Katkaisin välit äitiini, koska hän auttaa rahallisesti juoppoveljeäni
ja jättää minut lapsineni pärjäämään omillani. Ei tarvitse mummon soitella, onhan hänellä juoppopoika, jota paapoa.
Kommentit (80)
pitäisi mielestään myös saada rahaa tai ainakin hänelle pitäisi säästää perintöä. Samaa hän haluaisi, vaikka lapsia ei olisikaan. Luonteesta tuollainen ahneus on kiinni. Nyt vain lapsilla on helppo kiristää vanhaa mummoa.
En ymmärrä ap:n kaltaisia ihmisiä. VanhoillaKIN ihmisillä on oikeus tehdä rahoillaan mitä haluavat, eikä heidän tarvitse tehdä niistä tiliä ap:n kaltaisille idiooteille. Hyvin on tarkkaan laskettu mummon eläke, vuokra ja muut menot...
Ap ei halua elää vain omilla rahoillaan. Miten hän siis eroaa juoposta veljestä siinä suhteessa? Hän on itse enkeli vain, koska hänellä on lapsia.
että ap näkee äidissään vain rahalähteen ja veljessään vain kateuden kohteen. Kun ei saa rahaa äidiltään niin kostaa katkaisemalla välit.
Ymmärtäisin jos ap katkaisisi välit veljeensä, hankkisi veljelleen edunvalvojan siksi, että tämä hankaloittaa heidän äitinsä elämää. Mutta ei, äitihän on tässä konna kun ei anna ap:lle rahaa. Kiva arvomaailma ap:n lapsille kasvaa.
apn pitäisi vaan sietää epätasa-arvoista kohtelua ja kääntää toinen poski. Muori saa toki syytä rahansa mihin halua mutta aplla on yhtäläinen oikeus laittaa välit poikki kun kokee epätasa-arvoisen kohtelun loukkaavana. Onhan se helvetin loukkaavaa jos toinen vaan saa kaiken avun! Hyvä ap teit ihan oikein! Ehkä äitis jossain vaiheessa huomaa virheensä tai sit ei mut sun ei tarvi olla tekemisissä!
ja totta kai tuollainen suosiminen loukkaa! Kenenkään ei tarvi tulla loukatuksi joten ap saa laittaa välit katkolle ja apn äiti tunkekoon ne rahansa sit ihan rauhassa juopolle pojalleen tai vaikka sinne perseeseensä (kuten eräs vastannut asian taisi ilmaista) :D
anna akan vaan syytää rahansa juopolle eikä sulla ole mitään velvollisuuttakaan sitten kumpaakaan kohtaan...jos kerran äitis katsoo että juoppo poikansa ansaitsee enemmän apua kuin sinä niin jätä molemmat omaan arvoonsa! Tsemppiä!
ole mielestäni kyse mistään suosimisesta. Sekä ap että juoppo veli ovat äidilleen rakkaita lapsia. Äiti ei pysty ajattelemaan veljeä kylmästi vain rahojen tuhlaajana, vaan pulassa olevana rakkaana läheisenä, jonka tilanteesta (mm ruoan saannista) hän on huolissaan. Veli osaa ongelmiaan varmasti myös korostaa.
Ap:n kohdalla hän luottaa siihen, että ap kyllä pärjää. Niinpä hän inhimmillsenä ihmisenä haluaa auttaa PULASSA olevaa lastaan. Mutta toki ap:n kaltaisten idioottien on vaikea raha-ahneudeltaan asettautua äitinsä asemaan.
toiselle syydetään rahaa vaikka on juoppo (ja tuskin yrittää edes tehdä asialle mitään mamma betalar) ja sit muori kehtaa soitella ja kitistä rahapulaansa...varmaan apkin ois monesti apua kaivannut vaan onko sitä saanut?¨Tää on niin tuttu tilanne monissa perheissä! Lusumt pojat saavat rahat ja ahkerat tytöt hoitavat vanhukset hautaan saakka!
äitiään joka syytää itse rahansa juopolle? Ihan hyvä ap että lopetit sen sylkykuppina olemisen. ehkä äitiskin alkaa jossain vaiheessa ajatella omilla aivoillaan?
olevat lapset ovat useimmiten pelkästään valtavan rahanahneitä eivätkö osaa käyttää rahaa järkevästi.
Ymmärrän mummun ajatuksenjuoksun, että haluaa AUTTAA mutta hänelle pitäisi myös sanoa, että ei tuollainen oikeasti ole mitään auttamista, päinvastoin. Ainoastaan juopottelun rahoittamista.
Tasapuolisuus on vaikeaa, tiedän. Varsinkin kun joku sisaruksista on tunnollinen ja pärjää aina omillaan ja toinen kitisee vanhemmilleen rahapulaa koko ajan. Vaikka tosiasiallisesti molemmilla on suunnilleen samanlaiset tulot....
kun on epäonnistunut lasten kasvatuksessa. Toisesta tuli juoppo ja toisesta raha-ahne kyylä.
ovat pahimman luokan ahneita luusereita ja jos joku todella haluais auttaa ei syytäis rahaa vaan auttaisi muilla keinoin. Apn tapauksessa vaan mamma on niin poikansa pauloissa ettei asiaa näe. Ap teit ihan oikein sun ei tarvi jaksaa katsella eikä kuunnella tuollaista.
veljeni joka on aina ollut hyväksikäyttäjä kerjää jos jonkinlaisella syyllä vanhemmilta rahaa vaikka on keskipalkkaisessa työssä. Omat rahat menee juopotteluun, bilettämiseen ja matkustamiseen. Itse olen ollut todella tiukilla opiskellessani ja ollessani kotona lapsia hoitamassa jne. Kerran sitten uskalsin pyytää rahallista apua kun poika piti viedä yksityiselle lääkärille eikä ollu tilillä rahaa. Vastaukseksi sain etteivät anna kun juuri antoivat veljelle rahaa uuden kännyn ostamiseen. Sen verran mulla kiehahti yli että aloin ottaa välimatkaa ja nykyään en muutenkaan jaksa juuri olla tekemisissä...olkoot!
ei se tunnu kivalta katsella vierestä kun toinen saa vaikka tekisi mitä ja toinen ei :( onko äitis kertakaan sulta kysynyt että miten pärjäät?
tytär on aivan yhtä ahne kuin poikakin. Säälin äitiä, jossa molemmat lapset näkevät vain keinon kupata rahaa...
Jos ette saa edes vanhemmiltanne rahaa niin katsokaa peiliin! Ei ole veljienne tai sisartenne vika jos he osaavat kupata vanhemmilta rahat itselleen ja te ette. Ehkä omillaan pärjäävä saa marttyyrikruunun mutta mitä väliä...
jos hänen kitinänsä idea olisi se, että äidin pitäisi lopettaa rahan antaminen veljelle ja käyttää mahdollinen ylimääräinen raha oman loppuelämän laadun parantamiseen ja omiin tarpeisiin. Mutta ei, ongelma on vain se että kun hän ei itse saa rahaa!
onhan se hemmetin loukkaavaa jos mamma jakaa rahaansa juopolle pojalleen mutta ei koskaan sille toiselle joka varmasti myös kaipaisi apua. Kertoohan se äidin ajatusmaailmasta siitä ei pääse yli eikä ympäri. Hyvä että teit ratkaisun joka helpottaa sun arkea...sun ei tarvi koskaan enää kuunnella mamman valitusta kun rahat ei riitä. Sympatiat täältä!
sekä luuseria joka menee siihen halpaan mutta halveksit ihmistä joka ei tykkää kupata?
Mä en kyllä koskaan ole käsittänyt tuollaista välien poikki laittamista. Ei ole meidän perheessä ja suvussa sellaista tietääkseni koskaan harrastettu, vaikka tietty välillä riidellään ja on kaikenlaista. Eikä tulisi mieleenkään estää mummia näkemästä omia lapsenlapsiaan.
Itse olen 26-vuotias, asunut melkein heti täysi-ikäisestä alkaen omillani, nyt naimisissa ja on lapsi. En ole ikinä pahemmin saanut tai kaivannut apua vanhemmiltani. Isoveljeni taas on 29-vuotias ja asuu edelleen kotona (asui joitain vuosia kyllä omillaan) eikä ole koskaan maksanut vuokraa tai pahemmin osallistunut kuluihin tai edes kotitöihin. Vanhempani ovat maksaneet myös paljon veljeni velkoja pois. Jossain vaiheessa veljeni joi paljon ja oli ihan hunningolla, nyt menee vähän paremmin, on työ ja suunnittelee omaan kotiin muuttoa.
Ei tulisi mieleenikään olla kateellinen tai katkera siitä, mitä vanhempani ovat veljeni hyväksi tehneet! Kyllä isä ymmärtää että ovat paaponeet liikaakin, äiti taas ei osaa olla tiukka. Olisi hirveää, jos veljeni olisi samassa jamassa kuin muutama vuosi sitten eikä kukaan olisi häntä auttanut vain koska on jo aikuinen mies.
Ei todellakaan ole minulta pois, mihin tai kehen vanhempani rahansa käyttävät, ja vaikka heillä olisi kuinka paljon rahaa en sitä itselleni vaatisi. Olen kyllä joutunut huonona aikana lainaamaan monta tuhatta euroa heiltä, mutta maksoin kaikki takaisin koska pyysin lainaa enkä lahjaa. Eivät he kylläkään olisi kyselleet rahojen perään jos en olisi itse maksanut.
Mä olen tottunut siihen, että kun käydään läheisten kanssa vaikkapa syömässä, kahvilla tai vaikka mökille mentäessä ruokakaupassa, niin joku maksaa koko laskun eikä ruveta laskemaan erikseen omia osia. Kun olin nuorempi niin vanhemmat maksoivat, nyt yhtä usein minä ja mieheni. Jos joskus harvoin käymme ravintolassa niin veljeni tarjoaa minulle aina jos hänellä vaan on rahaa. Onko ap kenties niitä jotka kaverin kanssa kahvillakin maksaa aina vaan oman kahvinsa? Tai vie mökille oman perheen ruoat erikseen? Aika surullista.
asiat ovat samoin kuin ap:lla...
Ap, minusta teet aivan oikein.