Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaisin välit äitiini, koska hän auttaa rahallisesti juoppoveljeäni

Vierailija
23.06.2011 |

ja jättää minut lapsineni pärjäämään omillani. Ei tarvitse mummon soitella, onhan hänellä juoppopoika, jota paapoa.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet elämäsi sössinyt, veljesi on sairas.

Vierailija
62/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin on vain inhimillistä vaikka ei olekaan rakentavaa. Ei suan tarvi kuunnella äitis valitusta ja hyvä että teit nyt asian selväksi. Ei se kivalta tunnu että aina se on se toinen jota autetaan :( valitettavasti monet äidit ovat juuri tuollaisia. Poikalapsia paapotaan lapsesta saakka ja siksi niistä tuleekin tuollaisia juoppoja itsekkäitä luusereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on riippuvuus joka on itse aiheutettua ja siitä pääsee kyllä eroon jos itse haluaa! Juoppoa ei auta rahan syytäminen viinaan!Useimmat juopot miehet vaan tykkäävät juomisesta eikä ole mitään tarvetta lopettaa kun mamma maksaa viinat.

Vierailija
64/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä oikeudella kuppaa äidiltään rahaa?

Vierailija
65/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani auttavat rassukkaveljeäni, mutta ei se minulta ole pois. Rakastan heitä juuri sen takia, että ketään ei jätetä.

Minä ja pikku-veljeni pärjäämme aikuisina ihan itse ja minusta on hienoa, että sitä joka ei itse pysty elämäänsä itse järkkäämään sitä autetaan.

Vierailija
66/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää ihan itse vetää viinaa kaikki viikonloput eikä rahat riitä elämiseen. Hän käy myös kuppaamassa rahaa äidiltään. Ennen vanhaan se ei onnistunutkaan niin helposti kun juopon isukki oli vielä elossa ja laittoi jotainr ajaa mut nyt kun iskä on haudassa voi pojat sitä rahan kuppaamista. Äiti vaan jatkaa...ap ymmärrän oikein hyvin miltä susta tuntuu kun sinä jäät ilman apua ja toinen vetää äidin rahoilla viinaa. Elä omaa elämääsi äläkä enää välitä heistä! Sun ei myöskään tarvi kuunnella itkua rahattomuudesta valittakoot sille juopolle pojalleen sitten!

Vierailija
67/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti juoppo kuppaa äidiltään viimeisetkin pennit ja jossain vaiheessa kuolee vaan maksasairauteensa. Jos äiti näin haluaa "autaa" poikaansa sille ap et voi mitään mutta minusta teit ihan oikein. Nyt äitis ainakin tajuaa mikä on sun kantas tässä asiassa eikä se ole ollenkaan väärin. On se tosiaan väärin jos apn täytyy vaan sietää ja katsoa miten toinen ryypää kaiken kurkusta alas...en mäkään niin tyhmä olisi.

Vierailija
68/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma syytäköön rahansa juopolle mutta ilman sun avustustasi. Minäkin olen laitanut välit poikki isääni.Pitkän siedin kaikkea paskaa kunnes tajusin ettei mun tarvi! Mulla ei ollut mitään oikeuksia velvollisuuksia sitäkin enemmän. Veljelläni taas riitti oikeuksia mutta ei mitään velvollisuuksia...nyt mulal ei ole oikeuksia mutta ei velvollisuuksiakaan :D

Vierailija
69/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mummokin pärjää.

Vierailija
70/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti eilinen puhelu oli historiansa viimeinen. Katkaisin puhelun kun kitinä rahapulasta alkoi.

Mummo saa eläkettä 1500€, vuokra sama mitä minulla ja saan kahden lapsen kanssa elämiseen yhteensä 1300€.

Sitä saa mitä tilaa, lapseni eivät tule tuntemaan mummoaan.

Vierailija
71/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tekee samalla tavalla. Veli on patalaiska juoppo, ei edes yhtään tutkintoa peruskoulun jälkeen suorittanut. Vanhempien tulisi olla kovia ja ohjata lasta, kun sitä ei tehty aikoinaan, on hän nyt ihan yhtä avuton kuin 15 vuotias poika. On vienyt äidiltä ties kuinka paljon rahaa. itse en antaisi juopolle lapselleni viinaa ja ostaisi tupakkaa kun hän pyytää. nehän tuhoavat hänet.

Tein edunvalvnta ilmoituksen hänestä. Toivon että jatkossa hän joutuu jättämään äitini rauhaan.

Vierailija
72/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös minä saan valita sen keiden kanssa lapseni ovat tekemisissä.

Vierailija
73/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi jatkaa äitisi nyhtämistä, ei siinä edunvalvojat mitään auta. Ne kun huolehtii vaan veljesi talousasioista, eli eivät mistään taio lisää rahaa veljesi juotavaksi :D.

Vierailija
74/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos auttais teitä molempia mutta en tuollaista...itse olen ollut samassa tilanteessa eli rahallisesti todella tiukilla työttömyyden takia mutta apua en saanut...toisin kuin veljeni joka oli töissä ja kulutti rahansa humpuukiin ja meni sitten pyytämään rahaa laskuihinsa.

Vierailija
75/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi saa eläkettä 1400 euroa, ja vuokra eräänlaisessa vanhusten talossa maksaa 450 euroa, mutta kaikki laskut jää maksamatta ja nyt mummi on hakemassa asumistukea, kun rahat ei riitä! Kyse on sen verran vanhasta ihmisestä, että ei kuviota tajua eikä millään myönnä, että tukee nuorimman poikansa perhettä yli 600 eurolla kuukaudessa. Kyllähän muut lapset lastenlapset ovat aina sen tienneet, kuulleet ja nähneetkin.

Nuorin poika on 45-vuotias parisuhteessa elävä ja hänen vanhin lapsensakin on jo täysi-ikäinen (jolle mummi myös syytää rahaa). Lusmuja tyyppejä, jotka pörräävät työpaikasta toiseen, kun eivät jaksa mihinkään panostaa mitään. Parasta on se, että kun mummi joutuu sairaalaan, ei tämä perhe tule ikinä katsomaan. Jos tulevat käymään niin se on pelkkä rahannostokäynti ja kestää alle tunnin. Mitään mummin asioita eivät hoida eli eivät anna rahasta vastineeksi mitään muuta kuin ruikutusta lisärahasta.

No, tässä ei ole kyse juoposta lapsesta vaan ihan vaan täydestä luuserista, joka ei ole koskaan päässyt äidin esiliinan helmoista eroon eikä osaa järjestellä raha-asioitaan. Jos vuoden vanha imuri hajoaa, tämä perhe ostaa uuden - osamaksulla tietysti! Kolmen vuoden sisään heillä on ollut kolme astianpesukonetta!

Minusta on ihan ok, jos vanhempi tukee satunnaisesti vaikeuksissa olevaa lastaan, mutta rahan syytäminen järjettömässä mittakaavassa on molemmilta täysin vastuuton teko ja eniten sieppaa, kun sitten ei mitään anneta takaisin.

Vierailija
76/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun sinä et saa rahaa vai siksi että haluat saada juoppoveljesi asiat kuntoon? Sillä sehän on ihan fakta että niin kauan kun joku juoppoa paapoo, niin kauan juoppo juo.

Jos syy on ensinnä mainittu kateus, en voi muuta sanoa kuin että kasva aikuiseksi. Äidilläsi on oikeus tunkea rahansa vaikka perseeseensä jos sen oikeaksi katsoo eikä se kuuluu pätkän vertaa sinulle.

Vierailija
77/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös minä saan päättää kenen kanssa lapseni ovat tekemisissä. Raha-apu tulisi tarpeen myös meille, mutta juopon suu on lähempänä.

Ei kuulu asia minulle, mutta eipä kuulu lastenlastenkaan asiat mummolle.

Juoppoveljeni ei tule koskaan saamaan asioitaan kuntoon.

Vierailija
78/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi jatkaa äitisi nyhtämistä, ei siinä edunvalvojat mitään auta. Ne kun huolehtii vaan veljesi talousasioista, eli eivät mistään taio lisää rahaa veljesi juotavaksi :D.

no jaa, mutta juoppo ei haluaisi edunvalvojaa kun on muka noloa. Ihan sama. Mä haluan että joku muu vahtii hänen laskujaan, sanon äidille et enää ei hänen tartte.

Vierailija
79/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan enää mummon kanssa tekemisissä koska hän ei saa äidistään taloudellista hyötyä. Varaudu siihen että jos mummolta jää juopon veljesi kuppaamisen jäljiltä perintöä niin et saa kuin lakiosuuden.

Vierailija
80/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rahoittaa juopon (ap:n sanojen mukaan) poikansa elämää. Kuitenkin ap on sitä mieltä, että rahaa tulisi antaa myös hänelle. Et voi olla tosissasi? Silkkaa ahneuttahan tuo on. Lapset vain laitetan sijaiskärsijöiksi ap:n lapsellisuuden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan