläasteelta päässyt poikani on siis ihastunut ja "kimpassa" samanikäisen tytön kanssa, joka on saanut kuukausi sitten lapsen. He näkevät päivittäin, varsinkin nyt kesälomalla, kun ei saanut töitä ja "hengaavat". Olen koittanut puhua pojalle, että koittaisi etsiä jonkun, joka olisi hänen kanssaan samassa elämäntilanteessa, mutta ei... Mitä ihmettä teen?!

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari kertaa kiikuttanut muksunsa sinne kansliaan, ei tee Tiinasta sen epäkypsemää, kuin sinustakaan. Hän on kokenut baby bluesin (luen hänen blogiaan) ja ensikodissa ne hoitajat mielellään auttaa. Pitäisikö sinun mielestäsi äidin palaa aivan loppuun ja romahtaa? Siinä kärsisi myös lapsi.

Herää kysymys, omistatko itse lapsia..Vai oletko jokin katkeroinut persoona, täällä kirjottelemassa.

Ja niin kuin hän on blogissaankin kirjoittanut, että hän haluaa kirjoittaa avoimesti! Eikä vain niitä ihania ja ruusuisia puolia lapsen kanssa elämisestä. Jos sinulla on lapsi, niin sinun luulis tietävän kuinka rankkaa se voi olla + kaikki muut stressit päälle... -.- Aika idioottimaista kirjottelua sulta.

Vierailija
142/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ikää katsomatta kuka tahansa tarvitsisi apua vauvan kanssa jolla on vatsavaivoja ja jolla ei ole oikein hyvä olla sen takia. Ymmärsin myös että keskosilla on yleensä enemmän ongelmia sen takia?

Blogia seuranneena, välillä nauraneena jutuista, olen silti täysin satavarma että hyvä äitihän on. Nää on taas näitä helppoja ihmisiä ottaa silmätikuksi. Tiina on mielestäni kypsä siinä että osaa kertoa tuntemuksistaan ja hakea apua kun tarvii. Sen koen kypsyydeksi! Ja kenellä elämä olisi ruusuilla tanssimista? Tiina ei myöskään varmaan ole ajatellut kirjoittaa blogia kenenkään hauskuudeksi, vaan kertomaan mitä nuoren äidin elämä on, ei siksi kuinka jeesusta se olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole kansliaa mihin kiikuttaa vauva sitten kun itsellä ei enää hermo kestä...

Ei jeesus miten teiniä kirjoittaa tuollaisia juttuja kaikkien luettavaksi. Ja sitten vielä ihmetellä jos ei pidetä ihan kypsänä äidiksi.

kirjoita väsymyksestään, vittuuntumisestaan, tukiverkkojen puutteestaan tai saatikka ole vienyt vauvaa ikinä hoitoon :D

Vierailija
144/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ikää katsomatta kuka tahansa tarvitsisi apua vauvan kanssa jolla on vatsavaivoja ja jolla ei ole oikein hyvä olla sen takia. Ymmärsin myös että keskosilla on yleensä enemmän ongelmia sen takia?

Blogia seuranneena, välillä nauraneena jutuista, olen silti täysin satavarma että hyvä äitihän on. Nää on taas näitä helppoja ihmisiä ottaa silmätikuksi. Tiina on mielestäni kypsä siinä että osaa kertoa tuntemuksistaan ja hakea apua kun tarvii. Sen koen kypsyydeksi! Ja kenellä elämä olisi ruusuilla tanssimista? Tiina ei myöskään varmaan ole ajatellut kirjoittaa blogia kenenkään hauskuudeksi, vaan kertomaan mitä nuoren äidin elämä on, ei siksi kuinka jeesusta se olisi.

Vierailija
145/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nostaa kädet pystyyn ja sanoo, ettei voi lapsilleen mitään. Se on helpoin tie mennä sieltä, mistä aita on matalin. Ja kyllä se useasti näkyy sitten olevan se poliisi, joka voi jotain kun vanhemmilla ei ole edes halua yrittää mitään.

Surullista kun jotkut vanhemmat ei ymmärrä, että se kasvattamisen pitäisi aloittaa jo ihan pienestä. Se on turha ihmetellä kun löysät on jo housuissa, että miksi teini ei tottele.

Tosi hienoa, että sinulla on teinipoikia, joiden valintoihin voi(t) vaikuttaa. Kaikilla näin ei ole, eikä se aina ole kasvatuksesta tai "kunnon/epäkunnon" perheestä olemisesta kiinni. Tiedän nimittäin kokemuksesta.

Minulla on teinipoikia ja voin kyllä sanoa, että heidän valintoihinsa

voi vaikuttaa. Toki heilläkin on luokallaan näitä poikia, joiden elämä ei ole heidän vanhempia kiinnostanut ja se kyllä näkyy.

Suomi jakautuu kahtia. Näin se vain menee.

Vierailija
146/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eräs tuttuni teini-ikäinen tyttö uhmasi vanhempiaan aivan pienestä saakka (aina oli ollu ns. hankalampi muksu). Hänellä oli todella kova oma tahto ja on edelleenkin..mutta ei samalla tavalla. Hän uhmasi kaikkia kokoajan ja teki just niinkuin ite tykkäsi. Vanhemmat yrittivät aivan kaikkensa, monia vuosia, eikä mikään auttanut. Tyttö veti itsensä viimeiseen pisteeseen ja veti lääkkeitä yliannostuksen..Ei kuitenkaan kuollut, mutta todella läheltä liippasi. Se oli ainut mikä sai tytön järkiinsä. Siitä lähtien hän on ollut todella ihana persoona, jolla on kuitenkin oma tahto ja tekee elämällään mitä tekee. Mutta nyt kunnioittaa vanhempiaan ja muitakin ihmisiä.

Eli elää elämäänsä, kunnioittaen muita.

Todellakaan kaikki ei ole aina vanhemmista kiinni!

Vierailija
147/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ikää katsomatta kuka tahansa tarvitsisi apua vauvan kanssa jolla on vatsavaivoja ja jolla ei ole oikein hyvä olla sen takia. Ymmärsin myös että keskosilla on yleensä enemmän ongelmia sen takia? Blogia seuranneena, välillä nauraneena jutuista, olen silti täysin satavarma että hyvä äitihän on. Nää on taas näitä helppoja ihmisiä ottaa silmätikuksi. Tiina on mielestäni kypsä siinä että osaa kertoa tuntemuksistaan ja hakea apua kun tarvii. Sen koen kypsyydeksi! Ja kenellä elämä olisi ruusuilla tanssimista? Tiina ei myöskään varmaan ole ajatellut kirjoittaa blogia kenenkään hauskuudeksi, vaan kertomaan mitä nuoren äidin elämä on, ei siksi kuinka jeesusta se olisi.

että teiniäiti ei todellakaan kykene sitä lastaan elättämään, vaan siihen tarvitaan iso ja kallis yhteiskunnan tukiverkko. Täällähän palstalla vähän väliä kerrotaan siitä, että teiniäidit ovat yhtä hyviä vanhempia kuin aikuisemmatkin, ja että itse elättävät ja itse maksavat. Tuo blogi kertoo selkeästi, että teiniäitiys on vähän kuin harrastus, jossa voi olla lapsen kanssa kun tahtoo ja kiikuttaa lapsen pois, kun on muuta tekemistä. Ihailtavaa, että teiniäitiys on tehty Suomessa noin helpoksi. Miten mahtaa käydä, kun on aika muuttaa omilleen ja perhetyöntekijä käy vain 4 tuntia päivässä.

Vierailija
148/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari kertaa kiikuttanut muksunsa sinne kansliaan, ei tee Tiinasta sen epäkypsemää, kuin sinustakaan. Hän on kokenut baby bluesin (luen hänen blogiaan) ja ensikodissa ne hoitajat mielellään auttaa. Pitäisikö sinun mielestäsi äidin palaa aivan loppuun ja romahtaa? Siinä kärsisi myös lapsi.

Herää kysymys, omistatko itse lapsia..Vai oletko jokin katkeroinut persoona, täällä kirjottelemassa.

Ja niin kuin hän on blogissaankin kirjoittanut, että hän haluaa kirjoittaa avoimesti! Eikä vain niitä ihania ja ruusuisia puolia lapsen kanssa elämisestä. Jos sinulla on lapsi, niin sinun luulis tietävän kuinka rankkaa se voi olla + kaikki muut stressit päälle... -.- Aika idioottimaista kirjottelua sulta.

JOllekin urpolle elämää kokemattomalle teinille ei kaiketi edes pitäisi vastata, mutta vastaan nyt: kyllä, mulla on kolme lasta.

Ja Baby blues on enemmän sääntö kuin poikkeusm ja hui, elämässä siitä vaan täytyy selvitä. TOki on hyvä että TEINIÄIDEILLE, jotka todellakin ovat EPÄKYPSIÄ ÄITIYTEEN on järjestetty ensikotien kaltaisia paikkoja, joissa oi leikkiä kotia, kun siihen ei todellisuudessa ole rahkeita.

TOivottavasti blogin pitäjäkin ymmärtää pysyä siellä tarpeeksi pitkään, että ihan oikeasti alkaa elämän ja lastenhoidon realiteetit selvitä.

On myös täysin NAURETTAVAA hehkuttaa kuinka joku 15-v tyttönen on nyt muuttunut, kun on kokonaisen kuukauden jo ollut äiti. Ja että on kovin hyvä äiti... ihan oikeasti, mä nauran täällä katketakseni. Hyvä äitiys on vähän muuta kuin laitoksessa asumista ja vauvan hoidattamista muilla. Ihan varmasti blogin pitäjällä on mahdollisuudet onnistua äitiydessä ihan loistavasti, mutta älkää nyt hyvät ihmiset ihan valheellista kuvitelmaa tuon tytön päähän istuttako.

PS: Kuukausi etuaikaan syntynyt ei kyllä yleensä juurikaan keskosuudestaan millään lailla kärsi tai oireile. Itsellänkin on reilu kk etuaikaan syntynyt kuopus ja kaveripiirissä useampia. Vauvat noin ylipäätään vaan tuppaavat aina välillä huutamaan öisin.

Vierailija
149/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ikää katsomatta kuka tahansa tarvitsisi apua vauvan kanssa jolla on vatsavaivoja ja jolla ei ole oikein hyvä olla sen takia. Ymmärsin myös että keskosilla on yleensä enemmän ongelmia sen takia? Blogia seuranneena, välillä nauraneena jutuista, olen silti täysin satavarma että hyvä äitihän on. Nää on taas näitä helppoja ihmisiä ottaa silmätikuksi. Tiina on mielestäni kypsä siinä että osaa kertoa tuntemuksistaan ja hakea apua kun tarvii. Sen koen kypsyydeksi! Ja kenellä elämä olisi ruusuilla tanssimista? Tiina ei myöskään varmaan ole ajatellut kirjoittaa blogia kenenkään hauskuudeksi, vaan kertomaan mitä nuoren äidin elämä on, ei siksi kuinka jeesusta se olisi.

että teiniäiti ei todellakaan kykene sitä lastaan elättämään, vaan siihen tarvitaan iso ja kallis yhteiskunnan tukiverkko. Täällähän palstalla vähän väliä kerrotaan siitä, että teiniäidit ovat yhtä hyviä vanhempia kuin aikuisemmatkin, ja että itse elättävät ja itse maksavat. Tuo blogi kertoo selkeästi, että teiniäitiys on vähän kuin harrastus, jossa voi olla lapsen kanssa kun tahtoo ja kiikuttaa lapsen pois, kun on muuta tekemistä. Ihailtavaa, että teiniäitiys on tehty Suomessa noin helpoksi. Miten mahtaa käydä, kun on aika muuttaa omilleen ja perhetyöntekijä käy vain 4 tuntia päivässä.

voit olla typerä ihminen.

Vierailija
150/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse suunnitella mitään ja sitä, miten lapsensa elättää.

Teiniäitiys on todella tehty helpoksi. Ihmisten pitäisi olla kiitollisia tällaisesta kalliista koneistosta, millä yritetään pitää pinnalla näitä ihmisiä. Muuten he olisivat vanhempiensa elätettävinä (kuten toisaalta 15v pitäisi alaikäisenä vielä olla)

Vierailija
151/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla typerä ihminen.

Vierailija
152/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOllekin urpolle elämää kokemattomalle teinille ei kaiketi edes pitäisi vastata, mutta vastaan nyt: kyllä, mulla on kolme lasta.

Ja Baby blues on enemmän sääntö kuin poikkeusm ja hui, elämässä siitä vaan täytyy selvitä. TOki on hyvä että TEINIÄIDEILLE, jotka todellakin ovat EPÄKYPSIÄ ÄITIYTEEN on järjestetty ensikotien kaltaisia paikkoja, joissa oi leikkiä kotia, kun siihen ei todellisuudessa ole rahkeita.

TOivottavasti blogin pitäjäkin ymmärtää pysyä siellä tarpeeksi pitkään, että ihan oikeasti alkaa elämän ja lastenhoidon realiteetit selvitä.

On myös täysin NAURETTAVAA hehkuttaa kuinka joku 15-v tyttönen on nyt muuttunut, kun on kokonaisen kuukauden jo ollut äiti. Ja että on kovin hyvä äiti... ihan oikeasti, mä nauran täällä katketakseni. Hyvä äitiys on vähän muuta kuin laitoksessa asumista ja vauvan hoidattamista muilla. Ihan varmasti blogin pitäjällä on mahdollisuudet onnistua äitiydessä ihan loistavasti, mutta älkää nyt hyvät ihmiset ihan valheellista kuvitelmaa tuon tytön päähän istuttako.

PS: Kuukausi etuaikaan syntynyt ei kyllä yleensä juurikaan keskosuudestaan millään lailla kärsi tai oireile. Itsellänkin on reilu kk etuaikaan syntynyt kuopus ja kaveripiirissä useampia. Vauvat noin ylipäätään vaan tuppaavat aina välillä huutamaan öisin.

Vierailija
153/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut teiniäidit oikeasti hoitavat lapsensa hyvin, opiskelevat ja menevät töihin.

Vierailija
154/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat +30v. ette ajattelisi samalla tavalla. Asu sitten ensikodissa tms.

Vierailija
155/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on alkujaan kokematon ja taitamaton. Tosin jostain kumman syystä erityisesti teiniäideillä on kova tarve esittää, kuinka he oikeasti ovat niiiiin kypsiä ja hyviä äitejä ja ties mitä, vaikka kokemusta ei ole yhtään mistään, asutaan laitoksessa ja eletään toisten siivellä. Kyllä realiteetit pitää pystyä myöntämään sentään. Vaikka tiukkaa näkyy tekevän.

Vierailija
156/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sun poikas tuu sitä vauva elämää näkemään,se vauva on hoidossa koko aika

Vierailija
157/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jo sanoi, että ei puhu Tiuskista ja hänen poikakaveristaan. Joten turhaan täällä puidaan heistä. Tiuskin ja hänen lapsensa elämä, eivät ole teidän ongelma.

Vierailija
158/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinusta varmaan tulee se kuuluisa kamala anoppi joka ei hyväksy oman pikku kullan nuppu poikansa vierelle ketään naista.. Kaikissa on joku vika. Argh..Olet raivostuttava.

Minusta, kun luin tuon tyttösen blogia, pidän likkaa fiksuna ja vastuunsa kantavana nuorena.

Ja oikeesti itse olen 40+ vuotta ja todellankin on pääkipuisena koliikki lapsen kanssa tehnyt mieli muuttaa majaa antaa laspi naapuriin jne. hei kamoon eikö teistä kestään tunnu ikinä siltä?? Kaikki muut vissiin on sitten NIIIN täydellisiä, koskaan ei mene lapsiin hermo koskaan ei kotona koroteta ääntä koskaan ei tee mieli ottaa avioeroa..Ihanan täydelliset av mammat..

Miksi teiniäidin pitää aina näyttää ja olla muka parempi ja pystyvämpi äiti kuin ns.oikean ikäiset äidit.. naurettavaa.

Itseottaisin tuolasien teiniäidin avosylin vastaan ja juttelisin niin pojalleni kuin tälle tytölle monesta asiast niin vastuusta, koulusta, ehkäisystä.. siis ihan kaikesta. Mistänuoret voivat mitään oppia jos vaan murmutellaan jossain nurkassa? Hyvinkin voi olla että ko. suhde päättyy eroonvuodessa, mutta voi hyvinkin olla, että he ovat se täydellinen pari jonka kanssa eletään 50+ vuotta.

Sitten vielä sellainen asia, te jotka (varsinkin ap) arvostelee poikaansa ja tämän valintoja. Etkö sinä ikinä teininä tehnyt mitään "luvatonta" tai väärää? Olitko oikeasti 25v neitsyt samoin miehesi kun yhteen menitte? Koskaan ette kokeilleet pulloakaan "omppuviiniä" ja tehnyt huppelissa hölmöjä?

T: 40+mamma 7 lasta, kaikki samalle ukolle yhdessä 22v.. Joka kyllä teki omat kokeilunsa ja tyhmyytensä teininä.

Vierailija
159/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei antaisi alapään viedä kovin nuorena. Jokainen toivoo lapselleen parasta.

äiti 47v 4 poikaa

Ap. Sinusta varmaan tulee se kuuluisa kamala anoppi joka ei hyväksy oman pikku kullan nuppu poikansa vierelle ketään naista.. Kaikissa on joku vika. Argh..Olet raivostuttava.

Vierailija
160/199 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulette, että 15-vuotias tyttö on tullut raskaaksi tai on äiti, niin ette yhtään ole ennakkoluuloisia tai esim. ajattele, että hän on vastuuntunnoton? Peruskoulukin on vielä suorittamatta.

ap

ja ehkäisykin ehkä petti. Älä elä poikasi elämää vaan omaasi. Vai elätkö vain poikasi kautta? Hieno nuorimies tuntuu olevan. (itselläni samanikäinen esikoinen jonka nuorin pikkuveli on vauva ja huolehtii hänestä kunnon isoveljen tavoin) Keskity rakentamaan omaa elämääsi äläkä nipota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme